Formule 1
-
Dus als darten samengevoegd wordt met handboogschieten, waar werkelijk niemand in geïnteresseerd is behalve Zuid-Korea (maar waarmee je gewoon meedingt voor sporter van het jaar), dan is het opeens wel goed.
-
Het lijkt mij wel lachen om wielrennen met F1 te combineren, en dan de wielrenners een flinke voorsprong te geven of course
-
Ricciardo:
Komend seizoen gaan de regels in de Formule 1 flink op de schop en Daniel Ricciardo denkt dat hij daarom bij Red Bull perfect op zijn plek zit. ,,Je kan je afvragen 'waarom zou Mercedes niet weer oppermachtig zijn', maar ik geloof echt dat Red Bull de beste plek is om te zitten."
,,Ook omdat we verre van gemakzuchtig zijn", vertelt de Australiër aan ESPN. ,,We zijn zo gemotiveerd. We gaan een enorme stap zetten, we zitten vol met energie."Volgens de teamgenoot van Max Verstappen heeft motorleverancier Renault goede vooruitgang geboek. ,,Natuurlijk zal Mercedes snel zijn, maar misschien worden ze wat gemakzuchtiger na zoveel hoogtepunten."
Ricciardo zegt zeker te weten dat zijn team sterk uit de winter gaat komen. ,,Natuurlijk moet er gewerkt worden aan de betrouwbaarheid van de volledige nieuwe auto, maar we hebben de tijd en het ziet er zeer goed uit. Ik weet niet wat Ferrari en Mercedes aan het doen zijn, maar bij ons ziet het er écht goed uit."
-
Pascal Wehrlein kan de hoop op het stoeltje van de gestopte wereldkampioen Nico Rosberg bij het Formule 1-team van Mercedes wel opgeven. Teambaas Toto Wolff van de kampioensstal geeft vandaag in de Kölner Express aan dat de 22-jarige Duitser niet de teamgenoot van Lewis Hamilton wordt in 2017. Reden is niet zozeer zijn gebrek aan ervaring of stuurmanskunst, maar zijn opvliegende karakter.
,,Lewis en Pascal zou een te explosieve combinatie vormen. Wat ik wil vermijden, is het Alonso-Hamilton-scenario. Dat wil ik pertinent niet'', aldus Wolff. De Oostenrijker doelde op het jaar 2007, waarin de Spanjaard Fernando Alonso als wereldkampioen instapte bij McLaren en het kopmanschap opeiste, maar te maken kreeg met Hamilton als jonge en eerzuchtige debutant. De twee botsten dat seizoen herhaaldelijk en zagen Kimi Räikkönen in de Ferrari met de titel aan de haal gaan.Wehrlein is afkomstig uit het jeugdprogramma van Mercedes en debuteerde dit jaar in de Formule 1 bij het team van Manor. Hij leek wel kans te maken op het stoeltje van Rosberg, omdat veel grote namen niet beschikbaar waren. Mercedes heeft inmiddels echter de onderhandelingen geopend met het team van Williams om de Fin Valtteri Bottas over te nemen.
-
Red Bull heeft met Max Verstappen en Daniel Ricciardo de enige coureurs in huis die de zegereeks van Mercedes afgelopen seizoen een keer wisten te doorbreken. De twee zijn erg aan elkaar gewaagd, maar leren ook veel van elkaar, zegt teambaas Christian Horner.
De twee werden teamgenoten nadat Daniil Kvyat werd teruggezet naar het kleine broertje Torro Rosso. Verstappen klom omhoog en pakte meteen zijn allereerste Grand Prix in Spanje. Volgens Christian Horner, teambaas van Red Bull, hebben Verstappen en Ricciardo al sinds het eerste moment een goede verstandhouding.,,Het belangrijkste is dat ze respect voor elkaar hebben en dat is er. We vragen niet van de rijders om met elkaar uit eten te gaan, maar wel dat ze elkaar respecteren en ook de rest van het team", zegt de teambaas tegen Autosport.
,,Max en Daniel hebben dat respect en dat is ook goed voor het team. Daniel is vaak als een soort grote broer voor Max." Volgens Horner is de manier van feedback geven en de eisen die aan de auto worden gesteld bijna hetzelfde. ,,Dat is voor ons team heel fijn. Het is geweldig om twee van dat soort coureurs te hebben."
Gelijkwaardig
Ricciardo en Verstappen zijn erg aan elkaar gewaagd. Sinds zij deel uitmaken van hetzelfde Red Bull-team heeft Ricciardo een lichte voorsprong. In totaal wist hij 220 punten te behalen, terwijl Verstappen het met 191 moest doen. De Australiër eindigde echter maar een keer hoger in de eindklassering (8-7). Beide coureurs wonnen één grandprix. Verstappen in Spanje, Ricciardo in Maleisië.In de kwalificaties moest Verstappen wel duidelijk zijn meerdere erkennen, want Ricciardo deed het met 11 tegenover 6 wel een stuk beter. ,,In het ene weekend heeft de een het voordeel en het andere weekend de ander", zegt Horner daarover. ,,Het zit dichtbij elkaar, ongeacht op welk circuit we racen."
Er is dan ook geen duidelijke pikorde binnen het team. ,,We bekijken de situatie van race tot race. Er zijn al genoeg regels. Hou het vooral zo simpel mogelijk, is altijd mijn filosofie geweest."
-
Verwacht dat max komend seizoen toch wel over ricciardo heen zal gaan.
-
Ik kijk nu al uit naar komend seizoen naar de Formule 1!
-
@RCJDR_NL165 said in Formule 1:
Verwacht dat max komend seizoen toch wel over ricciardo heen zal gaan.
Ik verwacht dat ook. De vraag is echter gaan ze ook over Mercedes heen.
-
Schattig hoor dat chauvinisme. Ricciardo is gewoon een hele harde noot om te kraken. Als je niet op 100% van je kunnen rijdt dendert Ricciardo gewoon over je heen. Heb vaak het gevoel dat de Nederlanders, verblind door chauvinisme, niet doorhebben hoe verschrikkelijk hard en goed Daniel kan rijden. Hij heeft niet voor niks iemand die net daarvoor zijn 4de WK op rij gewonnen had helemaal duizelig gereden, tot het punt dat Vettel gewoon eieren voor zijn geld koos en hem peerde naar Ferrari
-
Ricciardo is zeker een uitstekende coureur, al heb ik wel het idee dat hij in verhouding tot Max wat constanter is. Presteert dus over het algemeen altijd goed, maar Max kan ook ooit net dat beetje extra geven. Max moet zorgen dat hij constanter dat beetje extra geeft.
-
Toch vond ik Max veel beter, alleen je kan zien dat Ricciardo volwassener is. Maar ik denk echt dat Max hem volgend jaar zoek rijdt..
-
De indeling van alle teams is nu officieel. Bottas gaat voor Mercedes rijden, Wehrlein is naar Sauber gegaan. Volledige teamindeling als volgt:
Mercedes
Lewis Hamilton (Engeland, 1985)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 10
Eerdere teams: McLaren
Aantal races: 189 (53 zeges)
Beste prestatie WK: Wereldkampioen in 2008, 2014 en 2015Valtteri Bottas (Finland, 1989)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 4
Eerdere teams: Williams
Aantal races: 78
Beste prestatie WK: 5e in 2014 en 2015Red Bull Racing
Daniel Ricciardo (Australië, 1989)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 6
Eerdere teams: Toro Rosso
Aantal races: 109 (4 zeges)
Beste prestatie WK: 3e in 2016Max Verstappen (Nederland, 1997)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 2
Eerdere teams: Toro Rosso
Aantal races: 40 (1 zege)
Beste prestatie WK: 5e in 2016Ferrari
Sebastian Vettel (Duitsland, 1987)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 10
Eerdere teams: BMW Sauber, Toro Rosso, Red Bull
Aantal races: 179 (42 zeges)
Beste prestatie WK: Wereldkampioen in 2010, 2011, 2012 en 2013Kimi Raikkonen (Finland, 1979)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 14
Eerdere teams: Sauber, McLaren, Lotus F1
Aantal races: 253 (20 zeges)
Beste prestatie WK: Wereldkampioen in 2007Force India-Mercedes
Sergio Perez (Mexico, 1990)
Eerdere teams: Sauber, McLaren
Aantal races: 116
Beste prestatie WK: 7e in 2016Esteban Ocon (Frankrijk, 1996)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 1
Eerdere teams: Manor
Aantal races: 9
Beste prestatie WK: 23e in 2016Williams Mercedes
Felipe Massa (Brazilië, 1981)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 16
Eerdere teams: Sauber, Williams, Ferrari
Aantal races: 252 (11 zeges)
Beste prestatie WK: 2e in 2008Lance Stroll (Canada, 1998)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 0
Eerdere teams: -
Aantal races: 0
Beste prestatie WK: -McLaren-Honda
Fernando Alonso (Spanje, 1981)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 15
Eerdere teams: Minardi, Renault, Ferrari
Aantal races: 274 (32 zeges)
Beste prestatie WK: Wereldkampioen in 2005 en 2006Stoffel Vandoorne (België, 1992)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 0
Aantal races: 1 (als invaller)
Beste prestatie WK: 20e in 2016Toro Rosso-Renault
Carlos Sainz Jr. (Spanje, 1994)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 2
Aantal races: 40
Beste prestatie WK: 12e in 2016Daniil Kvyat (Rusland, 1994)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 3
Eerdere teams: Red Bull, Toro Rosso
Aantal races: 59
Beste prestatie WK: 7e in 2015Haas
Romain Grosjean (Frankrijk, 1986)
Eerdere teams: Renault, Lotus
Aantal races: 104
Beste prestatie WK: 12e in 2014Kevin Magnussen (Denemarken, 1992)
Eerdere teams: McLaren, Renault
Aantal races: 41
Beste prestatie: 11e in 2014Renault
Nico Hülkenberg (Duitsland, 1987)
Eerdere teams: Williams, Force India, Sauber
Aantal races: 117
Beste prestatie WK: 9e in 2014 en 2016Jolyon Palmer (Engeland, 1991)
Aantal seizoenen in de Formule1: 1
Eerdere teams:
Aantal races: 21
Beste prestatie WK: 18e in 2016Sauber-Ferrari
Marcus Ericsson (Zweden, 1990)
Eerdere teams: Caterham
Aantal races: 56
Beste prestatie: 18e in 2015Pascal Wehrlein (Duitsland, 1994)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 1
Eerdere teams: Manor
Beste prestatie: 19e in 2016Manor
Nog niet bekend
Lijkt me niet dat Manor nog verder gaat trouwens. Denk dat het wel een spannend seizoen gaat worden, hopelijk kan Red Bull de dominantie van Mercedes breken. Kijk echt uit naar de eerste race alweer.
-
@Jip-Huijs_NL Manor is wel bezig aan een overeenkomst met , ik dacht, een Chinese investeerder.
Ik hoop dat ze het halen -
Mateschitz: ‘Red Bull kan dichter bij Mercedes komen’
Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz gaat er vanuit dat zijn team in 2017 een stap dichter bij Mercedes kan komen. “En halverwege het jaar willen op gelijke voet met ze staan.”
Die ambitie spreekt Mateschitz uit in interview met het aan Red Bull gelieerde SpeedWeek, waarin hij vertelt dat hij erop rekent dat Red Bull in 2017 qua chassis ‘zeker weer toonaangevend’ zal zijn en motorpartner Renault er ondertussen een tandje bij zal zetten en zo ook een flinke bijdrage levert.
“Renault heeft in 2016 al ambitieuze en, vooral, competente mensen aangetrokken. In combinatie met de samenwerking met Ilmor is zodoende veel progressie geboekt. Voor 2017 reken ik er daarbij op dat we op motorisch vlak sterk genoeg worden om dichter bij Mercedes te komen”, verwacht Mateschitz.
“Halverwege het seizoen willen we daarbij dan absoluut op gelijke voet met Mercedes staan, waarmee ik bedoel dat we ze willen kunnen aanvallen en om zeges met ze kunnen vechten”, vervolgt de Red Bull-baas, die dus denkt dat Mercedes vooraan mee zal blijven doen, maar Ferrari een vraagteken noemt.
Mateschitz benadrukt daarbij dat het goed zou zijn voor de Formule 1 als de topteams komend seizoen weinig voor elkaar onderdoen en echt onderling om zeges vechten. “Want gevechten om een derde of vierde plek zijn niet spannend genoeg. De populariteit van de Formule 1 staat of valt met strijd vooraan.”
Qua coureurs denkt Mateschitz wat dat betreft met Max Verstappen en Daniel Ricciardo twee rijders te hebben die ‘echt duidelijk in de pluskolom’ met sterke punten van het team horen. Bang voor een vertrek van één van de twee, nadat een zitje vrijkwam bij Mercedes, is Mateschitz niet geweest.
“Mercedes-topman Niki Lauda en onze talentscout Helmut Marko hebben daar wel over gesproken, maar dat was alleen voor de grap. Iedereen weet dat deze jongens een doorlopend contract met ons hebben en er heeft ook niemand bij me aangeklopt om te vragen ze uit hun contract te laten.”
-
Als je nou voortaan gewoon een linkje post ipv het copy/pasten van die lappen tekst...
Samen met dat crewplaatje vult een post van jou het hele scherm... -
Zou idd mooi zijn als het wat spannender wordt.
Hopelijk onderin ook wat verbeteringen.
-
Hoop inderdaad op wat spannendere seizoenen, ben een beetje afgehaakt met kijken omdat het zo'n eentonige wedstrijden zijn met 1 team dat zo goed als alles wint
-
@killing-spread_NL said in Formule 1:
Hoop inderdaad op wat spannendere seizoenen, ben een beetje afgehaakt met kijken omdat het zo'n eentonige wedstrijden zijn met 1 team dat zo goed als alles wint
Kon toch nog altijd kijken hoor, al was het al voor Max. Kwalificatie was dit jaar soms wel echt leuker om te bekijken dan de race zelf. Vooral die race in Bakoe moeten ze echt snel iets aan doen, daar is echt geen klap aan met die DRS. Alle inhaalacties waren op hetzelfde stuk.
-
Kwalificatie leuker om te kijken?!
-
@Jip-Huijs_NL Heb liever 20 drs inhaalacties in een wedstrijd dan rondjes lang filerijden, waren genoeg zwakkere races vorig jaar dan Baku imo.