Alleen maar bezig met opwaarderen selectie
-
Wat moet je met spelers die alleen maar bezig zijn spelers te kopen en te verkopen waardoor er in de selectiewaarde wel een heel groot verschil ontstaat.... Pfff wat doe je dan in de eerste divisie en dit is al het resultaat na 15 wedstrijden....staat ie trouwens in de competitie nog 'maar' 3e ook
Hoe kan je deze spelers 'bestrijden'????? -
@Fifikje_NL en dan heb je zo'n team
-
@Fifikje_NL
Volgens mij geef je al antwoord op je eigen vraag.. Als met zo'n hoge teamwaarde 3e staat dan is er volgens mij al een manier gevonden om hem te bestrijden.. -
@Silvester-J_NL Tja...dat is na een slechte start en blijkbaar zo teleurgesteld en juist gemotiveerd om dit om te buigen en sindsdien wordt er dus alleen maar gewonnen met een team dat nog steeds opgewaardeerd wordt...jaja zelfs nu nog
-
@Fifikje_NL
Niets houd je verder tegen om hetzelfde te doen lijkt mij. Aan de teamwaardes te zien, hoeft die manager ook op weinig concurrentie op de transfermarkt te rekenen, waardoor diegene telkens spelers voor een voordelige prijs kan kopen en voor een hoge prijs kan doorverkopen. Zolang je in een competitie speelt waarin transfers zijn toegestaan, zal het een behoorlijke impact blijven hebben op het verloop van je competitie. -
Ben nooit (meer) actief op dit forum, maar kijk zo nu en dan mee. Kwam dit topic tegen en voel wel even de behoefte om te reageren. Ik weet zo 1, 2 ,3 niet of bovenstaand screenshot mijn situatie laat zien, maar dat zou zomaar kunnen.
Na ruim 17 jaar als actief OSM-manager, speel je dit spel niet meer om op een leuke manier een competitie te winnen. In mijn geval strijd ik om zo hoog mogelijk op de OSM ranglijst te belanden. Helaas ben ik van circa plek 40 naar 123 gegaan door wat tegenslagen, maar het is een sport om een mega team op te bouwen zonder coins te kopen en zonder te cheaten. Zo'n team opbouwen kun je met elke willekeurige club doen, je moet alleen de fijne kneepjes van het OSM vak leren. Waarom ik dit doe in de KKD divisie? Simpel. Je haalt de meeste punten in de KKD met een kleine club. Waarom? Omdat de KKD clubs veelal gemanaged worden door daadwerkelijke mensen en niet door computers zoals in andere landen wel vaak het geval is. Nogmaals, mijn OSM doel kan anders zijn dan de jouwe. Neemt niet weg dat we beide veel plezier halen uit het spel
Dat het voor competitie genoten wat minder spannend is snap ik zeker. Echter, een ieder is vrij om dit kunstje na te bootsen.
-
@san-pascal_NL ik ben het volledig met je eens. Ik speel dit spel zo nu en dan weer en dan na een tijdje stop ik ermee, want mensen gaan van een algemeen team van 60 binnen 2/3 dagen naar 80 algemeen en dan ben je gewoon kansloos zonder je eigen geld er in te stoppen. Speel het spel al sinds 2008 en blijf toch altijd er wel plezier in houden, zo nu en dan. zoals ik hier boven beschrijf stop ik er na een tijdje weer mee i.v.m. deze redenen. Ook ben ik verbaasd hoe 'dood' de forums deze dagen zijn, erg jammer. Vroeger altijd interessante discussies m.b.t. voetbal. Achja, maakt verder ook niet uit. Heb nu weer tijdelijk het plezier gevonden in OSM, en dat is het belangrijkste :).
Wel moet ik zeggen dat ik erg blij ben met de update van het 4-5-1 systeem, die was vroeger zo overpowered haha.