Invloed gasprijzen
-
Zelf mag ik van heel veel geluk spreken dat ik een nieuwe woning heb die is voorzien van warmtepomp welke is aangesloten op een warmtelus en wat zonnepanelen.
Maar ik hoor genoeg horrorverhalen om mij heen van bekende dat er gigantische rekeningen aankomen omtrent gas en elektra, hoe zit dat bij jullie?
Zitten jullie nog voorlopig lang vast voor een vaste prijs of vliegen de rekeningen jullie nu al om de oren?Enige kosten die ik variabel heb zijn voor de elektra en bedragen €0,30 dal en €0,34 normaal tarief. Deze zijn voortgekomen uit een vastcontract van mijn oude adres welke nu al ruim 1 jaar variabel zijn en onlangs in juli nog is geïndexeerd.
-
Ik ben niet rijk, maar hoef me gelukkig ook niet druk te maken om 100 euro in de maand minder of meer. Lijkt me ook echt kut om prijsbewust boodschappen te moeten doen.
-
@sirclitjeslikker_nl zo heb ik ook lang geleefd, maar ik heb sinds kort een bonuskaart en het is toch wel lekker als je op het eind 20 euro van je totaal ziet verdwijnen
-
@dominicm_nl Prijsbewust en slim inkopen zijn naar mijn mening wel 2 verschillende zaken. Bonuskaart is niks mis mee.
WC Papier, Cola, Spa Blauw, Wasmiddel e.d. koop ik in de 'bonus' bij de AH of Makro toch altijd groot in. Dan scheelt het enorm en bijkomend voordeel is dat je dan ook minder vaak de supermarkt in moet.
Al merk je wel dat er in Nederland structureel hogere verkoopprijzen worden gehanteerd voor toiletartikelen en deze alleen in de aanbieding een lage (eigenlijk normale) prijs hebbe in vergelijking met Duitsland waar de vaste prijzen hiervoor gelijk zijn aan onze bonusprijzen.
Al bieden hier de bol.com's en voordeeldrogisterijen.nl ook een goede uitkomst in.
Even 10 tubes tandpasta, 8 tandenborstels, 5pack shampoo en 5 pack conditioner vandaan halen. -
In België swingen de prijzen ook de pan uit. Maandelijks voorschotbedrag van m'n onderneming is van 300 euro naar 2700 gegaan.
-
@l-r-van-kessel_nl Inderdaad tandpasta, tandenborstels etc dat moet je alleen 1 + 1 kopen. Is ook totaal geen moeite. Gewoon goed inslaan bij die acties. Dat is iets heel anders dan je aan een strak weekbudget houden
-
@L-R-van-kessel_NL Ben benieuwd. In Maart loopt mijn vaste contract af aangaande de energie....