WK 2022 Qatar
-
We zijn er weer bij en dat is prima (viva Hollandia).
Naast Nederland hebben de volgende landen zich al geplaatst voor het WK 2022 in Qatar :
Qatar, Belgie, Brazilië, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Argentinië, Spanje, Denenmarken, Servië en Kroatië.
Er komen in totaal nog 3 Europese landen bij uit de play-offs waar volgende week vrijdag voor wordt geloot.
Hierin nemen Italië, Portugal, Rusland, Zweden, Macedonië, Oostenrijk, Tsjechië, Wales, Turkije en Polen deel aan.
De play-offs worden in een bekertoernooi van 4 landen gehouden, waarvan alleen de winnaar van die 4 naar het WK gaat.
In theorie is het mogelijk dat Italië en Portugal tegen elkaar moeten in zo'n play-off finale.In Azië liggen de volgende landen op koers zich rechtstreeks te plaatsen, hier gaat de top 2 naar het WK per poule en vechten de nummers 3 uit wie er ook door gaat :
Poule A : Iran en Zuid Korea
Poule B : Saoedi Arabië, Japan en Australië vechten met z'n drieën om rechtstreekse plaatsing.De kwalificatie in Zuid-Amerika is een stuk spannender, hier kunnen zich nog 2 landen rechtstreeks plaatsen achter Brazilië en Argentinië en één land dat een intercontinentale play-off moet spelen. Op voorhand lijkt alleen Venezuela uitgeschakeld te zijn en maken verder alle landen kans om zich nog te plaatsen.
Persoonlijk hoop ik dat Uruguay en Colombia zich plaatsen met als nummer 5 Chili/Peru.De finalepoule in Noord Midden-Amerika is ook een spannende , hier gaan namelijk 3 landen rechtstreeks naar het WK en speelt de nummer 4 ook een intercontinentale play-off.
Zoals gewoon Staan Mexico en de VS hier op poleposition en worden vergezeld door Canada (wat barst van het talent met o.a. David en Davies) en Panama.
Zij gaan met z'n vieren uitmaken wie er rechtstreeks doorgaan.In Oceanië is de kwalificatie keer op keer uitgesteld vanwege de corona-crisis (lees Nieuw-Zeeland het enige land dat eigenlijk aanspraak maakt op een ticket voor de intercontinentale play-off weigert in als uitgaan reizigers).
Indien dit zo blijft is er een kans dat bijvoorbeeld : Vanutu (ooit gecoacht door Hiddink) of Tuvalu een play-off moeten spelen tegen een Panama/Colombia/..Tenslotte Afrika : Hier hebben de volgende landen zich gekroond tot winnaar van de poule en spelen tegen een andere poulewinnaar in een play-off om een ticket voor het WK in Qatar.
Algerije, Tunesie, Nigeria, Kameroen, Mali, Egypte, Ghana*, Senegal, Marokko en DR Congo.
De plaatsing van Ghana is nog o.v.b. vanwege een mogelijk onterechte penalty/omkoping.Van bovenstaande 10 landen plaatsen zich er 5, uiteraard totaal afhankelijk van de loting welke nog moet plaatsvinden maken : Egypte, Senegal, Algerije, Marokko en Nigeria het meeste kans.
Als er meer bekend is welke landen zich plaatsen kunnen wij alvast gaan dromen naar de mogelijke lotingen en kanshebbers.
Bespreek hier ook het voortraject (laatste loodjes kwalificatie en play-offs).
Van welk land die nu nog kans maakt hopen jullie dat deze het WK haalt en waarom?
-
Portugal en Italie zijn de enige teams die ik echt zal missen. Er is toch altijd wel een groot land dat het niet haalt. Roemloos einde voor CR7?
-
En zoals gebleken gaat Portugal OF Italie sowieso ontbreken. Nog kleiner is de kans dat Macedonië en Turkije zich gaan plaatsen in deze poule.
Ook bestaat de kans in de finale play-off op een strijd in het Verenigd Koninkrijk tussen Wales en Schotland, gaat Schotland zich voor het eerst sinds 1998 weer plaatsen? Persoonlijk hoop ik wel dat zij of Wales het WK halen, waardoor de wedstrijden in de Pub leuk zijn om te aanschouwen.In groep met Rusland, Polen, Zweden en Tsjechië hebben de Scandinaviërs wel mijn voorkeur. Puur omdat ik geen fan ben van de Oostbloklanden op voetbalgebied.
Wales -Oostenrijk
Schotland- OekraineRusland - Polen
Zweden - TsjechiePortugal - Turkije
Italie - MacedoniëWie verwachten en wie zien jullie het liefst doorgaan per groep?
Ik hoop : Italie, Zweden, Schotland.
Ik verwacht : Italie, Polen, Oostenrijk. -
@l-r-van-kessel_nl Lewa op het WK aanschouwen is wel leuk. Voor de rest zitten er geen teams in groepen 1 en 2 die ik zou missen. Hopelijk kan Macedonie stunten alla Sherrif
-
En toen was de kwalificatie zo goed als afgerond maar is er wel al geloot.
Wij hebben qua sterkte van de tegenstanders niks te klagen met Qatar, Ecuador en Senegal. Al is Senegal de sterkste tegenstander die erbij zit moeten wij hen kunnen hebben.
Echter was het leuker geweest om wat meer voetballende landen als tegenstander te hebben gehad.Tzt zorg ik weer voor een OSM Wk Poule waarbij wij al onze voorspellingen in kwijt kunnen.
Wat is jullie eerste gedachte van de loting?
-
@l-r-van-kessel_nl ik denk idd dat Senegal de sterktste is. Cliche van je moet v iedereen winnen (niet nu door jou benoemd hoor) is altijd wel leuk maar een makkelijkere loting zodat de andere "sterke" landen elkaar tegenkomen en uitschakelen heeft toch wel mijn voorkeur hoor
-
Costa Rica, Wales en Australie hebben zich als laatste geplaatst voor het WK.
Vanwege de omstandigheden verwacht ik ook dat een 'warm' land het WK wint.
Brazilie, Argentinie of toch Senegal!
-
@l-r-van-kessel_nl Senegal niet joh (geen alcohol meer nemen als ontbijt
-
ik denk dat Servië iedereen gaat verrassen minimaal kwartfinale maar misschien zit er meer in
-
@patje-miltie_nl Als je de route bekijkt maakt Senegal wel degelijk een grote kans om ver te geraken.
Natuurlijk is het geen topfavoriet , wel een outsider en het enige Afrikaanse land dat kans maakt op de titel.
Je moet rekening houden met de extreme weersomstandigheden in Qatar, hierdoor vallen een hoop Europese clubs af. -
@l-r-van-kessel_nl Half Senegal is wel opgegroeid in Frankrijk. Mendy, Koulibaly, Diallo, Sarr, Dia, Sabaly etc
-
Qatar heeft alvast een trainingskamp belegd vanaf nu tot aan de start van het WK!
Benieuwd hoeveel BC zolang TK Qatar gaat kosten
-
Alsof het WK daar nog niet corrupt genoeg was, wordt nu de openingswedstrijd weer veranderd en speelt Qatar plots een dag eerder tegen Ecuador.
Natuurlijk roept iedereen om dat WK te boycotten, maar als Nederland het leuk doet juichen wij er alsnog met zijn allen om.
-
Ja, we willen toch Pedri Anthony Musiala en Bergwijn zien spelen
-
Argentinie kampioen
-
@sirclitjeslikker_nl Zuid Amerikaanse finale tussen Argentinië en Brazilië is zeker mogelijk.
Nog iets meer dan een maand en dan begint het weer. -
@l-r-van-kessel_nl Ook qua schema? Kunnen elkaar niet eerder tegenkomen?
-
@patje-miltie_nl Indien beide groepswinnaar worden , komen zij elkaar in de halve finale tegen zie ik. Dacht dat het de finale was.
Finale Messi-Ronaldo is nog wel altijd mogelijk als Argentinie en Portugal groepswinnaar worden.
Voor het gemak de poule van voetbalpoules invullen + extra schema dan kan je zo het mogelijke toernooi verloop eenvoudig zien.
https://www.voetbalpoules.nl/deelnemer/743479/toernooi/index/wk_2022
-
Zijn jullie het eens met de selecties van Nederland en België ? zelf had ik danjuma er graag bij gezien
-
@niekpro2005_60_NL IK snap alleen niet dat Cilissen er niet bij zit en idd Danjuma ipv Weghorst. Rest wel redelijk logisch toch?