Voetbal: De Nederlandse competities
-
@hap-slik-weg_NL Dit jaar hebben we er al 39 ofzo
-
@Suiz-Luárez_NL Wat grotendeels door 1 team komt.
-
@hap-slik-weg_NL said in Eredivisie 2016/2017:
a dat snap ik wel, maar als dus de drie clubs zich onverhoopt plaatsen voor de CL dan heb je dus al 12 punten. Kan je met Ajax/PSV waarschijnlijk nog de EL in ook dus je haalt wel wat punten (laten we zeggen 4/5 per club) en wie weet speelt Fey'tje dan ook nog wat gelijk of een toevallige winst. Zit je toch al op 20-25. Weet niet of de drie clubs hetzelfde aantal punten gaan halen in de EL.
Nja Ajax heeft 8 vd 9 laatste keer Europees overwintert. Redelijk consistent en je mag er wel vanuit gaan dat we in de EL onze punten pakken.
PSV en Feyenoord zijn een stuk onbetrouwbaarder. Bij elkaar opgeteld 3x overwintert in de laatste 5 jaar, maar ik denk dat ook PSV in de EL gewoon zijn punten moet pakken.
Ajax en PSV loten in de EL als groepshoofd altijd wel twee teams als Molde, Luik, panathinaikos etc wat gewoon 4 overwinningen moeten zijn. Zit je samen ook al op 16 + de 4 voor de CL deelnemer.
-
In de CL vind ik 4/5 nog royaal eigenlijk. Pot 1 en 2 zijn vaak al een kansloze missie, en volgend seizoen heb je bijvoorbeeld waarschijnlijk Besiktas, Sporting en Red Bull Leipzig in pot 4 zitten als je pech hebt. Als je geluk hebt loot je een Kopenhagen ofzo. In de EL zou dat je moeilijkste tegenstander zijn waarmee je samen doorgaat. In de CL zou het best problematisch kunnen zijn omdat we daar uit blijkbaar gewoon zomaar van verliezen waardoor je 3e plaats dan echt niet zo zeker is.
-
@SIRclitjeslikker_NL Of je loot Club Brugge, Porto (helaas geen Leicester) en nog iets.
-
Anderzijds zou er met 3 CL-clubs wel enorm veel geld de Eredivisie instromen, wat het niveau ten goede zou moeten komen.
-
Damn wat waren wij slecht, gelukkig maar bij 2-1 gebleven en hebben we nog steeds een veel beter doelsaldo.
Woensdag maar gelijk weer rechtzetten en hopen dat de blessures meevallen
-
@hap-slik-weg_NL Haha ja, maar een makkelijke CL loting is alleen niet zo realistisch, dat zou gewoon pure mazzel zijn.
-
Wat een onzin dat NL clubs niets te zoeken zouden hebben in de CL. Gewoon beetje VI napraten imo. De Europese CL subtop (like Man City/United, Porto, Roma, Galatasaray/Fener, Leverkusen) valt in de praktijk vaak zwaar tegen ondanks een enorm verschil in budget en spelers.
Niet te naïef strijdplan en geen verdedigers van 17 jaar opstellen en je kunt best resultaat halen tegen dat soort ploegen.
-
@SIRclitjeslikker_NL En van die 8 vd9 keer hoevaak daarvan was CL door in de CL?
-
@joopjah-both_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Damn wat waren wij slecht, gelukkig maar bij 2-1 gebleven en hebben we nog steeds een veel beter doelsaldo.
Woensdag maar gelijk weer rechtzetten en hopen dat de blessures meevallen
Dit
-
Groningen uit was voor Ajax al te moeilijk na pot tegen Kopenhagen... Benieuwd naar PSV uit na een wedstrijd tegen Schalke 04......
-
@Glennevire_NL Mwa te moeilijk, als Nijhuis het toestaat dat je Onana neertrapt en dan de bal erin schiet, en vervolgens 2 100% penalty's weigert te geven wordt het lastig om te winnen.
-
@timeenennaam_NL De laatste 10 seizoenen is het de Nederlandse clubs 1x gelukt om de 2e ronde te halen. Dan vind jij dat we er wel iets te zoeken hebben?
-
@timeenennaam_NL Ik snap dat ik misschien wat anders impliceer dan ik bedoel. Wat ik wou aangeven is dat je met een gemiddelde loting als pot 1 EL team waarschijnlijk meer punten kan pakken dan als pot 3 CL team met een gemiddelde loting. Ik zeg niet dat we volstrekt kansloos zijn tegen Porto.
Ik snap dat je rijtje iewat willekeurig is, maar wel een beetje ongelukkig voor dit argument omdat Fenerbache, Galatasaray en AS Roma onder Ajax staan en ook in pot 3 (of misschien zelfs 4) terecht komen. Daarnaast lijkt Leverkussen buiten de pot te pissen en lijkt City me bijv wel heel lastig
Als je alvast gaat proberen in te vullen wat je uit pot 1 en 2 kunt krijgen is dat best een lastig verhaal hoor.
Pot 1 dus de kampioenen (Chelsea, Real, Juve, PSG, en Bayern als onmogelijke opgaven, 3/8 kans op Benfica, Zenith, Sjaktar als lastig maar niet onmogelijk.
Als ik nu de lijst afga wordt pot 2 aangevuld met Barca Atletico, Sevilla, Dortmund, Arsenal, City, Porto, Napoli/United.
Dit zijn iig de namen waar je je kansen tegen in moet schatten. Niet Fenerbache of Leverkussen. Dan ben ik benieuwd naar hoe je hier over denkt.
Pot 4 is lastig te voorspellen ivm kampioenenvoorrondes maar het ziet er nu naar uit dat een Red Bull Leipzig, Besiktas en Sporting daar iig inkomen dus dat je iig blij moet zijn als je een Malmo of Apoel ofzo loot.
-
Oh wacht, ging er even automatisch vanuit dat Zenith bovenaan stond lol. Nja, laat dat foutje je verder niet teveel van mijn verhaal afleiden.
-
Normaal deed Ronny dit trouwens. Moet ik nu zelf die hele lijst afgaan...
-
@timeenennaam_NL
Manchester united viel maar 1 jaar echt tegen. Daarvoor haalden ze bijna altijd wel minimaal halve finale. Porto eindigt meestal wel in de kwartfinale en volgens mij is hun begroting weinig hoger dan Ajax.Roma en Gala doen het idd slecht voor het geld dat ze uitgeven.
-
Eens zien hoe Ajax zich verkijkt op AZ vanavond
-
Gelukkig vanavond weer een wedstrijd. Kunnen we zondag even vergeten, dat was slecht. Zelfs voor een ploeg dat genoeg belangrijke spelers mistte.
Ajax kreeg natuurlijk een geweldige boost door die vroege goal. Daarna achter de feiten aangelopen.Vanavond herstellen!