Corona
-
@dominicm_nl Meer een vraag uit nieuwsgierigheid dan uit betweterigheid, maar waarom is dat egoïstisch?
Ze betwijfelen ze nog steeds of je minder besmettelijk bent als je gevaccineerd bent. Natuurlijk loop je niet continue te blaffen als je niet ziek wordt, maar als je dat wel zou doen blijf je sowieso al thuis.
Daarnaast worden hele verpleeghuizen met 90+ers gevaccineerd. Ik heb de verhalen van mensen die te zwak zijn om zichzelf te laten vaccineren niet echt voorbij zien komen en vraag me ook af of er straks bijv. een veertiger met een random aandoening naast me in de trein zit die ik dan zou beschermen als ik me laat vaccineren.
Nou ben ik niet zo'n type dat ervan overtuigd is het allemaal beter te weten dan de experts, maar ik heb de onderbouwing van de stelling dat het egoïstisch zou zijn om je niet te laten vaccineren (anders dan dat je in theorie onnodig een ziekenhuisbed bezet kan houden) nog niet voorbij zien komen.
-
@sirclitjeslikker_nl Egoïstisch omdat we als mensheid een bepaalde vaccinatiegraad nodig hebben om te voorkomen dat het virus zich blijft verspreiden en blijft muteren binnen een kleine groep ongevaccineerden, met als mogelijk gevolg dat er een mutant ontstaat waar we geen werkend vaccin voor hebben. Met een vaccin is de kans dat je corona oploopt nagenoeg verwaarloosbaar. Het uitroeien van de pokken is alleen mogelijk geweest door vaccinaties. Als genoeg mensen zo egoïstisch dachten als dikketuur (die bovendien tot een risicogroep behoort), stierven er nu nog steeds honderdduizenden mensen per jaar aan de pokken.
-
@dominicm_nl Als dat de insteek van het vaccineren is vraag ik mij af waarom kinderen dan niet ingeënt worden. Ik geloof dat zo'n 30% van de wereldbevolking onder de 18 is, dus dat risico blijft dan ook aanwezig als Dikketuur wel braaf een spuit laat zetten.
Anderszijds is er na een jaar zo ver als we weten ook nog geen variant ontstaan waar de vaccins niet tegen werken
-
@dominicm_nl said in Corona:
@dikketuur_nl lekker egoistisch, heb meer respect voor mensen die bang zijn voor bijwerkingen of w/e
is dit een grap?
-
@dominicm_nl Tot welke risicogroep behoor ik dan?
-
Er lijken eindelijk (wat toevallig ook weer) aan te komen.
Het normale griepseizoen is anders rond deze tijd ook afgelopen, nu 'mogen' de terrassen weer open..
Dalijk in oktober komt er weer een nieuwe 'lockdown'..^Corona bestaat, heb er genoeg gezien die het hebben gehad en ook zwaar zelfs. Echter blijven al deze maatregelen zwaar overtroffen.
Het is ook goed om te zien dat een land als India nu is getroffen, daar waar dit een overbevolkt land is waar de geboorteregulering wel een duwtje in de rug kon gebruiken.
In Brazilie waait het ook rond in de favella's ook dat kan geen kwaad.Laten wij hier in het westen lekker normaal doen en weer full-focus op onze economie
-
@l-r-van-kessel_nl said in Corona:
Er lijken eindelijk (wat toevallig ook weer) aan te komen.
Het normale griepseizoen is anders rond deze tijd ook afgelopen, nu 'mogen' de terrassen weer open..
Dalijk in oktober komt er weer een nieuwe 'lockdown'..
^Corona bestaat, heb er genoeg gezien die het hebben gehad en ook zwaar zelfs. Echter blijven al deze maatregelen zwaar overtroffen.
Het is ook goed om te zien dat een land als India nu is getroffen, daar waar dit een overbevolkt land is waar de geboorteregulering wel een duwtje in de rug kon gebruiken.
In Brazilie waait het ook rond in de favella's ook dat kan geen kwaad.
Laten wij hier in het westen lekker normaal doen en weer full-focus op onze economieDat je het goed vindt is wel wat hard, maar wat daarboven staat sluit ik mij bij aan.
Nu om de zoveel weken wat mini-versoepelingen, maar ik houd mijn hart inderdaad vast voor de toekomst. Ook als de vaccintaties een groot succes worden heb je over een paar jaar vast wel weer een zware griep die tussen een gewone griep en corona inzit. Hoe zouden overheden bijv. op een Mexicaanse griep reageren nu ze ervaringen hebben opgedaan met lockdowns?
-
En hoe kijkt iedereen tegen de prik aan?
-
@l-r-van-kessel_nl Ontzettend leuk voor de mensen die het graag willen dat het zo snel ontwikkeld is.
De risicogroepen zijn gevaccineerd, de ziekenhuizen stromen leeg, en vanaf morgen komt de luchtvochtigheid ook weer onder de 60% waardoor je eerder de loterij wint dan geïnfecteerd raakt met het Chinese coronavirus.
Een mooie dag om de maatregelen af te schaffen en de zomer in te luiden, of zouden de wappies toch weer gelijk krijgen?
-
@l-r-van-kessel_nl Ik heb mijn eerste al gehad en volgende week mijn 2e. Vind het positief. Hopelijk is het allemaal snel voorbij.
Ik kijk dus zeker niet op tegen de prik -
@l-r-van-kessel_nl met behoorlijke spijt dat ik niet wat aandelen in Moderna heb gekocht. Die koers is gewoon verzesvoudigd.
Alles ging omhoog maar Moderna is wel ziek.
-
Ik ben gek op de Feyenoord supporters. Hugo moet inderdaad zijn muil houden
-
Hugo is compleet van de pot gerukt, probeert zijn totaal kromme beleid recht te praten door het nog krommer te maken. Hij weet dat hij niet meer kan verdedigen dat voetbalstadions en Zandvoort wel mogen en andere evenementen niet, dus komt hij met dit soort prietpraat. Hij maakt het er alleen maar erger mee.
-
Vreemd dat sommigen na al die maanden nog niet snappen dat Hugo het beleid niet bepaalt, maar simpelweg luistert naar het OMT en die adviezen overneemt. Kunnen we van alles van vinden, maar als hij dat niet doet slaan we hem er ook wel weer mee om de oren.
-
Wij van WC eend adviseren WC eend
Wij van de overheid adviseren meer overheid
Misschien dat hij wel meer krediet had gehad als zijn adviseurs onafhankelijk waren.
Als je kritiek hebt over zaken als een indirecte vaccinatieplicht vind ik het overigens logisch dat je je kritiek richt op de persoon die beslist een bepaald advies al dan niet op te volgen.
-
@sirclitjeslikker_nl
Oprechte vraag: wat bedoel je met onafhankelijke adviseurs? -
@timeenennaam_nl said in Corona:
Vreemd dat sommigen na al die maanden nog niet snappen dat Hugo het beleid niet bepaalt, maar simpelweg luistert naar het OMT en die adviezen overneemt. Kunnen we van alles van vinden, maar als hij dat niet doet slaan we hem er ook wel weer mee om de oren.
Onzin. Niet alle adviezen worden overgenomen. In september 2020 wilde het OMT al een avondklok, maar het kabinet ging daar niet in mee. Toen het OMT adviseerde de horeca om 22.00 uur te sluiten, koos het kabinet voor 00.00 uur. En zo zijn er meer voorbeelden. Het zijn politieke keuzes, gemaakt door politici. Waarom mag je politici er dan niet op aankijken? Je snapt toch wel hoe gemakkelijk je machthebbers hun verantwoordingsplicht ontneemt als je braaf mee roept "ja maar het OMT".
-
Corona verruilde CF Monterrey op 26 augustus 2013 voor naar FC Twente. De transfer werd mede mogelijk gemaakt door externe geldschieters uit Mexico, die zeventig procent van de transferrechten in handen kregen. Op 30 maart 2016 werd bekend dat de handelswijze rond de aankoop zou worden onderzocht, naar aanleiding van een openbaar gemaakt document. Daaruit zou blijken dat het management van Corona invloed kon uitoefenen op het transferbeleid van FC Twente, wat volgens de FIFA niet is toegestaan. Op 26 september 2013 maakte hij in een bekerwedstrijd tegen sc Heerenveen zijn officiële debuut voor de club, waarin Corona in de 69e minuut inviel voor Dušan Tadić. Zijn competitiedebuut volgde op 29 september 2013, in een wedstrijd tegen FC Groningen, waarin hij als invaller met een stiftbal wist te scoren. Corona speelde tot en met augustus 2015 zesenveertig competitiewedstrijden voor FC Twente, waarin hij elf keer scoorde. Hij eindigde achtereenvolgens als derde en als tiende met de club. In de seizoenen 2013/14 en 2014/15 speelde Corona ook vijf wedstrijden in de Eerste divisie met Jong FC Twente, waarin hij tweemaal scoorde.
-
@timeenennaam_nl Het RIVM valt onder het Ministerie van Volksgezondheid, waar Hugo de Jonge aan het hoofd staat.
Dat gebeurt natuurlijk de hele dag door, dat ministers zich laten adviseren door mensen van hun eigen ministerie, maar dan moet je er wel de volle verantwoordelijkheid voor nemen en er niet naar wijzen alsof een derde onafhankelijke partij het beleid vormgeeft. Als we kritiek hebben op het beleid in de Afghanistan saga houden we Kaag ook verantwoordelijk en niet de adviseurs bij Buza die haar bijstaan.
@DominicM_NL Klopt. In de praktijk maakt Hugo de beslissingen en kijken wij hem er op aan. Als je het helemaal staatsrechtelijk correct wilt houden moet je je onvrede richten op de tweede kamer. Zij kunnen elke beslissing waar je het niet mee eens bent in principe tegenhouden, of moties indienen die bij een steun van de meerderheid worden uitgevoerd. Ik zeg in principe omdat de spoedwet dat iets complexer maakt, maar ook die hebben ze goedgekeurd.
-
@sirclitjeslikker_nl
Ik weet dat wel, maar wat bedoel je dan wél met onafhankelijke adviseurs?