manipuleren van het scouten
-
Hallo,
De laatste tijd valt me op dat het scouten op een voor de OSM-spelers zeer onvoordelige/dure wijze plaatsvind.
Als je invult dat je bv een keeper wilt scouten met een speelsterkte tussen 70 en 80 dan krijg je drie opties tussen 70 en 74 speelsterkte getoond.
Als je vervolgens opnieuw gaat scouten omdat je een betere keeper wilt hebben (en daar gaat het natuurlijk om dat je wederom 16 coins te gaat betalen) voor een keeper maar nu tussen 80 en 90 dan krijg je drie opties tussen 86 en 90 voorgeschoteld. Het hele gebied tussen speelsterkte 74 tot aan 86 wordt niet getoond terwijl daar natuurlijk ook heeeeeeel veel keepers in te vinden zijn.Dit is dus naar mijn mening sterk gemanipuleerd, net zo als het soms zeer sneaky opeens bv 8 seconden in de 17 uur tijdsduur schieten van de klok tot dat de scout terug is en dat het je dan 17 coins kost in plaats van 16 om de scout gelijk te laten terugkomen.
Ook dat is uiteraard zo ingesteld om spelers meer coins te laten betalen.Ik ben nu 12 jaar lid van OSM en vind dat eigenlijk zo langzaam aan steeds meer van deze ongewenste instellingen in het spel worden geïntroduceerd die voor de OSM-spelers onnodig duur en zeer ergerlijk en irritant zijn. Het geheel riekt naar een steeds grotere mate van inkomsten verhoging voor de eigenaren.
Gaarne hoor ik jullie reactie.
-
De spelers die de scout laat tonen worden volledig random geselecteerd uit de vijver met de beschikbare spelers die vallen onder de opties die je hebt geselecteerd bij het op pad sturen van je scout. Verder ligt het er natuurlijk aan welke andere opties je kiest bij de scout. Geef je bijvoorbeeld ook de leeftijdscategorie op bij het zoeken van de scout? Zo ja, dan verkleint dit natuurlijk al de beschikbare spelers. En datzelfde geldt voor het zoeken naar bijvoorbeeld aanvallend of verdedigend ingestelde spelers (bij aanvallers, middenvelders en verdedigers). En dan zijn de andere managers in je competitie ook nog een factor. Misschien hebben zij al een aantal van de beschikbare keepers in de range van 70 - 79 gekocht. Dan wordt de vijver met nog beschikbare spelers ook kleiner.
Dit heeft dus niets met manipulatie te maken, maar ligt dus aan de eerder genoemde factoren.Het klopt inderdaad dat timer gebaseerde acties van tijd tot tijd net even een paar seconden langer duren dan de standaard tijd. Je zou dit misschien sneaky kunnen noemen, maar aan de andere is het ook gewoon een kwestie van even opletten. Het zijn namelijk maar een paar seconden.
Je moet niet vergeten dat OSM een free-to-play game is. Dat betekent dus dat je OSM helemaal gratis zou kunnen spelen. Gamebasics (de eigenaar van OSM) moet dus andere manieren vinden om inkomsten te genereren. De kosten moeten gedekt worden niet waar?
Daarvoor zijn er dus de mogelijkheid om bijvoorbeeld timers direct af te kopen óf om extra Bosscoins er tegen aan te gooien wanneer je niet voldoende clubkasgeld hebt om een speler te kopen (clubkas compensatie). Ondanks dat deze opties er zijn, betekent dat niet dat je er ook gebruik van moet maken. Je kan er namelijk gewoon voor kiezen om de timers helemaal af te laten lopen. Het bijvoorbeeld direct afkopen van de timers is dan dus geheel de eigen keuze van de gebruiker.Vind je dit alles niets? Prima, dat mag je vinden. Je hebt altijd de keuze om te stoppen met het spelen van OSM. Echter, ik vraag me sterk af of er ergens nog een free-to-play game bestaat die dit soort mechanieken niet gebruikt. Microtransacties zijn namelijk de standaard geworden voor free-to-play games.
Als laatste wil ik dan nog even vermelden dat het Hulp forum bedoeld is voor het stellen van vragen of om bugs te melden. Dit forum is niet bedoeld voor discussies. Bij deze verplaats ik dus je topic naar het OSM: Het Spel forum.