Voetbal: De Nederlandse competities
-
De voorspelling van mijn zijde, al zal het niet gemakkelijk worden voor mijn club:
- Feyenoord
- AZ
- Ajax
- FC Twente
- PSV
...
- FC Volendam
- FC Groningen
- SC Cambuur
-
Ook al FC Groningen bij de degradanten. Dat zou wel wat zijn zeg. Zo'n relatief grote club..
-
@Patje-Miltie_NL said in Voetbal: De Nederlandse competities:
Ook al FC Groningen bij de degradanten. Dat zou wel wat zijn zeg. Zo'n relatief grote club.
FC Groningen heeft een (zeer) jonge selectie. Ik mis daarin spelers die hun sporen verdiend hebben en vervolgens met hun ervaring de selectie kunnen aanjagen. Persoonlijk zie ik Dennis van der Ree als trainer de meubelen ook niet redden.
-
Was het lekker warm @L-R-van-kessel_NL
-
@LCFVR30_NL Die aanstelling van de trainer heb ik idd ook nooit begrepen.
-
@Patje-Miltie_NL Man man man, de wedstrijd die wij speelden om 18.00 was al zeer koud. Eenmaal na de wedstrijd was het slecht geregeld naar mijn mening.
Normaliter is er een aparte ruimte voor ons om te dineren, echter deden zij daar bij Utrecht niet aan. In de lounge met 200 andere in de rij staan voor een broodje. Totale aanfluiting.
Vervolgens geen heater te bekennen maar dekentjes..In minuut 70 richting de auto gegaan zodat ik nog bij tijd thuis wasBeter nieuws vanochtend is dat Ajax Schreuder heeft ontslagen. Dit had al eerder mogen gebeuren maar is gisteren direct na de wedstrijd gedaan.
Hopelijk is dit ook het einde van Tadic in de basis en het contract van Grillitsh.
Ik ben benieuwd wie de nieuwe trainer gaat worden.1)Peter Bosz : Meest voor de hand liggende kandidaat
2) Johhny Heitinga : Qua doorschijfbeleid logisch, toch Meulensteen als assistent ernaast anders heb ik er geen vertrouwen in.
3) Louis van Gaal : Als interim tot einde van het jaar, volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen.
4) Roept u maar??
5) @medard-sonneville_NL vanwege zijn jarenlange dominantie op de OSM ranglijst. -
Het ontslag van Alfred Schreuder kon nu uiteraard niet meer uitblijven.
Toch weer schrijdend op het moment dat de statistieken erop nageslagen worden. Ajax had gewoon 83% balbezit en creëerde liefst 31 doelpogingen, waarvan er 7 pogingen op doel waren. Daar zet FC Volendam 2 doelpogingen tegenover en daarvan ligt er één in het netje. Met die soort cijfers geloof ik niet meer in dodelijke efficiëntie van Volendamse zijde. De Amsterdammers doen zichzelf gewoon flink tekort, los van het feit dat het ook gewoon 80 minuten duurt voor er gescoord wordt.
Over opvolging, ik geloof er niet in dat Johnny Heitinga en Michael Reiziger de selectie op de rails krijgen. Voor de korte termijn (lees: het seizoen afronden) zou Louis van Gaal benaderd kunnen worden. Daarmee koopt Ajax tijd om een goede opvolger neer te zetten. Indien dat op korte termijn al te regelen is, kom ik eveneens bij Peter Bosz uit. Om er toch een verrassende naam achteraan te plakken, Frank de Boer.
-
@LCFVR30_NL said in Voetbal: De Nederlandse competities:
FC Groningen heeft een (zeer) jonge selectie. Ik mis daarin spelers die hun sporen verdiend hebben en vervolgens met hun ervaring de selectie kunnen aanjagen. Persoonlijk zie ik Dennis van der Ree als trainer de meubelen ook niet redden.
De wedstrijd van gisteren zegt voldoende. In eigen huis kan een rechtstreeks degradatieduel tegen SC Cambuur niet omgezet worden in een overwinning. Dankzij deze wanprestatie staat FC Groningen nu zelfs onderaan.
-
@LCFVR30_NL ik moet je met terugwerkende kracht inderdaad gelijk geven
-
@L-R-van-kessel_NL Ow dat is wel minder en de wedstrijd was nou ook niet echt om over naar huis te schrijven....
Ik denk dat Bosz ook op dit moment de meest voordehand liggende is. Zou ook even geen andere weten.
-
@LCFVR30_NL Het is een mooie statistiek voor alle 'jankerts' op de fora die het steeds over een steal hebben van de OSM engine.
Het gebeurd in het echt vaak zat, helaas voor Ajax wederom in dit geval.
-
@L-R-van-kessel_NL said in Voetbal: De Nederlandse competities:
@LCFVR30_NL Het is een mooie statistiek voor alle 'jankerts' op de fora die het steeds over een steal hebben van de OSM engine. Het gebeurd in het echt vaak zat, helaas voor Ajax wederom in dit geval.
Terecht punt. Soms draait voetbal nu eenmaal om botte pech of juist een geluksmoment. In die zin wijkt de OSM Engine weinig van de realiteit af, al zal lang niet iedereen dat kunnen inzien.
-
@L-R-van-kessel_NL Heitinga is te vroeg, we zijn vaak genoeg de boot in gegaan met een onervaren trainer.
Pascal Jansen is ook een optie. Redelijk onervaren als hoofdcoach, maar laat het momenteel wel zien.
Arne Slot zou sensationeel zijn, al zal hij wel drie keer nadenken als hij met Feyenoord kampioen wordt en Ajax geen CL haalt. Aan de andere kant weet hij wel dat hij bij Ajax financieel meer mogelijkheden krijgt en dat ajax ook een springplank kan zijn.
Ik zie ze Frank de Boer wel weer neerzetten overigens.
Van Gaal voelt zich denk ik te goed voor de interim rol op een zinkend schip.
Peter Bosz is een goede trainer maar die komt niet terug zolang vd Sar er nog zit.
-
Ajax en PSV hebben weer belangrijke punten gepakt, waardoor het meer in elkaar schuift.
Uiteindelijk denk ik dat Feyenoord tevreden zal zijn met een gelijkspel bij FC Twente. In mijn ogen is de puntendeling ook terecht. De teams waren redelijk aan elkaar gewaagd. Voor de Rotterdammers scheelt het dat AZ in een spektakelstuk tegen FC Utrecht ook niet verder kwam dan een gelijkspel. Hulde voor de vechtlust van FC Utrecht dat zij twee keer terugkomen van een achterstand.
-
Excelsior heeft wel serieuze mogelijkheden gehad op een voorsprong, ik heb na de 1-1 nog heel kort staan zwaaien met een wit zakdoekje
Twente-Feyenoord verdiende uitslag, al was het penalty moment wel discutabel.
Over penaltymomenten gesproken, Fortuna had de scheidsrechter ook niet bepaald mee, gelukkig greep Clay (de Var) 2x in om zijn beslissing terug te draaien en 1x zelfs een strafschop aan Fortuna toe te kennen.
AZ-Utrecht, ik heb alleen de doelpunten gezien, feestje voor de neutrale kijker al vraag ik me af wat het niveau op het veld was als er zoveel goals vallen aan beide kanten.
Groningen verloor wederom en is nu toch wel serieus degradatiekandidaat nummer 1. Heftig hoe zij zo in verval kunnen raken. Een club die normaliter in het linkerrijtje thuishoort. Dit is wel weer een mooie club om in de toch al zo sterke JL erbij te hebben, althans voor iedereen behalve Groningen.
Wat het nog erger maakt als Emmen wel in de Eredivisie actief blijft.Aankomende week hebben we Feyenoord-PSV een wedstrijd die Feyenoord vermoedelijk gaat winnen zowel door de vorm als de statistieken.
-
@LCFVR30_NL Tijdens de wedstrijd van Utrecht ben ik 10 jaar ouder geworden
-
@L-R-van-kessel_NL Poh als Excelsior gewoon met minimaal 3-1 voor staat met rust dan zou het niet eens raar zijn.
Dit was voor het eerst sinds lange tijd dat de VAR positief opvalt. Eindelijk doe waarvoor hij is,
En Groningen, poehee...
-
FC Groningen zou haast bij de KNVB moeten vragen of ze tussentijds naar de Keuken Kampioen Divisie mogen switchen. Zelfs daar zouden ze een kwade tijd tegemoet gaan met dit voetbal.
Voor de neutrale kijker was AZ - FC Utrecht iets leuker dan een fan, @Patje-Miltie_NL!
-
@LCFVR30_NL Hahaha was het maar zo makkelijk. Toch hoop ik dat ze erin blijven. Zou zonde van zo'n grote club zijn. Maar het blijft voetbal.
Je kan maar beter geen fan van een club zijn....
-
Gaan er nog gekke transfers plaatsvinden op deadline day?