Voetbal: De Nederlandse competities
-
Goed om te zien dat Ajax ongestraft een been mag proberen te breken. Lekkere actie was dat van Klaassen, man man. Verder weer een ouderwetse kansloze pot. Met als enigste hoogtepunt de fantastische goal van Kadioglu. Zegt genoeg dat onze beste speler in de selectie een 17-jarige is.
-
@Suiz-Luárez_NL
Als 'competitievervalsing' het probleem is, is dat kunstgras dus helemaal geen probleem. PEC is op kunstgras misschien 10% beter, op gewoon gras dan 10% slechter. Je zou dus met dezelfde redenering kunnen zeggen dat het hebben van gewoon gras competitievervalsing is.Wat betreft de kosten heb je helemaal gelijk, maar de reden dat kleine clubs dit doen is ook omdat de KNVB relatief strenge regels heeft op financieel gebied. Clubs als Haarlem, Veendam, Apeldoorn werden genadeloos bestraft om de financiële huishouding, waar je in Spanje lekker miljoenen schuld mag staan. Het onderhouden van gewoon gras betekent voor financieel kwetsbare clubs als PEC dat ze feitelijk 2 tot 3 Eredivisiewaardige spelers moeten inleveren. En dan degradeer je dus (zie GAE). Geen enkele voetballiefhebber zit te wachten op kunstgras (alleen bij Heracles, want daar hadden ze het echt makkelijk kunnen betalen), maar het feit dat clubs in Nederland dit doen is het product van de regelgeving van de KNVB.
-
@Donkaments_NL Lol die actie viel echt wel mee, was wel geel waard maar echt geen rood.
@timeenennaam_NL Precies, de KNVB stimuleert clubs om kunstgras aan te schaffen omdat ze dan 2 of 3 extra spelers kunnen halen. Dat is dus volstrekt het verkeerde signaal, dat hele kunstgras verneukt het imago van de competitie.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Eredivisie 2016/2017:
maar met Haller en Zivko een van de weinige teams die de traagheid en lage wendbaarheid van Botteghin-Scharie echt pijnlijk bloot kan leggen
Haha Menig kan het ook
-
@Suiz-Luárez_NL Ik noemde PEC ook als een tegenstander die het Feyenoord lastig kan maken. Neemt verder niet weg dat Feyenoord in principe genoeg kwaliteit heeft om het om te buigen, maar leuk, maakt het iig spannend.
ff iets heel anders: gisteren uit betrouwbare bron vernomen dat niemand ons kan stoppen en dat schalke eraan gaat
-
Vd Hart bewijst andermaal de slechtste Eredivisiekeeper ooit te zijn
-
@Suiz-Luárez_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Vd Hart bewijst andermaal de slechtste Eredivisiekeeper ooit te zijn
Jup, begint op matchfixing te lijken
Hopen dat Pec dit kan vasthouden en er snel nog één inschiet!!!!!!!!!
-
Thx PEC
-
So far so good mijn voorspelling. Die gaan volgende week weer niet winnen denk ik.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Eredivisie 2016/2017:
So far so good mijn voorspelling. Die gaan volgende week weer niet winnen denk ik.
Jammer dat ze niet hebben verloren!
-
@De-Boterbloemen_NL Dat had geen drol uitgemaakt. Nu staat Feyenoord 1 punt voor ipv 10 doelpunten. In beide gevallen betekent dit dat Feyenoord nogmaals punten moet verspelen als ze de pineut willen zijn
-
Jorgensen, karsdorp al geblesseerd, nu el ahmadi. Waardeloze vervangers, feyenoord laat sws nog punten liggen.
-
Dat denk ik ook wel, maar blijft triest dat we zelf zoveel weg hebben gegeven dat je daar dan maar op moet gaan zitten hopen. We lijken sinterklaas af en toe wel.
-
@SIRclitjeslikker_NL Voornamelijk in augustus tegen Willem II en Roda, mede doordat het team nog totaal niet stond en Overmars pas daarna Ziyech haalde, terwijl heel Nederland al in mei zag dat we hem nodig hadden.
-
@spectraaaaa_NL Maar wij mogen nog de Eagles met 8-0 inmaken dus dat had veel gescheeld.
-
Als we doorgaan spelen we wel voorafgaand aan elk van onze 4 competitieduels een Europacup duel...
-
@SIRclitjeslikker_NL Ik denk dat het niet een heel groot probleem hoeft te zijn, we moeten al onze Eredivisie-tegenstanders op 80% ook nog wel kunnen oprollen. Op PSV na dan, daar vrees ik nu wel voor. Eerst Schalke-uit op donderdag en dan naar Eindhoven. Maar misschien mogen we wel 1x puntverlies lijden, als Feyenoord nog 2x punten laat liggen zelf.
-
Groningen en Excelsior hadden we idd ook op 80% op moeten rollen, maar de Onana en de Ligt cadeautjes zijn dan precies wat ik met sinterklaas spelen bedoel.
-
Zou er ook wel weer de hilariteit van inzien als Feyenoord kampioen wordt en die prestatie compleet wordt ondergesneeuwd door het feit dat Ajax de EL wint XDDD. Maja, das vooralsnog een stoute droom.
-
@SIRclitjeslikker_NL Nijhuis en De Ligt bedoel je