Discussietopic: Nieuwe Updates!
-
-
Ik blijf dit vervelend vinden dat de worker 's avonds ook 2 minuten voor de wedstrijd kan zijn. Er zou eigenlijk minimaal een uur tussen de laatst mogelijke worker tijd en de wedstrijd simulatie moeten zitten. Nu zit je even tv te kijken, moet je steeds OSM in de gaten houden of er niet toevallig nog een speler verkocht wordt die in de basis staat. En als je 's avonds een paar uur weg bent dan moet je je basisspelers voor die avond van de transferlijst halen. Als je dat niet doet dan is het bijna een garantie dat je je wedstrijd verliest bij een verkochte speler.
Ik hoop dat GB nu eindelijk eens in gaat zien dat dit niet werkt en dat ze de laatste worker weer vooraan plaatsen (in de nacht, voor de eerste worker die nu in de vroege ochtend voorbij komt). Deze update geeft mij nog steeds het gevoel dat de makers van het spel geen gevoel hebben bij hoe het spel gespeeld wordt.
-
@koningco_nl Ik vind het weer juist fijn dit.
Maar ik snap uit jouw kant niet dat je een basisspeler op de tl zet als je weet dat hij verkocht kan worden.
Daar kan toch gewoon een andere speler in? -
@yassin-mansousri_nl Nee, in de wedstrijdverslagen staat dan echt vermeld dat je geen 11 spelers opgesteld hebt en ook de uitslag valt vaak in je nadeel uit wanneer je geen 11 basisspelers (en wel wisselspelers) hebt.
-
@koningco_nl Ik ga hier op persoonlijke titel toch even op inhaken.
Ik vind het juist fijn dat die nacht worker is verplaatst naar de avond. Dat vergroot de kans dat je alle acht de workers effectief kan gebruiken. Als je in de nacht 3 spelers verkoopt en daarvoor niet voor de volgende worker 3 nieuwe spelers op de TL kan zetten, is dat zonde. Daarom vind ik dit fijner.
Het argument dat je basisspeler die op de TL staat verkocht kan worden, volg ik niet. Het is eenmaal zo dat ook andere managers jouw speler via de TL kunnen kopen rond de simtijd, dat is precies hetzelfde probleem en eenvoudig te voorkomen door geen basisspelers met simtijd op de TL te plaatsen. Maximaal geld genereren is ook weten wanneer je maximaal geld moet genereren.
-
De hedendaagse transfer worker tijden zijn echt een ramp. Hiervoor was het perfect. De laatste liep om 6 uur af dus had je tussen 6 en 8 een moment om alles goed te zetten voor de match. En het was lekker wakker worden met veel transfers. Deze workers hebben alleen maar nadelen, zeker met spelers op de tl zetten vlak rond de sim. Graag weer terug naar de nachtelijke workers. x20 van al onze leden.
-
Ik snap echt het probleem van deze workers niet. Spelers kon je ook altijd al verkopen aan andere managers via de TL. Eigen verantwoordelijkheid om ze erop te laten of niet. Altijd al zo geweest. Zowel voor als na deze workers.
-
Het was niet altijd aan te raden om spelers op de tl te laten staan. Zeker niet als ze ook in de basis stonden...
Ik zal niet ontkennen dat de de vaste tijden van de workers altijd wel heerlijk waren though Dan kon ik er rekening mee houden als ik ergens was en waar nodig een wc-bezoekje plannen of een wekker zetten
Verder is het natuurlijk altijd ook ff wennen als er iets nieuws is. Nu er geen nachtelijke workers meer zijn, hoeven de meeste managers die workers niet meer te missen. Uitzonderingen voor de managers die nachtdiensten draaien.
-
@maricja_nl Ik vind het juist minder makkelijk als je spelers elke dag vna de transferlijst moet halen en er na de wedstrijd opnieuw op moet zetten. Dit is vrij zinloos, maar door de nieuwe update moet dat wel. Ik denk dat 80% van de managers wel eens een speler mist in de opstelling door een transfer kort voor de wedstrijd en dat heeft in OSM een grote impact aangezien niet automatisch een speler van de bank doorschuift. In het wedstrijdverslag is dan echt te zien dat je geen 11 spelers hebt opgesteld. Het oude transfersysteem was veel beter! Dus voor de gebruiksvriendelijkheid hoop ik op 1 nachtelijke worker OF 1 worker minder waarbij de verkoopkans bij de andere 7 workers evenredig wordt vergroot.
-
@koningco_nl Een speler opstellen die ook op de transferlijst staat, is bij voorbaat al niet slim/handig.
Wanneer een manager geld heeft, tegen jou moet spelen en dit constateert, kan hij/zij jouw speler ook kopen om je basis-11 onvolledig te maken en zo de kans op een winst vergroten. En geloof me, dit is vaak genoeg gebeurdVooral tijdens een weekend event als transfermadness, heeft iedere manager geld en kan deze "truc" makkelijker gebruikt worden. Het staat dan ook los van de huidige tijden van transferworkers, want deze manier om een andere manager te pakken, was al een tijdje bekend
Dus buiten deze nieuwe workertijden, was het al een raadzaam iets om spelers van de transferlijst te halen, als je ze ook opgesteld had.
Of niet @dave-jansen_NL
-
@maricja_nl Gelijk heb je, maar heel veel komt dit niet veel. Tijdens transfer madness en dan toch met name als je een cruciale wedstrijd hebt en dan ook nog in een competitie op een hoog niveau competitie.
Ik blijf het vervelend vinden dat spelers vlak voor een wedstrijd verkocht kunnen worden aan de engine. Bijvoorbeeld gisteravond tijdens de Champions League wedstrijd. Het blijft vervelend als je door zo'n verkoop een wedstrijd verliest en ik denk dat 95% van de managers die van Champions League voetbal houden tijdens zo'n wedstrijd niet met OSM bezig wil zijn. En hetzelfde geldt als je 's avonds weg bent. Dan moet je eigenlijk iedere keer je basisspelers van de transferlijst halen en kun je dus niet goed doorselecteren.
-
@silvester-j_nl Ik ontdek net dat de Special Offers op een apart tabblad zijn gezet in plaats van naast de de transferlijst. Dit valt helemaal niet op, dus het kan best zijn dat ik al wekenlang Special Offers gemist heb. Kan deze update teruggedraaid worden, zodat de Special Offers weer naast de transferlijst zichtbaar worden?
-
@koningco_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
@silvester-j_nl Ik ontdek net dat de Special Offers op een apart tabblad zijn gezet in plaats van naast de de transferlijst. Dit valt helemaal niet op, dus het kan best zijn dat ik al wekenlang Special Offers gemist heb. Kan deze update teruggedraaid worden, zodat de Special Offers weer naast de transferlijst zichtbaar worden?
Zou je graag d.m.v. een screenshot aan kunnen tonen wat je precies bedoelt?
-
@silvester-j_nl Bij deze een screenshot vanuit de Engelse versie, op de NL versie heb ik geen enkele keren meer een Special Offer gezien. Mogelijk is dat een bug of is het uitgeschakeld omdat men aan het experimenteren is met Special Offers. Ik zie namelijk ook dat deze Offer niet meer voor 1 coin beschikbaar is ondanks dat ik meer dan genoeg cash heb (zie rechtsboven in het screenshot). Als dat blijvend is dan ga ik geen gebruik meer maken van de special offers. Ik hoor het graag.
-
@koningco_nl
Dankje voor de foto ter verduidelijking.Dit blijkt om een functie te gaan die zich in de testfase bevindt. Er wordt getest met buitenkansjes met variabele Bosscoin-bedragen. Op sommige servers is deze test van kracht en op andere servers worden de oude buitenkansjes nog aangeboden.
Vanwege het feit dat het nog om een testfunctie gaat, is hierover nog niets gedeeld via de officiële communicatiekanalen.
-
@silvester-j_nl Alweer zo'n test om te kijken of GB ergens meer geld (bosscoins) uit kan melken. Ik begin het beu te worden dat dit spel meer en meer pay-to-win en pay-more-win-more wordt.
-
@koningco_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
@silvester-j_nl Alweer zo'n test om te kijken of GB ergens meer geld (bosscoins) uit kan melken. Ik begin het beu te worden dat dit spel meer en meer pay-to-win en pay-more-win-more wordt.
Klopt, dat is precies de bedoeling van een testfunctie: kijken of het voldoende aanslaat bij alle managers. Als managers zo'n functie niet leuk vinden en er dus weinig voor voelen om ergens extra Bosscoins aan uit te geven dan wordt zo'n functie net zo snel weer uit het spel gehaald.
-
@silvester-j_nl Jammer, want zo te zien is deze extra pay-to-win optie sinds vrijdag ook naar de NL versie uitgebreid. En ook sinds vrijdag lijkt het erop dat de verkoopkansen verlaagd zijn, in ieder geval voor spelers van een hoger niveau. Kun je dit bevestigen?
Ik heb in 3 voorbereidingsdagen op de Winners Cup (subaccount 4) geen enkele speler verkocht en ook mijn competitiegenoten hebben bijna niemand verkocht (terwijl er wel genoeg spelers te koop staan onder de 60 miljoen vraagprijs).
-
@koningco_nl
Er is in ieder geval geen bewuste aanpassing door Gamebasics doorgevoerd die tot afwijkende verkoopkansen heeft geleid. We horen wel vaker van managers dat de verkopen soms erg onregelmatig kunnen verlopen. -
@silvester-j_nl Ik heb een verzoek voor GB. De Winners Cup tickets zijn nu maar korte tijd geldig, maar voor de zomervakantie is dit niet echt wenselijk. Veel mensen stoppen even met OSM als ze op vakantie zijn, bijvoorbeeld voor 2 weken en dan is het Winners Cup ticket niet meer geldig. Kan daarom de geldigheid van een Winners Cup ticket langer worden gemaakt?
Als ik vandaag (15 april) bijvoorbeeld een Engelse competitie start dan is deze inclusief Winners Cup afgelopen rond 21 juni. Dit is de periode dat al veel Nederlanders op vakantie zijn. Hopelijk kan daarom de geldigheid van Winners Cup tickets snel verlengd worden. Bijvoorbeeld naar minimaal 3 weken, zodat iemand die 2 weken op vakantie gaat het ticket daarna nog kan gebruiken. (Onze competities zijn nooit precies afgelopen op de dag voordat we op vakantie gaan, ik probeer ze altijd een paar dagen voor vertrek te laten eindigen door rekening te houden met mijn vertrekdatum)