SKHF Café
-
Maar Tim studeert sowieso nog. Hapslikkert ook?
Ik ben alweer twee jaar werkzaam in de hometown van Timmeh -
@Kagchelland_NL Wtf 2000 per maand? Woon jij in een villa met 8 ton hypotheek erop ofzo?
-
@Kagchelland_NL
Als ik foto's van jouw braspartijen voorbij zie komen met halve runderen op de bbq verbaast dat me niets -
@Suiz-Luárez_NL Neu ik betaal de hypotheek bruto.
We hebben nogal wat verzekeringen, abonnementen enz. Ik ben de lui voor Kodi dus heb ik Ziggo voor €70 in de maand, Netflix, één of ander Playstation online abonnement etc. -
@timeenennaam_NL Stalkert
-
@Kagchelland_NL
ja hap slik studeert nog. Ik ook trouwens maar ik herken het armoedige studentenleven niet echt in mijn omgeving. De meeste die ik ken werken gewoon 20/25 uur per week. Op een paar geneeskunde studenten na. -
Ik werk 30 naast de studie #nolife
-
@bringdaruckus_NL Haha ja studeer nog, blijf ook nog wel even bezig. Heb altijd nog wel redelijk gewerkt naast mijn studie, maar mijn baas wil niet meer met mij door. Mag ook wel na bijna 9 jaar, maar ontslaan doen ze ook niet omdat het ze dan geld gaat kosten.
-
@DominicM_NL ik 6
Heb ook niet heel veel meer tijd, 5 volle dagen naar school voor mn studie en 3 dagen per week trainen
-
@joeyeekhout_NL wat voor studie doe je dan dat je 5 dagen per week bezig bent
-
Trainen was in mijn tijd een synoniem voor bier drinken
-
@DominicM_NL Hebbes
-
@DominicM_NL
Klopt dat de Geesteswetenschappen (en Universiteiten in het algemeen) behoorlijk links zijn. Heeft er mee te maken dat Nederland een kapitalistische, liberale cultuur heeft en Geesteswetenschappen van oudsher cultuurkritisch als uitgangspunt nemen. De Universiteit is dan ook per definitie een cultuurkritisch instituut. Een rechts geluid is lastig in de Geesteswetenschap omdat het de reflectie op eigen cultuur mist terwijl wel uitspraken worden gedaan over deze en andere culturen (al dan niet uit het verleden).Daarnaast zijn Geesteswetenschappen vaak gericht op nuance en dan ben je ook al snel 'links' in deze tijd. De nuance die ontstaat door een kritische houding t.o.v. eigen cultuur en daarbij nodig is om betrouwbaar wetenschappelijk onderzoek te doen ontbreekt al snel bij rechtse standpunten, zoals deze beste kerel ook bewijst.
Overigens wel ironisch dat hij het boek 'Wetenschapsfilosofie voor geesteswetenschappen' leest van Leezenberg en De Vries
-
@timeenennaam_NL ja dat gebeurt achteraf wel eens, maar daar krijg je niet ineens meer tijd door
-
@bringdaruckus_NL bijna elke studie wat ik hoor van iedereen om mij heen moet je 5 dagen naar school. Natuurlijk niet elke dag van 9 tot 4, maar je moet (ja moet, participatieplicht) er toch heen en het reizen duurt vrij lang
-
@joeyeekhout_NL
hmmm nja zo beetje al mijn vrienden en familie doen hetzelfde eigenlijk. Beetje rechten, bedrijfskunde, commerciele economie richting. Paar mensen iets in de gezondheidszorg.
Alleen die laatste groep heeft het druk. -
hoi ik vind het eerst beter gr ik
-
Ik ga volgend jaar bedrijfskunde doen.
-
Mijn rechtenstudie was ook één groot feest. Niks van onthouden ook, meui.
-
@SIRclitjeslikker_NL
hahah kijk dit bedoelde ik dus. Heb nou ook weer niet het idee dat ik heel druk ben met mijn commerciele economie studie. Vooral in bepaalde periodes is het strijden, de rest chillen