Discussietopic: Nieuwe Updates!
-
@douwe-kooistra_nl is bij mij ook regelmatig zo, je bouwt te snel tov andere managers.
-
@fc-kuijf_nl kunnen ze wel beetje rekening met dit soort managers houden lijkt mij xd zet er dan elke keer 1 of 2 spelers op die echt beter zijn of te trainen.
-
@harry-poon Is al een tijdje geleden, maar om nog maar eens de discussie omtrent 451 SVA aan te wakkeren. In de KL1 speelt nagenoeg iedereen het helaas, omdat het nog steeds de beste formatie is op OSM. Het geeft nog steeds aan dat het overpowered is.
Verder is het jammer dat er ook zeer onrealistische uitslagen komen. In de KL zijn er deze ronde 8 goals gemaakt. Vaak maken Barca en Real alleen samen al 8 goals per ronde. De uitslagen zijn 6x 1-0, 2x 0-1 en 2x 0-0.
Dus over improvement gesproken, los van het feit dat er de laatste week heel veel mis gaat bij de servers, zijn dit dé punten die aangepakt zouden moeten worden: het sterke 451/4231 SVA en vervolgens de uitslagen. Maar dat is mijn mening.
-
Wat is de reden dat je tegenwoordig minpunten kunt scoren in de voorbereiding? De helft van de managerlijst heeft nu al een saldo in de min en de eerste wedstrijd moet nog gespeeld worden.
-
@santheman11_nl Sorry, ik was op vakantie! Maar snap je punt, ben benieuwd hoe de rest dat ziet?
-
@harry-poon Hoe was je vakantie?
-
@harry-poon Met dat 451/4231 te sterk is heeft hij een punt in mijn ogen. Dat ga je nu tijdens het NK ook zien vrees ik, nu de teams per linie evenwichtig zijn.
Het punt met de uitslagen wat Santheman maakt, lijkt me eerder een gevolg dan een probleem dat op zichzelf staat. Ja, als iedereen van afstand schiet is het ook logisch dat je veel minder goals ziet... wat juist aangepakt kan worden door de overpoweredheid van 451/4231 aan te pakken. Als mensen dan aanvallendere formaties gaan spelen, zie je vanzelf ook meer goals.
-
@l0rdshishio_nl Lekker, thanks!
-
@nafutro_nl Heb je hier nog steeds last van? Zou niet moeten namelijk.
-
Heb een bugmelding van de negatieve managerpunten gemaakt, Luuk :thumbsup_tone1:
-
@harry-poon Door de forum inactiviteit van veel spelers zal je niet heel veel reacties krijgen. Maar neem van mij aan dat dit door iedereen zo gezien wordt. 451/4231 SVA is vergeleken met andere tactieken veel te sterk. Dit is de reden dat het gros van de KL1 ermee speelt.
Dus hoe zit het met die improvement? Let's go!
-
@santheman11_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
Maar neem van mij aan dat dit door iedereen zo gezien wordt.
"Maar neem van mij aan dat dit door iedereen zo gezien wordt." Dit is nogal een uitspraak ;). Als we daarin tweaken, geldt dat voor heel OSM. Maar ik heb het wel even gecheckt, neem van mij aan dat de meestgespeelde formatie niet 4-5-1 is
-
@harry-poon Ok, dat is te generaliserend. Ik denk echter wel dat veel managers die ik spreek hier hetzelfde over denken. Dat wordt ook bevestigd door @meneer-Speksnijder_NL .
Of het wel of niet de formatie die het meest gespeeld wordt, is eigenlijk niet zo relevant. Het gaat wat mij betreft om de constatering dat de formatie te sterk is. Dit is eigenlijk al sinds jaar en dag, vroeger was het nog erger.
Ik geloof best dat het niet de meestgespeelde formatie is. Maar ik zie toch in alle competities waar veel actieve en serieuze managers zitten, zoals de KL1, CC, etc, dat er erg veel 451/4231 wordt gespeeld. Dat er op andere niveaus andere systemen gespeeld worden snap ik ook.
Maar goed: doe er mee wat je wil. Je vraagt om wat ik improvement zou vinden. Nu weet je het!
-
@santheman11_nl Zeker, wordt gewaardeerd! Verandering in de engine wekt alleen ook vaak onvrede op. Dus probeer uit te leggen dat dat een lastige keuze is.
-
@harry-poon Nou ja, volgens mij draait het om een realistisch spelletje, niet om de managers die dan na zo lang een keer iets anders moeten met hun tactiek. Bovendien: managers worden alleen maar gelukkiger van een realistisch OSM. Dat is nu niet het geval. Zou dus geen lastige keuze moeten zijn.
-
@santheman11_nl In die zin is het wel realistisch dat veruit de meeste managers 433 gebruiken, daarna 442 en dan pas 451. 352 of 532 zouden eerder wat meer erkenning verdienen als je naar de huidige formaties in Europa kijkt.
-
@harry-poon Dat 433 meer gebruikt wordt dan 451 geloof ik gelijk. Maar waar wordt het meer gebruikt? In de KL1 niet. In de CC CL ook niet. Waarom? Omdat je weinig kans hebt tegen 451 met 433. M.a.w. dit wil in mijn optiek meer zeggen dat veel managers geen 451 spelen omdat ze de sterkte niet kennen. Anders hadden waarschijnlijk veel meer managers 451 gespeeld.
En realistisch is het niet, want er zijn maar bar weinig teams die 433 spelen. Alleen een paar topteams (Barca, Bayern, etc) en in Nederland.
-
@santheman11_nl Eerste punt ben ik met je eens. Ik denk dat een kleine tweak ook geen kwaad kan. Maar om dit aan te passen voor alle managers omdat in de sterke competities voor een bepaalde tactisch sterke variant gekozen wordt lijkt me ook wat veel.
Als je de CL-wedstrijden van gisteren bekijkt is denk ik 75% 433 (gelukkig wat mij betreft).
-
Mag ik melden mbt de 451/4231 discussie dat er in de crewcup EL toch veel 433 gespeeld wordt en met succes... daar zitten toch ook echt serieuze managers in
-
@harry-poon Ik weet niet welke wedstrijden jij hebt gekeken
Op dinsdag speelde alleen Dortmund en Napoli echt 433, zelfs Real speelde 442 (alleen Ronaldo en Bezema voorin, tenzij je Isco ook een spits vindt). City komt in de buurt met Sané als halve spits. Op woensdag eigenlijk alleen Barca en Bayern. Check 'm anders even op vi.nl bij de uitslagen. Dan zie je echt dat er weinig 433 wordt gespeeld.