Europa League
-
@Bjorn2321_NL Ik vind Tete goed ja, dat hij voetballend niet de beste is maakt mij niet zo veel uit. Daarvoor hebben we immers ook een middenvelder als startende linksback.. Veltman heeft al een verlenging aangeboden gekregen. Mochten we de cup winnen dan zie ik hem nog blijven ook (immers CL voetbal).
-
Ik ken iemand van een ander forum die een jeugdtrainer is van GAE Eagles. En hij was keer bij KNVB gebeuren waar Peter Bosz ook bij was en vertelde min of meer dit verhaal:
''Ben ik het niet mee eens Jan. Bij het trainerscongres legde Bosz zijn trainersvisie uit en hoe dat ontstond. Tete en Riedewald hebben het gedeeltelijk aan zichzelf te danken. Ajax stond qua verdedigende organisatie echt totaal niet aan het begin van 't seizoen. En een klein groepje(hij wilde geen namen noemen, maar ik denk Tete, Riedewald, Bazoer en El Ghazi) wilde op de trainingen totaal niet mee komen(qua instelling/mentaliteit) naar de visie van Bosz. Bosz zei ook letterlijk op het congres dat hij de spelers voorhoudt dat als ze het niet kunnen, hij hem ook niet nodig heeft. Vandaar de wisselingen in het elftal en de jongens op de bank.
Vanaf Willem II bij de wijzigingen is het gaan lopen, zonder Tete. Zonder Riedewald. Hoe klote het ook is, maar een winnend en goed voetballend elftal ga je niet zomaar veranderen. Ook al zie ik zelf enorm veel potentie in beide spelers. Inmiddels zijn El Ghazi en Bazoer verkocht en Tete en Riedewald (zelf) gebleven. Dat is een goed teken. Ik hoop dat beide komende zomer hun kans gewoon pakken voor het nieuwe seizoen.
Overigens vind ik Veltman tot vele hier niet aan een slecht seizoen bezig. Ben tevreden over zijn invulling.''
-
Je hoeft niet elke wedstrijd de pannen van het dak te spelen om een topvoetballer te zijn. Messi en Ronaldo spelen ook voldoende kutwedstrijden tegen Leganes en co, zijn dat dan geen topvoetballers?
-
@Bjorn2321_NL Ja.
Je doet nu net alsof Tete alleen maar 2x per wedstrijd een zieke sliding maakt waar we allemaal voor staan de klappen, maar het is gewoon een vrij complete verdediger. Sterk, snel, een verdraaid slim in de duels. Na Sanchez ook gewoon de beste verdediger van de eredivisie wat mij betreft.
Aanvallend voegt hij nog wel meer toe dan jij hier schetst, maar wat dat betreft is het een zesje en geen acht zoals Karsdorp. Alleen tegen welke tegenstander is het noodzakelijk dat de rechtsback aanvallend een acht haalt? In grote wedstrijden ligt er zoveel ruimte op de counter dat het niet zo noodzakelijk is dat de rechtsback meedoet, en hou je hem ook liever wat meer achter. Tegen kleine tegenstanders kan het zeker wat toevoegen, maar moet het kwaliteitsverschil ook weer zo groot zijn dat dat het verschil eigenlijk niet mag maken.
-
@Dave-Jansen_NL said in Europa League 2016/2017:
Manchester United
-
@gurhan040_NL hahaha mooi he eerste post van het topic en dan Man Utd gewoon aanwijzen, als Ajax tegen ze moeten hoop ik het toch echt fout te hebben
-
@Dave-Jansen_NL
Nja niet zo raar. Dit Man U was gewoon het Chelsea van een paar jaar geleden in de EL.g -
@Suiz-Luárez_NL nope, met de ballen in het bubbelbadje in Portugal
Wel een heerlijke uitslag trouwens, gefeli. Hopen dat die uitgoal geen pijn gaat doen.
-
@Kagchelland_NL
niet de aziatische riolen dit keer leroy? -
@bringdaruckus_NL said in Europa League 2016/2017:
@Kagchelland_NL
niet de aziatische riolen dit keer leroy?Huis van mijn oudjes, hebben het al 4 jaar en nu voor het eerst goed gezien #lol één keer twee dagen langs geweest maar nu dus echt een weekje chill. Na 5 dagen alweer te saai tho
-
@Kagchelland_NL Was de kebabtent te ver rollen?
-
@Kagchelland_NL said in Europa League 2016/2017:
. Na 5 dagen alweer te saai tho
Je had Jappie toch bij je voor het entertainment?
-
GODVERDOMME man. 30 jaar ouder geworden en 234356374534634932590 scheldwoorden verder maar Ajax staat er, de tyfus man ik sta nog strak van alle adrenaline. WZAWZDB
-
GEFELICITEERD AJAX EN AJAX FANS. WAT EEN POT.
Ziyech
Sanchez
Tete
Van Beek
KlaassenWat een helden. A
-
Van Beek is al een tijd geblesseerd maar ik ben idd ook blij met 'm
-
@DominicM_NL Van de Beek dan mierenneuker pfff
-
Ja kan je wel huilen maar je kent je eigen spelers toch wel kom op zeg
-