Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Default (Cosmo)
  • No Skin
Collapse
Brand Logo
  1. Home
  2. Nederlands Forum
  3. OSM: Crew & Community events
  4. Het grote Steal topic

Het grote Steal topic

Scheduled Pinned Locked Moved OSM: Crew & Community events
118 Posts 26 Posters 25.7k Views 4 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Harry PoonH Harry Poon

    UPDATE:

    Goed nieuws (onder voorbehoud). We kunnen hier relatief makkelijk zelf mee aan de slag (geen weken developmenttijd etc.). We zullen de komende periode dus kijken of we wat meer naar de oude situatie kunnen toebewegen. Met een beetje geluk staat de eerste poging morgen live.

    Hou jullie op de hoogte!

    Bjorn2321_NLB Offline
    Bjorn2321_NLB Offline
    Bjorn2321_NL
    wrote on last edited by
    #89

    @Harry-Poon moet ik dan morgen overal 433 instellen 😉

    Harry PoonH 1 Reply Last reply
    0
    • Bjorn2321_NLB Bjorn2321_NL

      @Harry-Poon moet ik dan morgen overal 433 instellen 😉

      Harry PoonH Offline
      Harry PoonH Offline
      Harry Poon
      wrote on last edited by
      #90

      @Bjorn2321_NL Dit staat los van formaties 😉

      1 Reply Last reply
      0
      • waterhoen19_NLW waterhoen19_NL

        Hierbij de statistieken van de battle tussen Looking for Silverware en OSM Striker Ultras voor de Crewkampioenschappen.
        Het gaat hierbij om 58 wedstrijden. 25 thuiswedstrijden voor OSU, 25 thuiswedstrijden voor LFS en 8 bekerwedstrijden.

        Wedstrijden met precies gelijke kansen:
        OSU/LFS 0: 4/5 gelijk, 1/5 gewonnen door LFS

        Wedstrijden met 1-2 kansen in het voordeel van de betreffende crew:
        OSU 1-2: 2/3 gewonnen, 1/3 verloren
        LFS 1-2: 5/8 gewonnen, 3/8 verloren

        Wedstrijden met 3-5 kansen in het voordeel van de betreffende crew:
        OSU 3-5: 5/9 gewonnen, 4/9 gelijk
        LFS 3-5: 8/13 gewonnen, 5/13 gelijk

        Wedstrijden met 6 of meer kansen in het voordeel van de betreffende crew:
        OSU 6+: 6/12 gewonnen, 5/12 gelijk, 1/12 verloren 😖
        LFS 6+: 7/8 gewonnen, 1/8 gelijk

        Aantal rode kaarten:
        OSU 3/58 - LFS 5/38

        Totaal aantal kansen:
        OSU 337 - LFS 333

        Totaal aantal punten:
        OSU 70 - LFS 85

        Aantal kansen per punt:
        OSU 4,81 - LFS 3,92

        Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat er altijd een geluksfactor zal moeten zijn bij dit spel maar dit kan wat mij betreft wel wat meer worden ingeperkt. Tevens heb ik natuurlijk niet met alle factoren mbt steals (al weet niemand precies welke invloed hebben) rekening kunnen houden, zoals bijvoorbeeld de opstellingen, de gespeelde tactiek of de teamwaarde. Hiervan kan ik echter alleen maar zeggen dat er bijna alleen maar 4231 of 451 gespeeld is qua opstelling, er binnen OSU door de 5 deelnemers meer dan 5 verschillende soorten tactieken zijn gehanteerd en desondanks niemand gespaard is gebleven en afsluitend dat de teamwaardes uiteraard gefluctueerd hebben maar ook daar zijn nooit extreme verschillen in geweest. Kortom, iedere deelnemer van deze battle heeft te maken gehad met de meest absurde uitslagen en resultaten los van de gespeelde tactiek, teamwaarde of welke factor je maar kan bedenken. Deze willekeurigheid, die dus iedereen zomaar kan treffen, zou (nogmaals) wat mij betreft aanzienlijk ingeperkt moeten worden om het spelplezier weer te vergroten.

        Afsluitend hoop ik van harte dat GB/ @Harry-Poon hier iets mee kan. En dat wij allemaal (hopelijk na de zomerperiode) weer tegen elkaar kunnen 'strijden' en op basis van eerlijke/objectieve factoren winnen of verliezen. Voor zowel de winnaar als de verliezer zou dat een enorme vooruitgang zijn👍

        vinnievuik_NLV Offline
        vinnievuik_NLV Offline
        vinnievuik_NL
        wrote on last edited by
        #91

        @waterhoen19_NL
        Waardering voor je inspanning om dit allemaal op een rijtje te zetten! Maar begrijp ik goed dat er in de hele battle maar 1 pot was waarbij de ploeg met de minste kansen won? Dat er veel 'onterechte' gelijke spelen vallen, vind ik meer een logisch gevolg van een overdosis 451 en 4231.

        Hiermee ontken ik het probleem niet hoor. Ik heb zelfs een tijdje terug een serie van een stuk of 10-15 volledig identieke oefenwedstrijden herhaald. Die test had ik maanden terug ook uitgevoerd. Het resultaat: het balbezit en het aantal kansen kwamen gemiddeld over de 10-15 potjes nagenoeg hetzelfde uit, maar er waren 2 duidelijke verschillen: de uitslagen waren veel (!) grilliger dan voorheen, en het thuisvoordeel was een stuk kleiner. Dat eerste vind ik ook te gortig geworden, het tweede vind ik wel positief.

        Ik ben benieuwd naar het resultaat van het tunen. De grilligheid van de uitslagen zou een stuk minder mogen, want de randomness van de uitslagen (gegeven de kansen) is echt te groot geworden. Het overheerst nu de invloed van tactische keuzes en kwaliteit van je selectie. Met identieke tactieken en teams kun je in twee opeenvolgende wedstrijden volstrekt andere uitslagen krijgen. Dat zorgt te vaak voor een afknapgevoel. Mijn lol in het spel en in het testen van tactieken is er ook door afgenomen.

        (Mogelijk wordt de grilligheid van de engine versterkt door het uit de hand gelopen team bouwen op 3.0. Selecties met allemaal spelers van dik boven de 100 zijn meer regel dan uitzondering. Dit zou misschien de engine op hol lijmen laten slaan? We hebben hier geen bewijs voor, maar dit gevoel leeft wel bij GF).

        waterhoen19_NLW 1 Reply Last reply
        -2
        • vinnievuik_NLV vinnievuik_NL

          @waterhoen19_NL
          Waardering voor je inspanning om dit allemaal op een rijtje te zetten! Maar begrijp ik goed dat er in de hele battle maar 1 pot was waarbij de ploeg met de minste kansen won? Dat er veel 'onterechte' gelijke spelen vallen, vind ik meer een logisch gevolg van een overdosis 451 en 4231.

          Hiermee ontken ik het probleem niet hoor. Ik heb zelfs een tijdje terug een serie van een stuk of 10-15 volledig identieke oefenwedstrijden herhaald. Die test had ik maanden terug ook uitgevoerd. Het resultaat: het balbezit en het aantal kansen kwamen gemiddeld over de 10-15 potjes nagenoeg hetzelfde uit, maar er waren 2 duidelijke verschillen: de uitslagen waren veel (!) grilliger dan voorheen, en het thuisvoordeel was een stuk kleiner. Dat eerste vind ik ook te gortig geworden, het tweede vind ik wel positief.

          Ik ben benieuwd naar het resultaat van het tunen. De grilligheid van de uitslagen zou een stuk minder mogen, want de randomness van de uitslagen (gegeven de kansen) is echt te groot geworden. Het overheerst nu de invloed van tactische keuzes en kwaliteit van je selectie. Met identieke tactieken en teams kun je in twee opeenvolgende wedstrijden volstrekt andere uitslagen krijgen. Dat zorgt te vaak voor een afknapgevoel. Mijn lol in het spel en in het testen van tactieken is er ook door afgenomen.

          (Mogelijk wordt de grilligheid van de engine versterkt door het uit de hand gelopen team bouwen op 3.0. Selecties met allemaal spelers van dik boven de 100 zijn meer regel dan uitzondering. Dit zou misschien de engine op hol lijmen laten slaan? We hebben hier geen bewijs voor, maar dit gevoel leeft wel bij GF).

          waterhoen19_NLW Offline
          waterhoen19_NLW Offline
          waterhoen19_NL
          wrote on last edited by
          #92

          @vinnievuik_NL said in Het grote Steal topic:

          @waterhoen19_NL
          Waardering voor je inspanning om dit allemaal op een rijtje te zetten! Maar begrijp ik goed dat er in de hele battle maar 1 pot was waarbij de ploeg met de minste kansen won? Dat er veel 'onterechte' gelijke spelen vallen, vind ik meer een logisch gevolg van een overdosis 451 en 4231.

          Klopt (als je de 1-2 kansen niet meetelt). Het probleem zat hem in deze battle wat mij betreft ook vooral in de grote hoeveelheid keren gelijk terwijl teams veel beter waren. Vind het zeker niet logisch dat 7/20 wedstrijden waarin iemand minimaal 6 kansen beter is niet gewonnen worden door dat betere team.

          Verder eens met je verhaal. Vooral "Met identieke tactieken en teams kun je in twee opeenvolgende wedstrijden volstrekt andere uitslagen krijgen. Dat zorgt te vaak voor een afknapgevoel. Mijn lol in het spel en in het testen van tactieken is er ook door afgenomen" kunnen wij bij de Strikers helaas alleen maar beamen.

          Beheerder OSU (OSM & OFM)
          OSM Staff (NL) 2016-2018

          1 Reply Last reply
          0
          • Harry PoonH Offline
            Harry PoonH Offline
            Harry Poon
            wrote on last edited by
            #93

            Al iets gemerkt?

            Glennevire_NLG 1 Reply Last reply
            0
            • Harry PoonH Harry Poon

              Al iets gemerkt?

              Glennevire_NLG Offline
              Glennevire_NLG Offline
              Glennevire_NL
              Dutch Users
              wrote on last edited by
              #94

              @Harry-Poon nee

              1 Reply Last reply
              0
              • vinnievuik_NLV Offline
                vinnievuik_NLV Offline
                vinnievuik_NL
                wrote on last edited by
                #95

                Robbie jonguh, zit je me nou met twee accounts te downvoten? Repareer jij volgende week zelf je sheet maar 😆

                Maar zonder dollen, mijn punt is niet dat er niet te veel steals zijn. Ik zie dat als een gevolg van de veel te grote grilligheid van de engine. Alleen weet je dat je met 451 tegen 4231 met een kansje of 10 per team en een precisie van gemiddeld 5-10% tegen veel gelijke spelen aan gaat lopen. Dat vind ik niet alleen het gevolg van de enginegrillen, maar ook van de keuze voor vrijwel alleen sva.

                1 Reply Last reply
                0
                • Santheman11_NLS Offline
                  Santheman11_NLS Offline
                  Santheman11_NL
                  Dutch Users
                  wrote on last edited by
                  #96

                  Ik krijg niet de indruk dat er iets veranderd is. Deze is vandaag in de CC CL, tegen El Salvador:

                  Wedstrijdstatistieken

                  0 Goals 1
                  9 Schoten 3
                  0 % Efficiëntie 33 %
                  2 Corners 4
                  19 Overtredingen 14
                  3 0 Kaarten 0 2
                  60% Balbezit 40%
                  4-2-3-1 Formatie 4-5-1

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • Sjinne_4_ever_NLS Offline
                    Sjinne_4_ever_NLS Offline
                    Sjinne_4_ever_NL
                    wrote on last edited by
                    #97

                    Wat je nu dus wel krijgt is dat iedereen al na 1 wedstrijd een conclusie trekt en na een steal tegen roept; die *** engine is nog steeds niet veranderd. Volgens mij heeft dit even nodig om zo een juiste conclusie te trekken :thumbsup_tone2:

                    The OSM Tigers / http://www.onlinesoccermanager.nl/Crews/Profile

                    Santheman11_NLS 1 Reply Last reply
                    3
                    • Sjinne_4_ever_NLS Sjinne_4_ever_NL

                      Wat je nu dus wel krijgt is dat iedereen al na 1 wedstrijd een conclusie trekt en na een steal tegen roept; die *** engine is nog steeds niet veranderd. Volgens mij heeft dit even nodig om zo een juiste conclusie te trekken :thumbsup_tone2:

                      Santheman11_NLS Offline
                      Santheman11_NLS Offline
                      Santheman11_NL
                      Dutch Users
                      wrote on last edited by
                      #98

                      @Sjinne_4_ever_NL Tja, dan moet hij ook niet vragen of we iets gemerkt hebben....

                      1 Reply Last reply
                      4
                      • Sjinne_4_ever_NLS Offline
                        Sjinne_4_ever_NLS Offline
                        Sjinne_4_ever_NL
                        wrote on last edited by
                        #99

                        Ik maak een punt, meer niet. Is niet tegen jou reactie gericht.

                        The OSM Tigers / http://www.onlinesoccermanager.nl/Crews/Profile

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • Robbiebb_NLR Offline
                          Robbiebb_NLR Offline
                          Robbiebb_NL
                          wrote on last edited by
                          #100

                          ik had gisteren weer een heerlijk osm dagje, in 2 competities 11!!!! kansen meer en geen winst. De verkeerde kant op aangepast?

                          0_1500707606231_steal crewcomp.png
                          0_1500707629149_steal cc.png

                          • GoodFellas, de beste crew van NL!
                          • Proud founder and recruiter of GLI, the best crew of the world!
                          • AZ ALKMAAR, Mooiste club van Nederland. Beste opleider van Europa!
                          sir.himself_NLS 1 Reply Last reply
                          0
                          • Robbiebb_NLR Robbiebb_NL

                            ik had gisteren weer een heerlijk osm dagje, in 2 competities 11!!!! kansen meer en geen winst. De verkeerde kant op aangepast?

                            0_1500707606231_steal crewcomp.png
                            0_1500707629149_steal cc.png

                            sir.himself_NLS Offline
                            sir.himself_NLS Offline
                            sir.himself_NL
                            wrote on last edited by
                            #101

                            @Robbiebb_NL Hee die statistieken van de eerste screen had ik ook. Alleen ik verloor 3-2 gister. 😅

                            1 Reply Last reply
                            0
                            • Vertrigo_NLV Offline
                              Vertrigo_NLV Offline
                              Vertrigo_NL
                              wrote on last edited by
                              #102

                              Ik vraag mijzelf inmiddels af waar ze bezig zijn op dat kantoor van gamebasics. Als de game 'basic' moet blijven, die indruk krijg ik van die naam, dan moet er eens gestopt worden met ongevraagd dingen aan te passen. Dingen ongevraagd aanpassen? Dat blijkt uit de post van @Harry-Poon

                              @Harry-Poon said in Het grote Steal topic:

                              We hebben de steals zojuist besproken. Gelukkig hebben we nog data van voor dat er iets aangepast was.
                              [...]

                              Ondertussen zit men wel te wachten op beloofde updates, maar die komen (vanzelfsprekend) voorlopig nog niet. Zie op de website van gamebasics dat er zes web developers zijn. Iets meer tempo in beloofde updates zou ik dan toch wel verwachten.. Of wordt er in het geheim gewerkt aan weer een andere versie van OSM?

                              Op mij komt het geheel over alsof er een stelletje amateurs aan het werk zijn. Maargoed, zal de rest van mijn geklaag voor mezelf houden 😉

                              alt text alt text

                              Harry PoonH 1 Reply Last reply
                              4
                              • MikevanderHikz_NLM Offline
                                MikevanderHikz_NLM Offline
                                MikevanderHikz_NL
                                Dutch Users
                                wrote on last edited by
                                #103

                                Jah hey, hoe zit dat met die crewupdate ???

                                Dat zou het belangrijkste gedeelte van het spel moeten zijn. Spelers op het hoogste niveau waar GB zelf veel van kan leren m.b.t. simulatie / verbeterpunten. Op deze manier nodig je de actieve toppers toch niet uit om nog te blijven spelen ? Echt zwaar ruk dit. Het is dat er binnen de community nog een paar toppers zijn die zelf competities opzetten als CC/KL/CK maar zonder dat was er helemaal niks.

                                1 Reply Last reply
                                0
                                • Vertrigo_NLV Vertrigo_NL

                                  Ik vraag mijzelf inmiddels af waar ze bezig zijn op dat kantoor van gamebasics. Als de game 'basic' moet blijven, die indruk krijg ik van die naam, dan moet er eens gestopt worden met ongevraagd dingen aan te passen. Dingen ongevraagd aanpassen? Dat blijkt uit de post van @Harry-Poon

                                  @Harry-Poon said in Het grote Steal topic:

                                  We hebben de steals zojuist besproken. Gelukkig hebben we nog data van voor dat er iets aangepast was.
                                  [...]

                                  Ondertussen zit men wel te wachten op beloofde updates, maar die komen (vanzelfsprekend) voorlopig nog niet. Zie op de website van gamebasics dat er zes web developers zijn. Iets meer tempo in beloofde updates zou ik dan toch wel verwachten.. Of wordt er in het geheim gewerkt aan weer een andere versie van OSM?

                                  Op mij komt het geheel over alsof er een stelletje amateurs aan het werk zijn. Maargoed, zal de rest van mijn geklaag voor mezelf houden 😉

                                  Harry PoonH Offline
                                  Harry PoonH Offline
                                  Harry Poon
                                  wrote on last edited by
                                  #104

                                  @Vertrigo_NL Dit is inderdaad niet op aanvraag aangepast. Maar omdat het een grote impact had op de techniek. Het zou voor het spel geen impact moeten hebben, we zijn nu dus aan het onderzoeken of dat inderdaad het geval is.

                                  Wat betreft de Crew-update, wordt nog steeds hard aan gewerkt. Ontwikkelen kost nou eenmaal een hoop tijd 😉

                                  1 Reply Last reply
                                  0
                                  • vinnievuik_NLV Offline
                                    vinnievuik_NLV Offline
                                    vinnievuik_NL
                                    wrote on last edited by
                                    #105

                                    @Harry-Poon en alle geïnteresseerden.
                                    Door al deze discussies heb ik uit nieuwsgierigheid eens naar mijn database met testwedstrijden gekeken. Het zijn tests met volledig identieke teams (nostalgie competities, zonder stadionupgrades en dergelijke). De eerste set tests is van begin 2016, dus op OSM 2.0. De tweede set tests dateert van 2 maanden terug, dus op OSM 3.0.

                                    Ik heb deze definitie voor een steal aangehouden:

                                    • Minimaal 3 kansen meer dan je tegenstander, maar toch winst voor je tegenstander, of:
                                    • Minimaal 6 kansen meer dan je tegenstander, maar toch een gelijk spel

                                    Wedstrijden met 433A/433B ZDV tegen 433A/433B ZDV tegen elkaar

                                    Balbezit thuis: gemiddelde en standaardafwijking tussen haakjes
                                    Test 2016: 56% (8%)
                                    Test 2017: 57% (8%)

                                    Thuiswinst / gelijkspel / uitwinst
                                    Tests 2016: 54% / 33% / 13%
                                    Tests 2017: 60% / 23% / 17%

                                    Precisie: gemiddelde en standaardafwijking tussen haakjes
                                    Tests 2016: thuis 15% (9%), uit 12% (9%)
                                    Tests 2017: thuis 13% (10%), uit 10% (9%)

                                    Aantal wedstrijden die in een steal eindigden:
                                    Tests 2016: 13 van de 320 wedstrijden (4%)
                                    Tests 2017: 3 van de 30 wedstrijden (10%)

                                    Wedstrijden met 4231/451 SVA tegen 4231/451 SVA

                                    Balbezit thuis: gemiddelde en standaardafwijking tussen haakjes
                                    Tests 2016: 57% (5%)
                                    Tests 2017: 57% (4%)

                                    Thuiswinst / gelijkspel / uitwinst
                                    Tests 2016: 61% / 36% / 3%
                                    Tests 2017: 42% / 37% / 21%

                                    Precisie: gemiddelde en standaardafwijking tussen haakjes
                                    Tests 2016: thuis 20% (14%), uit 12% (19%)
                                    Tests 2017: thuis 9% (9%), uit 11% (19%)

                                    Aantal wedstrijden die in een steal eindigden:
                                    Tests 2016: 1 van de 61 wedstrijden (2%)
                                    Tests 2017: 4 van de 58 wedstrijden (7%)


                                    Zonder verandering in balbezit, win je nu dus regelmatig een uitwedstrijd met SVA tegen SVA (21%). Voorheen was dat vrijwel onmogelijk (slechts 3%). Uitslagen met SVA zijn dus duidelijk veel minder sterk gekoppeld aan wedstrijdstatistieken dan op OSM 2.0. Vooral de precisie thuis lijkt flink te zijn teruggeschroefd. De precisie uit was en blijft grillig (vaak 0%, maar soms ook meer dan 50%).

                                    Maar dat er meer steals voorkomen in 2017 t.o.v. 2016 lijkt me helder. En in deze resultaten zitten nog niet deze effecten:

                                    1. Het uit de hand gelopen team bouwen op OSM 3.0, waardoor de engine waarschijnlijk grilliger wordt.
                                    2. De sterke invloed van moraal op de precisie. Zodra je moraal van je team wat slechter wordt (bijvoorbeeld na 3 lastige uitwedstrijden aan het begin van het seizoen) keldert je precisie. Je krijgt dan de ene na de andere steal om de oren.

                                    Door deze effecten krijg je nog meer steals dan in de tests met identieke teams en goede moraal.

                                    Vooral dat laatste effect is veel te sterk. GB zou de community een groot plezier doen door moraal en precisie minder sterk te koppelen! Daarnaast mag sowieso de grilligheid van de precisie wel wat minder.

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • vinnievuik_NLV Offline
                                      vinnievuik_NLV Offline
                                      vinnievuik_NL
                                      wrote on last edited by
                                      #106

                                      Meteen maar een soort petitie, iedereen die minder steals (=grilligheid precisie) en minder invloed van moraal op de precisie wil, doet een upvote. Iedereen voor wie dat niet zo nodig hoeft, doet een downvote. Ik ben benieuwd 👍

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • Harry PoonH Offline
                                        Harry PoonH Offline
                                        Harry Poon
                                        wrote on last edited by
                                        #107

                                        We hebben de afgelopen weken flink gewerkt aan het terugdringen van de steals. We zien ook dat het flink effect heeft gehad. Eigenlijk vooral sinds dit weekend.

                                        Hopelijk is dat ook iets wat jullie merken. Het is niet zo dat ineens alle steals weg zijn (dat willen we ook helemaal niet). Daar komt nog bij dat het effect in sterkere competities uitvergroot wordt (niveau dichter bij elkaar ligt).

                                        Ben benieuwd of jullie iets gemerkt hebben!

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • Sjinne_4_ever_NLS Offline
                                          Sjinne_4_ever_NLS Offline
                                          Sjinne_4_ever_NL
                                          wrote on last edited by
                                          #108

                                          Het is rustig geweest hier, dus vast wel haha

                                          The OSM Tigers / http://www.onlinesoccermanager.nl/Crews/Profile

                                          1 Reply Last reply
                                          0
                                          Reply
                                          • Reply as topic
                                          Log in to reply
                                          • Oldest to Newest
                                          • Newest to Oldest
                                          • Most Votes


                                          • 1
                                          • 2
                                          • 3
                                          • 4
                                          • 5
                                          • 6
                                          • Login

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Categories
                                          • Recent
                                          • Tags
                                          • Popular