Winners Cup trainingskampen
-
Hallo,
Een vraagje over het gebruik van trainingskampen tijdens Winners Cup. Als ik namelijk uit de Winners Cup wordt geknikkerd, is hier in de meeste gevallen sprake van een trainingskamp tegen.
Blijven deze altijd beschikbaar in Winners Cup? De (hoofd)aanleiding staat natuurlijk hierboven. Om de cup binnen te halen ben je genoodzaakt gebruik te maken van trainingskamp(en). Dus Bosscoins. Ja, deze coins moeten natuurlijk worden uitgegeven, en dat zal dan ook wel gebeuren. Al lijkt het afschaffen mij bevordelijk voor het plezier in dit toernooi, zoals wedstrijden met crews onderling. Geen pay2win, maar winnen door het spel te spelen. Dit na de lange competitie voorafgaand. Trainingskampen zijn vrij OP, met de vele wedstrijden in de gemiddelde competitie vormt dat geen probleem. Totaal andere verhouding dan bij de Cup, die iedereen verdient te winnen na de lange rush op een ticket voor dit toernooi.
Hoe staat OSM hierin?
Groeten, Sjors
-
Geen enkel osm organized event is serieus tegen elkaar te spelen. Dat is de reden dat zoveel spelers in aangepaste leagues tegen elkaar spelen zonder al die afkoopopties en tks. Duels komt zeker in de buurt maar daar kan je weer transfers afkopen met coins dus dat is het ook niet echt.
Maar goed punt dus. TKs zijn idd zwaar overpowered. Als beide spelers hun best doen wint een TK altijd. 25% boost is veel te veel. 2% is al een ding. Daarbij zit er geen enkel tactisch vernuft in. 3 tks bij de 3 moeilijkste wedstrijden? Helaas weet je niet wat de moeilijkste wedstrijden zijn want dat veranderd als je een tk tegen krijgt. Tk tegen tk slaat ook nergens op want dan kan je net zo goed afspreken beiden geen tk te doen want dat is exact hetzelfde scenario maar dan bespaard het beiden vele coins. Niet te doen dus.
Ik doe zelf 1 keer mee op het
moment omdat er wat nieuwe achievements aanhangen maar daar blijft het zeker bij. Ben al aardig ziek van mn data analist 100 x te vernieuwen voor de sim om te dealen met een evt TK. -
Wel lof voor het concept van de winners cup. Dat je na een topseizoen door kan spelen met andere kampioenen uit andere leagues is natuurlijk heel vet. Daarom des te jammer dat TKs aan staan.
-
@mikevanderhilst_nl said in Winners Cup trainingskampen:
een enkel osm organized event is serieus tegen elkaar te spelen. Dat is de reden dat zoveel spelers in aangepaste leagues tegen elkaar spelen zonder al die afkoopopties en tks. Duels komt zeker in de buurt maar daar kan je weer transfers afkopen met coins dus dat is het ook niet echt.
Maar goed punt dus. TKs zijn idd zwaar overpowered. Als beide spelers hun best doen wint een TK altijd. 25% boost is veel te veel. 2% is al een ding. Daarbij zit er geen enkel tactisch vernuft in. 3 tks bij de 3 moeilijkste wedstrijden? Helaas weet je niet wat de moeilijkste wedstrijden zijn want dat veranderd als je een tk tegen krijgt. Tk tegen tk slaat ook nergens op want dan kan je net zo goed afspreken beiden geen tk te doen want dat is exact hetzelfde scenario maar dan bespaard het beiden vele coins. Niet te doen dus.
Ik doe zelf 1 keer mee op het
moment omdat er wat nieuwe achievements aanhangen maar daar blijft het zeker bij. Ben al aardig ziek van mn data analistTK's moet je tactisch inzetten. De kans is groot dat je in de kwart/halve/finale er één tegenkrijgt. Echter zijn er ook managers die ze gebruiken om alleen de groepsfase 'proberen' door te komen. Waardoor jij met een TK er weer voordeel van kan hebben in de KO fase van het toernooi.
Het hoe en wanneer inzetten van een TK is juist een tactisch vernuft hierin, wanneer zet je hem in...of zet je hem niet in en kans dat je (dik) verliest.
Afspreken met een andere manager kan altijd, maar of die manager zich daar in de finale ook aan houdt is maar de vraag.
-
@l-r-van-kessel_nl
Tof dat je een reactie plaatst. Laat ik vooropstellen echt fan te zijn van het concept!
Maar laten we eerlijk zijn, TL een tactisch vernuft? Misschien in de competitie wel. Maar een competitie valt niet te vergelijken met knock-out zoals in Winners Cup. De kracht van een TK is echt (te) groot en ook best duur: eigenlijk beetje oneerlijk ook. Het gebruiken voelt als cheaten en tegenkrijgen als genaaid worden: vooral dus in dergelijke toernooien. Waarom? Nja, dus de kracht en kosten die eraan hangen.
Vrienden onderling is het een 'ongeschreven regel' dat je er geen gebruik van maakt, en dan hebben we het nog maar in competitieverband. Doe je dat wel? Dan kan diegene (terrecht) boos worden. 'Zielig', 'watje', waarom? De kracht ervan en kosten die je ervoor maakt. Ook wel plat gezegd: je wordt genaaid. Ik speel het liefst zonder, en anders zo min mogelijk, want op sommige momenten wordt het je zogezegd verplicht: als in finales. Of random: eerste ronde na de groepsfase, knikkert een tegenstander je eruit, just door een trainingskamp.
In competities is het prima te doen, over de vele wedstrijden gezien. En daar zal je mij niet over horen, behalve laatst ook (weer) in de finale van de beker. De tweede van dezelfde speler, mijn 6e (? dacht ik) ontvangen in de competitie. Vaak wordt er nieteens meer op gereageerd wanneer iemand een TK tegenkrijgt en verliest. Waarom? 'Tja, wat moet ik hiermee.., zo kan ik het ook wel..., uhh ja oke dan.' Kan garanderen dat velen dit met mij delen, en bij een poll of enquete de cijfers eruit schieten.
Verder, nog maals: geweldig concept! Winners Cup behoort zeker tot 1 van de betere upgrades. Maar ja, juist daarom (zoals Mike ook aankaart) des te jammer...
Ook love voor de reactie op het bericht, al was het niet op mij. Ik kan nu een keer hetgeen kwijt, wat ik al heel lang wilde. Denk ook dat het ook goed is om te weten wat onder de gebruikers leeft: hoe over iets zoals dit wordt gedacht. Allemaal heel dramatisch, maar viel me op dat hier vrijwel tot geen bericht over was.
Maar, als we het alleen over TK in Winners Cup hebben. Door hoeveel gebruikers ondertekend om het te kunnen verwezenlijken?
Groeten, sw0348!
-
Bedankt voor je reactie, al was mijn vorige post uiteraard ook voor jou bedoelt.
Ik kan je ongenoegen en gedachten erover goed begrijpen, een tk kost i.t.t. het verleden nu boss coins daar waar je er vroeger 2 als SK-houder en 4 als PSK-houder 'gratis' had.
Echter krijg je tegenwoordig een X-aantal gratis bosscoins, kan je tegenwoordig boss-coins verdienen door ads te bekijken. Hierdoor kan je in het hele verloop je bosscoins opsparen voor bijvoorbeeld een Winners Cup.
Met je bosscoins kan je zoals je weet ook je timers afkopen, hierdoor kan je sneller progressie boeken met de trainingen van je spelers , oefenwedstrijden spelen of je stadion sneller upgraden. Net als een TK zijn dat allemaal voordelen.
In mijn WC wedstrijden ben ik ook teams tegengekomen die helemaal los gingen met oefenwedstrijden en trainingstimers afkopen waardoor zij een veel beter team hadden (en uiteindelijk niet het toernooi wonnen!).De kracht van een TK kan zeker groot zijn opgeteld bij de andere voordelen welke je hebt als je thuis speelt. Echter als jij in de Winners Cup alle 6 je TK's hebt opgemaakt om de finale te behalen en daardoor deze niet in de finale in kan zetten en jouw tegenstander nog wel omdat deze andere keuzemomenten voor een TK heeft gebruikt tijdens het verloop van de Winners Cup heeft die in de finale er het meeste voordeel van vanwege zijn tactiek voor het inzetten van TK's.
De discussie die we dan gaan krijgen als de tk's uitstaan voor de Winners Cup, welke opties gaan we nog wel toestaan welke je met bosscoins kan afkopen? De één haalt meer uit een TK de andere meer uit een betere selectie.
Vergeet niet dat Gamebasics (Het bedrijf achter OSM) geen filantropische instelling is en net zoals elk ander commercieel bedrijf winst moet maken om te blijven innoveren in het spel maar ook de medewerkers moet betalen. Hierdoor word er gezocht naar een optimale formule van het spel waardoor er ook word verdiend, iets wat je Gamebasics alles behalve kwalijk kan nemen, daar waar zij zonder deze instelling nu na 18jaar anders ook niet hadden bestaan.
Wel kan het een idee zijn om een optie te laten toevoegen(indien mogelijk, ik ga het voorstellen) om de optie te hebben dat je in het spel kan afspreken GEEN TK in te zetten tegen elkaar. Uiteraard tegen een beloning in bosscoins die dan wel lager moet liggen dan de kosten van een TK.
Een win-win situatie:Stel jij spreekt met manager B af dat je GEEN TK tegen elkaar inzet, hierbij heb je de optie dit aan te vinken bij de wedstrijd en moet je verwachten dat die andere manager dat ook doet. (mondelinge/chatafspraak is natuurlijk niet bindend met een vreemde omdat je dan zoals gezegd genaaid kan worden)
Hou hier de kosten van 50% van je TK voor aan wanneer jullie beide aanvinken dit niet te doen maar elkaar toch niet volledig vertrouwen waardoor je deze optie wilt gebruiken.
Zet manager B toch zijn TK in, word jouw TK alsnog geactiveerd en betaal je het volledige TK bedrag.Dit laatste is een hersenspinsel op de vroege ochtend, maar kan een toevoeging zijn op het probleem dat jij aankaart.