Formule 1
-
Ik weet niet of het waar is, maar las ergens een interview met Toto en die zei dat een grote naam niet de voorkeur geniet. Dus dan kan je Alonso wegstrepen van dat lijstje Zal inderdaad wel Wehrlein worden dan.
-
Lijkt mij ook een logische stap, Hamilton volgend jaar kampioen en Wehrlein kan op zijn gemakje klaargestoomd worden om het op termijn over te nemen van Hamilton.
-
Ik weet niet of je daar zo zeker van kunt zijn. Nieuwe auto, nieuwe kansen.. zo zie ik het
-
Ik denk dat Wehrlein de meeste kans maakt. Hij komt toch goed vooruit in zo'n formule 1 wagen, heeft hij ook dit jaar bij Manor laten zien. Als Mercedes ook in de toekomst mee wil doen is het wellicht een goede stap om een talent de kans te geven, zoals RB met Max heeft gedaan.
-
De vraag is of Wehrlein nu al goed genoeg is om Mercedes aan het constructeurskampioenschap te helpen, want dat is het enige dat telt voor een team.
-
@Bartje-Bergkamp_NL Als je een beetje kan rijden en ze hebben dezelfde voorsprong als de afgelopen jaren kan volgens mij iedereen die auto naar de eerste of tweede plaats sturen. Denk dat Wehrlein het wel in zich heeft, moet hij wel de kans krijgen.
Hoewel ik denk dat RB die voorsprong wel eens gedicht kan hebben richting het nieuwe seizoen en dat het dan wel belangrijk is om een goede rijder er te hebben zitten. Kan Wehrlein dan wel al met de druk omgaan is de grote vraag.
-
Verwacht komend jaar ook wel dat RB een stuk dichter bij Mercedes gekomen is. Voor zover ik begrepen heb komt de nadruk iets meer op grip en wegligging te liggen ipv kracht uit de motor, maar verbeter me indien dit niet juist is.
-
@RCJDR_NL165 Volgens mij is dat wel correct, hoewel de motor natuurlijk altijd het belangrijkste onderdeel blijft van überhaupt een auto. Dus RB moet wel ook op dat vlak meer richting Mercedes kruipen, maar als we de berichtgeving geloven schijnt dat te lukken.
-
Finse coureur Bottas mag van Williams naar Mercedes
Link: http://nos.nl/artikel/2148632-finse-coureur-bottas-mag-van-williams-naar-mercedes.htmlIk vond hem dit seizoen niet zo heel sterk rijden, natuurlijk wel een knappe podiumplek. Maar wat ik bedoel is dat hij vorig seizoen veel meer liet zien. Williams sowieso hè. Ik heb wel vertrouwen in hem.
Dit heeft trouwens ook nog (... misschien) gevolgen voor Massa, nu blijkt:
"De merkwaardige situatie doet zich voor dat een reeds gestopte coureur een sleutelrol speelt in het huidige, plotselinge, 'silly season' in de Formule 1. Felipe Massa zette na de Grand Prix van Abu Dhabi een punt achter zijn carrière, maar gaat nu mogelijk toch nog een jaartje door. Williams zou hem hebben gevraagd om in 2017 de teamgenoot van Lance Stroll te worden, zodat Valtteri Bottas naar Mercedes kan."
Link: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/348009/manager-massa-maakt-plannen-in-januari-bekend/
-
Zou het toch wel een hele gare actie vinden om Massa weer terug te halen. Gozer is duidelijk over zijn hoogtepunt heen gezien zijn prestaties tegen een Bottas die ik persoonlijk al niet mega hoog heb zitten. Bovendien heeft ie in Brazilië al een prachtig afscheid gekregen.
-
Noujah prachtig haha Hij vloog eraf hè. Ik denk ook niet dat dit uit zijn koker komt. Ze kunnen veel willen, maar ik zou als ik Massa was gewoon wegblijven. Hij had zelf het besluit genomen, dan moet hij het ook daar bij laten Plekje vrij houden, ze vinden wel iemand anders.
-
Autocoureur Felipe Massa rijdt komend
seizoen toch in de Formule 1.Dat melden
enkele media.De Braziliaan,die dit jaar
afscheid nam,neemt gewoon weer plaats
in een bolide van Williams.Dit zou dan de weg vrijmaken voor de
overgang van Valtteri Bottas naar het
team van Mercedes.De Fin moet daar Nico
Rosberg opvolgen,die na het behalen van
de WK-titel zijn loopbaan beëindigde.Teambaas Claire Williams zei vrijdag al
dat Bottas alleen weg mag als er een
"ervaren en geloofwaardig alternatief"
voorhanden is.Ze noemde toen ook de
naam van Massa.De 35-jarige coureur
krijgt bij Williams de Canadees Lance
Stroll als teamgenoot. -
Las het ook ja :rofl: Noujah dan is de stoelendans compleet, toch? Wel raar dat Massa zich zo laat gebruiken. Als hij zelf het afscheid heeft bepaald... of is dat dan wel het geval geweest?
-
Max sportman van het jaar, beetje jammer dat hij er zelf niet bij was. Ook grappig dat Frank de Boer het kaartje verkeerd om hield waardoor iedereen het al kon zien.
-
Laat die jongen lekker vakantie vieren. Heeft ie wel verdiend. Ik vind het erger dat Michael van Gerwen niet eens genomineerd was. Win je 25 toernooien in het seizoen, interesseert dat niemand bij Telesport. Want ja, Darten, dat is een kroegspelletje en geen A sport. Lachwekkend. Het wordt tijd dat die Jaap de Groot en consorten eens oprotten. Die columns van hem en Valentijn Driessen zijn 9 van de 10 keer ook om te janken.
-
Michael van Gerwin is niet genomineerd omdat darten gewoon niet aan de vereisten van de organisatie voldoet, wat opzich redelijke eisen zijn imo. Anders moet je ook ieder jaar de korfbalploeg uitnodigen. Had persoonlijk wel voor Dumoulin of die zeilknul gekozen, maar dat is puur omdat Max naar mijn mening nog lang niet maximaal gepresteerd heeft.
-
@pompompompompommop_NL Maar F1 voldoet in principe ook niet aan die eisen, dus het is gewoon bullshit die bedacht is om Van Gerwen uit te sluiten
-
Najah valt wat voor te zeggen. Is boogschieten een sport in jouw ogen? Ja.. meer zo'n ouderwets olympische sport. Nu kan je darts in die categorie gooien naar mijn mening; voor de skills dan die je daar voor nodig hebt. Want daar draait het om vind ik. Plus zijn de skills die je hebt zodanig van een niveau dat je het een kunt sport noemen? Is er sprakr van training, wat is er nu voor nodig om dat te bereiken? Belangrijke afwegingen die men dan moet maken.
Wat vGerwen doet is uniek, wat Max doet is ook uniek. Spelen ook randzaken in mee, Max laat eigenhandig de hele F1 opleven (ook buiten Nederland). Maarjah toch zeg ik dat Max het verdiend. Ondanks dat Dumoulin de Limburgse Sporter vh Jaar was (en niet Max).
-
@Suiz-Luárez_NL F1 wordt georganiseerd door de FIA als overkoepelende organisatie. Daar zijn dan wel weer voldoende deelnemende staten bij aangesloten. Max Verstappen staat daar officieel ook als autosportcoureur en niet als F1-coureur.
-
Dus als darten samengevoegd wordt met handboogschieten, waar werkelijk niemand in geïnteresseerd is behalve Zuid-Korea (maar waarmee je gewoon meedingt voor sporter van het jaar), dan is het opeens wel goed.