Discussietopic: Nieuwe Updates!



  • @Harry-Poon : ik ga nog even verder:

    • Zoals eerder op het forum CC en KL aangekaart, zorg dat het systeem 4231-451 niet zo overpowered is. Slaat werkelijk nergens op. En in het vervolg daarop: je ziet in elke competitie waarin er veel 451/4231 gespeeld wordt vreselijk weinig doelpunten. Verre van reëel als je het vergelijkt met standen van welke competitie dan ook.

    • Steals is besproken, we houden het in de gaten.

    • Waarom doet een rode kaart de wedstrijd gelijk verliezen. Ik heb eigenlijk nog nooit een potje meegemaakt waarin een ploeg met rood toch gewoon met 1-0 won. Rood is alles bepalend.

    • Buitenkansen slaat nu nergens op. Ergens is op dit forum is volgens mij al aangegeven dat je soms spelers krijgt aangeboden die geen verbetering zijn. Daarnaast zijn de buitenkansen voor 90% aanvallers en voor 9% keepers. Tot slot verdwijnen de buitenkansen tegelijkertijd met de workers, je kunt dus niet even kijken wat je verkocht hebt. Erg onhandig.

    • De invloed van fitheid en moraal is niet logisch. Ik heb het gevoel dat de wedstrijdstatistieken niet worden aangetast door beide, maar alleen het scoringspercentage. Dus het lijkt totaal geen invloed te hebben op het aantal schoten op doel, alleen de effectiviteit.

    • Als ik een nieuw seizoen start dan moet ik een tijdje wachten totdat de app opnieuw opstart. Anders is mijn oude competitie nog zichtbaar. Ook een mogelijkheid is de app van mijn tf afgooien en opnieuw installeren. Dan start de app opnieuw op en zie ik mijn nieuwe seizoen.

    Mocht je vragen hebben over bepaalde punten, PM me gerust.



  • @de-boterbloemen_nl Ja je kunt het 'de dupe van' noemen, of meer concurrentie. Het is zo dat de top wat breder wordt omdat meer mensen snappen hoe ze OSM goed kunnen spelen (en dat ook kunnen doen door tactisch Boss Coins te spenderen (gekocht of niet)).



  • @sjinne_4_ever_nl Snap ik. En dat was voor ons ook lastig. Maar ik kan in ieder geval uitleggen waar dat vandaan komt. Dat is zodat nieuwe OSM-spelers niet in competities terecht komen die allerlei andere instellingen hebben. We willen namelijk OSM zo begrijpelijk mogelijk maken voor nieuwe spelers en ze het 'standaardconcept' aanleren.



  • @santheman11_nl Dank allereerst.

    • Dat is erg lastig. Vooral omdat als er aan de engine getweakt wordt, er ook veel klachten onstaan. Daarnaast is niet iedereen het eens met het overpowered zijn van de 4-5-1.

    • Op zich blijkt dat wel uit de statistieken, dat je dan een wedstrijd snel verliest (ik kan me alleen de wedstrijd van mijn eigen cluppie zo 1,2,3 herinneren die ze alsnog wonnen (NAC-PSV). Maar eens dat het in iedergeval te vaak nog in het begin van een wedstrijd gebeurt.

    • Klopt. Zijn we ons van bewust dankzij jullie maar kunnen we op dit moment nog niet maken zoals we dat graag zouden willen (technisch).

    • Die invloed is best logisch maar niet helemaal inzichtelijk ;).

    • Dit punt ken ik niet. Kan je me daar wat meer info over pm'en?



  • @santheman11_nl

    • Ik snap je punt. Maar dit is eerder een onhandigheid dan echt een probleem.

    • Wat zou je graag zien? Nu hebben we bij elke club het aantal voorbereidingsdagen of speeldagen staan.

    • Zeker omdat de Transferlijst tegenwoordig veel betere spelers bevat is de Scout ook een exclusief iets geworden. Vergeleken met 2.0 is dat dan inderdaad duur, maar dat is wel een bewuste keuze.

    • Goed punt wb het forum, we zouden ook heel graag zien dat dit ook via de app beschikbaar is. Helaas komt daar nogal wat bij kijken (technisch). 😞

    • Zeker! We zijn druk bezig met het vernieuwen van Crews en het ook op de apps beschikbaar te maken. Later meer daarover!

    • Je krijgt niet minder punten voor de Ranglijst, je krijgt enkel minder Boss Coins als beloning (puur omdat je er ook minder kan besteden).

    • Trainingskampen zijn enorm sterk en daarom willen we niet dat iedereen ze te pas en te onpas kan gebruiken. Wat meer Boss Coins helpt daar erg bij.



  • @santheman11_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:

    @Harry-Poon : ik ga nog even verder:

    • Zoals eerder op het forum CC en KL aangekaart, zorg dat het systeem 4231-451 niet zo overpowered is. Slaat werkelijk nergens op. En in het vervolg daarop: je ziet in elke competitie waarin er veel 451/4231 gespeeld wordt vreselijk weinig doelpunten. Verre van reëel als je het vergelijkt met standen van welke competitie dan ook.

    • Steals is besproken, we houden het in de gaten.

    • Waarom doet een rode kaart de wedstrijd gelijk verliezen. Ik heb eigenlijk nog nooit een potje meegemaakt waarin een ploeg met rood toch gewoon met 1-0 won. Rood is alles bepalend.

    • Buitenkansen slaat nu nergens op. Ergens is op dit forum is volgens mij al aangegeven dat je soms spelers krijgt aangeboden die geen verbetering zijn. Daarnaast zijn de buitenkansen voor 90% aanvallers en voor 9% keepers. Tot slot verdwijnen de buitenkansen tegelijkertijd met de workers, je kunt dus niet even kijken wat je verkocht hebt. Erg onhandig.

    • De invloed van fitheid en moraal is niet logisch. Ik heb het gevoel dat de wedstrijdstatistieken niet worden aangetast door beide, maar alleen het scoringspercentage. Dus het lijkt totaal geen invloed te hebben op het aantal schoten op doel, alleen de effectiviteit.

    • Als ik een nieuw seizoen start dan moet ik een tijdje wachten totdat de app opnieuw opstart. Anders is mijn oude competitie nog zichtbaar. Ook een mogelijkheid is de app van mijn tf afgooien en opnieuw installeren. Dan start de app opnieuw op en zie ik mijn nieuwe seizoen.

    Mocht je vragen hebben over bepaalde punten, PM me gerust.

    Over je laatste punt heb ik ook last van. Alleen je hoeft niet je app te verwijderen. Je kan je app helemaal afsluiten en dan is je slot leeg.



  • @harry-poon

    • Ik zou graag zien dat als je met een leeg slot een competitie wil kiezen, dat je een overzicht krijg van net gestarte competities. Op volgorde van datum, dus eerst de VB4's, daarna VB3's etc. Dus als het goed is krijg je een lijst met 10x Nederland, 15x Engeland, 1x Albanie, etc.etc. Nu moet je elk land afgaan en kijken of daar recent een competitie is gestart. Niet te doen dus.

    • Voor wat betreft rood: vandaag had ik het mooiste voorbeeld. Ik speelt thuis met een team 2x de tw vergeleken met mijn tegenstander. 433A-433B. Niet aan de hand, ik krijg zes kansen, helaas geen goal. Dat kan, soms zit het mee en soms tegen. Maar daarna een middenvelder rood in de eerste helft, hij vervolgens 12 kansen en 5 goals. In een uitwedstrijd, met een matige ploeg. Ietwat overdreven lijkt me...

    0 Goals 5
    6 Schoten 12
    0 % Efficiëntie 41 %
    2 Corners 9
    16 Overtredingen 18
    2 1 Kaarten 0 2
    39% Balbezit 61%
    4-3-3 A Formatie 4-3-3 B

    • Weet je zeker dat je niet minder punten krijgt als je features uitzet? Als ik dat wil doen krijg ik meldingen dat je dan minder MP's kunt verdienen.

    Verder snap ik je reactie op alle punten, maar het maakt het spel en alles er omheen gewoon minder leuk dan eerst. Maar goed, het is wat het is... 😞



  • @santheman11_nl Dat gaat specifiek over de Boss Coin-bonus, niet over de managerpunten. Dus ja. Maar ik zal kijken of we de tekst duidelijker kunnen maken!

    Let's talk improvement then! Wat zie je als grootste verbeterpunt?



  • @harry-poon Komende deze managers niet automatisch in een aparte server terecht?



  • @santheman11_nl de stelregel met OSM is geworden: je bent zo goed als de laatste update



  • @de-boterbloemen_nl In 2.0 had je de SK en PSK. Wou je meedoen voor de prijzen dan had je deze ook nodig anders kon je niet eens je stadion uitbreiden, minder oefenwedstrijden, etc. Eigenlijk is er niets veranderd: of betalen voor SKs of voor BCs... tis 1 pot nat. Echter kom je er snel achter dat timers afronden je potje met BCs snel doet slinken :rofl:

    @harry-poon Wat ik wel storend vind... het zelf aanmaken van een nieuwe competitie kost exorbitant veel BCs. Dat is eigenlijk voor mensen die elke keer, of geregeld, een (crew)competitie aanmaken een aanslag op hun BCs.



  • @bolabranca_nl67 Ik vind ook het aanmaken voor een (crew) competitie veel te duur.
    Spelers van de TL halen voor 1 BC, een keer scouten of een oefenwedstrijdje oke, maar zoveel BC om een competitie op te zetten is gewoon belachelijk.



  • @sjinne_4_ever_nl Sorry, welke mensen?



  • @BolaBranca_NL67 @Bjorn2321_NL Point taken. We zijn nog steeds druk bezig met de nieuwe invulling van Crews, daarin willen we juist dat zoveel mogelijk spelers daaraan meedoen: meaning minder BC's. Daarnaast proberen we ook met de tijdelijke acties het aanmaken van competities goedkoper te maken. Maken jullie daar gebruik van?



  • @harry-poon sneller trainen, sneller scouten... dat maakt het zelf aanmaken van een competitie niet aantrekkelijker... kortingsacties op BCs ook niet, je bent ze net zo snel kwijt :rofl:



  • @bolabranca_nl67 said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:

    @de-boterbloemen_nl In 2.0 had je de SK en PSK. Wou je meedoen voor de prijzen dan had je deze ook nodig anders kon je niet eens je stadion uitbreiden, minder oefenwedstrijden, etc. Eigenlijk is er niets veranderd: of betalen voor SKs of voor BCs... tis 1 pot nat. Echter kom je er snel achter dat timers afronden je potje met BCs snel doet slinken :rofl:

    @harry-poon Wat ik wel storend vind... het zelf aanmaken van een nieuwe competitie kost exorbitant veel BCs. Dat is eigenlijk voor mensen die elke keer, of geregeld, een (crew)competitie aanmaken een aanslag op hun BCs.

    Nou, die scout met 15bc per speler maakt het spel wel duurder dan dat het was.

    Die 1bc per speler van de TL hoor je mij ook niet over........



  • @de-boterbloemen_nl Als je fanatiek scout wel...



  • @bolabranca_nl67 Er is een paar weken geleden ook een actie geweest waar het aanmaken van een competitie goedkoper was. Niet meegekregen?



  • @harry-poon Nope dat was in mn vakantie dan... maar zoals ik al aangaf... tijdelijke acties is niet een oplossing voor de langere termijn



  • @bolabranca_nl67 Agreed. Voor crewcompetities gaan we sowieso iets fixen!