Meer invloed
-
@Glennevire_NL
Nou thnx in ieder geval vind gewoon die zin niet kloppen op positie blijven daarom vroeg ik het
-
Zou je voorbeelden willen geven van situaties waarbij wat Kenneth zegt niet klopt volgens jou? Volgens Gamebasics zou het namelijk altijd moeten kloppen wat Kenneth te melden heeft.
-
@Diego-Simoene_NL said in Meer invloed:
Eddie had nog een vraagje zoals je weet ik speel langer als vandaag osm altijd waar ik speel ik weet precies voor hoeveel je moet verkopen en niet. mijn vraag is waarom moet ik dagen lang wachten om iemand te verkopen als ik in een Crew speel en de mooiste is ik doe ze voor minder op transferlijst dan normaal als je antwoord geeft zou ik echt waarderen want vind het heel apart ik verkoop voor 2.5dubbele en in crew moet ik 5dagen wachten voor een speler die ik amper voor dubbele verkoop
Transfers hebben niets te maken met of je in een crew zit of niet. Tenminste als dat je opmerking is. Beetje zinsopbouw kan geen kwaad
-
In het verleden zijn er al enkele discussies gevoerd over het uitbreiden van de tactische mogelijkheden. Zoals de "standaard opstellingen" kunnen aanpassen, spelers individuele instructies geven, vooraf ingestelde wissels en automatische tactiek/spel verandering naar super aanvallend bij kleine achterstand/gelijke stand of enorm defensief bij kleine voorsprong in de slotminuten van de wedstrijd. Ik zag in dit topic nog een paar ideeën; leuk.
Hoewel dit allemaal zeer leuke ideetjes zijn, zullen ze er niet gauw komen. De kracht van OSM in het verleden en de reden dat het zo goed loopt kwam vooral door de eenvoud van het spel; opstelling, tactiek, spelers, klaar. Later kwam nog specialisten, voor zover dat een verschil maakt. Meer tactische vernieuwing zal niet gauw gebeuren. Al zijn ideetjes die de eenvoud behouden, dus hele kleine ideetjes, in de toekomst wel een kans hebben ;).
Gelukkig is er Football Manager om op los te gaan, waarbij je ook online toernooitjes kan spelen. Al lijkt me dat vrij langzaam gaan om eerlijk te zijn, misschien eens van de zomer proberen...
-
@Vinçentó-Beçker_NL Tja van die eenvoud is sinds 3.0 natuurlijk geen sprake meer. Inmiddels kost dit spel beduidend meer tijd en geld dan football manager.
Om de verhouding tussen teambouwen en tactiek wat beter in balans te brengen, zouden wat extra tactische opties in ieder geval geen overbodige luxe zijn in mijn ogen.
-
OSM 1.0 was de eenvoud en dan heb ik het over het spelletje dat Jeroen Derwort ooit begon. Dat is groter geworden, waarbij OSM 2.0 ook de overstap naar de apps kwam. OSM 3.0 is eigenlijk niet meer dan een mooiere versie van OSM 2.0 als je het mij vraagt XD
Ik snap best dat het spel aanvoelt als een soort zoektocht naar de gouden formule om elke match in elke competitie te winnen (zoals vroeger de 4-5-1 was). Al is dat wel tot een zekere hoogte op de achtergrond aangepast. Het blijft nu nog steeds een beetje zoeken naar de gouden formule... Noem kleine tactische updates die de eenvoud van het spel niet zullen aantasten. Dus ook zodat beginners en mensen met geen tot weinig voetbalkennis het makkelijk kunnen oppikken.
-
@Vinçentó-Beçker_NL Niet meer dan een mooiere versie van 2.0?
Door de timers, het nieuwe scoutsysteem en de komst van gebooste spelers op de transferlijst is osm een totaal ander spel geworden. Het teambouwen vraagt inmiddels een 24/7-mentaliteit van je, maar tactiek is nog steeds een kwestie van ff snel instellen. Dat vind ik iig gek.
Maar ik neem aan dat je zelf niet zo actief meer speelt als je dit soort dingen durft te beweren?
-
@Memphis-United_NL said in Meer invloed:
@Vinçentó-Beçker_NL Niet meer dan een mooiere versie van 2.0?
Door de timers, het nieuwe scoutsysteem en de komst van gebooste spelers op de transferlijst is osm een totaal ander spel geworden. Het teambouwen vraagt inmiddels een 24/7-mentaliteit van je, maar tactiek is nog steeds een kwestie van ff snel instellen. Dat vind ik iig gek.
Maar ik neem aan dat je zelf niet zo actief meer speelt als je dit soort dingen durft te beweren?
OSM is naar de app, waardoor OSM 3.0 een versie is geworden die vele malen commerciëler is dan de voorganger. Het bindt de manager aan zich, met de timers, de komst van BC, het scouten en de transferlijst zijn daar voorbeelden van. Echter, speel je OSM nu voor het eerst dan heeft het nog steeds die vorm van eenvoud, ook in vergelijking met concurrerende apps.
En ik speel het enkel op mijn HA nog. Alleen heb ik alle meldingen van de OSM-app uitstaan
.
-
@Memphis-United_NL said in Meer invloed:
@Vinçentó-Beçker_NL Niet meer dan een mooiere versie van 2.0?
Door de timers, het nieuwe scoutsysteem en de komst van gebooste spelers op de transferlijst is osm een totaal ander spel geworden. Het teambouwen vraagt inmiddels een 24/7-mentaliteit van je, maar tactiek is nog steeds een kwestie van ff snel instellen. Dat vind ik iig gek.
Maar ik neem aan dat je zelf niet zo actief meer speelt als je dit soort dingen durft te beweren?
Ben het met je eens dat de verhouding tussen teambouwen en tactiek niet klopt!
Hoop dat osm het nog een keer gaat aanpassen. -
In principe behoor je de tactiek ook met elke wedstrijd aan te passen. De felheid van tackelen aan de hand van de scheidsrechter en risico die je wilt nemen dan. De rest van de tactiek pas je aan naar de tegenstander. Speel je tegen een titelkandidaat, ga je toch anders de wedstrijd in dan wanneer je het moet opnemen tegen een gelijkwaardig team.
Al kiezen de meeste mensen ervoor om hun tactiek het hele seizoen niet te veranderen. Wat gek is, aangezien je wel jouw team(opbouw) met elke transfer aanpast/verandert. Overigens snap ik wel dat een titelkandidaat niet zo snel zijn tactiek aanpast aan de tegenstander. Het gaat hier om het principe.
Verder snap ik best wel dat jij - als manager - meer invloed wil uitoefenen. Alleen moet de eenvoud niet worden aangetast. Ik heb genoeg suggesties voorbij zien komen:
- Meer instructies per linie, een oud idee, kwam er niet door
- Instructies onderscheiden (per linie) bij balbezit/aanval en bij balverlies/defensief
- Individuele instructies bij hoekschoppen en vrije trappen
- Vooraf ingestelde wissels
- Vooraf ingestelde penalty nemers (ivm beker shout-out)
- Een persoonlijke/dynamische opstelling maken
- Een "vliegende keeper" optie
Genoeg zien passeren, maar kom maar eens met een idee dat voor elke beginner makkelijk te begrijpen is en geen diepere voetbalkennis voor nodig is.
-
@Vinçentó-Beçker_NL said in Meer invloed:
In principe behoor je de tactiek ook met elke wedstrijd aan te passen. De felheid van tackelen aan de hand van de scheidsrechter en risico die je wilt nemen dan. De rest van de tactiek pas je aan naar de tegenstander. Speel je tegen een titelkandidaat, ga je toch anders de wedstrijd in dan wanneer je het moet opnemen tegen een gelijkwaardig team.
Al kiezen de meeste mensen ervoor om hun tactiek het hele seizoen niet te veranderen. Wat gek is, aangezien je wel jouw team(opbouw) met elke transfer aanpast/verandert. Overigens snap ik wel dat een titelkandidaat niet zo snel zijn tactiek aanpast aan de tegenstander. Het gaat hier om het principe.
Verder snap ik best wel dat jij - als manager - meer invloed wil uitoefenen. Alleen moet de eenvoud niet worden aangetast. Ik heb genoeg suggesties voorbij zien komen:
- Meer instructies per linie, een oud idee, kwam er niet door
- Instructies onderscheiden (per linie) bij balbezit/aanval en bij balverlies/defensief
- Individuele instructies bij hoekschoppen en vrije trappen
- Vooraf ingestelde wissels
- Vooraf ingestelde penalty nemers (ivm beker shout-out)
- Een persoonlijke/dynamische opstelling maken
- Een "vliegende keeper" optie
Genoeg zien passeren, maar kom maar eens met een idee dat voor elke beginner makkelijk te begrijpen is en geen diepere voetbalkennis voor nodig is.
Wat is er volgens jou moeilijk aan voor een beginner als er drie knopjes bij komen met daar een paar opties per linie? Lijkt mij niet heel moeilijk om toe te voegen en een beginnende speler hoeft maar drie extra knoppen in te stellen.