Discussie: Divisies
-
@uhf_jaime_nl said in Discussie: Divisies:
. Dat kan je ook herleiden aan de prestaties; en toch krijgt die manager meer medailles dan dat ik krijg. Maar omdat hij lager zit in divisies krijgt hij meer medailles. Een soort troostprijs lijkt het wel, maar de managers die dit al lang spelen en knappe prestaties leveren ‘moeten het er maar mee doen’ want je zit toch al in divisie 10. Dus waar zou je je dan druk om maken…
Je bent van 'mening' dat je eigen prestatie knapper is. Daar zit het hem in en kunnen wij verder niks aan doen dan uitleggen waar het verschil in zit, zoals Eddy al heeft gedaan.
Divisie 8 manager kan meer medailles pakken dan Divisie 10 manager.
Tip voor de volgende keer : Ga in een competitie met alleen maar Divisie 10 managers, wordt dan kampioen en dan heb je sowieso meer punten dan de nummer 2
-
@l-r-van-kessel_nl
Haha wat kortzichtig allemaal zeg. Van mening ben ik dat ja, maar zie maar eens iemand te vinden die het knapper vind om 2e te worden met Napoli dan met Roma kampioen te worden en de beker te pakken met een doelstelling 5.
Dat er niks veranderd gaat worden was me al duidelijk. Maar de onderbouwingen die ik terug krijg, tja... ik denk dat dat veel zegt.
Ah fijn, ik ga proberen weer plezier erin terug te krijgen. Maar wie weet dat ik na 17 jaar stop en ik ben daarin vast niet de eerste of laatste.
-
@uhf_jaime_nl begrijp jij het nou serieus niet?
welke game heeft het niet, als je voor een rang speelt krijg je meer progressie bij een lagere rang dan bij een hoge.
dus wat is je probleem?
je bent level 10, dus zelf heb je ook de progressie meegemaakt op level 8. -
@daankaars_nl Ik begrijp het wel zoals je had kunnen lezen. Maar ik geef aan waarom ik het er niet mee eens ben, kritiek moet kunnen hè. Maar gelukkig zijn er heel veel tevreden mee
-
@uhf_jaime_nl 2000 medailles voor jou is een hele hoop meer waarde dan 6000 voor die ander.
puur op medailles valt dit niet te vergelijken. -
@daankaars_nl Ik verloor van de week 1.000 medailles in 1 wedstrijd tegen een beginner die een TK inzetten en zijn thuiswedstrijd daardoor met 1 goal verschil won. Het hele medaillesysteem slaat nergens op als je zo snel weer medailles verliest door 1 incident (TK tegen) waar je misschien wel 2 maanden opbouw voor nodig hebt gehad.
-
@koningco_nl zulke gevallen staan daar los van
ben het ook niet overal mee eens, ik reageer op het feit dat hij (level 10) eerste voor hem een betere prestatie dan die beginner die tweede werd vind. -
Het zou fijn zijn als managers de werking van een staffel leren begrijpen. Natuurlijk heeft dit systeem zo zijn gebreken, maar een waterdicht systeem krijg je sowieso niet.
-
Hi,
Even vraagje over tips die ik via OSM krijg als de wedstrijd gespeeld is.
Ik heb zelf een vrij goed team nu, heb jammergenoeg al drie keer achter elkaar gelijk gespeeld. En dat heb ik eigenlijk nog niet eerder meegemaakt zo vaak achter elkaar met zo'n team.Nu krijg ik na de gespeelde wedstrijd de TIP:
''Tip: Het gebrek aan leiderschap was echt duidelijk voor mij. Als manager wil je graag iemand die de jeugd bij de hand neemt. ''En mijn team bestaat inderdaad uit vrij jonge spelers.
Heb ik nu een seniorprof nodig op het middenveld bijvoorbeeld?
Of misschien twee senioren, zegmaar >30 jr?Tips zijn welkom.
Oefenwedstrijden win ik overduidelijk, dat is dan weer typisch..
-
@pellevaart_nl je hebt inderdaad iemand in je basis opstelling nodig die 30 jaar of ouder is! Dan zal je die tip niet meer krijgen. Het maakt niet uit of deze speler de slechtste speler van je basis opstelling is, of de beste. Ook maak het niet uit op welke positie je aanvoerder speelt. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
-
Thx, die leeftijd moet dus 30 of > zijn voor de senior speler.
Nu snap ik ook waarom mijn jongste spitsen zo erbarmelijk speelden.
-
@fc-eddie_nl said in Discussie: Divisies:
Omdat dat de insteek is van dit systeem. Het is de bedoeling dat niet iedereen zomaar in divisie 10 terecht komt, maar er echt voor moet knokken om er te komen en ook die plek te behouden. Dat het systeem nog niet perfect is kan best kloppen, maar we gaan niet meer terug naar het oude managerpuntensysteem.
Daarnaast: waar maak je je eigenlijk druk om? Jij bent kampioen geworden en hebt de beker gepakt, terwijl die manager met lege handen achterblijft. Daarnaast zit jij in de hoogste divisie en hij twee divisies lager. Je zou dus kunnen stellen dat jij de betere manager bent van de twee. Maakt het dan echt wat uit dat die manager van Napoli 2000 medailles meer heeft gepakt? Doet dat nou echt wat af van jouw prestaties in die competitie en je prestaties overall? Lijkt mij niet toch?
Srr voor men woorden, maar op zijn Antwerps gezegd: het trekt oep geen kloete
-
@meneer-speksnijder_nl said in Discussie: Divisies:
Het zou fijn zijn als managers de werking van een staffel leren begrijpen. Natuurlijk heeft dit systeem zo zijn gebreken, maar een waterdicht systeem krijg je sowieso niet.
dan vond ik het vorig systeem net iets eerlijker. Ook vooral omdat je toen meer vollere competities kreeg. Dit is in het huidig systeem eigenlijk zo goed als niet interessant vanaf je in een hogere divisie terecht komt. Bekijk gewoon maar de top-100 alleen al
-
@alfonzso_nl192 Ik hoef niet eens te kijken, ik geloof je meteen. Ik kan me ook niet voorstellen dat GB het als een gewenst neveneffect ziet dat er bovenin uitsluitend in lege competities gespeeld wordt. Dit systeem heeft ook zeker zo zijn gebreken, maar dat geldt voor ieder systeem.
Vanuit GB’s perspectief (en dan bedoel ik niet direct het financiële deel, wel indirect) is het wel begrijpelijk dat het tijd was voor een ander systeem. Met de oude MP die altijd mee bleven tellen (ook een hoop seizoenen die nog maar voor 1% meetelden tikken met elkaar aan) was het voor nieuwe users praktisch onmogelijk om de hoogste regionen van de ranking te bereiken. Dat maakt het voor GB/Miniclip lastig om nieuwe users aan de game te binden. En dat vormt dan weer een risico voor de continuïteit van het spel.
Er zijn zeker zaken waar aan gesleuteld mag worden maar dat het oude systeem is afgeschaft is te begrijpen.
-
@meneer-speksnijder_nl said in Discussie: Divisies:
@alfonzso_nl192 Ik hoef niet eens te kijken, ik geloof je meteen. Ik kan me ook niet voorstellen dat GB het als een gewenst neveneffect ziet dat er bovenin uitsluitend in lege competities gespeeld wordt. Dit systeem heeft ook zeker zo zijn gebreken, maar dat geldt voor ieder systeem.
Vanuit GB’s perspectief (en dan bedoel ik niet direct het financiële deel, wel indirect) is het wel begrijpelijk dat het tijd was voor een ander systeem. Met de oude MP die altijd mee bleven tellen (ook een hoop seizoenen die nog maar voor 1% meetelden tikken met elkaar aan) was het voor nieuwe users praktisch onmogelijk om de hoogste regionen van de ranking te bereiken. Dat maakt het voor GB/Miniclip lastig om nieuwe users aan de game te binden. En dat vormt dan weer een risico voor de continuïteit van het spel.
Er zijn zeker zaken waar aan gesleuteld mag worden maar dat het oude systeem is afgeschaft is te begrijpen.
Ze hadden met het oude systeem 2 rangkins. Eentje van het 'afgelopen jaar' en eentje van het totaal. Dat was toch goed opgelost toch?
De oude MP was sowieso beter. Dus dat is niet helemaal waar wat je daar zegt dat het "onmogelijk" was. -
@alfonzso_nl192 De totale ranking stond op je profiel, voor die van het afgelopen jaar moest je je best doen om m te vinden. En uiteindelijk wil iedereen toch dat je op je profiel een goede ranking hebt.
-
@coach-fu_nl said in Discussie: Divisies:
k deed er net geen 13 jaar over - elke dag - om nr.1 van België te worden. Nu gaan jullie dit karakterklassement afschaffen?
Je kan deze rankings toch gewoon naast elkaar laten bestaan.
Het karakter(of volhouders)klassement met de MPtn is net het DNA van je spel & je coreplayers.
Waar is jullie waardering dan tov trouwe klanten?
Grtn - CFUEens!
-
ik had zelfs een medailleaftrek op het einde van de competitie ondanks ik 6 plaatsen hoger gepresteerd heb dan voorop gesteld.
het plezier van het spelen gaat er helemaal uit. -
@1
Richards Bay FC
SouthAfrica
13-1-2023 6 12 - -536bono1111_NL -
Re: Discussie: Divisies
Speel nu bijna 20 jaar, maar ga er nu mee stoppen.- ongelijke puntentelling
2.Beste manager is diegene die het meeste geld investeert.
3.Maak voor die "managers" een aparte liga
Heb nog 2 aflopende accounts en dan ga ik deze game beëindigen.
Voor degene die ermee verder gaan veel s6 en geef niet teveel geld hieraan uit.
grtz
- ongelijke puntentelling