Corona
-
@furrax_nl Haha de voetballers worden ook gewoon geknipt en ik heb ook zo'n adresje. Dus dat scheelt weer.
-
En toen was de avondklok per direct opgeheven.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/rechter-avondklok-moet-per-direct-opgeheven~a84b3732/
Dus vanavond met zn allen op een bankje in het park om 21:01 OSM spelen?
-
Mooi zo! Nu hier nog...
-
De Staat is in beroep gedaan, uitspraak om 16.00.
-
Ik hoop voor jullie dat het standhoudt.
-
Hoe is de vaccinatiebereidheid hier?
-
Ik moet het in ieder geval niet hebben. Als jonge, gezonde mens heb ik voldoende vertrouwen in mijn immuunsysteem
-
Verwacht dat zowel het vaccin als het coronavirus niet zoveel kwaad kunnen.
Als het zou helpen om weer eerder naar evenementen etc. te kunnen zou die lichte dwang mij wel overhalen om het te nemen.
Anders hoeft het van mij niet per se, zou dan eerst een anti-stoffentest willen doen. Ik hoef niet bewust milde bijwerkingen als koppijn en spierpijn op te gaan zoeken terwijl ik het misschien allang heb gehad.
maar ach, dan verdient big pharma de centjes die ze geïnvesteerd hebben om mijn ouders te beschermen ook weer lekker terug denk ik dan maar.
-
@dikketuur_nl lekker egoistisch, heb meer respect voor mensen die bang zijn voor bijwerkingen of w/e
-
@dominicm_nl Meer een vraag uit nieuwsgierigheid dan uit betweterigheid, maar waarom is dat egoïstisch?
Ze betwijfelen ze nog steeds of je minder besmettelijk bent als je gevaccineerd bent. Natuurlijk loop je niet continue te blaffen als je niet ziek wordt, maar als je dat wel zou doen blijf je sowieso al thuis.
Daarnaast worden hele verpleeghuizen met 90+ers gevaccineerd. Ik heb de verhalen van mensen die te zwak zijn om zichzelf te laten vaccineren niet echt voorbij zien komen en vraag me ook af of er straks bijv. een veertiger met een random aandoening naast me in de trein zit die ik dan zou beschermen als ik me laat vaccineren.
Nou ben ik niet zo'n type dat ervan overtuigd is het allemaal beter te weten dan de experts, maar ik heb de onderbouwing van de stelling dat het egoïstisch zou zijn om je niet te laten vaccineren (anders dan dat je in theorie onnodig een ziekenhuisbed bezet kan houden) nog niet voorbij zien komen.
-
@sirclitjeslikker_nl Egoïstisch omdat we als mensheid een bepaalde vaccinatiegraad nodig hebben om te voorkomen dat het virus zich blijft verspreiden en blijft muteren binnen een kleine groep ongevaccineerden, met als mogelijk gevolg dat er een mutant ontstaat waar we geen werkend vaccin voor hebben. Met een vaccin is de kans dat je corona oploopt nagenoeg verwaarloosbaar. Het uitroeien van de pokken is alleen mogelijk geweest door vaccinaties. Als genoeg mensen zo egoïstisch dachten als dikketuur (die bovendien tot een risicogroep behoort), stierven er nu nog steeds honderdduizenden mensen per jaar aan de pokken.
-
@dominicm_nl Als dat de insteek van het vaccineren is vraag ik mij af waarom kinderen dan niet ingeënt worden. Ik geloof dat zo'n 30% van de wereldbevolking onder de 18 is, dus dat risico blijft dan ook aanwezig als Dikketuur wel braaf een spuit laat zetten.
Anderszijds is er na een jaar zo ver als we weten ook nog geen variant ontstaan waar de vaccins niet tegen werken
-
@dominicm_nl said in Corona:
@dikketuur_nl lekker egoistisch, heb meer respect voor mensen die bang zijn voor bijwerkingen of w/e
is dit een grap?
-
@dominicm_nl Tot welke risicogroep behoor ik dan?
-
Er lijken eindelijk (wat toevallig ook weer) aan te komen.
Het normale griepseizoen is anders rond deze tijd ook afgelopen, nu 'mogen' de terrassen weer open..
Dalijk in oktober komt er weer een nieuwe 'lockdown'..^Corona bestaat, heb er genoeg gezien die het hebben gehad en ook zwaar zelfs. Echter blijven al deze maatregelen zwaar overtroffen.
Het is ook goed om te zien dat een land als India nu is getroffen, daar waar dit een overbevolkt land is waar de geboorteregulering wel een duwtje in de rug kon gebruiken.
In Brazilie waait het ook rond in de favella's ook dat kan geen kwaad.Laten wij hier in het westen lekker normaal doen en weer full-focus op onze economie
-
@l-r-van-kessel_nl said in Corona:
Er lijken eindelijk (wat toevallig ook weer) aan te komen.
Het normale griepseizoen is anders rond deze tijd ook afgelopen, nu 'mogen' de terrassen weer open..
Dalijk in oktober komt er weer een nieuwe 'lockdown'..
^Corona bestaat, heb er genoeg gezien die het hebben gehad en ook zwaar zelfs. Echter blijven al deze maatregelen zwaar overtroffen.
Het is ook goed om te zien dat een land als India nu is getroffen, daar waar dit een overbevolkt land is waar de geboorteregulering wel een duwtje in de rug kon gebruiken.
In Brazilie waait het ook rond in de favella's ook dat kan geen kwaad.
Laten wij hier in het westen lekker normaal doen en weer full-focus op onze economieDat je het goed vindt is wel wat hard, maar wat daarboven staat sluit ik mij bij aan.
Nu om de zoveel weken wat mini-versoepelingen, maar ik houd mijn hart inderdaad vast voor de toekomst. Ook als de vaccintaties een groot succes worden heb je over een paar jaar vast wel weer een zware griep die tussen een gewone griep en corona inzit. Hoe zouden overheden bijv. op een Mexicaanse griep reageren nu ze ervaringen hebben opgedaan met lockdowns?
-
En hoe kijkt iedereen tegen de prik aan?
-
@l-r-van-kessel_nl Ontzettend leuk voor de mensen die het graag willen dat het zo snel ontwikkeld is.
De risicogroepen zijn gevaccineerd, de ziekenhuizen stromen leeg, en vanaf morgen komt de luchtvochtigheid ook weer onder de 60% waardoor je eerder de loterij wint dan geïnfecteerd raakt met het Chinese coronavirus.
Een mooie dag om de maatregelen af te schaffen en de zomer in te luiden, of zouden de wappies toch weer gelijk krijgen?
-
@l-r-van-kessel_nl Ik heb mijn eerste al gehad en volgende week mijn 2e. Vind het positief. Hopelijk is het allemaal snel voorbij.
Ik kijk dus zeker niet op tegen de prik -
@l-r-van-kessel_nl met behoorlijke spijt dat ik niet wat aandelen in Moderna heb gekocht. Die koers is gewoon verzesvoudigd.
Alles ging omhoog maar Moderna is wel ziek.