Corona
-
Please enter a longer post. Posts should contain at least 6 character(s).
-
@SIRclitjeslikker_NL Je kan de vrouwen altijd helpen met de klusjes in huis Mer stofzuigen kan je flink wat calorieën verbranden hoor
-
Nou heb gelijk na de persconferentie een afspraak gemaakt bij de kapper. Meer mensen die moeite hadden om een afspraak te maken?
Afgelopen nacht UFC gekeken. Gelukkig is sport in de staat Florida nog wel toegestaan. Hopelijk start de NBA daar ook weer in Disney World
-
@bringdaruckus_NL Snelle K.O. na 20 seconde bij die Surinamer man..
Mijn kapper had mij al een bericht gestuurd dat die vermoedelijk weer open mocht, gelijk afspraak gemaakt voor a.s. vrijdag om 08.00 *halverwege de andere dagen was ook mogelijk maar paste niet in mijn agenda.
Ik heb ook minder haast daar waar ik halflang haar heb het over het algemeen wat netter blijft zitten dan wanneer je met een korte coupe even de kapper niet heb gezien.@maricja_NL Waarom zou je anders een vrouw in huis hebben , dan moet je haar werk toch niet afpakken Nee ik ben zelf altijd actief in het huishouden, altijd geweest zover ik er tijd voor heb en verlang ik ook van mijn vriendin dat zij fulltime werkt waardoor wij die taken netjes verdelen..Maar is niet te vergelijken met sporten ..
-
@L-R-van-kessel_NL Ja had wel verwacht dat die zou verliezen maar dit was wel heel snel. Ngannou is een beest. Ben benieuwd wat het aan ppv heeft opgeleverd. Dana White heeft het slim bekeken, geen enkele concurrentie. Alleen WWE gaat momenteel door.
Hahaha ja stofzuigen is misschien over 50 jaar voor ons een workout maar nu is het niks. Vind 1 september echt bizar als datum. Wat mij betreft gooien we alles open morgen behalve festivals.
-
Gewoon in de zomer veel opengooien en in de winter weer dicht omdat ieders weerstand dan minder is. How about that for a compromise?
-
@L-R-van-kessel_NL Met stofzuigen kan je flink wat verbranden hoor. Moet je wel fanatiek bezig zijn
Maar het is idd anders dan sporten. Hoop zelf binnenkort wel weer te mogen hardlopen van de fysio. M'n voetbalteam is gisteren voor het eerst gaan trainen. Wel fijn om de activiteiten (weliswaar met restricties) weer op te mogen pakken.
-
@timeenennaam_NL Gewoon opengooien nu en daarna verder kijken. Ze zijn amper in staat om een maand van tevoren te kijken, laat staan een halfjaar. Volgens de modellen zouden er 1500 ic bedden meer bezet zijn dan nu het geval is
-
@bringdaruckus_NL Begin steeds meer te denken dat jij gelijk hebt.
https://smartexit.nu/schatting-van-besmettingsgraad-covid-19-in-nederland/ Goede longread waarin wordt geschat dat 16% van Nederland het al gehad heeft (2.7 miljoen mensen, waarmee het sterftecijfer dus meevalt).
Daarnaast is dit een goede https://www.maurice.nl/2020/04/09/zo-groot-is-de-impact-van-superspread-events/ Dezelfde rekenmethode wordt gebruikt om aan te geven hoe bizar groot de verspreiding bij grote events is.
Neemt niet weg dat het in januari heel gevaarlijk leek en het toen een goed idee was om te proberen om dat Chinese coronavirus buiten de deur te houden.
-
Ah 16 procent, dat gaat de goeie kant uit wat betreft de groepsimmuniteit. Heel mooi. Nog geen 3000 mensen op een IC bed terechtgekomen. Leek me ook heel logisch want je zag aan landen met een enorm aantal test tov hun inwoneraantal dat het percentage doden echt al laag was en Nederland is nou ook niet bepaald een of ander ontwikkelingsland.
Ik heb best wat familie in de zorg zitten en een behoorlijk aantal is hier al positief getest.
-
ai naar delano, ik hoop dat de klachten meevallen bij ze
-
@DominicM_NL Naar valt mee hoor, ik ken er genoeg bij wie het inmiddels ook is ge'coronastateerd' is en die nauwelijks tot geen klachten hebben gehad.
@SIRclitjeslikker_NL Ja duidelijke statistieken, daarbij krijg je dus ook weer het verhaal hoe je een statistiek wilt lezen/doel heb om mee te bereiken, tot op heden werd alles door de MSM gebruikt om angst te zaaien wat gelukt is onder de schapen *90% v/d bevolking.
@bringdaruckus_NL Kan niet wachten dat ze alles opengooien, zoals gezegd alle reserveringen bij de restaurants staan weer, nu hopelijk de terrassen ook nog op kunnen, maandag gaan wij weer trainen met de voetbal..al was de waarschuwing al gekomen dat er al BOA's op afstand hebben meegekeken om te kijken of iedereen zich aan de regels houd..
-
@DominicM_NL Nee valt mee, eentje is goed ziek geweest in de zin dat ze 3 weken ziek in bed heeft gelegen. Ze is wel bijna pensioenleeftijd en behoorlijk wat overgewicht. De rest moest gewoon thuis 'uitzieken' om te voorkomen dat ze het zouden verspreiden. Dus die hebben gewoon heel Netflix bekeken en hun huis opgeruimt. Lang niet iedereen voelde zich ziek, sommige moesten gewoon 4x per dag wat hoesten.
-
@L-R-van-kessel_NL Dat is echt enorm triest, al die boa's. Zag laatst nog filmpje van zo'n wijkagent voorbijkomen, dat ze niet meer waarschuwen etc, dat iedereen het nu wel echt moest weten. Dat je niet met 2 personen die niet op zelfde adres wonen in auto mag zitten. Nou de beste man kende zelf de regels niet eens. Kwalijke zaak en die boa's hebben nog minder kennis.
-
@bringdaruckus_NL Zijn Melkertbanen.
Ik had het er laatst nog over wat moet je met dat soort figuren, die niks kunnen, niets willlen behalve graties geld.
Je kan ze hoogstens kwijt in de plantsoenendienst?
In de zorg moet je ze niet willen, te lui voor de horeca, in de bouw is het levensgevaarlijk en elke andere beroepsgroep is sowieso te hoog gegrepen. Werkkampen zou nog kunnen en anders gewoon €0,00 aan uitkering..dan verhongeren ze maar (alleen mag dat weer niet..). Dus wellicht (om deze reactie toch Corona gerelateerd te maken) gebruiken als testpersonen voor medicatie.Ik ben benieuwd vanavond met trainen, heb al 2 maanden geen bal aangeraakt dus dat word spierpijn morgen maar ik kijk er enorm naar uit..als een beest dat eindelijk de wei weer in mag
-
Ook gelijk een positieve draai hieraan, waar kijken jullie naar uit nu de maatregelen weer worden versoepeld?
-
@L-R-van-kessel_NL Ik keer volgende week terug naar Nederland na 3.5 maanden van huis te zijn geweest. Ik moet wel eerst 2 weken in quarantaine (waar ik mij ook aan ga houden), waarna ik weer mag werken. Nu er meer versoepeling komt kan ik ook weer met m'n collega's gaan drinken dus daar heb ik erg veel zin in
-
@Wesselvdv1999_NL Waar heb je al die tijd gezeten? Was je vanwege heel Corona langer van huis dan gepland of..?
-
@L-R-van-kessel_NL Ik heb vanaf begin februari in Denemarken gezeten voor een uitwisselingsproject. Het plan was om tot eind mei te blijven, dus ik ben (gelukkig) niet langer hier gebleven dan nodig. Veel internationale studenten hier zijn wel veel eerder naar huis gegaan, maar ik voelde mij veilig en gelukkig genoeg om de situatie af te wachten, in plaats van naar huis te gaan
-
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik er niet 100% van heb kunnen genieten zoals ik had willen doen, omdat alles dicht was net zoals thuis. Gelukkig zijn vanaf vandaag restaurants weer open, dus wellicht dat ik het nog in ieder geval goed zal kunnen afsluiten.