Discussie: Divisies
-
@mighty-stev_nl said in Discussie: Divisies:
@hoyboys_nl Wacht maar tot je in divisie 10 zit. Bij een win tegen een actieve manager krijg je 70. Tegen een inactieve of computer maar 7. Verlies je dan gaan er meteen minimaal 1.750 af. Managerspunten komen niet terug. De nieuwe managers snappen deze punten niet wordt dan gezegd. Heel vreemd want toen ik 17 jaar geleden begon snapte ik het wel. Ze leren het maar snappen en anders stoppen ze maar lekker. Ik zat bijna in de top 100 van managerspunten. Helaas 17 jaar voor niks gewerkt. Het gaat Gamebasics alleen maar om geld verdienen. Je wordt nu verplicht om met 4 slots te gaan spelen.
Ondanks dat de discussie nu afzakt naar "trollen" zie ik hier wel belangrijke kritiekpunten in:
- Als je in divisie 10 zit dan zak je bijna alleen maar in manager punten. Met de oudere ranking had je nog een doel wanneer je in de top 100 stond, namelijk top 50 of top 10 halen. Op basis van objectievere puntentelling. Nu verlies je te veel medailles als je tegen een manager van divisie 7 of zo verliest.
- Volgens mij is er geen enkele positieve reactie geweest op het medaillesysteem. De actieve kern (waarvan nog maar een klein deel op het forum post) schiet het systeem af.
- Mensen die er voor kiezen om met 1 slot actief te spelen worden flink benadeeld. Ik nam altijd mijn slot 1 serieuzer (en heb daarmee top 100 gehaald) en probeerde op andere slots wel eens wat of speelde gewoon voor de fun. Nu moet je op alle slots zeer actief tegen sterke managers spelen om in de top van het medailleklassement te komen/blijven.
- Wellicht krijg je als goede manager ook minder boss coins aan het einde van het seizoen nu het systeem opnieuw is aangepast, maar dit weet ik niet zeker.
-
Nog een puntje van opbouwende kritiek met betrekking tot het nieuwe divisiesysteem met medailles:
Actieve managers in sterke competities worden momenteel benadeeld t.o.v. managers in zwakkere competities. Neem bijvoorbeeld de manager 'kras volendam' (https://www.onlinesoccermanager.nl/Users/13618937/Profile), met 489.882 medailles en een hoge notering in de ranking. Wanneer je naar zijn prestaties kijkt ziet het er goed uit, want hij wordt elke competitie kampioen. Echter, wanneer men een nadere blik werpt op de actieve slots die gebruikt worden zijn dit allemaal zelf gecreëerde besloten competities met 1 actieve manager die tegen louter CPU's speelt.
Naar mijn mening kan het niet zo zijn dat mensen die alleen tegen de CPU spelen een hogere ranking verdienen dan managers die in goed gevulde competities zitten... Met het oude systeem van managerpunten kwam je namelijk niet in de top 100 terecht door alleen tegen de CPU te spelen, maar door met een lage doelstelling tegen actieve managers te spelen. Hier moet mijns inziens wel nog naar gekeken worden.
-
Is het eigenlijk nog zinvol om in het nieuwe systeem met een kleine club te gaan spelen? In het oude systeem werd dat veel gedaan omdat winnen met een lage DS veel meer managepunten opleverde, maar nu lijkt het verstandiger om alleen nog maar Bayern, Juve of PSG te nemen omdat je dan meer wedstrijden kunt winnen, en de managerpunten er niet meer toe doen?
-
Het heeft geen zin om nog tips te geven en kritiek te hebben op het waardeloze medaillesysteem. Al die moderators zijn heel toevallig voorstander. Geen enkele moderator heeft kritiek. En als managers kritiek hebben geven ze je een schorsing van een week. De zielige kindjes. Ik zal jullie vertellen: Ik heb mij aan ALLE spelregels gehouden, Nooit heb ik onfatsoenlijk taalgebruik gesproken hier. In tegenstelling tot diverse zogenaamde "moderators". Het zou die "moderators" sieren als zij, i.p.v. zo'n grote mond hebben hier zelf ook even strikt de spelregels gaan hanteren. 1. Je mag geen spelers aan- en verkopen om een andere manager kunstmatig geld te bevoordelen of een oneerlijke concurrentiepositie te verschaffen. Hoe vaak heb ik wel niet met allemaal bewijzen laten zien dat managers vals spelen met transfers. En elke keer de standaardreactie: We hebben geen bewijs gevonden. 2. Overige vormen van samenspanning tussen managers zijn in alle competities in OSM strikt verboden. Ook hiervan veel bewijzen aangeleverd maar is nooit iets mee gedaan. 3. Wij behouden het recht om je account te verwijderen in het geval van lange periodes van inactiviteit. Ik weet niet wat die moderators zien als lange periodes maar het zou het spel 100x beter maken als al die inactieve managers die alle competities kapot maken een schorsing krijgen. Niet van een week maar van een jaar. Aan een competitie deelnemen betekent ook de competitie afmaken.
Maar goed... voordat ik weer een schorsing krijg omdat ik off topic bezig ben, die aanpassing onlangs van de medailles.... I.p.v. 7 tegen een computer of inactieve managers krijg je er maar 1 en i.p.v. 70 tegen een manager krijg je er maar 50.
Een hele goedenavond fijne moderators van mij!!! -
Snap er ook geen drol van eigenlijk van het nieuwe systeem. Natuurlijk mis ik de MP maar OSM gaat dit nooit terugdraaien. Toch ga ik door. Het blijft ergens wel leuk.
-
@mighty-stev_nl
Zal ik je wat zeggen.Ik zie ook liever de MP terug, deze medailles slaan nergens op.
Echter vind ik jouw gedrag zwaar fout, dus ik downvote het.
Je krijgt niet alleen downvotes van mensen die niet met jouw eens zijn, ik zal maar niet zeuren. -
@furrax_nl said in Discussie: Divisies:
Snap er ook geen drol van eigenlijk van het nieuwe systeem. Natuurlijk mis ik de MP maar OSM gaat dit nooit terugdraaien. Toch ga ik door. Het blijft ergens wel leuk.
Tja.
MP liever terug.
En ook dat alle slots in 1 ranking samen zit is ook onzin, dat beter weg.
Als dat dan weg is denk ik dat er weinig overblijft van die medaillessysteem, dus terug naar MP.
-
@yassin-mansousri_nl Terug naar MP gaat niet gebeuren, hier is lang over nagedacht en ontwikkeld. Eigenlijk heeft het tot de invoering van 3.0 nog lang geduurd.
De ene vindt het een goed systeem, de ander niet. Dat zal je altijd houden. Een waterdicht systeem om tot een “eerlijke” ranking te komen is lastig. Met de MP had je dat niet en met medailles ook niet.
Verder moet je niet vergeten dat GB hier meer spelers door probeert te binden aan het spel. Door de route naar boven minder lang te maken, zullen meer mensen bereid zijn voor de ranking te gaan spelen (en bijbehorende uitgaven te doen, want uiteindelijk blijft GB een commerciële organisatie met winstoogmerk).
-
Re: Tactiek: Discussie
Iemand die een niet te stoppen 433-tactiek heeft? -
@shadowblowzz_nl
99 pressie is in mijn beleving 'niet te stoppen'. -
serieus je bent beter af als je niet speelt
verlies je 1 wedstrijd ben je meteen bijna 1000 pt kwijt
een wedstrijd winnen tegen pc is 9pt, tegen een manager 150 pt
verlies je 3 wedstrijden in een volledige comlpetitie zit je al dik negatief
ik pak met Hoffenheim de dubbel, seizoensprestatie levert slechts 1937 op de beker 63 !!! das 2000 pt samen voor een titel en een beker
was vroeger 10 a 15 k !!!
-
@roswell14_nl Vroeger was alles beter...Verhouden 6,5 om 1 is overigens heel netjes.
Wil je in divisie 10 terecht komen moet je zorgen dat je minder verliest, meer wint van managers dan cpu teams.
Verlies je 3 wedstrijden maar eindig je ver boven je doelstelling eindig je alsnog positief.
-
@michael-hamelink_nl
Hallo backgarden hier; het hele managerspunten systeem is waardeloos. 1 wedstrijd winnen is 1000 aftrek! Kan je wel uitrekenen hoeveel wedstrijden van 50 puntjes je moet winnen! Backgarden zegt: waardeloos zo en snel met wat goeds en up too date komen. Verder veel plezier. -
@backgarden_nl Dat is voor iedereen in de hoogste divisie hetzelfde, met andere woorden degene die het best weet te presteren blijft bovenaan.
-
OSM was van oudsher een spel dat je deed met RL vrienden/klasgenoten/familieleden of luitjes uit je crew. Dit was de kracht van OSM en goed presteren tegen andere (actieve en ervaren) managers werd beloond middels het managerpuntensysteem.
Zit nu in de top 100 te kijken en zie dat dit nu vooral managers zijn die spelen in lege leagues.
Is dit wat OSM graag wil zien en en wil belonen met dit nieuwe systeem?En wordt dit nog geëvalueerd of is het feit dat de "beste" managers alleen nog maar single player spelen voor GB geen enkel bezwaar?
Kunnen jullie daar iets over zeggen @silvester-j_nl @meneer-speksnijder_nl @fc-eddie_nl of @L-R-van-kessel_NL -
De charme van het spel waarom en met wie je het speelde kan ik mij zeker in vinden, dit gold voor mij persoonlijk ook altijd. Sterker nog ik speelde met slechts één account serieus. 1 met vrienden, 1 met de crew, 1 met OSM vrienden. Echter hielp deze wijze ook mee aan een vertekend beeld van de stand.
Al wordt je hierdoor wel meer gedwongen om competitief of juist vriendschappelijk te spelen.Dat de top 100 volgens jou zeggen (ik heb het niet gecheckt) voornamelijk bestaat uit managers die in lege competities zitten om zo de status divisie 10 met bijbehorend aantal medailles te behouden geloof ik direct.
Elke vorm van regels nodigt en bepaalde 'tactiek' uit.. In het verleden zaten de competities vol met 'vriendjes' die dan diegene lieten winnen. Of zoals hierboven gezet met één van de 4 accounts een vriend/crewlid helpen om steeds kampioen te worden.
Of het dan voldoening geeft is een tweede.Degene die volgens de ranking bovenaan staat is niet per definitie de beste manager, dat soort zaken worden tijdens het NK/WK uitgevochten.
Links of rechtsom zijn er altijd manieren om aan de top te komen.
Sterker nog, zelf zit ik ook in divisie 9 (Bijna in 10) en ben de laatste 10jaar echt niet serieus met OSM bezig. Ik speel ook met één account omdat dat voor nu genoeg is.Kijken wij naar het grotere plaatje snap ik de keuze wel degelijk voor dit systeem : Hoe bind je nieuwe spelers voor langere tijd. Door hen het gevoel te geven dat de top te behalen valt binnen 2 jaar i.p.v. dat het een onmogelijke klus is geworden.
-
@timeenennaam_nl Ik snap je volledig. In de kern ben ik ook met OSM begonnen door competities met vrienden te spelen. Het spelen tegen vrienden, dan wel bekenden, is ook de enige reden dat ik weer OSM ben komen spelen en nog steeds speel. Dat zijn de competities die ik leuk vind, meer dan dat speel ik dus ook niet.
Ik geloof je meteen als je zegt dat het merendeel van de top 100 in lege leagues speelt uit pure wanhoop de medailles te verliezen. Maar tegelijk, wat is het verschil tussen dit systeem en het systeem met MP? Op 2.0 had je de mensen met eigen vermogen die zich omhoog kochten op de ranking, op 3.0 heb je de mensen die bakken met BC uitgeven. Op 2.0 deed men honderden uitnodigingen versturen naar middelmatige managers met een SK en 50+ ervaring om maar 9K MP met Lokomotiv te harken, hier koopt men competities om een maand tegen CPU’s te spelen. In essentie zit daar weinig verschil in…
Ik onderschrijf wel de opmerking van Lorenzo; het medaille-systeem is moderner dan de oude MP en maakt het voor nieuwe users gemakkelijker om de bovenste regionen van de ranking te bereiken. Iets wat voor GB/Miniclip belangrijk is om nieuwe users te binden aan het spel.
Het huidige systeem geeft zeker ruimte voor tweaks. Maar welke precies?
Als je het mij vraagt mag een overwinning tegen een CPU 0 medailles opleveren, omdat het geen prestatie is om van een CPU te winnen. Dit lost het probleem echter niet op, omdat dit betekent dat je bij winst ook je ranking behoudt.
Dan zou je dus komen op minpunten bij winst tegen een CPU. Ben ik in inessentie geen tegenstander van… maar dan ga je 1. Terug naar de situatie dat men middelmatige managers gaat uitnodigen en 2. Kijk hoeveel weerstand er al is over de huidige minpunten in de hogere divisies. Niet dat ik daar persoonlijk op tegen ben, maar het is wel een gevoel dat leeft binnen de users binnen de hogere divisies. Vanuit een GB/Miniclip perspectief dient daar wel rekening mee gehouden te moeten worden.Lang verhaal kort; ik ben het persoonlijk met je eens maar de oplossing luistert niet zo nauw, ieder systeem heeft zo zijn gebreken.
-
Het probleem dat ik het grootst vind aan Divisies is dat ik wordt gestraft voor het spel al een tijdje spelen/het in het verleden goed gedaan hebben in competities. Dit zorgt ervoor dat ik tegen voornamelijk minder hoge managers speel en ik bij een verlies direct minpunten krijg omdat een manager minder ervaren is. Dus als ik met een doelstelling 12 team tegen een team kom met doelstelling 1 maar die zit 2 divisies lager wordt ik gestraft...
-
Ik speel al ruim 15 jaar het spel met een aantal vrienden.. Begonnen als pubers en ondertussen zijn we allemaal vader van kinderen die ook de leeftijd krijgen om osm te gaan spelen
Echter.. We zitten met een enorm demotiverend spel.
Dit komt doordat dit huidige systeem niet eerlijk is en daarom frustratie oproept.. Wat uiteindelijk dreigt te gebeuren is dat we gaan stoppen met het spel.
We zijn allemaal level 9 a 10.
De manier waarop het spel een verlies bestraft en een winst beloond is totaal onrealistisch.. Want het grootste punt dat niet mee is genomen, is dat je hebt te maken met teams met een lagere begroting en minder kwaliteit..
Zoals nu in de nederlandse competitie.. Het is logisch dat ik als Vitesse zijnde verlies van Ajax.. Compleet logisch toch? Lagere begroting, minder kwaliteit.. Maar het kost mij 900 punten als ik verlies en het zou mij 24 punten opleveren als ik zou winnen.. Als je als mindere partij wint zou het juist extra beloond moeten worden. Lijkt mij...Want als je als laatste in een nieuwe competitie stapt, dan krijgt je het minste team en dus gaat dat seizoen je het meeste punten kosten.. Frustratie alom.
Kan hier niet nog eens naar gekeken worden hoe het spel eerlijk gespeeld kan worden?
-
Goede morgen iedereen Het valt me op dat de managers die nu in de top100 staan managers zijn die niet tegen echte managers durven te spelen, waarom? Logisch!!! Als je een wedstrijd verliest verlies je 900 medaillepunten en voor een gewonne match krijg je maar zon 130 medaillepunten erbij. Dus de echte goede managers van osm die topcompetities spelen en die dus onmogelijk alle potten kunne winne. Staan als noobs aangeschreven in de top van osm. Merk hetzelf ook namelijk. Vind het heel triest en heel oneerlijk eigenlijk. Een noob die 1 keer per dag online komt staat in de top10 van deze game ben zelf 30k medaiile punten kwijt in nog geen maandje tijd. En als je dan weer is wint krijg je er niks voor terug. Echt een waardeloos systeem. Begint ook te irriteren eigenlijk! Zou leuk zijn als we weer de managerpunten terugkrijgen waar de echte toppers dan weer in de top100 staan. Dit systeem is waardeloos en moet heel snel verdwijnen hoor. En ik wil graag is een fatsoenlijk antwoord van een medewerker van de makers van dit spel. Want dit slaat werkelijk nergens op. Heel triest voor de toppers op osm. Dus mijn vraag is aan gb om weer terug te gaan naar de mp punten en snel een beetje ben echt niet de enige hoor die dit vervelend vind. Mvgr Carphunter79