Discussietopic: Nieuwe Updates!
-
@maricja_NL wat jij schrijft geldt alleen voor de server waarop je op dat moment zit (vrijwel altijd de server van je laatste competitie). Ik kijk graag verder op een andere server als er geen geschikte competitie in de voorbereiding zit of de club waarmee ik wil spelen al bezet is. Vandaar mijn voorstel zoals ik in het screenshot hierboven aangaf.
-
Hallo allemaal! Wat vind men van de toevoeging van Legendes op de transfermarkt? En nog wel belangrijker, heeft OSM zich zelf al eens uitgesproken over deze toevoeging?
Het spel voelt soms al een beetje 'pay-to-win' doordat je boss coins kan gebruiken om spelers voor een lager bedrag te kopen en om progressie te versnellen (stadion upgrades, trainingen etc). De mogelijkheid om Legendes te kopen met hele goede stats maakt het er niet allemaal beter op...
Het idee achter de toevoeging vind ik zelf heel tof, maar in plaats van een 'transfer window' (lees: geld-binnenhark-window-voor-OSM) waarin deze spelers op de transfermarkt verschijnen zou ik liever zien dat ze doorlopend op de transfermarkt zouden kúnnen verschijnen, maar dat ze wel extreem zeldzaam en flink duur zijn om te kopen.
Jullie ideeën?
-
@KoningCo_NL said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
@Harry-Poon Ik vind het erg lastig om in OSM actieve competities te vinden die ik wil spelen. Momenteel speel ik graag in grote competities van 20+ teams waarvan ik kan zien dat die bijna vol zitten of de nieuwe landen op OSM (zoals Canada) en vaak is het moeilijk om een actieve competitie te vinden die nog in de voorbereiding zit. Als je een nieuwe competitie zoekt dan biedt OSM je alleen competities aan op de server van je laatste competitie op het betreffende subaccount. Vaak kijk ik dan nog via een ander account op de Actieve Leagues pagina. Dit is erg omslachtig, want daar moet ik nu nog steeds competities aanklikken voordat ik kan zien in welke ronde (liefst voorbereidingsronde) die zitten. Om mijn huidige Amerikaanse competitie te vinden heb ik zo'n 50 competities moeten openen voordat ik een actieve competitie in de voorbereiding gevonden had. Daarom heb ik de suggestie om de speelronde toe te voegen aan de pagina Actieve Leagues. Zie onderstaand screenshot als voorbeeld:
Ik krijg geen reactie in dit topic, ondanks dat ik bovenstaande verbetering al op 16 juni had gepost. Kan dit geïmplementeerd worden of wil GB hier niets mee doen???
-
Pay to Win, maar dat is alles de laatste jaren bij OSM. Daarom speel ik niet meer.
-
@FC-Eddie_NL
Op 16 juni heb ik een idee in dit topic geplaatst en 2 posts hierboven meldde ik nog eens dat ik geen reactie heb gehad. Zou je na kunnen vragen of dit inmiddels op de "to do" lijst voor de developers staat? Of misschien is het technisch onmogelijk, dan zou ik het waarderen als dat ook even teruggekoppeld wordt. Ik blijf het moeilijk vinden om een actieve competitie te vinden die nog in de voorbereiding zit in de landen die ik nog wil spelen en heb hier iedere keer veel handmatig zoekwerk op andere servers voor nodig. -
@De-Dominee_NL said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
Hallo allemaal! Wat vind men van de toevoeging van Legendes op de transfermarkt? En nog wel belangrijker, heeft OSM zich zelf al eens uitgesproken over deze toevoeging?
Het spel voelt soms al een beetje 'pay-to-win' doordat je boss coins kan gebruiken om spelers voor een lager bedrag te kopen en om progressie te versnellen (stadion upgrades, trainingen etc). De mogelijkheid om Legendes te kopen met hele goede stats maakt het er niet allemaal beter op...
Het idee achter de toevoeging vind ik zelf heel tof, maar in plaats van een 'transfer window' (lees: geld-binnenhark-window-voor-OSM) waarin deze spelers op de transfermarkt verschijnen zou ik liever zien dat ze doorlopend op de transfermarkt zouden kúnnen verschijnen, maar dat ze wel extreem zeldzaam en flink duur zijn om te kopen.
Jullie ideeën?
De legendes zijn nog relatief nieuw op OSM en bij Gamebasics zijn ze nog altijd bezig om dit onderdeel te verbeteren. Er zijn meer managers die hebben aangegeven dat ze op dit moment niet de meerwaarde van de legendes zien, omdat hun stats aan de lage kant zijn en andere spelers op de transferlijst daardoor aantrekkelijker zijn om te kopen.
Je suggestie klinkt in ieder geval interessant en deze zal ik voor je doorgeven aan Gamebasics.
-
@Harry-Poon Ik vind het erg lastig om in OSM actieve competities te vinden die ik wil spelen. Momenteel speel ik graag in grote competities van 20+ teams waarvan ik kan zien dat die bijna vol zitten of de nieuwe landen op OSM (zoals Canada) en vaak is het moeilijk om een actieve competitie te vinden die nog in de voorbereiding zit. Als je een nieuwe competitie zoekt dan biedt OSM je alleen competities aan op de server van je laatste competitie op het betreffende subaccount. Vaak kijk ik dan nog via een ander account op de Actieve Leagues pagina. Dit is erg omslachtig, want daar moet ik nu nog steeds competities aanklikken voordat ik kan zien in welke ronde (liefst voorbereidingsronde) die zitten. Om mijn huidige Amerikaanse competitie te vinden heb ik zo'n 50 competities moeten openen voordat ik een actieve competitie in de voorbereiding gevonden had. Daarom heb ik de suggestie om de speelronde toe te voegen aan de pagina Actieve Leagues. Zie onderstaand screenshot als voorbeeld:
Ik krijg geen reactie in dit topic, ondanks dat ik bovenstaande verbetering al op 16 juni had gepost. Kan dit geïmplementeerd worden of wil GB hier niets mee doen???
Op zich is dit een aardige toevoeging, maar het is wel goed om te realiseren dat het aantal managers dat via de browser speelt erg beperkt is ten opzichte van alle managers die via de app het spel spelen. Daar komt nog eens bij dat Gamebasics automatisch managers op servers indeelt op basis van hun ervaring om hiermee te stimuleren dat managers zoveel mogelijk op hun eigen niveau komen te spelen. Hierdoor heeft het bevorderen van het zoeken van competities op andere servers niet echt de hoogste prioriteit.
-
@Silvester-J_NL Komt dit wel op het lijstje voor de developers? Ik denk namelijk dat dit voor veel actieve managers een toevoeging is, omdat het ook in de kleinere competities meer mogelijkheden biedt om elkaar op te zoeken i.p.v. dat kleinere competities nu vooral uit computer teams bestaan (wat de meer actieve manager weinig uitdaging biedt).
-
@koningco_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
@Silvester-J_NL Bij deze nog even een herinnering aan het bovenstaande. Om even duidelijk te maken hoe dit nu gaat: ik heb afgelopen maandag zo'n 100 Duitse Bundesliga competities moeten doorlopen voordat ik op een Bundesliga gevonden had die in de voorbereiding zat en op een server zat die om 20:00 start. Ik was op een server beland waar de wedstrijden om 19:00 gesimuleerd worden en daar wilde ik vanaf. Ik vraag me wel af hoe lang ik dit soort handmatige switches blijf doen, het kan ook zijn dat ik op een bepaald moment stop met OSM omdat er niets met de feedback van gebruikers wordt gedaan en het bijvoorbeeld moeilijk blijft om naar een andere server(tijd) te switchen.
-
@Silvester-J_NL Bij deze nog even een herinnering aan het bovenstaande. Om even duidelijk te maken hoe dit nu gaat: ik heb afgelopen maandag zo'n 100 Duitse Bundesliga competities moeten doorlopen voordat ik op een Bundesliga gevonden had die in de voorbereiding zat en op een server zat die om 20:00 start. Ik was op een server beland waar de wedstrijden om 19:00 gesimuleerd worden en daar wilde ik vanaf. Ik vraag me wel af hoe lang ik dit soort handmatige switches blijf doen, het kan ook zijn dat ik op een bepaald moment stop met OSM omdat er niets met de feedback van gebruikers wordt gedaan en het bijvoorbeeld moeilijk blijft om naar een andere server(tijd) te switchen.
Dit is bekend bij Gamebasics. Wanneer hier meer duidelijkheid over is dan hoor je het van ons.
-
@silvester-j_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
Dit is bekend bij Gamebasics. Wanneer hier meer duidelijkheid over is dan hoor je het van ons.
@KoningCo_NL
Het is inmiddels aangepast op de webversie. De speelronde is nu zichtbaar in het overzicht met actieve competities. -
@silvester-j_nl Dit ziet er mooi uit! Bedankt
-
Ik heb het nog nergens gelezen op het forum, dus bij de voor iedereen het bericht: De nieuwe Eredivisie 2020-2021 met bijgewerkte selecties is beschikbaar op OSM! (net als veel buitenlandse competities die ook binnenkort starten).
De waardes van de spelers zullen nog niet definitief zijn, volgens mij vindt meestal ongeveer een maand na de start van een nieuw seizoen een update plaats waarin de marktwaarde van iedere speler opnieuw wordt bekeken op basis van prestaties.
-
Wat is er nou met die transfers?
Waar ik voorheen 95% van de keren 3 a 4 spelers verkocht heb per worker, heb ik nu 99% van de keren gevarieerd 0 tot 2, voor spelers die met 2,5x de waarde nog geen 10 miljoen kosten??
Dan wordt er gezegd dat er niks mis met die werkers zijn, dat merk ik weinig van.Dit gaat al maanden zo..
Het scheelt nog dat de hele competitie zo is, maar alsnog irritant.
-
@triple-444_nl
ze naaien je aan alle kanten -
@yassin-mansousri_nl Ik merk weinig verschil. Afgelopen KL harder gehandeld dan ik ooit heb gedaan en dan heb ik nog een week zitten slapen.
-
-
Ik blijf dit vervelend vinden dat de worker 's avonds ook 2 minuten voor de wedstrijd kan zijn. Er zou eigenlijk minimaal een uur tussen de laatst mogelijke worker tijd en de wedstrijd simulatie moeten zitten. Nu zit je even tv te kijken, moet je steeds OSM in de gaten houden of er niet toevallig nog een speler verkocht wordt die in de basis staat. En als je 's avonds een paar uur weg bent dan moet je je basisspelers voor die avond van de transferlijst halen. Als je dat niet doet dan is het bijna een garantie dat je je wedstrijd verliest bij een verkochte speler.
Ik hoop dat GB nu eindelijk eens in gaat zien dat dit niet werkt en dat ze de laatste worker weer vooraan plaatsen (in de nacht, voor de eerste worker die nu in de vroege ochtend voorbij komt). Deze update geeft mij nog steeds het gevoel dat de makers van het spel geen gevoel hebben bij hoe het spel gespeeld wordt.
-
@koningco_nl Ik vind het weer juist fijn dit.
Maar ik snap uit jouw kant niet dat je een basisspeler op de tl zet als je weet dat hij verkocht kan worden.
Daar kan toch gewoon een andere speler in? -
@yassin-mansousri_nl Nee, in de wedstrijdverslagen staat dan echt vermeld dat je geen 11 spelers opgesteld hebt en ook de uitslag valt vaak in je nadeel uit wanneer je geen 11 basisspelers (en wel wisselspelers) hebt.