Formule 1
-
Toch vond ik Max veel beter, alleen je kan zien dat Ricciardo volwassener is. Maar ik denk echt dat Max hem volgend jaar zoek rijdt..
-
De indeling van alle teams is nu officieel. Bottas gaat voor Mercedes rijden, Wehrlein is naar Sauber gegaan. Volledige teamindeling als volgt:
Mercedes
Lewis Hamilton (Engeland, 1985)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 10
Eerdere teams: McLaren
Aantal races: 189 (53 zeges)
Beste prestatie WK: Wereldkampioen in 2008, 2014 en 2015Valtteri Bottas (Finland, 1989)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 4
Eerdere teams: Williams
Aantal races: 78
Beste prestatie WK: 5e in 2014 en 2015Red Bull Racing
Daniel Ricciardo (Australië, 1989)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 6
Eerdere teams: Toro Rosso
Aantal races: 109 (4 zeges)
Beste prestatie WK: 3e in 2016Max Verstappen (Nederland, 1997)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 2
Eerdere teams: Toro Rosso
Aantal races: 40 (1 zege)
Beste prestatie WK: 5e in 2016Ferrari
Sebastian Vettel (Duitsland, 1987)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 10
Eerdere teams: BMW Sauber, Toro Rosso, Red Bull
Aantal races: 179 (42 zeges)
Beste prestatie WK: Wereldkampioen in 2010, 2011, 2012 en 2013Kimi Raikkonen (Finland, 1979)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 14
Eerdere teams: Sauber, McLaren, Lotus F1
Aantal races: 253 (20 zeges)
Beste prestatie WK: Wereldkampioen in 2007Force India-Mercedes
Sergio Perez (Mexico, 1990)
Eerdere teams: Sauber, McLaren
Aantal races: 116
Beste prestatie WK: 7e in 2016Esteban Ocon (Frankrijk, 1996)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 1
Eerdere teams: Manor
Aantal races: 9
Beste prestatie WK: 23e in 2016Williams Mercedes
Felipe Massa (Brazilië, 1981)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 16
Eerdere teams: Sauber, Williams, Ferrari
Aantal races: 252 (11 zeges)
Beste prestatie WK: 2e in 2008Lance Stroll (Canada, 1998)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 0
Eerdere teams: -
Aantal races: 0
Beste prestatie WK: -McLaren-Honda
Fernando Alonso (Spanje, 1981)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 15
Eerdere teams: Minardi, Renault, Ferrari
Aantal races: 274 (32 zeges)
Beste prestatie WK: Wereldkampioen in 2005 en 2006Stoffel Vandoorne (België, 1992)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 0
Aantal races: 1 (als invaller)
Beste prestatie WK: 20e in 2016Toro Rosso-Renault
Carlos Sainz Jr. (Spanje, 1994)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 2
Aantal races: 40
Beste prestatie WK: 12e in 2016Daniil Kvyat (Rusland, 1994)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 3
Eerdere teams: Red Bull, Toro Rosso
Aantal races: 59
Beste prestatie WK: 7e in 2015Haas
Romain Grosjean (Frankrijk, 1986)
Eerdere teams: Renault, Lotus
Aantal races: 104
Beste prestatie WK: 12e in 2014Kevin Magnussen (Denemarken, 1992)
Eerdere teams: McLaren, Renault
Aantal races: 41
Beste prestatie: 11e in 2014Renault
Nico Hülkenberg (Duitsland, 1987)
Eerdere teams: Williams, Force India, Sauber
Aantal races: 117
Beste prestatie WK: 9e in 2014 en 2016Jolyon Palmer (Engeland, 1991)
Aantal seizoenen in de Formule1: 1
Eerdere teams:
Aantal races: 21
Beste prestatie WK: 18e in 2016Sauber-Ferrari
Marcus Ericsson (Zweden, 1990)
Eerdere teams: Caterham
Aantal races: 56
Beste prestatie: 18e in 2015Pascal Wehrlein (Duitsland, 1994)
Aantal seizoenen in de Formule 1: 1
Eerdere teams: Manor
Beste prestatie: 19e in 2016Manor
Nog niet bekend
Lijkt me niet dat Manor nog verder gaat trouwens. Denk dat het wel een spannend seizoen gaat worden, hopelijk kan Red Bull de dominantie van Mercedes breken. Kijk echt uit naar de eerste race alweer.
-
@Jip-Huijs_NL Manor is wel bezig aan een overeenkomst met , ik dacht, een Chinese investeerder.
Ik hoop dat ze het halen -
Mateschitz: ‘Red Bull kan dichter bij Mercedes komen’
Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz gaat er vanuit dat zijn team in 2017 een stap dichter bij Mercedes kan komen. “En halverwege het jaar willen op gelijke voet met ze staan.”
Die ambitie spreekt Mateschitz uit in interview met het aan Red Bull gelieerde SpeedWeek, waarin hij vertelt dat hij erop rekent dat Red Bull in 2017 qua chassis ‘zeker weer toonaangevend’ zal zijn en motorpartner Renault er ondertussen een tandje bij zal zetten en zo ook een flinke bijdrage levert.
“Renault heeft in 2016 al ambitieuze en, vooral, competente mensen aangetrokken. In combinatie met de samenwerking met Ilmor is zodoende veel progressie geboekt. Voor 2017 reken ik er daarbij op dat we op motorisch vlak sterk genoeg worden om dichter bij Mercedes te komen”, verwacht Mateschitz.
“Halverwege het seizoen willen we daarbij dan absoluut op gelijke voet met Mercedes staan, waarmee ik bedoel dat we ze willen kunnen aanvallen en om zeges met ze kunnen vechten”, vervolgt de Red Bull-baas, die dus denkt dat Mercedes vooraan mee zal blijven doen, maar Ferrari een vraagteken noemt.
Mateschitz benadrukt daarbij dat het goed zou zijn voor de Formule 1 als de topteams komend seizoen weinig voor elkaar onderdoen en echt onderling om zeges vechten. “Want gevechten om een derde of vierde plek zijn niet spannend genoeg. De populariteit van de Formule 1 staat of valt met strijd vooraan.”
Qua coureurs denkt Mateschitz wat dat betreft met Max Verstappen en Daniel Ricciardo twee rijders te hebben die ‘echt duidelijk in de pluskolom’ met sterke punten van het team horen. Bang voor een vertrek van één van de twee, nadat een zitje vrijkwam bij Mercedes, is Mateschitz niet geweest.
“Mercedes-topman Niki Lauda en onze talentscout Helmut Marko hebben daar wel over gesproken, maar dat was alleen voor de grap. Iedereen weet dat deze jongens een doorlopend contract met ons hebben en er heeft ook niemand bij me aangeklopt om te vragen ze uit hun contract te laten.”
-
Als je nou voortaan gewoon een linkje post ipv het copy/pasten van die lappen tekst...
Samen met dat crewplaatje vult een post van jou het hele scherm... -
Zou idd mooi zijn als het wat spannender wordt.
Hopelijk onderin ook wat verbeteringen.
-
Hoop inderdaad op wat spannendere seizoenen, ben een beetje afgehaakt met kijken omdat het zo'n eentonige wedstrijden zijn met 1 team dat zo goed als alles wint
-
@killing-spread_NL said in Formule 1:
Hoop inderdaad op wat spannendere seizoenen, ben een beetje afgehaakt met kijken omdat het zo'n eentonige wedstrijden zijn met 1 team dat zo goed als alles wint
Kon toch nog altijd kijken hoor, al was het al voor Max. Kwalificatie was dit jaar soms wel echt leuker om te bekijken dan de race zelf. Vooral die race in Bakoe moeten ze echt snel iets aan doen, daar is echt geen klap aan met die DRS. Alle inhaalacties waren op hetzelfde stuk.
-
Kwalificatie leuker om te kijken?!
-
@Jip-Huijs_NL Heb liever 20 drs inhaalacties in een wedstrijd dan rondjes lang filerijden, waren genoeg zwakkere races vorig jaar dan Baku imo.
-
@Sjinne_4_ever_NL said in Formule 1:
Kwalificatie leuker om te kijken?!
Ja, soms gebeurde daarin nog iets verrassends, hoewel dat ook vaak achter Mercedes gebeurde.
@pompompompompommop_NL Oneens. Het leuke is juist het onverwachte, op plaatsen inhalen waar het eigenlijk niet kan. Dat was in Bakoe niet het geval, super saai als je eigenlijk al voordat het lange stuk begint weet dat de rijder achter een andere auto er aan het einde van het stuk er voorbij is. Van mij mogen ze die straatbanen snel wegdoen.
-
Ja dat is leuker, maar dat gebeurt al helemaal niet. Dan heb ik toch liever wat inhaalacties, weliswaar met DRS, dan helemaal niets zoals 2015 waar je elke keer naar een parade zit te kijken. Bovendien zijn er in Baku ook genoeg inhaalacties op andere plekken geweest zonder DRS hoor.
-
@pompompompompommop_NL said in Formule 1:
Ja dat is leuker, maar dat gebeurt al helemaal niet. Dan heb ik toch liever wat inhaalacties, weliswaar met DRS, dan helemaal niets zoals 2015 waar je elke keer naar een parade zit te kijken. Bovendien zijn er in Baku ook genoeg inhaalacties op andere plekken geweest zonder DRS hoor.
Toch niet zo heel veel. Maar in ieder geval het mag niet zo voorspelbaar zijn. Je moet nooit van tevoren moeten kunnen weten of iemand in gaat halen eigenlijk, is natuurlijk niet te vermijden, maar het is wel niet zo leuk.
-
Vettel rijdt Ferrari in de kreukels tijdens test met regenbanden
-
Nog heel ff en we gaan weer los
-
-
@TheTransporter_NL
Ik ook al
Ben benieuwd hoe ze zich gedragen en hoe Max het natuurlijk doet -
Die nieuwe Sauber, wat een beauty
-
@spectraaaaa_NL
De vraag is: wil dat ding ook een beetje vooruit? En is er geld voor updates gedurende het seizoen? -
@Bartje-Bergkamp_NL Denk dat de verouderde Ferrari-motor die ze gebruiken het grootste probleem gaat worden