Boss Coins
-
Hallo allemaal,
Ik weet dat dit tot in "den treuren" al gezegd is, maar ik ga het toch nog 1 keer doen.
De Boss Coins, gaat het niet en beetje te ver? Ik snap dat er geld verdiend moet worden met dit spel en als kapitalist (voorstander van een vrije markt, voor degene die de werkelijke betekenis van het woord niet kennen) zijnde juich ik dat ook zeker toe.
Maar Messi die bij Telstar speelt? Really?Ik speel nu in een zogenaamde prijzenpot toernooi. Daar zijn dus mensen die 5000 BC uitgeven om uiteindelijk 1500 BC te winnen. Helemaal eigen keuze, snap ik.
Maar moet er naast het geld verdienen ook niet een beetje spelplezier gewaarborgd blijven? Kan daar niet enigszins balans in gevonden worden? Terwijl de meeste spelers in dat toernooi gemiddeld een score van 80 per speler hebben, zitten de "big spenders" ongeveer aan 101 gemiddeld. Beetje overdreven na 4 speeldagen lijkt me ...Ik speel OSM nu al zo'n 10 jaar schat ik, maar begin me toch echt af te vragen of er nog wel lol aan te beleven is. Wanneer mensen onbegrensd sterren kunnen kopen met BC of in een landen toernooi waar geen transfers mogelijk zijn, een matig team als Finland d.m.v. BC, de spelers kunnen trainen naar gemiddelde scores van 95, of in de Engelse 4e klasse bij een laagvlieger de grootste wereldsterren kunnen aantrekken, dan vraag ik me af of als je spelletjesontwerper je doel niet enigszins bent voorbij geschoten? Tenzij je doel 100% geld verdiene was en niets met het aanbieden van een gaaf spel te maken heeft gehad ...
Moest deze "rant" gewoon even doen, waarschijnlijk stop ik gewoon met OSM. En wens ik de makers heel veel geld toe
-
Hoi,
Ik begrijp best dat het soms iets te gemakkelijk lijkt te gaan als je alle spelers met extra Bosscoins kan kopen, maar Gamebasics moet natuurlijk wel om te kunnen blijven voortbestaan. En als er managers zijn die er geen problemen mee hebben om er flink wat geld tegen aan te gooien, dan kan je het Gamebasics ook moeilijk kwalijk nemen dat deze mogelijkheid er bestaat.
En er is ook gewoon een simpele oplossing voorhanden om dit soort praktijken te voorkomen: competities spelen zonder clubkas compensatie. Maak bijvoorbeeld je eigen competitie aan en zet deze geavanceerde instelling uit. Dan kan je alleen spelers kopen als je voldoende clubkasgeld hebt. Of vraag in het 'competitie zoeken-topic' of er managers zijn die een competitie hebben lopen waar deze optie uit is geschakeld.
En wat betreft het sneller trainen van spelers: Dit valt in de praktijk reuze mee, omdat spelers na een x-aantal trainingen op één en dezelfde dag steeds minder progressie zullen boeken. Je kan dus niet ongelimiteerd spelers trainen en ze binnen een paar dagen van een rating van 70 naar een rating van 90+ krijgen. Hetzelfde geldt voor de oefenwedstrijden. Maar ook hier is weer een middeltje tegen: het uitzetten van het versnellen van timers. Dan moet je gewoon de normale duur van de training afwachten.
Nogmaals, ik begrijp dat het soms de spuitgaten kan uitlopen, maar er zijn dus gewoon middelen voorhanden om deze zaken te beperken.
-
Allemaal leuk en aardig, maar om de big spenders tegen te gaan, moet ik zelf gaan spenden om een eigen league te beginnen? Mooie marketing, lol.
En ik heb het zelf gezien, tegen de halve finale speelde ik tegen Finland, het hele basisteam 90, de reserves gewoon aantal punten.
Het valt me ook op dat de big spenders met gemak continue spelers voor het max bedrag verkopen, soms wel 4 keer op 1 dag, gaande een toernooi/ competitie, terwijl de niet spenderende coaches amper een speler in de week voor anderhalf keer het bedrag verkocht krijgen. Extraatje voor het genereren van geld verwerkt in het algoritme?
En het excuus dat Gamebasics geld moet verdienen om te kunnen blijven bestaan? Kom op zeg, ben geen tiener. Game Basics maakt bakken met geld met hun vele spelen.
En nogmaals, ik ben niet tegen geld verdiene, maar je wilt je spel toch wel enigszins leuk houden, of is dat al lang niet meer het doel, sinds de BC zijn ingevoerd.Maar goed, laat maar. Sluit maar af deze thread