Films
-
Bespreek hier alles over films!
-
@gna-gna-gna_NL
Nou vertel maar dan -
Nja, dan geef ik de Kick-off maar...
Experimenter gezien van de week. Interessant film met Peter Sarsgaard en Winona Ryder over een experiment dat uitgevoerd werd ergens eind jaren '60 door een psycholoog. Kort uitgelegd is dat men kijkt hoever een mens durft gaan om een medemens te pijnigen en dat in naam van een test. Werd paar jaar geleden in een programma al eens terug geprobeerd.
-
The Game gezien van Fincher nu die op Netflix staat. Toffe, mysterieuze film met een kenmerkende sfeer.
-
The Accountant
Vond hem maar matig en wat voorspelbaar. Ben Affleck speelt iemand met autisme die geldzaken regelt voor de maffia en nog allerlei andere shady figuren.
5/10
-
Dit weekend naar Hacksaw Ridge denk ik, benieuwd naar.
-
The Three Musketeers (2011), ongelofelijk dat je met zo'n geniale cast een dergelijk matige film kunt maken. Heel bijzonder.
Judgement at Nuremberg (1961) - 8
À la conquête du pôle (1912) - 6
Castle in the Sky (1986) - 7
The Three Musketeers (2011) - 4
Don't Look Now (1973) - 7
Les quatre cents coups (1959) - 7 -
@timeenennaam_NL Is Judgement at Nuremberg zo goed ja?
-
@Marcelientje_NL Het is gewoon een zeer interessant thema. Het gaat over de rechtszaak tegen vier rechters van het Derde Rijk. Door hen werden veel politieke/sociale tegenstanders afgevoerd en/of gesteriliseerd. De vraag is of zij hier schuld in dragen. Zij bedachten de wetten immers niet, maar spraken alleen recht op basis van deze wetten.
In de film volg je de (Amerikaanse) rechter die hier een oordeel over moet vellen onder immense druk van buitenaf.
-
@timeenennaam_NL Klinkt inderdaad heel interessant. Ik het ook een hele langzame film, zoals vaker in die tijd, of valt dat wel mee?
-
@Marcelientje_NL De film duurt wel lang, maar zo voelde het voor mij niet. Om een goed beeld te krijgen van de situatie is deze tijd ook wel gerechtvaardigd denk ik. Het is een echte rechtbankfilm, dus je krijgt steeds nieuwe ontwikkelingen en perspectieven aangereikt zegmaar.
-
@timeenennaam_NL said in Films:
@Marcelientje_NL De film duurt wel lang, maar zo voelde het voor mij niet. Om een goed beeld te krijgen van de situatie is deze tijd ook wel gerechtvaardigd denk ik. Het is een echte rechtbankfilm, dus je krijgt steeds nieuwe ontwikkelingen en perspectieven aangereikt zegmaar.
Helemaal mee eens. Zelf ook gezien jaren geleden vind het een erg goede film. Totaal anders maar wel rechtbank... 12 Angry Men moet ik gelijk aan denken.
Gisteravond voor 2e keer naar Arrival geweest:
12 ''Schelpen''/UFO's zijn geland op aarde o.a in Siberie, China, Pakistan , Australie en de VS. Onderzoekers in de vorm van Louise Banks (Amy Adams) proberen contact te zoeken met de heptapods de aliens. Louise onder druk van de Kolonel Forrest Whittaker wil vooral weten wat doen ze hier, waarom zijn ze hier en en zijn ze goed aardig of vijandelijk. Ieder land/de 12 locaties pakt het op een andere manier aan. De een leert de Aliens wiskunde en de andere speelt soort schaakspel met ze. Wat Arrival zo interessante film maakt is dat het erg realistisch gemaakt is. Stapje bij stapje wordt je het verhaal ingezogen. Het helpt ook zeker mee dat het acteerwerk van Amy Adams en Jeremy Renner erg goed is. Vooral Adams blikt enorm uit als taalkundige Louise Banks. China bijvoorbeeld onder leiding van General Shang dreigt geweld te gaan gebruiken tegen de Aliens. Maar de film maakt gebruik van hele mooie shots, goed verhaallijn en erg sterke soundtrack. Sommige momenten en scenes was ik zelfs nog flink meer onder de indruk dan tijdens de eerste keer dat ik de film zag nu 1.5 week geleden. Het is interessant om dingen te zien als paniek bij het Volk''' oh nee ze komen ons doden de Aliens'' of wat Generalen en bevelhebbers denken ''we moeten ze aanvallen of uitroeien''. Arrival onder regie van Dennis Vlleneuve(Sicario, Prisoners en Enemy o.a) gaat het vooral om de band van communicatie tussen de Aliens en de Mens en hoe zal de wereld reageren als er echt zo iets is. Ze zitten immers op 12 verschillende locaties ter wereld. Wie neemt de leiding? Deel je wel of juist niet informatie met anderen landen die je ontvangen hebt van de Aliens?9/10
-
@Glennevire_NL said in Films:
Het is interessant om dingen te zien als paniek bij het Volk''' oh nee ze komen ons doden de Aliens'' of wat Generalen en bevelhebbers denken ''we moeten ze aanvallen of uitroeien''.
Kwaliteitsstukje tekst :clap_tone1:
-
@Your_Worst_Nightmare_NL said in Films:
Het is interessant om dingen te zien als paniek bij het Volk''' oh nee ze komen ons doden de Aliens'' of wat Generalen en bevelhebbers denken ''we moeten ze aanvallen of uitroeien''.
Thnx
-
The Conjuring 2 zit ondanks wat goedkope horrortrucjes en onlogische plotwendingen weer verrassend goed in elkaar. Zijn gewoon momenten waar je een hartverzakking krijgt en daar draait het natuurlijk om. Goede balans tussen spanning en rust en uiteraard gebaseerd op een waargebeurd verhaal, voor zover dat wat waard is...
Ook The Rite is wel aardig, krijgt wat mij betreft ten onrechte een matige beoordeling op IMDB, dat zal te maken hebben met het gegeven dat de boodschap van de film men niet echt aanspreekt.The Conjuring 2 (2016) - 7
It Happened One Night (1934) - 7
The Rite (2011) - 7
Local Hero (1983) - 8
A Wednesday (2008) - 8
Glengarry Glen Ross (1992) - 7
La haine (1995) - 7
The Princess Bride (1987) - 6
La passion de Jeanne d'Arc (1928) - 6 -
War Dogs gezien. Kijkt lekker weg, prima humor ( imo altijd wel in een Hill-Teller film, goede chemie altijd tussen die twee ) en de narrating is prettig en wordt niet overdone zodat het geen gimmick wordt.
Het is wel duidelijk dat het verhaal wat uitbundiger vertelt wordt dan hoe de zaken destijds werkelijk gelopen zijn. Sommigen storen zich daaraan, ik vind het juist wel nice want je krijgt er wel een vermakelijkere film van. 7,5.
-
@Your_Worst_Nightmare_NL
Jou kennende War Dogs uit 1942, ik zet m meteen op de lijst! -
@Your_Worst_Nightmare_NL said in Films:
Thnx
-
Zet hem ook in de download, was hem even vergeten.