Corona
-
@L-R-van-kessel_NL
Bedrijven gaan ook niet dicht bij een eveteulen lockdown iedereen die niet thuis kan werken moet dan nog steeds gewoon naar ze werk. Alleen alle sportvereniging die nog open zijn om dat het geen contact sport is moeten dan ook dicht en er komt een avond klok veel meer dan dat wordt het niet. -
@gepke3_NL Ja ze kunnen beter alles gwn even 2 weken plat gooien. Ook de belastingdienst met ze aangiftes. Alle administratie kantoren moeten gewoon doorgaan en naar hun panden. Je kan niet van tig klanten de adm mappen meenemen Is weer tegen de AVG.
-
@KingFvP_NL Vorig jaar meegedaan aan No-fap November, maar dat gaat hem met die lockdown nu niet worden
-
@SIRclitjeslikker_NL Nee die ga ik nu ook niet combineren.. Met zon baard krijg ik sws minder van me vriendin
Ook maar gelijk besloten om met de Movember run mee te doen. Ben ik die kg's ook ff kwijt voordat we december in gaan.. -
Een 'theorie'/constatering van 2 verschillende (Corona)SEH verpleegkundigen, er worden nauwelijks tot geen rokers binnengebracht in het ziekenhuis.
Het valt op in Rotterdam volgens deze medewerksters...Is er hier iemand die een verstokte roker kent die slecht lig/lag door Covid?
-
@l-r-van-kessel_nl Dat was allang bekend een halfjaar geleden in verschillende landen dat rokers ondervertegenwoordigd waren. Alleen China kwam daarmee, mja in hoeverre kan je China vertrouwen.
-
@bringdaruckus_nl Intussen hoor ik er hier verder niks over, ik was niet bekend met het halfjaar oude nieuwsbericht trouwens.
Wat zijn jullie bevindingen omtrent de (verplichte) vaccinaties?
-
Een recente studie die is verschenen in het toonaangevende wetenschappelijke tijdschrift The Lancet concludeert dat rokers ondervertegenwoordigd zijn onder mensen die positief getest zijn voor het coronavirus. In de studie naar de bevestigde gevallen in Engelse huisartsenpraktijken was het aantal rokers dat positief testte voor het virus de helft lager dan onder niet-rokers.
Dat is geen reden om te gaan roken of te blijven roken, waarschuwen de onderzoekers. Het negatieve effect van roken op de gezondheid staat vast. Bovendien blijkt uit verschillende studies dat rokers die wel een infectie krijgen eerder kans lopen op een IC-opname en overlijden dan niet-rokers.
De studie is niet de eerste die een mogelijk beschermend effect tegen het coronavirus vindt van roken. Een Chinees onderzoek liet zien dat onder bijna 1100 patiënten het aantal rokers ruim de helft lager was dan onder de Chinese bevolking als geheel.
Een analyse door het Amerikaanse CDC, een instelling die vergelijkbaar is met het RIVM hier, wees uit dat van ruim 7000 covid-19-gevallen maar iets meer dan 1 procent rokers betrof, terwijl bijna 14 procent van de Amerikaanse volwassenen rookt.
Verschillende landen dus, ook China kwam erop terug
-
@l-r-van-kessel_nl Ik doe het niet, anders kan ik niet meer bij de wappies horen.
-
Naja mooi dat dat vaccin er is, maar beetje overdreven om het ook aan alle jonge mensen toe te gaan dienen. Snap wel dat dat nodig is om de productiekosten er weer uit te halen.
-
@sirclitjeslikker_nl Idd nogal ridicuul imo. 99,99% van de gezonde, jonge mensen ervaart het als een mild griepje of voelt er überhaupt niets van. Dat is dan ook de hoofdreden dat ik me niet ga laten vaccineren. Niets dat mijn immuunsysteem zelf niet aankan
-
En dan is de lockdown verlengd tot 9 februari....
En de grapjes over de avondklok gaan ook al rond.
Zouden jullie moeite hebben met een avondklok? -
@maricja_nl Wij hebben hier al een avondklok sinds eind oktober ondertussen. Na middernacht niemand op straat, in Wallonië en Brussel zelfs 22u.
Ondertussen is bij ons de lockdown ook in het geniep verlengd tot minstens 1 maart, wat je dan als bevolking in de krant voor het eerst moet vernemen, de uitleg van de minister was "we dachten niet dat iemand daar over zou struikelen".
Pure waanzin. -
@maricja_nl Belachelijk!
Zoals al vaker gezegd is de dood van enkele 75+ers niet belangrijker dan de nationale economie.De ziekenhuizen liggen ook alweer minder vol, daarbij is de drukte natuurlijk ook een façade, daar waar wij in 5jaar tijd de helft van de IC bedden hebben afgeschaald.
Gooi alles open, laat alles op zijn beloop gaan, de besmettingscijfers worden ook kunstmatig hoog gehouden door 80% gezonde mensen positief te testen.
-
@dikketuur_nl Sinds oktober, dus kennelijk heeft het ook niet veel effect gehad?
-
@sirclitjeslikker_nl Spijker en kop..
-
@sirclitjeslikker_nl Allerminst idd...
-
@sirclitjeslikker_nl schijnveiligheid is ook veiligheid I guess.
Snap sowieso het punt niet want als je nu ergens heen gaat kun je bij wijze van gewoon daar logeren en dan kun je alsnog je gang gaan. En studenten hebben er geen probleem mee tot 4 met z'n allen te drinken ofzo...
-
@jacco-de-jong_nl Jacco! Jij leeft ook nog Ken je me nog?
-
avondklokboetes worden gewoon allemaal kwijtgescholden door het kabinet Baudet