Europa League
-
@bringdaruckus_NL Dat zal, maar hij levert af en toe de bal zo dom in. Gelukkig dat Lyon er niet van profiteert, maar had ook anders kunnen lopen. Wel fijn dat Ajax profiteert van die belachelijke uittrappen van de keeper van Lyon.
-
@Suiz-Luárez_NL
Zeker tegen een club als Lyon is er inderdaad absoluut geen reden om Veltman op te stellen tenzij Kenny zijn been heeft gebroken -
@hap-slik-weg_NL
Dat zal ook komen door de speelwijze van Bosz. Een Mourinho zou het prima vinden als ie de bal meteen naar voren ramt -
@bringdaruckus_NL Ik denk toch echt dat het Dolberg gaat worden. Als we Milik al voor 30+ konden verkopen, dan kan er bij Dolberg nog welwat bij.
-
@hap-slik-weg_NL
mwuah ik weet niet. Ik zie Dolberg eigenlijk niet zo vroeg vertrekken waardoor je miss met een korter contract zit en zijn blessuregevoeligheid is ook wel een minpunt. Sanchez
zie ik max tot 2018 blijven. -
Ben trouwens erg benieuwd of de heren Kagchelland en Huijs deze wedstrijd Ziyech aan het werk hebben gezien en of ze het ook zo ongelofelijk goed vonden wat ie liet zien. En of ze nu niet gaan huilen over dat ie een keer zijn man liet lopen
-
@Suiz-Luárez_NL Eerlijk, Tete speelde gisteren geweldig, maar heeft dit seizoen in andere wedstrijden niet het ongelijk van Bosz aangetoond om Veltman op te stellen.
Snap dat gehaat op eigen spelers (Veltman, Schone, Younes en zelfs Klaassen) nooit. Van Traore, als huurling, mag je wat vinden. Huurlingen moeten presteren en anders plaats maken.Ik hoop voor volgend seizoen dat Viergever verlengd wordt en er een RB aangetrokken wordt die zo goed is als van Rhijn of vd Wiel in hun beste periode, want Tete en Veltman zouden beide wel eens kunnen vertrekken:
RB - Sanchez - de Ligt - Viergever. Naar mijn idee is Viergever de beste Linksback en is de Ligt nu echt klaar om vaste basisspeler te zijn. Sinkgraven als LB heeft goed uitgepakt, maar blijft toch echt een middenvelder. Omdat daar geen plaats is, lijkt het me voor hem beter dat hij vertrekt. -
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
-
@spectraaaaa_NL Dat waren de reacties op de 4-1 van Traore? Triest zeg.
Zondag mogen ze het kunstgras op, een wedstrijd die ze op voorhand al gewonnen lijken te hebben. Maar gaan spelers van Excelsior echt meewerken aan een kampioensfeeste van de grote broer?
-
@Bjorn2321_NL Jup, ik vind het ergens wel vermakelijk eigenlijk
-
@Suiz-Luárez_NL said in Europa League 2016/2017:
Ben trouwens erg benieuwd of de heren Kagchelland en Huijs deze wedstrijd Ziyech aan het werk hebben gezien en of ze het ook zo ongelofelijk goed vonden wat ie liet zien. En of ze nu niet gaan huilen over dat ie een keer zijn man liet lopen
Ik geloof het wel, dus daarom vond ik het niet ongelofelijk goed. Maar hij speelde inderdaad wel lekker. Maar hij mag gewoon wat constanter worden, (bijna) elke wedstrijd dit niveau halen. Dan heb je pas écht een topspeler in huis, dat heb ik dit seizoen gewoon nog niet gezien. Het is in sommige wedstrijden niet heel goed en in andere heel erg goed.
Verder gun ik het Ajax van harte, maar ik zou toch maar opletten voor Lyon thuis. Die veegden AZ daar van de mat, het zou zomaar nog eens heel spannend kunnen worden, ze speelden gisteren ook wel heel erg matig voor hun doen.
Desalniettemin, ik zou het niet erg vinden mocht Ajax de EL winnen, beter zelfs. Is goed voor het Nederlands voetbal.
-
Dat ze het matig deden was de verdienste van Ajax. Achterin is Lyon erg zwak en als je ze dan een uur lang forceert om kamikaze op de aanval te moeten spelen dan loop je zo over die verdediging heen. Alleen jammer dat het maar 4-1 is geworden ipv 9-1
-
@Jip-Huijs Ziyech speelde goed tegen zowel Feyenoord, Kopenhagen, Schalke (uit wel minder) als Lyon. Dat hij soms een keertje slecht is tegen Willem II neem ik op de koop toe
-
@Bjorn2321_NL Veltman toont het ongelijk van Bosz om Veltman op te stellen zelf wel aan. Daar heeft hij Tete niet voor nodig.
-
Tsja, worden ze een keertje kampioen draait Ajax alsnog een beter seizoen. Als die haat echt zo diep zit is dat gewoon moeilijk te verkroppen blijkbaar.
-
Oh kak ik heb toegeven dat Feyenoord kampioen wordt, kan ik niet meer roepen dat Ajax kampioen wordt
-
@Suiz-Luárez_NL Ik vind overklast altijd zo'n lastige woord. Dat was het toen PSV tegen Feyenoord de 10 haalde. En nee de 10 is niet de maatstaf. Maar Ajax kreeg vooral veel kansen doordat Lyon de aansluiting zocht en een godsvermogen aan ruimte weggaf. Lyon heeft ook gewoon tijdens de overklassing 5 100% kansen gehad. Als je iemand overklast komt iemand amper over de middenlijn heen, rug tegen de muur. Ajax was eerder perfect aan t omschakelen dan aan het overklassen.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Europa League 2016/2017:
@Bjorn2321_NL Veltman toont het ongelijk van Bosz om Veltman op te stellen zelf wel aan. Daar heeft hij Tete niet voor nodig.
dit, en daarnaast doet Tete het gewoon prima als ie invalt, elke keer opnieuw. Hij moet alleen minder schijt zijn in de opbouw, gewoon naar voren voetballen
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Europa League 2016/2017:
dit, en daarnaast doet Tete het gewoon prima als ie invalt, elke keer opnieuw. Hij moet alleen minder schijt zijn in de opbouw, gewoon naar voren voetballen
Tete heeft het aanvallende nodig van Karsdorp, Karsdorp het verdedigende van Tete. Als die samen nou eens wat vaker gaan trainen dan heb je dadelijk twee goede backs voor het Nederlandse elftal.
@Jip-Huijs Ziyech speelde goed tegen zowel Feyenoord, Kopenhagen, Schalke (uit wel minder) als Lyon. Dat hij soms een keertje slecht is tegen Willem II neem ik op de koop toe
Juist dan moet je het ook laten zien vind ik dan, maar goed. Ik zeg niet dat het geen goede voetballer is, want dat is het wel, hij moet alleen alle wedstrijden proberen te pieken, zeker op het eredivisie-niveau. Ik heb af en toe toch het idee dat hij het ook zelf laat lopen. Maar feit dat hij een goede voetballer is staat natuurlijk buiten kijf. Nu nog constanter worden en misschien iets harder werken soms op het veld, ook als het wat minder gaat.
-
@SIRclitjeslikker_NL Maar vind je Tete dan wel goed genoeg als RB?
Ik ben geen fan van Veltman (alhoewel puur naar statistieken gekeken hij het goed doet % gewonnen duels etc), je bent altijd bang dat hij een fout gaat maken en maakt te veel overtredingen. Datzelfde heb ik ook altijd bij Riedewald.
Tete vind ik voetballend gewoon te zwak. Hij kan goed tackelen, maar hoevaak moeten echte topverdedigers nu tackelen? Tete heeft alle potentie, maar had daarvoor de laatste 1,5 jaar meer moeten spelen om te kunnen groeien.Daarbij zie ik Veltman sowieso wel vertrekken komende zomer, maar ook Tete heeft een in 2018 aflopend contract. De vraag is alleen wat kun je er voor terug halen, of ga je straks met een Zeefuik beginnen? In NL zie ik niet veel rondlopen dat ik bij Ajax zou willen zien. Misschien toch maar eentje in Zuid-Amerika oppikken, of is zo'n Castagne van Genk iets voor Ajax.