Discussie: Divisies
-
-OSM Ranking: Divisies
Jarenlang zijn de managerpunten op OSM leidend geweest voor de OSM ranking, maar inmiddels is er al een tijdje een nieuwe ranglijst met een divisie-systeem, waarbij spelers medailles kunnen verdienen en zich zo omhoog kunnen werken in de ranglijsten.
In tegenstelling tot het bestaande systeem met managerpunten worden nu alle behaalde punten op alle clubslots meegenomen in plaats van enkel het clubslot met de hoogste ranking. Verder werden de punten voorheen gebaseerd op de doelstelling van je tegenstander en bij de medailles wordt de rank van je tegenstander in acht genomen om te bepalen hoeveel punten je per wedstrijd verdient.
Na elke gespeelde speelronde worden medailles bijgeschreven of afgeschreven, afhankelijk van het resultaat van je wedstrijd. Aan het einde van het seizoen wordt er tevens een bonus toegekend die beduidend hoger is als je goed hebt gepresteerd en je naast het behalen van je doelstelling ook het kampioenschap en/of de beker hebt gewonnen.
Des te meer medailles je verdient, des te hoger je in de ranglijst je komt te staan. En hoe hoger in de ranking staat, hoe moeilijker het wordt om verder te stijgen in de ranking: het aantal punten per overwinning zal steeds minder worden naarmate je stijgt in de ranglijst.
Daarnaast zijn er verschillende divisies die gebaseerd zijn op het aantal verdiende medailles. Op je OSM profiel kun je zien in welke divisie je zit, hoeveel je medailles je hebt en een uitleg over de divisies, medailles en bonussen bekijken in het divisie-scherm.
Er zijn daarnaast 4 nieuwe ranglijsten bijgekomen:
Deze nieuwe ranglijsten zullen op termijn de oude ranglijsten die gebaseerd zijn op de behaalde managerpunten volledig vervangen.
Wat vinden jullie van de nieuwe divisie-ranking? Welke voor- en nadelen zien jullie ten opzichte van de oude ranking?
-
@silvester-j_nl het idee is leuk, maar je ziet nu al terug op de ranking dat je 4 slots moet gebruiken om te knallen in ‘niet competitieve’ om in de top te staan. Duels en spelen in moeilijke competities als CrewCup of Kanarie heeft hierin een te grote impact denk ik.
-
Dit is gewoon weer een nieuwe cash cow van GB om ervoor te zorgen dat mensen op 4 accounts er bosscoins tegenaan smijten in plaats van op 1 of 2 accounts. En verder wat @MartijnFC_NL zegt.
-
@meneer-speksnijder_nl mee eens, dit idee is er alleen op gericht om meer geld te verdienen vanuit osm/ game basics. Je moet eigenlijk wel met 4 accounts spelen om mee te kunnen doen boven in waardoor je wordt verleid meer bosscoins te gebruiken en dus aan te schaffen. Manager die lang hun best hebben gedaan om boven in te komen in de manager ranglijst hebben dit straks duidelijk voor niks gedaan.. Maar zoals het ook in de ''echte'' voetbalwereld geldt, alles draait om de poen
-
Dit is inderdaad echt jammer.
Het gaat niet meer om de strategie, inzichten en goede aankopen maar alleen maar in hoeveel slots je meedoet.
De nieuwkomer kan op 4 slots spelen en binnen enkele maanden de goede
manager die ergens in de top 100 (MP) staat inhalen in divisies omdat de top 100 manager maar op 1 slot speelt.GB zal er vast op gokken dat er dan weer op 4 slots aan BC wordt gebruikt en zo is inderdaad het verdienmodel weer in zicht. (begrijpelijk voor de onderneming die ook de rekeningen moet betalen) maar voor het spel element is het echt jammer.
Misschien een aanpassing? het systeem van punten behalen zo laten maar het dan beperken tot 1 slot net zoals bij de MP?
Dan is het namelijk eerlijker om divisie punten te vergelijken -
Wat mij vooral opvalt is de inconsequentie bij het verdienen/aftrekken van de divisiepunten. Wanneer ik win tegen een andere manager krijg ik gemiddeld tussen de 700 en 800 punten, maar wanneer ik verlies gaan er zeker 1200 of meer af. Niet echt eerlijk lijkt me, maar goed, ik speel toch nog steeds voor de MP's, zoals vroeger
-
Ik merk laatste weken vooral dat ik relatief heel veel puntenaftrek krijg door niet te winnen van iemand die minder ervaren is. Dus ik wordt gestraft omdat ik al lang OSM speel? Als ik met een lage doelstelling speel ga ik misschien de helft van de wedstrijden niet winnen en omdat ik al lang speel krijg ik daarmee enorm veel verliespunten.
-
@michael-hamelink_nl
*helemaal mee eens -
@michael-hamelink_nl en nu ze het systeem met de managerpunten gaan afschaffen wordt het helemaal triest. Daar haal je met een laag doel tenminste nog wat managerpunten. Ik speel al sinds 2005 dus ik haal amper medailles binnen bij winst (vandaag met doel 10 5-1 gewonnen van een manager die ook op z'n doel staat) en verlies er elke keer meer dan 1.000 als ik verlies van iemand die bv doel 1 heeft. Heel triest
-
Gaat het hele systeem van de managerpunten nu echt verdwijnen voor dat van die medailles? Dat hangt echt met haken en ogen aan elkaar. Met een laag doel kon je hier tenminste nog punten en voldoening mee sprokkelen. Medailles word je als manager die lang speelt (zelf sinds 2005) gewoon gestraft. Voor eender welke overwinning peanuts (22 medailletjes om te winnen van een manager die op z'n doel staat), bij een nederlaag meteen meer dan 1000 medailles weg. Wie verzint zoiets eigenlijk?
-
De managerpunten gaan inderdaad op termijn volledig verdwijnen.
-
@fc-eddie_nl bijzonder jammer. Hopelijk op z'n minst dan toch eens het systeem van de medailles volledig herbekijken, want voorlopig lijkt dat nergens op
-
@lode__nl it’s all about the
Met de MP had je genoeg aan BC smijten op 1 account, nu moet je op 4 accounts BC smijten als je bovenin wil meedraaien. GB is een bedrijf dat winst wil maken en helaas worden ze daar steeds beter in. Noem het maar de invloed van Miniclip. -
@silvester-j_nl Gaat dan ook (op termijn) de Top100-achievement rekening houden met het divisie-systeem in plaats van de managerpunten of is dit nu al het geval?
-
@bvbperegrinus_nl said in Discussie: Divisies:
@silvester-j_nl Gaat dan ook (op termijn) de Top100-achievement rekening houden met het divisie-systeem in plaats van de managerpunten of is dit nu al het geval?
Wanneer de managerpunten definitief verdwijnen in OSM dan zal de achievement ook worden omgezet naar het divisie-systeem.
-
@silvester-j_nl Ok, dat 'klinkt' logisch, maar...
Wat met volgend scenario:
Momenteel sta ik volgens de managerpunten in de ranglijst op positie 5934 (dus duidelijk niet in de Top100). Echter als je kijkt naar mijn 471667 medailles, dan sta ik wereldwijd (NL-Servers) op positie 62 (dus wel in de Top100).
Wat als op termijn de managerpunten definitief vervallen, maar ik dan in het divisie-systeem niet meer in de Top100 sta. Ga ik dan toch nog retro-actief de Top100-achievement toegewezen krijgen? Of gaat er dan enkel gekeken worden naar de divisie-ranking van dat bewuste moment?Volgens mij zou het dus momenteel logischer zijn indien beide rankings in aanmerking genomen zouden worden.
-
@bvbperegrinus_nl
Wanneer je op het moment van het omzetten van het systeem in de top 100 van de divisieranking staat dan zal de achievement automatisch worden toegekend. -
Ik deed er net geen 13 jaar over - elke dag - om nr.1 van België te worden. Nu gaan jullie dit karakterklassement afschaffen?
Je kan deze rankings toch gewoon naast elkaar laten bestaan.
Het karakter(of volhouders)klassement met de MPtn is net het DNA van je spel & je coreplayers.
Waar is jullie waardering dan tov trouwe klanten?
Grtn - CFU -
@mr-eric-frank-martin_nl Idd - coreplayers worden op deze manier geparkeerd voor snelspelers die hier niet lang blijven, 4 slots onderhouden is misschien eventjes leuk tijdens Corona maar niet voor lang want op den duur stressvol.
Degelijk managen of reputatie opbouwen is dan niet meer de vereiste, laat de rankings naast elkaar bestaan en je beloont de nieuwe en old skool generatie. Simpel. -
@coach-fu_nl systeem met de medailles trekt echt op geen fluit. Gisteren ook weer in een league met 12 ploegen (10 met manager), 18 vd 22 wedstrijden winnen met doel 6, en toch -600 medailles. Louter omdat je een ervaren manager bent, compleet van de pot gerukt