Boss Coins
-
Hallo allemaal,
Ik weet dat dit tot in "den treuren" al gezegd is, maar ik ga het toch nog 1 keer doen.
De Boss Coins, gaat het niet en beetje te ver? Ik snap dat er geld verdiend moet worden met dit spel en als kapitalist (voorstander van een vrije markt, voor degene die de werkelijke betekenis van het woord niet kennen) zijnde juich ik dat ook zeker toe.
Maar Messi die bij Telstar speelt? Really?Ik speel nu in een zogenaamde prijzenpot toernooi. Daar zijn dus mensen die 5000 BC uitgeven om uiteindelijk 1500 BC te winnen. Helemaal eigen keuze, snap ik.
Maar moet er naast het geld verdienen ook niet een beetje spelplezier gewaarborgd blijven? Kan daar niet enigszins balans in gevonden worden? Terwijl de meeste spelers in dat toernooi gemiddeld een score van 80 per speler hebben, zitten de "big spenders" ongeveer aan 101 gemiddeld. Beetje overdreven na 4 speeldagen lijkt me ...Ik speel OSM nu al zo'n 10 jaar schat ik, maar begin me toch echt af te vragen of er nog wel lol aan te beleven is. Wanneer mensen onbegrensd sterren kunnen kopen met BC of in een landen toernooi waar geen transfers mogelijk zijn, een matig team als Finland d.m.v. BC, de spelers kunnen trainen naar gemiddelde scores van 95, of in de Engelse 4e klasse bij een laagvlieger de grootste wereldsterren kunnen aantrekken, dan vraag ik me af of als je spelletjesontwerper je doel niet enigszins bent voorbij geschoten? Tenzij je doel 100% geld verdiene was en niets met het aanbieden van een gaaf spel te maken heeft gehad ...
Moest deze "rant" gewoon even doen, waarschijnlijk stop ik gewoon met OSM. En wens ik de makers heel veel geld toe
-
Hoi,