Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
Skins
  • Light
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cosmo)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo
  1. Home
  2. Nederlands Forum
  3. OSM: Crew & Community events
  4. Vraagjes en ideeën van een beginnende Crewbeheerder

Vraagjes en ideeën van een beginnende Crewbeheerder

Scheduled Pinned Locked Moved OSM: Crew & Community events
11 Posts 5 Posters 142 Views 4 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Relief1574_NLR Online
    Relief1574_NLR Online
    Relief1574_NL
    Dutch Users
    wrote last edited by

Hoi allemaal,

Ik ben nog niet zo lang bezig met OSM en heb sinds kort mijn eigen crew.
    Superleuk om te doen, maar ik loop tegen een paar dingen aan waarvan ik dacht: misschien ligt het aan mij, maar misschien herkennen anderen dit ook 👇

1️⃣ Crew-ranglijst
    Ik zie alleen de top 100 crews.
    Onze crew zit in de semi-pro divisie, maar ik kan nergens zien welke andere crews daar nog meer in zitten. Lijkt me juist leuk om te kunnen vergelijken of te zien hoe we het doen.
    Misschien een idee om crews te kunnen filteren op divisie of naam?

2️⃣ Zoeken naar crews
    Ik kwam erachter dat je alleen crews kunt zoeken als je nog niet in een crew zit.
    Maar zodra je er wel één hebt, kun je geen andere crews meer bekijken of op naam zoeken.
    Dat is jammer, want soms wil je gewoon even rondkijken of ideeën opdoen bij anderen.

3️⃣ Crewduels
    Duels vind ik zelf één van de leukste dingen in OSM.
    Alleen begrijp ik niet waarom OSM zelf bepaalt tegen wie je speelt.
    Waarom kunnen crews elkaar niet gewoon uitdagen voor een duel?
    Lijkt me veel leuker en spannender als je zelf een tegenstander kunt kiezen of uitnodigen.

4️⃣ Forum & communicatie
    Ik moest best wat moeite doen om hier op het forum te komen via allerlei omwegen op de website.
    Waarom zit dat niet gewoon in de app?
    En binnen de app zelf mis ik een goede crewchat.
    Niet iedereen wil zijn 06-nummer delen voor WhatsApp, en Discord is voor sommigen wat ingewikkeld. Een duidelijke chatfunctie in de app zelf zou al veel schelen.

5️⃣ Ranglijsten van managers
    Ik zag dat er managers tussen staan die al maanden niet meer spelen.
    Misschien kan OSM daar iets op verzinnen?
    Bijvoorbeeld dat als iemand een maand niet actief is, die tijdelijk verdwijnt uit de ranglijst.

Ik weet niet of ik alles goed zie hoor ik ben maar net begonnen met OSM maar dit viel me gewoon op.

Groet,
    Relief1574

(ik weet niet of ik dit in juiste Forum page zet)

BrandZone_NLB 1 Reply Last reply
    1
    • JAY ZOJ Offline
      JAY ZOJ Offline
      JAY ZO
      English Users
      wrote last edited by JAY ZO

@Relief1574_NL
      Yo Relief!
      Vond je post leuk — het had een beetje die ‘rookie’-energie, maar met sterke observaties. Laat me mijn mening geven (en misschien een paar sarcastische opmerkingen erbij):
      ⸻

1. Crew-ranglijsten
        Ja, elke crew wil zo snel mogelijk omhoog in de divisies alsof ze een cheatcode hebben. De topteams kennen het spel door en door, dus die stijgen snel. Maar je hebt gelijk — kunnen filteren op divisie of naam zou echt handig zijn. Nu is het alsof je je crew probeert te vinden in een hooiberg... met een blinddoek op... onder water.
        ⸻
      2. Crews zoeken
        Eerlijk? Tenzij je de exacte naam van een crew weet, is zoeken alsof je iets probeert te Googelen met de helft van het alfabet. En zodra je in een crew zit, zegt OSM eigenlijk: “Je hebt gekozen — geen rondkijken meer!” Maar ik snap het wel — soms wil je gewoon even rondneuzen en ideeën stelen als een tactische ninja.

By day: professional osm player (former member & admin of gns crew, now member of ufn), and professional 3rd half player
      By night: worker in the osm xi research department of the soccer/football research department of the sports research department of the supa top secret un detectable un destroyable research centre.

1 Reply Last reply
      0
      • JAY ZOJ Offline
        JAY ZOJ Offline
        JAY ZO
        English Users
        wrote last edited by

3: Crewduels
        OSM kiest je tegenstanders in crewduels, omdat crews elkaar laten uitdagen waarschijnlijk tot chaos zou leiden. Stel je de drama voor: “Hé, waarom willen jullie niet tegen ons spelen? Bang?” Als die functie ooit wordt toegevoegd, zal het waarschijnlijk in een ongerangschikte modus zijn — meer als een vriendschappelijke wedstrijd dan een gevecht om de titel.
        4: Forum & Communicatie
        Helemaal mee eens. Het bereiken van het forum voelt alsof je een puzzel moet oplossen die is ontworpen door een verveelde tovenaar. En het gebrek aan crewchat in de app? Pijnlijk. Niet iedereen wil zijn telefoonnummer delen of worstelen met Discord. Een ingebouwde chat zou echt een doorbraak zijn — alsof we eindelijk walkietalkies krijgen in plaats van rooksignalen. Er was eerder een chatfunctie, maar die is verwijderd — waarschijnlijk omdat weinig mensen hem gebruikten. Toch betekent dat niet dat het nu niet zou werken. Crews zijn actiever en competitiever dan ooit, dus een ingebouwde chat zou de coördinatie en het gemeenschapsgevoel flink kunnen versterken.
        5: Manager-ranglijsten
        Ze verwijderen inactieve managers... uiteindelijk. Pas als ze bijna gefossiliseerd zijn. Je moet zo lang inactief zijn dat je team zich niet eens meer herinnert dat je bestond. Misschien kan dat proces iets sneller, toch?
        P.S.
        Als je een echte uitdaging zoekt, probeer dan de World-server. Het is alsof je schaak speelt tegen 11 grootmeesters terwijl je met brandende voetballen jongleert. Succes 😄

By day: professional osm player (former member & admin of gns crew, now member of ufn), and professional 3rd half player
        By night: worker in the osm xi research department of the soccer/football research department of the sports research department of the supa top secret un detectable un destroyable research centre.

1 Reply Last reply
        0
        • Relief1574_NLR Relief1574_NL

Hoi allemaal,

Ik ben nog niet zo lang bezig met OSM en heb sinds kort mijn eigen crew.
          Superleuk om te doen, maar ik loop tegen een paar dingen aan waarvan ik dacht: misschien ligt het aan mij, maar misschien herkennen anderen dit ook 👇

1️⃣ Crew-ranglijst
          Ik zie alleen de top 100 crews.
          Onze crew zit in de semi-pro divisie, maar ik kan nergens zien welke andere crews daar nog meer in zitten. Lijkt me juist leuk om te kunnen vergelijken of te zien hoe we het doen.
          Misschien een idee om crews te kunnen filteren op divisie of naam?

2️⃣ Zoeken naar crews
          Ik kwam erachter dat je alleen crews kunt zoeken als je nog niet in een crew zit.
          Maar zodra je er wel één hebt, kun je geen andere crews meer bekijken of op naam zoeken.
          Dat is jammer, want soms wil je gewoon even rondkijken of ideeën opdoen bij anderen.

3️⃣ Crewduels
          Duels vind ik zelf één van de leukste dingen in OSM.
          Alleen begrijp ik niet waarom OSM zelf bepaalt tegen wie je speelt.
          Waarom kunnen crews elkaar niet gewoon uitdagen voor een duel?
          Lijkt me veel leuker en spannender als je zelf een tegenstander kunt kiezen of uitnodigen.

4️⃣ Forum & communicatie
          Ik moest best wat moeite doen om hier op het forum te komen via allerlei omwegen op de website.
          Waarom zit dat niet gewoon in de app?
          En binnen de app zelf mis ik een goede crewchat.
          Niet iedereen wil zijn 06-nummer delen voor WhatsApp, en Discord is voor sommigen wat ingewikkeld. Een duidelijke chatfunctie in de app zelf zou al veel schelen.

5️⃣ Ranglijsten van managers
          Ik zag dat er managers tussen staan die al maanden niet meer spelen.
          Misschien kan OSM daar iets op verzinnen?
          Bijvoorbeeld dat als iemand een maand niet actief is, die tijdelijk verdwijnt uit de ranglijst.

Ik weet niet of ik alles goed zie hoor ik ben maar net begonnen met OSM maar dit viel me gewoon op.

Groet,
          Relief1574

(ik weet niet of ik dit in juiste Forum page zet)

BrandZone_NLB Offline
          BrandZone_NLB Offline
          BrandZone_NL
          Moderator NL
          wrote last edited by

@Relief1574_NL Bedankt dat je de moeite neemt om je bevindingen te delen.

Dit topic ga ik verplaatsen naar het crewforum i.p.v. de hulp.

Betreft nummer 4: Dit is een bekende klacht (die ik met je deel en vele anderen ook) maar waar voorlopig nog steeds niets mee gedaan gaat worden vanuit Miniclip. Dit is ook een reden waarom het forum tegenwoordig minder bezocht wordt.

Nummer 5: Ranglijsten is een bekend euvel en hier word nog over nagedacht wat er mee gaat gebeuren. Wel is het zo dat als een manager na een X periode niet meer heeft ingelogd zijn account word opgeschort en uiteindelijk wordt verwijderd.

Buy Ethereum | Stellar Lumens | EOS |

Relief1574_NLR Cutters Choice_NLC 2 Replies Last reply
          2
          • BrandZone_NLB BrandZone_NL moved this topic from Hulp
          • BrandZone_NLB BrandZone_NL

Betreft nummer 4: Dit is een bekende klacht (die ik met je deel en vele anderen ook) maar waar voorlopig nog steeds niets mee gedaan gaat worden vanuit Miniclip. Dit is ook een reden waarom het forum tegenwoordig minder bezocht wordt.

Nummer 5: Ranglijsten is een bekend euvel en hier word nog over nagedacht wat er mee gaat gebeuren. Wel is het zo dat als een manager na een X periode niet meer heeft ingelogd zijn account word opgeschort en uiteindelijk wordt verwijderd.

Relief1574_NLR Online
            Relief1574_NLR Online
            Relief1574_NL
            Dutch Users
            wrote last edited by

@BrandZone_NL Dankjewel voor je reactie en het verplaatsen van het topic.
            Goed om te horen dat de punten bekend zijn en dat erover wordt nagedacht.
            Hopelijk pakt Miniclip dit in de toekomst toch op, want dat zou de betrokkenheid op het forum en binnen de crews echt weer wat kunnen vergroten.

Groet,
            Relief1574

FC Eddie_NLF 1 Reply Last reply
            1
            • Relief1574_NLR Relief1574_NL

@BrandZone_NL Dankjewel voor je reactie en het verplaatsen van het topic.
              Goed om te horen dat de punten bekend zijn en dat erover wordt nagedacht.
              Hopelijk pakt Miniclip dit in de toekomst toch op, want dat zou de betrokkenheid op het forum en binnen de crews echt weer wat kunnen vergroten.

Groet,
              Relief1574

FC Eddie_NLF Offline
              FC Eddie_NLF Offline
              FC Eddie_NL
              Moderator NL
              wrote last edited by

@Relief1574_NL

Even een aanvulling op nummer 4 van wat BrandZone al vermelde:

Forum: het huidige forum is afkomstig van een externe partij en is echt gemaakt voor gebruik op pc. Ik heb geen idee of er een applicatie voor smartphones is. Er is wel eens naar gekeken, maar er is nooit iets concreets uit voort gekomen.

Het is op zich niet heel lastig om op het forum te komen, alleen moet je even weten waar je moet zijn. Inloggen op webversie OSM ➡ Community ➡ Forum, en je bent er.

Crewchat: in het verleden hebben we een crewchat gehad, maar daar werd nauwelijks gebruik van gemaakt. De meeste gebruikers prefereerden toen al Whatsapp, Discord en andere chatprogramma's boven de crewchat in OSM. Een aantal jaar geleden is dus besloten om deze uit OSM te halen. Deze zal normaal gesproken dus niet gaan terugkeren.

Relief1574_NLR 1 Reply Last reply
              1
              • FC Eddie_NLF FC Eddie_NL

@Relief1574_NL

Even een aanvulling op nummer 4 van wat BrandZone al vermelde:

Forum: het huidige forum is afkomstig van een externe partij en is echt gemaakt voor gebruik op pc. Ik heb geen idee of er een applicatie voor smartphones is. Er is wel eens naar gekeken, maar er is nooit iets concreets uit voort gekomen.

Het is op zich niet heel lastig om op het forum te komen, alleen moet je even weten waar je moet zijn. Inloggen op webversie OSM ➡ Community ➡ Forum, en je bent er.

Crewchat: in het verleden hebben we een crewchat gehad, maar daar werd nauwelijks gebruik van gemaakt. De meeste gebruikers prefereerden toen al Whatsapp, Discord en andere chatprogramma's boven de crewchat in OSM. Een aantal jaar geleden is dus besloten om deze uit OSM te halen. Deze zal normaal gesproken dus niet gaan terugkeren.

Relief1574_NLR Online
                Relief1574_NLR Online
                Relief1574_NL
                Dutch Users
                wrote last edited by

@FC-Eddie_NL Dankjewel voor je uitleg, dat maakt het een stuk duidelijker. Ik zit zelf al op de webversie, dus dat lukt wel, maar ik wist niet dat het forum via een externe partij liep en vooral voor pc bedoeld is. Ik kwam er zelf ook maar toevallig terecht.

Misschien is het daarom juist goed om er wat meer aandacht of reclame voor te maken. Veel managers weten niet eens dat het forum er is of waar ze moeten zijn. Dat zou het voor iedereen een stuk makkelijker maken.

Bedankt voor de toelichting!

1 Reply Last reply
                0
                • JAY ZOJ Offline
                  JAY ZOJ Offline
                  JAY ZO
                  English Users
                  wrote last edited by

@FC-Eddie_NL
                  Het is mogelijk om in te loggen via de webversie op ipad of iphone. Van daaruit heb je toegang tot het forum. Het is mogelijk om naar het forum te gaan vanaf ipad of iphone, maar dan vanuit de webversie.

1 Reply Last reply
                  0
                  • Cutters Choice_NLC Offline
                    Cutters Choice_NLC Offline
                    Cutters Choice_NL
                    Dutch Users
                    wrote last edited by

De vroegere chatfunctie in osm was vroeger het forum. Alleen heeft osm die verwijderd... Leuk dat je een eigen crew opstart maar de dag van vandaag stelt het amper nog iets voor

Crew-Beheerder Just Relax | Juli 2009 - Juli 2013 | Juli 2016 - Juli 2020
                    Vice-Beheerder Just Relax | Juli 2013 - Juli 2014 | Juli 2020 - heden.
                    Lid van Just Relax sinds mei 2009
                    #WZJRWZDB

Relief1574_NLR 1 Reply Last reply
                    1
                    • BrandZone_NLB BrandZone_NL

Cutters Choice_NL
                      Dutch Users
                      wrote last edited by

@BrandZone_NL Na 3 jaar

Crew-Beheerder Just Relax | Juli 2009 - Juli 2013 | Juli 2016 - Juli 2020
                      Vice-Beheerder Just Relax | Juli 2013 - Juli 2014 | Juli 2020 - heden.
                      Lid van Just Relax sinds mei 2009
                      #WZJRWZDB

1 Reply Last reply
                      1
                      • Cutters Choice_NLC Cutters Choice_NL

De vroegere chatfunctie in osm was vroeger het forum. Alleen heeft osm die verwijderd... Leuk dat je een eigen crew opstart maar de dag van vandaag stelt het amper nog iets voor

Relief1574_NLR Online
                        Relief1574_NLR Online
                        Relief1574_NL
                        Dutch Users
                        wrote last edited by

@Cutters-Choice_NL Thanks voor je reactie. Mooi om te horen hoe jullie crew al zo lang meegaat. Ik ga mijn crew gewoon lekker rustig opbouwen en er iets leuks van maken. Plezier blijft voor mij het belangrijkst.

1 Reply Last reply
                        0
                        Reply
                        • Reply as topic
                        Log in to reply
                        • Oldest to Newest
                        • Newest to Oldest
                        • Most Votes

• Login

• Login or register to search.
                        • First post
                          Last post