Corona
-
@bringdaruckus_NL said in Corona:
Die lege schappen zullen nog wel een hele tijd aanhouden. Zeker in de randstad waarin men normaal vaak buiten eet. Pasta en rijst zijn gewoon houdbaar spul en eieren zijn voor de luie kokers hahaha. Rijst met ei. Ik heb gigantisch veel ingeslagen. Ik had gewoon letterlijk niks in huis. Geen pasta, geen rijst, geen eieren, geen vlees, geen garnalen. Alleen chips en frisdrank voor late night NBA. Maar eerlijk sommige hamsteraars begrijp ik helemaal niks van. Zag filmpje op fb van iemand met 3 kratten fruit. Wtf moet je daarmee, dan spoor je ook niet.
Die bekende van mij is gisterenavond met een omweg thuisgekomen, grootste voordeel is wel dat Anouk vastzit in Marrakech.
Ik zag een filmpje van een Turks ogende man die had inderdaad 8 kratten fruit en heel zijn huis vol met spullen om 5 families de komende maanden te onderhouden, dat was wel overdreven, het leek net een groothandel die woning (Wat het misschien ook wel is voor die gemeenschap daar dat zou zomaar kunnen).
@Furrax_NL De beweegredenen varieren, van de massahysterie hamsteraar tot de anticiperende hamsteraar, zelf behoor ik tot het laatste.
Zelf doe ik altijd al 'bulk'inkopen en heb ik genoeg voorraad, daar waar ik er niet van hou om voor elk wissewasje naar de slager,groenteboer,bakker en AH te gaan. Zonde van mijn tijd.
Nu gaan de paniekhamsteraars onnodige inkopen doen waardoor er schaarste in de winkels ontstaat (niet in de magazijnen) waardoor je niet alles kan kopen wat je wenst.
Hierdoor krijg je een vicieuze cirkel waardoor 'iedereen'weer meer gaat inslaan.Als wij dalijk ook de Italiaanse toestanden krijgen waar je 3uur in de rij moet staan voordat je de supermarkt in kan en iets kan kopen pas ik voor, ik zorg dat ik het al in huis heb.
Mijn basisingrediënten zijn standaard Knoflook, ui, Sambal en veel gebruikte add-ons zijn nog kaas en eieren. Niks mis mee om dat goed in te slaan.
Dat mensen alleen maar chocolade en chips inslaan is dan ook insane maar dat zegt weer genoeg over een groot gedeelte van het volk waar we ook mee te maken hebben..Anticipeer jij zelf dan niet op de situatie om een kleine voorraad te hebben?
-
@L-R-van-kessel_NL nee man, ik bedoel een ander filmpje. Die man die jij bedoelt is blijkbaar eigenaar van een nachtwinkel en heeft een capaciteitsprobleempje waardoor alles thuis staat. Is niet voor eigen gebruik. Nee die 3 kratten waren van een simpele huisvrouw. Die chips wordt ook niet aangevuld, heeft ff geen prio, net zoals bier.
@Furrax_NL ik heb een hekel aan boodschappen en koken. Dus koop ik graag alles in een keer. Normaal kom ik amper in de supermarkt. Nu heb ik alles in 2 uur bij elkaar gekocht. Normaal spendeer ik op jaarbasis niet eens zoveel tijd in de supermarkt.
-
Ja. Lorenzo. Ik heb vandaag voor 200 euro aan boodschappen gedaan. Vooral vlees gekocht, wat frisdrank en andere zaken. Ik woon nogsteeds thuis ook en nu de zomer aankomt ga ik ook niet graag elke dag naar de supermarkt. In de zomer is het hier belachelijk druk vanwege Plopsaland. Maar ik erger mij aan het feit dat sommigen 2 karren aan pasta of WC papier koopt. Koop dan op zijn minst elk van wat een beetje. Hier in de Aldi in een buurdorp staat het vol met politie net vanwege die extreme hamsteraars. Dat soort mensen kan echt opflikkeren. Winkels zeggen duidelijk niet te hamsteren... Er is genoeg.
-
@bringdaruckus_NL Ja. Dat snap ik wel hoor.
-
En gisteren werd er zelfs gevochten in het magazijn voor water! Serieus...
-
@Furrax_NL said in Corona:
t. Koop dan op zijn minst elk van wat een beetje. Hier in de Aldi in een buurdorp staat het vol met politie net vanwege die extreme hamsteraars. Dat soort mensen kan echt opflikkeren. Winkels zeggen duidelijk niet te hamsteren... Er is genoeg.
Druk zal het niet worden bij Plopsaland in ieder geval
De volgende run die eraan komt is cashgeld word...dus ga maar vast pinnen voordat dat ook niet meer kan ..
-
@L-R-van-kessel_NL Ja. Tijdelijk dicht. Lig er niet wakker van. Ik betaal nu enkel via bankkaart.
-
@Furrax_NL om eerlijk te zijn heb ik ook een hele kar vol frisdrank en chips gekocht. hahaha. en 8 dozen eieren. 10 pakken pannenkoekenmeel, 10 pastazakken, 5 pakken rijst. 10 kilo kip. 2 kilo varken. diepvriessnacks, 5 pizzas. Ik heb echt geen zin om me nog vaker in de supermarkt te moeten begeven. Brood hoef ik niet, eet rustig nasi/bami in de ochtend. VInd dat alleen vers lekker. Hoop dat ik het hierop minimaal 2 weken op uithou.
-
Lekker man, maak je ook een pan bami voor ons?
-
10 kg kip? 10 pakken pannenkoekenmeel? Jeetje... Eet jij wel eens spaghetti of aardappelen?
-
@Furrax_NL 10 zakken pasta furrax dus zeker spaghetti. De bami maak ik vaak gewoon van spaghetti. Aardappelen eet ik niet tenzij in de vorm van patat of chips. Die pannenkoeken zijn voor de ochtenden. Ik eet geen brood thuis.
@L-R-van-kessel_NL hahaha geen probleem, als ik dan toch moet koken. Ben het eerlijk gezegd wel echt zat hahaha. Heb deze week al vaker gekookt dan in heel 2019.
-
Ik zag van de week ook een podcast van Jensen voorbij komen waar hij zeker wat pakkende dingen vertelde.
Dat het denkvermogen om nuchter naar statistieken te kijken voor 95% van de mensen in deze wereld een onmogelijke opgave lijkt.
Italie 3000 doden op 61.000.000 mensen is slechts 0,05% van de Italianen.
In Nederland zijn er tot nu toe slechts 0,001% van de mensen overleden.Jensen gaf verder nog een apart inzicht aan omtrent Bill Gates die zich heeft teruggetrokken bij Microsoft om zich in te zetten voor zijn eigen Foundation, zijn Foundation heeft een groot aandeel in een farmaceut welke dichtbij het vaccin is tegen Corona.
Daarnaast doneert zijn foundation jaarlijks aan de John Hopkins University/College, welke in oktober 2019 een 'blauwdruk' hebben neergelegd qua statistiek omtrent een pandemie, met cijfers welke exact overeenkomen welke de media nu globaal laat zien omtrent Corona.Een uitspraak van Roosevelt werd ook nog mooi aangehaald : ''In de politiek gebeurd niet per ongeluk, als het gebeurd kan je ervan uitgaan dat het zo gepland was.''
Overige informatie welke niet Jensen gerelateerd is :
De cijfers van de jaarlijkse griep bij het RIVM zijn vele malen hoger en indrukwekkender dan deze Corona cijfers.
*Bron RIVM/RijksoverheidDaarbij zijn er amper tot geen Corona doden maar Corona gerelateerde doden, waarvan het helemaal niet zeker is of deze mensen aan Corona zijn overleden.
Alles wat op de IC terecht komt, komt er ook grotendeels bovenop daar waar in het algemeen weinig 80+ers worden behandeld op de IC hiertegen.
*Bron Artsen en verpleegkundigen van diverse Nederlandse ziekenhuizen -
Ik snap je punt niet. 0,05 procent van de Italianen is overleden... dus? Wat moeten we daaruit concluderen? Als je eruit concludeert dat we overdreven reageren, dan zou je vinden dat meer mensen de straat op moeten gaan, waardoor die 0,05 procent gaat toenemen. Tot welke hoogte moet dat percentage stijgen voordat we dan ingrijpen?
-
Ja we reageren inderdaad overdreven, het land half op slot met als gevolg dat BV Nederland dalijk faillet gaat.
Halfbakken maatregelen voor bescherming van ondernemers/zzp'ers waar vollop fraude mee gepleegd word zonder dat controle mogelijk is/uitgevoerd gaat worden.Het land half op slot waardoor er geen normale handel gedreven kan worden, wij zijn een handelsland dit gaat nog langere tijd doordreunen op onze economie , met het nadeel hoe langer dit duurt hoe langer wij ermee gaan zitten en ervoor opdraaien.
Die doden in Italië (en andere landen) zijn 99% allemaal met onderliggende ziektes en zoals eerder gezegd gerelateerd zijn dus niet dat Corona de oorzaak is. Daarbij is het zelfs 'mooi' dat er eindelijk een natuurlijke selectie plaatsvind. Iets wat misschien zelfs goed is om verder te verspreiden daar waar het de zwakke uit de samenleving elimineert.
Bovenstaande uitspraak strookt natuurlijk met de Nederlandse(Europese) normen & waarden maar is wel een objectief feit.Subjectief bekeken is het voor een ieder die een familielid verliest aan welke ziekte dan ook zeer spijtig, echter is die gedachte ook weer egoïstisch.
Voordelen aan de natuurlijke selectie :
- Meer bedden vrij in verzorg/verpleeg tehuizen voor de nieuwe generatie welke in mindere vertegenwoordigd is dan de huidige.
- Meer zorgpersoneel beschikbaar , want minder mensen / personeel in de zorg blijft hetzelfde.
- Minder kosten in de zorg want minder mensen
- Lagere zorgverzekeringspremies want hulpbehoevende kosten het meeste geld.
Nadelen :
- Overlijden van familieleden.
Een normaal griepvirus verspreid zich ook , zorgt voor nog meer bezette ziekenhuisbedden en doden (gerelateerd aan de griep) en dan gaan we niet in de massahysterie met zijn allen.
-
ok boomer
-
Door dat corona virus een weekje eerder terug moeten komen uit Mexico!
-
@L-R-van-kessel_NL said in Corona:
Die doden in Italië (en andere landen) zijn 99% allemaal met onderliggende ziektes en zoals eerder gezegd gerelateerd zijn dus niet dat Corona de oorzaak is. Daarbij is het zelfs 'mooi' dat er eindelijk een natuurlijke selectie plaatsvind. Iets wat misschien zelfs goed is om verder te verspreiden daar waar het de zwakke uit de samenleving elimineert.
Bovenstaande uitspraak strookt natuurlijk met de Nederlandse(Europese) normen & waarden maar is wel een objectief feit.Het elimineert vooralsnog voornamelijk de zwakkeren omdat er nu nog genoeg plek op de intensive care is voor jongeren die moeten worden opgenomen vanwege een te sterke reactie van hun imuunsysteem. Die redden het meestal wel als ze aan de beademing worden gelegd.
@L-R-van-kessel_NL said in Corona:
In Nederland zijn er tot nu toe slechts 0,001% van de mensen overleden.
Volgens deze logica is het virus nu een groter probleem dan vorige week, en is het volgende week weer een groter probleem. Het virus wordt (afgezien van eventuele mutaties) niet gevaarlijker hoor, we zitten alleen steeds verder in het verhaal.
-
Klote man! Ik heb de spookbeelden voorbij zien komen.
Ik begin vooral boos/gefrustreerd te raken dat wij al onze vrijheden kwijtraken door een minimaal verlies van de zwakkere bevolking.
Vakantie's zijn niet meer mogelijk
Paar keer uiteten in de week
Lunchen buiten de deur
Vrijdagmiddagborrels
Bezoek aan de kapper kan voorlopig niet..
Het hele amateurvoetbalseizoen zit erop! Daar baal ik ook enorm van !Zoals eerder gezegd natuurlijk alle financiële gevolgen voor Nederland..op naar een nieuwe recessie met zijn allen..
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Corona:
limineert vooralsnog voornamelijk de zwakkeren omdat er nu nog genoeg plek op de intensive care is voor jongeren die moeten
Overal het algemeen belanden 80+ers sowieso nauwelijks tot niet op de IC. Dat is gebruikelijk in de ziekenhuiswereld..Alleen word het nu anders naar buiten gebracht.
-
This post is deleted!