Corona
-
Ah 16 procent, dat gaat de goeie kant uit wat betreft de groepsimmuniteit. Heel mooi. Nog geen 3000 mensen op een IC bed terechtgekomen. Leek me ook heel logisch want je zag aan landen met een enorm aantal test tov hun inwoneraantal dat het percentage doden echt al laag was en Nederland is nou ook niet bepaald een of ander ontwikkelingsland.
Ik heb best wat familie in de zorg zitten en een behoorlijk aantal is hier al positief getest.
-
ai naar delano, ik hoop dat de klachten meevallen bij ze
-
@DominicM_NL Naar valt mee hoor, ik ken er genoeg bij wie het inmiddels ook is ge'coronastateerd' is en die nauwelijks tot geen klachten hebben gehad.
@SIRclitjeslikker_NL Ja duidelijke statistieken, daarbij krijg je dus ook weer het verhaal hoe je een statistiek wilt lezen/doel heb om mee te bereiken, tot op heden werd alles door de MSM gebruikt om angst te zaaien wat gelukt is onder de schapen *90% v/d bevolking.
@bringdaruckus_NL Kan niet wachten dat ze alles opengooien, zoals gezegd alle reserveringen bij de restaurants staan weer, nu hopelijk de terrassen ook nog op kunnen, maandag gaan wij weer trainen met de voetbal..al was de waarschuwing al gekomen dat er al BOA's op afstand hebben meegekeken om te kijken of iedereen zich aan de regels houd..
-
@DominicM_NL Nee valt mee, eentje is goed ziek geweest in de zin dat ze 3 weken ziek in bed heeft gelegen. Ze is wel bijna pensioenleeftijd en behoorlijk wat overgewicht. De rest moest gewoon thuis 'uitzieken' om te voorkomen dat ze het zouden verspreiden. Dus die hebben gewoon heel Netflix bekeken en hun huis opgeruimt. Lang niet iedereen voelde zich ziek, sommige moesten gewoon 4x per dag wat hoesten.
-
@L-R-van-kessel_NL Dat is echt enorm triest, al die boa's. Zag laatst nog filmpje van zo'n wijkagent voorbijkomen, dat ze niet meer waarschuwen etc, dat iedereen het nu wel echt moest weten. Dat je niet met 2 personen die niet op zelfde adres wonen in auto mag zitten. Nou de beste man kende zelf de regels niet eens. Kwalijke zaak en die boa's hebben nog minder kennis.
-
@bringdaruckus_NL Zijn Melkertbanen.
Ik had het er laatst nog over wat moet je met dat soort figuren, die niks kunnen, niets willlen behalve graties geld.
Je kan ze hoogstens kwijt in de plantsoenendienst?
In de zorg moet je ze niet willen, te lui voor de horeca, in de bouw is het levensgevaarlijk en elke andere beroepsgroep is sowieso te hoog gegrepen. Werkkampen zou nog kunnen en anders gewoon €0,00 aan uitkering..dan verhongeren ze maar (alleen mag dat weer niet..). Dus wellicht (om deze reactie toch Corona gerelateerd te maken) gebruiken als testpersonen voor medicatie.Ik ben benieuwd vanavond met trainen, heb al 2 maanden geen bal aangeraakt dus dat word spierpijn morgen maar ik kijk er enorm naar uit..als een beest dat eindelijk de wei weer in mag
-
Ook gelijk een positieve draai hieraan, waar kijken jullie naar uit nu de maatregelen weer worden versoepeld?
-
@L-R-van-kessel_NL Ik keer volgende week terug naar Nederland na 3.5 maanden van huis te zijn geweest. Ik moet wel eerst 2 weken in quarantaine (waar ik mij ook aan ga houden), waarna ik weer mag werken. Nu er meer versoepeling komt kan ik ook weer met m'n collega's gaan drinken dus daar heb ik erg veel zin in
-
@Wesselvdv1999_NL Waar heb je al die tijd gezeten? Was je vanwege heel Corona langer van huis dan gepland of..?
-
@L-R-van-kessel_NL Ik heb vanaf begin februari in Denemarken gezeten voor een uitwisselingsproject. Het plan was om tot eind mei te blijven, dus ik ben (gelukkig) niet langer hier gebleven dan nodig. Veel internationale studenten hier zijn wel veel eerder naar huis gegaan, maar ik voelde mij veilig en gelukkig genoeg om de situatie af te wachten, in plaats van naar huis te gaan
-
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik er niet 100% van heb kunnen genieten zoals ik had willen doen, omdat alles dicht was net zoals thuis. Gelukkig zijn vanaf vandaag restaurants weer open, dus wellicht dat ik het nog in ieder geval goed zal kunnen afsluiten.
-
@L-R-van-kessel_NL said in Corona:
@bringdaruckus_NL Zijn Melkertbanen.
Ik had het er laatst nog over wat moet je met dat soort figuren, die niks kunnen, niets willlen behalve graties geld.
In de zorg moet je ze niet willen, te lui voor de horeca, in de bouw is het levensgevaarlijk en elke andere beroepsgroep is sowieso te hoog gegrepen. Werkkampen zou nog kunnen en anders gewoon €0,00 aan uitkering..dan verhongeren ze maar (alleen mag dat weer niet..). Dus wellicht (om deze reactie toch Corona gerelateerd te maken) gebruiken als testpersonen voor medicatie.Ik ben benieuwd vanavond met trainen, heb al 2 maanden geen bal aangeraakt dus dat word spierpijn morgen maar ik kijk er enorm naar uit..als een beest dat eindelijk de wei weer in mag
Klassiekertje dit. Maar ik ben verder geen fan van de participatiewet ed. Heb tevaak gezien dat er misbruik van wordt gemaakt. Hardwerkende mensen die ergens ontslagen worden en vervolgens in de uitkering precies hetzelfde mogen doen. Het is in mijn ogen ook een verkapte oneerlijke subsidie richting bedrijven@L-R-van-kessel_NL said in Corona:
Ook gelijk een positieve draai hieraan, waar kijken jullie naar uit nu de maatregelen weer worden versoepeld?
Ben al naar de kapper geweest en heb ook weer een goeie thaise massage gepakt. Pretpark is ook wel goeie in vakantie aangezien we toch amper op vakantie kunnen. Terrassen is tricky met het weer enzo en als je wacht dan is het alweer volgeboekt.
-
Wait what? Iedereen die uit een contactonderzoek naar voren komt moet thuisblijven? Voordat er maatregelen waren zou 1 persoon gemiddeld 3 anderen besmetten.
Kans dat je het dan hebt als je bij iemand met corona in de buurt bent geweest is dan toch echt niet zo groot? Treurige maatregel
-
@SIRclitjeslikker_NL Ja vraag me oprecht af hoe ze dat gaan doen. Stel je voor je werkt in distributie centrum van postnl. 2 avonden gewerkt. Moeten dan alle mensen die, die 2 avonden met je hebben gewerkt niet meer uit huis?
Ik mag dan hopen dat het alleen je vriendin is bv die in thuisisolatie moet, anders zou echt nergens op slaan
-
@bringdaruckus_NL Ja, het lijkt mij dat je elke maand wel een keer traceerbaar dicht in de buurt bij iemand met corona komt. Je kan niet mensen elke maand verzoeken om twee weken thuis te blijven. Zeker niet als je het niet combineert met onderzoek naar anti-stoffen. Straks vraag je het van mensen die het allang hebben gehad.
-
Je kan niemand ook verplichten te antwoorden. Als je wordt opgebeld kan je beslissen om niet te antwoorden. Mensen zijn blijkbaar ook schroom om anderen aan te geven. Heel dat trace-idee lijkt me op een sisser uit te draaien.
-
@L-R-van-kessel_NL said in Corona:
In de zorg moet je ze niet willen, te lui voor de horeca, in de bouw is het levensgevaarlijk en elke andere beroepsgroep is sowieso te hoog gegrepen. Werkkampen zou nog kunnen en anders gewoon €0,00 aan uitkering..dan verhongeren ze maar (alleen mag dat weer niet..). Dus wellicht (om deze reactie toch Corona gerelateerd te maken) gebruiken als testpersonen voor medicatie. -
idk, van wat ik begreep is tracing in zuid-korea (samen met veel testen) zeer succesvol geweest in het indammen van de verspreiding
-
@DominicM_NL maar we zijn geen Aziatisch land en gaan dat echt niet accepteren. Dat is maar goed ook. Ze hebben bv ook weer de horeca gesloten na nieuwe besmettingen. Op zo aan/uit beleid zit je toch ook niet te wachten? Ik niet iig
-
Wat we ook doen, het kan niet erger dan Amerika