Europa League
-
@kagchelland_nl Kunnen we ons via die weg plaatsen voor de CL.
-
BTW snap echt niet wat Veltman bij die tweede goal aan het doen is. Ga gewoon vol dat duel aan... Younes was heel jammer gisteren, ging een beetje te ver door met doordekken waardoor hij soms helemaal op de linkerflank belande. Daar komt de eerste goal dan ook uit voort (Younes zijn mijn die hem erin tikt).
Snapte niet helemaal wat Keizer wilde met Huntelaar/Neres. Je kan het leuk proberen met hoge ballen, maar bij Nice staat er genoeg lengte, voetballend creëerde je kansen. Hij had gewoon Frenkie voor Schone moeten brengen, niet voor Kluivert. En dan evt Dijks inbrengen en 5-3-2 gaan spelen met Dolberg die om Huntelaar heen zwerft. Bosz wisselde vorig seizoen ook vaak defensief bij een voorsprong.
-
Ja, je hebt gewoon een stukje kwaliteit weggebonjourd. Veltman is niet van het kaliber Tete en Schone niet van het kaliber Bazoer.
Soit, goed gestreden. Op naar de Europa League.
-
@sirclitjeslikker_nl Ajax heeft echt enorm veel talent op de meeste posities. Onana, De Ligt, Sanchez, Vd Beek, Ziyech, Dolberg en Kluivert hebben de potentie om de top te halen. Maar gisteren zag je duidelijk dat Schöne en Younes zwaar tekort komen op dit niveau, en dat ook Veltman en Viergever moeite hebben mee te komen.
Waarom gebruiken we niet een klein beetje van die 150 miljoen op de bank om betere spelers te kopen, het is me een raadsel. En dan ook nog de beste rechtsback van Nederland bij het oud vuil zetten..
-
Ik zou AS Roma niet oud vuil noemen...
Het was weer een typische Nederlandse club in Europa-wedstrijd. Prima potjes maar na 2 x 90min eruit. Vorig jaar was een verademing met Ajax maar nu gaan we weer verder zoals het hoort.Denk dat Ajax niemand van de groep Onana/Sanchez/Ziyech/vdBeek/Dolberg meer mag kwijtraken om überhaupt mee te komen in de Eredivisie. Die backs kunnen echt niet meer. Waarom ziet niemand dat Viergever/Veltman niveau FCU zijn. Net als zo'n Jan Scharie trouwens. Weg ermee bij de Nederlandse 'top'
-
''Meekomen in de eredivisie?'' Denk dat we toch wel kunnen stellen dat Ajax de favoriet voor de titel is?
-
@kagchelland_nl voor Veltman zouden ze niet eens bij FCU willen. Troupee is wel beter
-
Ik ben het met bijna alles wel eens maar Tete beter dan Veltman?
dit menen jullie toch niet, die Tete moet elke keer 30 meter sprinten om ze foute inschatting of positie goed te maken.
vervolgens lukt hem dat met het laatste redmiddel wat een verdediger heeft namelijk een sliding en dan gaat iedereen klappen hahahaha helemaal gek als je erover nadenkt.Veltman zit bijna overal goed tussen en komen er gemiddeld zo een stuk of 5 minder kansen voor de tegen partij, ondanks dat Veltman soms een verkeerde pass ertussen heeft zitten.
het kan heus nog goed komen met Tete maar beter dan Veltman kan een mening zijn maar voor nu is hij gewoon een stuk minder dan hem.
Schone ben ik het mee eens die is gewoon op nu en kan je beter Frenkie neer zetten.
vraag me alleen wel af waarom iedereen zo afgeeft op Veltman??? die man kauwt elke links buiten helemaal op en drijft ze tot waanzin vaak. is altijd gretig en maakt soms slimme overtredingen (soms ook echt domme ja hahaha).
Dolberg, Ziyech, vd Beek en Sanchez moeten het team op sleeptouw nemen dit jaar
-
@dave-jansen_nl said in Europa League:
vraag me alleen wel af waarom iedereen zo afgeeft op Veltman??? die man kauwt elke links buiten helemaal op en drijft ze tot waanzin vaak. is altijd gretig en maakt soms slimme overtredingen (soms ook echt domme ja hahaha).
Ben het wel met je eens dat iedereen doet alsof Veltman er echt helemaal niks van kan. Hij is een beetje een houthakker met niet al te veel talent, maar hij geeft altijd 100% en zit er altijd heel fel op. Zoo slecht is ie nou ook weer niet, hoewel ie gisteren bij die tegengoals er niet heel goed uit zag
-
Eens, maar we hebben geen verdedigers nodig die nou ook weer niet zo slecht zijn, we hebben verdedigers van het kaliber Sanchez Tete De Ligt nodig.
-
@dave-jansen_nl said in Europa League:
Ik ben het met bijna alles wel eens maar Tete beter dan Veltman?
dit menen jullie toch niet, die Tete moet elke keer 30 meter sprinten om ze foute inschatting of positie goed te maken.
vervolgens lukt hem dat met het laatste redmiddel wat een verdediger heeft namelijk een sliding en dan gaat iedereen klappen hahahaha helemaal gek als je erover nadenkt.Veltman zit bijna overal goed tussen en komen er gemiddeld zo een stuk of 5 minder kansen voor de tegen partij, ondanks dat Veltman soms een verkeerde pass ertussen heeft zitten.
het kan heus nog goed komen met Tete maar beter dan Veltman kan een mening zijn maar voor nu is hij gewoon een stuk minder dan hem.
Schone ben ik het mee eens die is gewoon op nu en kan je beter Frenkie neer zetten.
Dolberg, Ziyech, vd Beek en Sanchez moeten het team op sleeptouw nemen dit jaar
als hij iedere linksbuiten op zou kauwen speelde hij niet op zijn fucking 25e nog in Nederland.
-
@joeyeekhout_nl said in Europa League:
@jeffreyelzinga_NL Ik vind dit echt een heel onsamenhangend verhaal, sorry.
Het is gewoon zo dat AZ een grotere kans heeft de poulefase te halen, doordat ze een geplaatste status hebben en Utrecht niet
Ik heb vorig jaar nog een lijst gemaakt met onze top 4 versus de concurrentie. Waar wij steeds 1tje hebben die het leuk doet, is het bij de rest vaak 2 soms zelf 3. Ajax stond idd in de finale maar de Belgen hadden Anderlecht en Gent in de kwartfinale. Elk land van onze concurrenten heeft een deelnemer van lager niveau, die vliegen er allemaal net zo hard uit.
Om lang verhaal kort te maken onze top 3 doet het algemeen gezien slechter dan onze concurrenten.
-
Wat een wedstrijd van PSV..... En Hendrix is écht niet goed genoeg.
-
Nederland heeft dan ook geen top 3 maar een top 2,5. Feyenoord hangt er op nationaal niveau nu wel een beetje bij maar ze hebben in 10 jaar geloof ik 2x een ronde overleeft in Europa.
-
@sirclitjeslikker_nl said in Europa League:
''Meekomen in de eredivisie?'' Denk dat we toch wel kunnen stellen dat Ajax de favoriet voor de titel is?
Dat lijkt me niet #lol gekke jongen
Met meekomen bedoel ik natuurlijk gewoon in de top-3, maar ik acht Ajax dit jaar beter dat PSV maar zeker niet sterker dan vorig jaar.
Gek om te zeggen na 1 kampioenschap in 18 jaar maar ik schat de selectie van Fey dit jaar hoger in dan Ajax. Niet dat beide clubs al klaar zijn natuurlijk... Ik zie Fey graag nog even Troupee oppikken en Nieuwkoop verhuren (Diks wissel) en een back-up voor linksbuiten. Dan is het team sterker dan vorig jaar.
Ajax heeft geen tweede rechtsback, Viergever op links en op de flanken is de spoeling ook dun. Wie staat er centraal als Sanchez/ de Ligt niets spelen?
-
@kagchelland_nl said in Europa League:
Wie staat er centraal als Sanchez/ de Ligt niets spelen?
Buiten dat ze nog verdedigers gaan halen, is het op dit moment zo: dan komt Viergever of Veltman naar het centrum en speelt Dijks of Zeefuik back.
-
@suiz-luárez_nl Omdat spelers niet naar de eredivisie willen komen. Ajax was bezig met wat internationale backs, maar niemand wil. Daarnaast vind ik Viergever best veel toevoegen hoor. Verdedigend misschien een foutje per wedstrijd, maar die zijn over het algemeen niet direct van invloed (zoals bij Veltman). Doet aanvallend veel goed met zijn beperkte middelen en werkt altijd hard. Het is gewoon jammer dat Schone de hand boven het hoofd wordt gehouden. Frenkie wist echt niet wat hij aan moest met die wissel op rechtsbuiten.
-
@dave-jansen_nl Dat is bullshit, die komt niet
-
@kagchelland_nl Heeuuyyy Lerra! Lekker bezig pik! Ajax joduh super joduh heuy heuy