Clubnamen
-
Beste mede-spelers
Vorige keer had ik ook een topic aangemaakt over clubnamen op OSM. Heelaas is deze alweer gesloten, en had op deze onderwerp verder willen discussiëren.
Waarom zijn er bij sommige competities zoals Spanje, Italië, Frankrijk, Engeland de clubnaam niet volledig beschreven? Een aantal voorbeelden hiervan:
Mallorca ipv RCD Mallorca
Barcelona ipv FC Barcelona
Lyon ipv Olympique Lyon
Monaco ipv AS Monaco
Roma ipv Lazio Roma
Brescia ipv Brescia Calcio
Arsenal ipv Arsenal FC
Fulham ipv Fulham FCDit zijn dan een aantal voorbeelden maar het zijn ze bijna allemaal de clubnamen van deze competitie, ik pik toevallig deze 4 landen erruit omdat ze populair en voor vele bekend zijn.
Maar bijvoorbeeld in Letland competitie zijn de clubnamen wel volledig beschreven (zoals het hoort) en waar ik voor pleit. Het gaat mij niet eens zo zeer om de logo's dat kan ik begrijpen. Maar een clubnaam mag je toch wel volledig beschrijven daar is geen licentie voor nodig lijkt mij. Vroeger OSM tijd rond 2010 waren de clubnamen altijd volledig beschreven, toen kon dit wel. Waarom zou dat nu niet kunnen?
Bijvoorbeeld in België ook, alle clubnamen zijn volledig beschreven behalve die van Anderlecht, daar staat namelijk alleen Anderlecht ipv RSC Anderlecht.
Nogmaals logo's kan ik begrijpen, maar de clubnaam kan toch wel volledig beschreven worden.
Stel het kan echt niet, komt het ooit van toepassing?
Groetjes
-
Heb met rechten temaken die hebben ze niet voor allen competenties.
-
Antwoord alleen als je iets weer maat, dit is een antwoord van niks. Ik vraag iets heel anders dan wat je roept. En een idee.
Hoe verklaar je dan bijvoorbeeld in Turkije
MKE Anakaragucu
De rest allemaal niet. -
Alle ze voor bepaalde clubs of competitie geen licentie hebben mogen ze ook niet de clubnaam gebruiken daarom wordt die naam dan aangepast. Is jammer maar is nu eenmaal zo.
Sommige competenties zo als de Bundesliga mag al helemaal niet gebruikt worden. -
@Danny-Martens_NL said in Clubnamen:
gaat mij niet eens zo zeer om de logo's dat kan ik begrijpen. Maar een clubnaam mag je toch wel volledig beschrijven daar is geen licentie voor nodig lijkt mij. Vroeger OSM tijd rond 2010 waren de clubnamen altijd volledig beschreven, toen kon dit wel. Waarom zou dat nu niet kunnen?
Beste Danny,
Zoals eerder geschreven door Eddie op je vraag:
Dit komt door een gebrek aan rechten. Van een aantal competities heeft Gamebasics de officiële rechten en mag dus de logo's, spelersfoto's en clubnaam gebruiken op OSM. Maar voor veel competities heeft Gamebasics die rechten niet en daar mag dan weer niet de officiële naam gebruikt worden. Bij veel competities zie je dus slechts een kortere naam staan.Er zijn ook gevallen waarbij GB niet met elke club uit de competitie overeen is gekomen dat zij de (volledige)officiele naam mogen gebruiken vanwege rechten.
Natuurlijk is het streven van GB dat er voor alle competities gebruikt gemaakt kan worden van de namen, logo's e.d., echter zijn er diverse clubs zoals Roma die exclusieve overeenkomsten hebben met andere partijen waardoor GB buitenspel staat.
Hetzelfde is te vergelijken met FIFA/PES waarbij de één wel kan beschikken over een naam en de andere niet. -
Dus bijvoorbeeld die van Anderlecht mag niet? Maar wel de logo van Anderlecht? Snap je
-
Wat mag niet gebruikt worden in De Bundesliga? Daar zijn toch de clubnamen volledig beschreven. Je moet goed lezen voordat je antwoorden gaat geven kerel.
IK HEB HET
NIET OVER LOGO’S -
Hou even je gemak en reageer eens wat respectvoller in plaats van bijdehand geneuzel met je 'kerel' en 'snap je' in plaats van je zo op te winden over clubnamen welke niet (volledig) gebruikt mogen worden.
Er zijn per competitie en vervolgens per club weer autorisaties wat er wel en wat er niet gebruikt mag worden, daar waar dit per individueel geval verschilt is er geen rechte lijn in aan te houden.
Kortom, het klopt dat er bij diverse clubs geen volledige naam o.i.d. weergegeven word, dit heeft te maken met de licentie per onderdeel waarover Gamebasics helaas niet(meer) in alle gevallen over beschikt.
Topic closed, je hoeft hier ook geen topic meer over te openen.