Voetbal: De Nederlandse competities
-
Derwort>?
-
This post is deleted!
-
@sirclitjeslikker_nl said in Eredivisie:
De afgelopen 11 seizoenen:
4x kampioen
5x tweede, kampioenschap op de laatste speeldag beslist
1x Tweede, op laatste speeldag kansloos
1x derdeBlijft vooral een heel sterk net niet gevoel hangen; hoe het in godsnaam mogelijk is dat je in 2007, 2010, 2016 en 2017 geen kampioen wordt is me nog steeds een raadsel.
2007 omdat PSV geluk heeft EN OMDAT VERTONGHEN NAMENS RKC WAALWIJK TEGEN AJAX SCOORDE (was toch dat seizoen? #redface)
2010 omdat FC Twente zoveel geluk had
2016 omdat Frank de Boer een debiel is
2017 omdat we het begin teveel lieten liggen en Feyenoord geluk had
2018 omdat PSV ELKE WEDSTRUJD FUCKING VEEL GELUK HEEFT GEHAD EN ONTERECHT GEWONNEN HET HELE SEIZOEN LANG -
Toch maar mooi weer het beste doelsaldo
9 jaar op rij top twee ookWij zijn Ajax wij zijn vrij goed!
We moeten er volgend jaar opzich wel wat van kunnen maken in de eredivisie. Als Kluivert en de Ligt beseffen dat ze nog helemaal niks te zoeken hebben in het buitenland en we Ziyech kunnen vervangen.
Was voor Appie een perfect moment geweest om die rol van Ziyech over te nemen overigens...
-
@sirclitjeslikker_nl said in Eredivisie:
Toch maar mooi weer het beste doelsaldo
9 jaar op rij top twee ookWij zijn Ajax wij zijn vrij goed!
We moeten er volgend jaar opzich wel wat van kunnen maken in de eredivisie. Als Kluivert en de Ligt beseffen dat ze nog helemaal niks te zoeken hebben in het buitenland en we Ziyech kunnen vervangen.
Was voor Appie een perfect moment geweest om die rol van Ziyech over te nemen overigens...
Ziyech kan door Frenkie de Jong vervangen worden. Schone is degene die moet worden vervangen. Persoonlijk zie ik graag een speler die alles opruimt achter de Jong en van de Beek. Type Casemiro.
-
Ze moeten gewoon Klaasen terug halen
-
Nee laat hem maar mooi op de tribunes van Everton zitten
-
@bringdaruckus_nl haal Blind maar terug, je moet wel iemand met balgevoel hebben op 6.
-
@hap-slik-weg_nl Die verdient 4/5 Miljoen per jaar, gaat echt niet komen. Daarbij schijnt hij ook niet weg te 'moeten' bij MU.
Misschien is Anita een reëler alternatief, maar die heb ik laatste 2 seizoenen nauwelijks gezien. Of bijvoorbeeld van Ginkel halen en Donny op 6. -
@bringdaruckus_nl said in Eredivisie:
Ziyech kan door Frenkie de Jong vervangen worden. Schone is degene die moet worden vervangen. Persoonlijk zie ik graag een speler die alles opruimt achter de Jong en van de Beek. Type Casemiro.
Inderdaad Ajax moet eindelijk een keer een verdedigend ingestelde middenvelder halen in plaats van alleen maar die aanvallend denkende dribbelaartjes.
-
@bjorn2321_nl said in Eredivisie:
@hap-slik-weg_nl Die verdient 4/5 Miljoen per jaar, gaat echt niet komen. Daarbij schijnt hij ook niet weg te 'moeten' bij MU.
Misschien is Anita een reëler alternatief, maar die heb ik laatste 2 seizoenen nauwelijks gezien. Of bijvoorbeeld van Ginkel halen en Donny op 6.Anita zit voornamelijk op de tribune/bank in de Championship. Lekker laten waar die is
-
@suiz-luárez_nl said in Eredivisie:
@bringdaruckus_nl said in Eredivisie:
Inderdaad Ajax moet eindelijk een keer een verdedigend ingestelde middenvelder halen in plaats van alleen maar die aanvallend denkende dribbelaartjes.
Inderdaad. Op de halven zie ik wel graag echte voetballers maar op dm zie ik graag een atletische speler die alles opruimt. Als die dat combineren met technische hoogstandjes en dribbels is dat fantastisch maar dan kom je bij categorie Edgar Davids, oftewel onhaalbaar tegenwoordig.
Eiting vind ik ook niks. Dat vind ik de jonge versie van Schone zonder zijn wedstrijdervaring en vrije trappen
-
@suiz-luárez_nl Nou hallo Frank de Boer voetbal. Want ja dan komt er weer een speler als Enoh of Serero te staan. Harde werkers hoor, maar laten het team niet beter voetballen. Als het nou een type Busquets is oke.
-
Real Madrid heeft volgens mij aardig voetbal laten zien met Casemiro in het elftal. Die 6 moet natuurlijk wel de bal naar de juiste kleur kunnen spelen.
-
@suiz-luárez_nl Real laat vooral reactievoetbal zien en Casemiro levert hem mooi in bij Modric of Kroos die er dan een magistrale pass uitgooien. Bij Ajax hebben we zulke spelers niet (ook omdat de aanvallers dan weer niet vrijlopen of w/e), waardoor je dus meer voetbal moet hebben. Misschien in Europa meer met een breekijzer spelen op het middenveld, maar in de Eredivisie sowieso niet.
-
Bazoer zou een prima zes zijn voor Ajax. Kan onder de druk uit ballen maar heeft ook wel de body en het loopvermogen om verdedigend werk te verrichten.
Met Alderweireld en Verthongen erachter en Eriksen ervoor heb je al een hele andere zes nodig dan in dit elftal. Ik denk overigens dat wij gerust twee middenvelders kunnen halen deze zomer hoor.
-
@hap-slik-weg_nl said in Eredivisie:
@suiz-luárez_nl Nou hallo Frank de Boer voetbal. Want ja dan komt er weer een speler als Enoh of Serero te staan. Harde werkers hoor, maar laten het team niet beter voetballen. Als het nou een type Busquets is oke.
Een type Enoh is prima. Het probleem is dat Frank de Boer er vervolgens Siem de Jong en Davy Klaassen ervoor zet. Als toetje zet hij ook nog eens soms Siggie en Schone op de vleugels. Zo krijg je inderdaad wel betonvoetbal ja. een middenveld met Nouri, Frenkie en een echte breker (nigel de jong ofzo) zou wel echt dik zijn
Een harde werker die de rommel opruimt is prima maar 3 spelers op het middenveld die het voornamelijk van hard werk moeten hebben is too much. Zelfs Mourinho stelt op 10 altijd een zeer goede voetballer op (ozil, sneijder).
-
@bringdaruckus_nl Ik vraag me alleen af waarom Ajax niet eens een specifieke 6 kan opleiden. Het zijn altijd gemaakte 6 geweest de laatste jaren: Schone, vd Beek, Anita, Blind.
Matusiwa/Eiting of anders straks Sinkgraven niet gewoon een optie?
En hoe zit het met Dani de Wit; geen beste voetballer, maar zou je die er niet bij moeten halen om te kijken of het wat is? Er zijn meer spelers die in JA niet per se positief opvielen maar in het eerste wel rendeerden...Achterin wel een nieuwe LCV nodig, want Wober heeft het m.i. niet helemaal.
Bande - Dolberg - Neres
Frenkie - Eiting/Matusiwa/Sinkgraven - vd Beek
Tagliafico - aankoop - Schuurs/de Ligt - aankoop/Mazraoui
OnanaBank
v Leer
Schone
Huntelaar
Wober
Johnsen
verdediger 2
buitenspeler 2Ik ga er dan vanuit dat Kluivert en Ziyech sowieso weg zijn en de Ligt waarschijlijk ook wel.
-
Schuurs is nog totaal niet klaar om direct in de basis van Ajax te spelen, weet je hoe groot de stap is van de Jupiler League naar een topclub in de Eredivisie? Wöber heeft het dit seizoen niet best gedaan, maar zie nog wel potentie in hem. Rechts centraal moet die Magallan komen, hopelijk is die goed. Op 6 zou ik juist graag een aankoop zien want de namen die jij noemt komen mijns inziens tekort.
-
Als Kluivert, Dolberg, Neres, Ziyech, vd Beek, Tagliaficor, de Ligt en Onana weg gaan heb je 300 miljoen op de bank, maar geen fatsoenlijk elftal meer over. Enige spelers die willen komen is middelmaat als Labyad, of jonge spelers die na 1 seizoen weg willen.
Vroeger gingen de spelers als ze 26 waren, nu vinden we 23 heel normaal. Maar de Ligt (18), Kluivert (18), Neres (21) en Onana (22) vinden dat je na 40/50 wedstrijden al klaar bent voor de Europese top. Zelfs jeugdspelers gaan op hun 15/16 naar Engeland. Waarvoor leidt je dan in godsnaam op?
Dan kun je beter een handelshuis worden zoals in Portugal, die clubs presteren nog wel enigszins in Europa.