Discussietopic: Nieuwe Updates!
-
@harry-poon Als je de crewpunten niet meer wilt tonen heeft het ook geen zin dit handmatig ergens bij te gaan houden. Misschien zijn wij wel te fanatiek in het spelen, maar voor sommige mensen heeft een ranking van crewpunten meer belang als een ranking gebaseerd op managerpunten van je slot 1. (Waarom worden trouwens de managerpunten van slot 1 getoond en niet de punten van het hoogste slot?)
Levels tonen voor de al bestaande crews slaat nergens op.. Moet dat nieuwe managers over de streep trekken een nieuwe crew aan te maken? Dan snappen ze er juist niks van omdat oude crews wel een level hebben en zij niet.
En nu de crewpunten niet meer bestaan wat heeft het dan nog voor nut mee te spelen met de Crewcup?
Het is naar mijn idee best normaal dat als je een tig aantal BC in een competitie stopt en je wint dat dat beloond dient te worden, van de BC beloning aan het einde van een crewcup seizoen wordt niemand vrolijk omdat dit aangepaste competities zijn. -
@sanderjep15_nl De punten waren hiervoor toch ook alleen voor crew intern gebruik? De beloning was dat andere Crews zagen dat je die punten had. Die kunnen we blijven updaten en posten op het forum. Dan kan daar iedereen zien wat de tussenstand is.
Dat slot1 getoond wordt is een bug. Moet altijd het beste slot zijn.
-
Ik zag net dat in de crewranking crews opgenomen zijn met een mooi aantal mp. Helaas heeft de crew maar 1 manager, beetje vreemd.
Misschien is het een idee om een gemiddelde te gebruiken van bv. de 10 hoogst geplaatste managers en het max aantal managers in een crew vrij te geven.
-
@harry-poon Het was inderdaad voor intern gebruik, maar het was wel iets waardoor je je als crew kon onderscheiden.
Hoe zal dit er in de toekomst uit komen te zien dan? Aan de hand van welke prestaties die ergens op de app/website te zien zijn kun je je onderscheiden als crew? -
Ehh @harry-poon.. weet niet of OSM nu tijdelijk offline is wegens deze update. Maar echt een lekkere timing is dit niet. Neem aan dat dit keer simulaties wel optijd worden stilgezet (lees: voordat deze beginnen), mocht het dit keer langer duren.. Niet dat we achteraf te horen krijgen dat dingen terugdraaien niet mogelijk is etc (terwijl dat wel mogelijk is..).
-
Offline zijn en de simulaties laten doorgaan. Wat een kutspel!!!!!!
-
@sanderjep15_nl Niks aan toe te voegen.
-
Wat een triestig spelletje is het geworden.
-
@harry-poon said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
@sanderjep15_nl De punten waren hiervoor toch ook alleen voor crew intern gebruik? De beloning was dat andere Crews zagen dat je die punten had. Die kunnen we blijven updaten en posten op het forum. Dan kan daar iedereen zien wat de tussenstand is.
Dat slot1 getoond wordt is een bug. Moet altijd het beste slot zijn.
De crewpunten stonden tenminste nog in de crewranking. Een crewranking op basis van managerpunten moest trouwens eerder aangepast worden, ipv daarvan een ranking op basis van de crewpunten dan. Als er iets moest verdwijnen was het dat wel. Niet andersom...
En idd zoals Sanderjep zegt, waarom nog handmatig bijhouden als er toch een nieuw puntensysteem aankomt? Die punten zijn nu nog meer een formaliteit dan het al was. Op het moment is de Crew Cup enkel een prestige, meer niet. We zijn voor niets aan het spelen.. ja voor bosscoins op te doen...
-
@braamsie-_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Gezien het feit dat ze bij GB al tijden roepen dat ze de crewwereld weer nieuw leven in willen blazen, mag je er toch wel vanuit gaan dat ze nog wel iets als prijs gaan bedenken... Maar laat voorop staan dat dit haaks staat op wat ze roepen en echt een DRAMATISCHE AANPASSING is. CC was altijd om crewpunten te winnen zodat het duidelijk was welke crew sterk is. Dit omdat MP geen ene kloot zeggen over hoe sterk een manager/crew is. Echter is dit gewoon maar weer lekker doorgevoerd, waarschijnlijk zonder ook maar de mening te peilen van bijvoorbeeld de osmstaff. Want die hadden echt wel aangegeven wat een slecht plan dit is.
Ben het hier grotendeels mee eens. Teleurstellend om te zien dat zo'n organisatie hier zo lang mee bezig is geweest. Maar ik snap überhaupt niet wat een crewranking met een individuele ranking te maken heeft?
Enerzijds onderscheid je m.i. de individuele ranglijst, dit zou een lijst moeten zijn op basis van je MP. Maar hier moeten ook de individuele prestaties in de KL, NK, etc. worden meegenomen.
Anderzijds een crewranglijst die gebaseerd is op CC, CK en punten die je verdient door onderlinge battles.
Overigens wel een kanttekening: MP's mogen dan niet de beste graadmeter zijn om te bepalen of een manager sterk is, maar de of je de "zwaardere competities" als KL of CC nou moet beschouwen als een meetinstrument...? Die competities zijn voornamelijk bouwen naar een 451/4231 elftal om vervolgens gemiddeld één goal per wedstrijd te zien. Ook niet echt realistisch allemaal. Dus wat mij betreft een mix daarvan zoals hierboven en dan niet alle activiteiten (individueel vs. crew) door elkaar halen zoals GB i.m.o. nu doet.
-
Het hele systeem met MP is slecht. Je wordt niet beloond door tegen sterke tegenstanders te spelen, maar juist tegen zwakke. Dat is zo 1990. Zelfs simpele spelletjes als bubble machine hebben al een systeem waarbij je max 20 punten haalt als je van een veel betere manager wint, 10 bij gelijkwaardig, en minimaal 1 puntje tegen een veel zwakkere. Begin daar eens mee, zodat goede managers elkaar gaan opzoeken in plaats van ontlopen.
Als je dat op orde hebt, is MP meteen een betere graadmeter voor de sterkte van een crew. Maar nog steeds wel van de sterkte van individuen in een crew. Ik hoop dat jullie werken aan een concept waarbij daadwerkelijke prestaties met de crew (battles, crewcup, etc) beloond worden.
Het systeem met crewpunten ben ik nooit enthousiast over geweest, dus ik snap wel dat jullie dat overboord doen. Maar de totaal nutteloze MP volgens het huidige simpele systeem heeft al helemaal geen waarde. Nu bestaat er dus simpelweg geen crewranking meer.
@harry-poon: als je behoefte hebt aan uitwerking van een beter MP systeem, geef me even een seintje!
-
@vinnievuik_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
Het hele systeem met MP is slecht. Je wordt niet beloond door tegen sterke tegenstanders te spelen, maar juist tegen zwakke. Dat is zo 1990. Zelfs simpele spelletjes als bubble machine hebben al een systeem waarbij je max 20 punten haalt als je van een veel betere manager wint, 10 bij gelijkwaardig, en minimaal 1 puntje tegen een veel zwakkere. Begin daar eens mee, zodat goede managers elkaar gaan opzoeken in plaats van ontlopen.
Als je dat op orde hebt, is MP meteen een betere graadmeter voor de sterkte van een crew. Maar nog steeds wel van de sterkte van individuen in een crew. Ik hoop dat jullie werken aan een concept waarbij daadwerkelijke prestaties met de crew (battles, crewcup, etc) beloond worden.
Het systeem met crewpunten ben ik nooit enthousiast over geweest, dus ik snap wel dat jullie dat overboord doen. Maar de totaal nutteloze MP volgens het huidige simpele systeem heeft al helemaal geen waarde. Nu bestaat er dus simpelweg geen crewranking meer.
@harry-poon: als je behoefte hebt aan uitwerking van een beter MP systeem, geef me even een seintje!
Er zijn denk ik meer managers die niet die crewcup en battles spelen, dus denk dat osm met dit systeem verdienste qua MP gelijk wil houden, je moet het ook voor die managers intressant houden!
-
@sanderjep15_nl We willen toe naar een battlesysteem waar je gematcht wordt met een Crew die in dezelfde divisie zit als jouw Crew. Op basis van de kracht van de andere Crew krijg je dan meer of minder punten. Je kan dan divisies stijgen of zakken.
-
@vertrigo_nl Het een had inderdaad met het ander te maken. Was pure noodzaak om op dat moment alles down te halen
-
@vinnievuik_nl Goed punt. Het managerpuntensysteem werkt niet optimaal voor het doel dat je wil bereiken: managers belonen voor hun prestaties. Ook qua complexiteit is het nog te veel van het goede. Voor het nieuwe systeem hebben we iets dat de kracht van beide Crews meeneemt voor de puntenberekening. Omdat je ook kan zakken geeft het een goed beeld van hoe sterk een Crew is.
En bedankt voor je aanbod! What did you have in mind?
-
@harry-poon
Je kunt de toegekende MP exact hetzelfde houden. Ook de ranglijst kun je ongewijzigd houden. Alleen aan de toegekende MP per wedstrijd voeg je het volgende toe:Het maximale verschil in MP tussen 2 managers is ongeveer 120.000. Bijvoorbeeld iets als dit:
In dit voorbeeld haal je:
- Net zo veel punten als nu bij winst op een tegenstander met gelijk aantal MP
- De helft van het aantal punten bij winst op een tegenstander met 25000 MP minder
- Twee keer zo veel punten bij winst op een tegenstander met ongeveer 50000 MP meer
- Drie keer zo veel punten bij winst op de nummer 1 van de ranglijst
Dit heb ik even snel in elkaar geflanst. Je zal natuurlijk wat moeten schaven aan de exacte getallen, en moeten testen hoe het doorwerkt voor allerlei klasseringen. In ieder geval gaan sterke managers zo op zoek naar elkaar, want als je rond de 100.000 komt, en telkens tegen beginnende managers speelt, haal je 4x minder punten dan wanneer je tegen gelijkwaardige managers speelt.
Dit staat dus los van de extra puntenberekening die je voor crews zou kunnen invoeren. Maar het gaat wel de sterkste managers boven laten drijven na verloop van tijd. En je kunt gewoon sterke competities spelen op je HA.
-
De crewcup en crewkampioenschappen kunnen toch gewoon worden opgenomen door GB en vervolgens gepost worden op een speciale pagina op de website? Als het teveel werk is kunnen we ook zelf gewoon alles bijhouden op het forum zoals nu en dat GB dit dan 1x per seizoen post op de website. Daar gewoon alles bijhouden. Een crewranking gebasseerd op de prestaties van deze geselecteerde toernooien.
-
@vinnievuik_nl Nice! De vraag is wel een beetje alsof managerpunten nog wel de beste optie is voor een crewranking systeem. Managerpunten is gebaseerd op individuele managers, niet voor groepen. Ik denk dat dat een mooi moment is om met een nieuw systeem te beginnen.
-
Ik ben benieuwd
-
@harry-poon
Dan begin je toch met 2 nieuwe systemen: eentje voor de managers, en eentje voor de crews. Wat ik voorstel is echt niet lastig te implementeren, dat kun je mij niet wijs maken. Ik zou zeggen, gooi hem eens in de groep bij jullie op kantoor