Discussie: Divisies
-
@l-r-van-kessel_nl verandering is niet altijd vooruitgang.
-
@l-r-van-kessel_nl "Dat het inhoud dat je amper mag verliezen, zie je dan ook goed. Zo onderscheid je de cremé de la cremé van de rest."
Nee, dat laat alleen maar zien dat de medailletelling krankzinnig is geworden. Ik speel OSM om een laag team zo hoog mogelijk te laten eindigen. Dat heeft nu geen enkele zin meer."Dat zij hierdoor niet iedereen tevreden kunnen houden is dan ook niet anders. Stilstand is achteruitgang, verandering is vooruitgang".
Complete bullshit. Een spel wat goed is moet je goed laten en niet veranderen. Overigens kan ik zo tien dingen opnoemen die ze wél hadden moeten aanpassen maar niet doen. Trainingskamp afschaffen bijvoorbeeld. Zijn ook heel veel managers voor. -
@l-r-van-kessel_nl said in Discussie: Divisies:
@mighty-stev_nl said in Discussie: Divisies:
ant ik krijg daar gewoon geen antwoord op, wat het als Divisie 10 manager nu nog voor zin heeft om een club te kiezen met een lage doelstelling? In het begin van de competitie ben je bezig je team te bouwen en te versterken en is de kans groot dat je een of meer wedstrijden verliest x 1.750 medailles. Die bijvoorbeeld 3.500 medailles verdien je de rest van de competitie NOOIT meer terug. Ik speel nog een VIP League en dan stop ik ermee na 17 jaa
Ik ben al sinds 2004 OSM lid en sinds 2.0 ook echt niet meer serieus actief. Echter bevind ik mijzelf alsnog in divisie 9 terwijl ik niet eens serieus speel. Ik heb nog geen BossCoin aangeschaft en hobbel rustig door in de divisieranking. Ik speel slechts met mijn HA en een sub.
Het probleem wat word ervaren met DS 16 in een topcompetitie 'ervaar' ik nu zelf ook. Echter zie ik het niet als een probleem. Divisie 10 is niet voor iedereen weggelegd, dat lijkt mij ook niet meer dan logisch.
Ik stoor mij persoonlijk aan de rubberenstoeptegelgeneratie welke alles wenst te krijgen/hebben/zijn zonder daar 'moeite' voor te moeten doen. Degene die de status van divisie 10 hebben behaald , verdienen het dan ook echt Met divisie 6,7,8 of 9 is ook niks mis. Tenzij iemand hetzelf 'te min' vind, dan moet je er iets aan proberen te doen.
Dat het inhoud dat je amper mag verliezen, zie je dan ook goed. Zo onderscheid je de cremé de la cremé van de rest.Dit bericht plaats ik ook helemaal niet vanuit de positie moderator of omdat dit door iemand is opgedragen. Dit is wat ik er persoonlijk van vind.
Dat ik het verder kan begrijpen dat ervaren managers vanwege de update stoppen begrijp ik ook, dit is iets wat wij in het verleden ook allemaal mee hebben gemaakt van de overgang naar andere versies van OSM.
Een deel van de managers is ontevreden (dat ben ik zelf ook ooit geweest en daardoor er een tijd tussenuit gestapt), echter behoren degene die ontevreden zijn bij de minderheid. Uiteindelijk draait het toch allemaal om geld verdienen, OSM is een onderdeel van GB/Miniclip en dat zijn geen filantropische instellingen maar commerciële bedrijven. Niets is gratisEr worden door Miniclip (welke GB heeft overgenomen) weloverwogen keuzes gemaakt o.b.v. marketingonderzoek.
Het onderzoek heb ik nooit ingezien maar ik heb er wel vertrouwen in dat zij bij Miniclip daar alle verstand van hebben en weten waar zij mee bezig zijn.
Dat zij hierdoor niet iedereen tevreden kunnen houden is dan ook niet anders. Stilstand is achteruitgang, verandering is vooruitgang.Eerlijke reactie! Top! Mag ook eens gezegd worden.
Wel jammer voor - waaronder ikzelf - de managers die al vanaf de beginjaren spelen.
Maar ben bang dat we er niets meer aan kunnen veranderen dan uiteindelijk zelf de conclusie trekken. -
@mighty-stev_nl Met een lagere doelstelling hoog eindigen krijg je alsnog bonusmedailles mee aan het einde van het seizoen. Iets wat ik vanavond ook weer ondervind. 2e geworden met een doelstelling 16 team.
Vroeger was er een vaste puntentelling : DS + 10punten per positie erboven + kampioenenbonus (+ later de beker er nog bij met bonus punten). Toen dat veranderde naar de dynamische puntentelling was er ook een hele opstand, maar sinds elke opstand is OSM alleen maar verder gegroeid. Zijn de managers van het echte eerste uur ook grotendeels gestopt met spelen, al heeft dat los met de veranderingen aan het spel ook te maken met de interesse in het algemeen om een spel te spelen.
De feiten spreken voor zich, dat elke verandering ervoor heeft gezorgd dat OSM is gegroeid.
Miniclip is een toonaangevend internationaal bedrijf met uitstekende ervaring in mobile gaming, vandaar dat zij Gamebasics hebben overgenomen om het naar een nog hoger niveau te tillen.
Overige feedback word zeker naar geluisterd en indien interessant genoeg word het ook aangepast.
Jouw opmerking omtrent trainingskampen is namelijk allang iets mee gedaan, je kan een eigen league beginnen en de TK's uitzetten.
Een TK kost BC, hoe meer TK's je inzet, hoe meer BC je dit kost. Een logisch en begrijpelijk verdienmodel.Ik kan je frustratie best begrijpen, probeer het alleen breder te zien dan je eigen frustratie aangezien je daar niks mee opschiet.
Ja je vindt het kut, je wilt dat het anders gaat. Alleen word het niet anders aangezien dit de weg is die OSM is ingeslagen.Betreft iets laten wat 'loopt' werkt niet, dat is een korte termijn visie. Discussie daarover heeft geen nut aangezien dat feiten zijn.
-
@sjannis_nl Dat begrijp ik zeker. Zelf ga ik nu ook niet meer mee in 'fun' competities wat ik voorheen wel deed.
Niet omdat ik mijn ranking zo graag wil behouden want dat interesseert mij eigenlijk niet veel. Wel vind ik het prettig om met dat ene account waar ik nog wel mee speel, tegen serieuze tegenstanders wil spelen.Impact van veranderingen worden over een veel bredere linie gemeten, daar waar het nostalgische gevoel van manager die al meer dan 15+ jaar(waaronder ik zelf) dit spel spelen niet zwaarder wegen dan van een lid die het spel pas één jaar speelt.
De ene kant is dat logisch aangezien het nieuwe lid in potentie langer klant gaat blijven dan de leden die 'vastgeroest' zitten in het spel.
Uiteindelijk telt onderaan de streep : Welke doelgroep geeft de meeste BC uit, hoe blijven zij zolang mogelijk dit spel spelen en BC uitgeven.
Daarbij komt, hoe komen er zoveel mogelijk nieuwe actieve leden bij, die dit spel ook weer jaren met plezier gaan spelen.De omzet die de leden het laatje inbrengen die hier 15+ jaar spelen is significant laag dat het eigenlijk te verwaarlozen is.
OSM is door Jeroen opgezet en Jeroen heeft GB verkocht, dus kan je dan nog zeggen dat OSM nog wel OSM is?
Mijn antwoord daarop is ja, alleen wel een andere versie van hoe het ooit was.
Ik heb er ook alle vertrouwen in dat Miniclip echt wel weet wat zij aan het doen zijn. Zij nemen niet voor niets GB over met als paradepaard OSM. Zij willen dat naar een nog hoger niveau tillen, dat dat niet zonder slag of stoot gaat is ook ingecalculeerd. -
@l-r-van-kessel_nl Ik heb gelukkig in die 17 jaar nog geen cent uitgegeven aan OSM. En dat ga ik in mijn laatste weken ook niet meer doen. Ga nu al m'n 25.000 coins opmaken en dan ben ik weg!
-
@l-r-van-kessel_nl Als ik met afstand kampioen wordt in de Premier League met een doelstelling 16 dan krijg ik wel 1.500 medailles. Poeh... poeh... dat is wat zeg. Je bent al 1.750 kwijt als je 1 wedstrijd verliest. Ik heb al die jaren de ervaring dat er totaal niet geluisterd wordt naar managers. En het verdwijnen van de managerspunten is niet de enige slechte verandering. De afgelopen jaren zijn daar tal van geweest en dit is gewoon de druppel. En nogmaals... iets laten wat "loopt' kan prima. Waarom zou je iets veranderen wat gewoon goed is. Nu ga je juist dingen die goed zijn slecht maken. Dat is pas korte termijn visie.
-
@mighty-stev_nl Dus je bent al 17jaar lang lid zonder maar ook een Euro uit te geven en nog wil je het hoogste woord?
Inhoudelijk reageer je verder ook niet, je schreeuwt alleen om aandacht, krijg je dat thuis of op je werk niet? Dan is het OSM forum misschien niet de plek om dat te uiten maar hulp te zoeken. Dat kan eenvoudig via de huisarts. Succes gewenst.
Ook succes gewenst met je 25K BC die je hebt verzameld uit te geven, iets wat je naar mijn mening dan ook niet zou doen als je er helemaal klaar mee bent. -
@l-r-van-kessel_nl Je bent de functie van moderator niet eens waard. Dat ik zoveel coins heb houdt in dat ik extreem veel reclames heb bekeken. En dat levert GB ook veel geld op dus iets beter nadenken graag. En waarom ben ik volgens jou verplicht om geld uit te geven omdat ik anders geen mening mag hebben? Wat is dat voor een bekrompen redenering? I.p.v. als spel je eigen zin doorduwen zouden ze eens beter naar de managers moeten luisteren. Maar het draait alleen om geld, geld en geld. Prima maar dan zoek ik wat anders. Dat is mijn recht. Net als het mijn recht is om een mening te geven wat ik van het spel vind. Of ik nu wel of geen geld eraan uitgeef.
-
Prima update. Het grote makke aan managerpunten was dat het geen onderscheid maakte in de skill van je tegenstander. Het enige wat telde was of iemand actief was ( laatste 72 uur )
Manier om hoog te komen was dus om zo slecht mogelijke managers te vinden die wel elke dag inlogde en daar dan je eigen competities mee te spelen. Gaat helemaal nergens over naruurlijk.
Niet dat die tactiek nu echt veranderd is maar er word iig meer onderscheid gemaakt nu in tegenstanders. -
@mikevanderhilst_nl Leg mij dan eens uit waarom ik, als divisie 10 manager, gestraft moet worden met 1.750 verliesmedailles als ik bijvoorbeeld met een team van 20 miljoen (lage doelstelling) verlies van een team van 50 miljoen (hoge doelstelling). Ik verlies toch omdat het andere team veel meer waarde heeft? Daar kan ik toch niks aan doen? Je moet wel gestraft worden als je met een beter team verliest van een slechter team.
Om managers te weren die na een paar dagen niet meer inloggen moeten ze gewoon instellen dat deze automatisch gekickt worden en 3 maanden lang niet meer kunnen inloggen. Die zogenaamde moderator hier met z'n grote mond heeft al 27x ontslag genomen. Ook deze managers moeten gekickt worden. Als het slecht gaat maak je je seizoen maar gewoon af. En anders wegwezen. Maar goed... ik geef geen cent uit aan dit spel (al lever ik GB veel geld op met het kijken van reclames) dus ik mag mijn mening niet geven. Althans... dat is de mening hier. Prima. -
Zo werkt een ELO ranking nou eenmaal. Je moet ook niet verliezen als je zo een hoge rank hebt Ik snap je punt verder wel maar een ranking op basis van moeilijkheid in je scenario is voor OSM niet te doen. En dan zou je zelf ook minder punten krijgen bij winst als je goed handelt en een hoge teamwaarde haalt. Dat gaat niet samen.
Het oude systeem was eigenlijk precies hetzelfde. Het leek wel of je continue punten kreeg en niks verloor maar dat ging op basis van 2 jaar dus daar gingen de punten er aan de achterkant net zo hard vanaf.
-
@mikevanderhilst_nl Ik ben nu in de Winners Cup toevallig gekoppeld aan de twee allerbeste ploegen. Ik heb een goed team maar zij zijn veel beter. Daardoor heb ik kansloos 4x verloren met resultaat -6.000 verliesmedailles. Heb ik verloren omdat ik niet goed ben? Nee. Ik heb verloren omdat hun team beter is. Moet ik daarvoor gestraft worden? Nee. Kan ik wat doen aan die verliezen? Nee. Zijn die 6.000 verliesmedailles daarom terecht? Nee. Is het systeem dus goed? Nee. En waarom moet ik 300 medailles verliezen omdat de andere manager minder ervaren is? Ik speel toch tegen een elftal? Nooit geweten dat een ploeg van 200 miljoen slechter speelt bij een manager in de 5e divisie dan bij een 10e divisie. Merkwaardig spel dat OSM.... Om die 6.000 weer terug te verdienen zal ik 110 wedstrijden op rij moeten winnen van managers. En 1.200 (!!!!) wedstrijden op rij moeten winnen van een computer. En maar vol blijven houden dat die medailles een goed systeem zijn. Lik m'n reet.
-
Heeft iemand tips voor hoe ik als divisie 10 manager veel medailles kan verdienen?
Als ik het goed begrijp dan maakt het nu minder uit dan voorheen of je tegen actieve managers of computer-teams speelt en of je een hoge of lage doelstelling kiest?
-
@mighty-stev_nl als een ander team beter is moet je tactisch wat verzinnen. Anders heb je die minpunten dubbel en dwars verdiend.
(Voordat je los gaat: ik heb ook zo mijn bedenkingen over “updates” van GB, zie de eerste pagina van dit topic. Maar ik vind “ik heb verloren omdat mijn team minder is” gewoon een slap excuus.)
-
@koningco_nl zo veel mogelijk winnen tegen andere managers met eveneens een hoge ranking, en om verder te kunnen stijgen zal je de end-of-season bonus nodig hebben.
-
@meneer-speksnijder_nl Lulkoek. Het zou prima zijn als ik 1.750 medailles verlies en vervolgens bij een winst er bijvoorbeeld 500 bij krijg. Dat is een goede verhouding. 1.750 verliezen en 70 winnen (of 7 tegen een computer of inactieve manager) is totaal niet in verhouding.
-
@koningco_nl Helaas is het niet mogelijk om veel medailles te verdienen als divisie 10 manager. Je zal er eerder veel verliezen. Dankzij de fantastische nieuwe spelregels van GB/OSM.
-
@koningco_nl Hoe lager je doelstelling is en hoe verder je daarboven zit des te groter je bonus aan het einde van het seizoen is.
Tevens strijden tegen andere managers die in de 10e divisie zitten.Al word het geen gemakkelijke opgave, echter is dat volkomen logisch als je in de hoogste divisie zit.
Bij FUT divisies is dat uiteraard hetzelfde. -
@mighty-stev_nl dat je dat lulkoek vindt toont slechts je onvermogen als manager. Vertel me trouwens eens waarom een pot tegen een inactieve manager/CPU zoveel punten moet opleveren? Stevie Wonder wint daar nog van.