Uitzetten weekendacties
-
Al geruime tijd erger ik mij aan de ‘weekendacties’, die Gamebasics de laatste tijd helaas steeds vaker invoert. Deze weekendacties hebben een zeer negatieve invloed op het eerlijk verloop van een competitie. Dit heeft twee oorzaken:
- Ten eerste hebben managers die net voor ingang van een weekendactie een bepaalde handeling verrichten een groot nadeel ten opzichte van managers die dit net na ingang van de actie doen. Als de timer van de scout of stadionverbouwing met 12 uur verkort wordt, maakt dit veel verschil. Weliswaar worden de weekendacties tegenwoordig van tevoren aangekondigd op het Engelse forum (waarvoor dank), maar de praktijk is helaas dat veel managers niet op het forum kijken, omdat het slecht toegankelijk is (niet bereikbaar via de app en losgekoppeld van het spel).
- Ten tweede zijn de weekendacties op zichzelf oneerlijk. Een turboscout betekent in fanatieke competities niets anders dan dat er om de 2 uur handel kan worden gehaald in plaats van om de 16 uur (scouten voor versterkingen is na de voorbereiding toch al niet meer mogelijk), waardoor deze competities nog meer verworden tot een pay-to-wingala. Het event met hogere verkoopkansen zorgt ervoor dat bepaalde teams in korte tijd voor tientallen miljoenen aan spelers verkopen, terwijl andere teams met lege handen achterblijven en een onoverbrugbare achterstand oplopen. Ook met het huidige event (oa meer progressie in thuiswedstrijden) wordt de plank misgeslagen. Managers die dit weekend twee keer thuis spelen hebben een incidenteel voordeel ten opzichte van managers die dit weekend twee keer uit spelen. Als je net de pech hebt dat je uitgerekend dit weekend het uitspelende team in een belangrijke wedstrijd bent, is dat behoorlijk frustrerend en onrechtvaardig. Ik snap überhaupt niet dat Gamebasics dit zelf niet inziet?
Ik hoop dat het duidelijk is: de weekendacties leiden tot oneerlijkheid en bederven het spelplezier. Daarom mijn voorstel om bij het aanmaken van een competitie de mogelijkheid toe te voegen om de weekendacties uit te zetten via de geavanceerde competitie-instellingen. Dit moet er ongeveer als volgt uit zien: https://i.imgur.com/RKtHfN8.png
Dit zou een mooi gebaar zijn richting de ervaren managers, zo blijft OSM ook op 3.0 nog een beetje bespeelbaar. Momenteel proberen we zo goed mogelijk rekening te houden met de weekendacties, door belangrijke competities op maandagen te laten beginnen of zelfs een week uit te stellen, maar ondanks dat ondervinden we er zeer veel hinder van.
-
Had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Helemaal mee eens dus. Werk aan de winkel voor GB.
-
helemaal mee eens
-
Beetje realistisch blijven.
Jullie weten goed genoeg dat gamebasics als commercieel bedrijf dit niet zal en kan doen.
Dit wil niet zeggen dat het niet beter of anders kan georganiseerd worden maar afschaffen of spelers de optie geven om het uit te zetten zie ik persoonlijk niet gebeuren.
Vind het ook raar dat jullie altijd beginnen over rekening te houden met de oude garde waar ik mijzelf toch ook bij mag rekenen. Tijden veranderen en eeuwig blijven vastklampen aan hetgene vroeger was vind ik nutteloos.
Het kan allemaal een pak beter en er moet rekening gehouden worden met vragen van de gebruikers maar voor mij hoeft niet alles terug naar de préhistorie.
-
@a-touch-of-magic_nl Hoezo niet realistisch? Mijn idee is slechts om de weekendacties uit te kunnen zetten via de geavanceerde competitie-instellingen, niet om de gehele weekendacties af te schaffen.
In minder dan 1% van alle competities wordt met aangepaste instellingen gespeeld (bron: 4e post van dit topic). Dit is ook logisch, want het is totaal niet aantrekkelijk om een competitie met geavanceerde instellingen aan te maken. Speel je met geavanceerde competitie-instellingen, dan word je zwaar gekort op je BC-bonus aan het einde van het seizoen en kunnen er alleen managers op uitnodiging je competitie joinen.
Voor GB zal het dan ook een verwaarloosbare invloed hebben als er één geavanceerde competitie-instelling wordt toegevoegd. Hier zitten echter wel grote voordelen aan verbonden voor een (weliswaar kleine) groep managers, om redenen die ik in de beginpost heb uitgelegd. Dat ze bij GB weinig waarde hechten aan deze groep managers hoef je mij niet te vertellen, maar met dit soort simpele dingetjes kun je er wel voor zorgen dat bepaalde managers aan het spel verbonden blijven. Verder beweer ik nergens dat alles terug moet gaan naar de prehistorie, ik doe gewoon een suggestie.
-
Die préhistorie was niet op jou.
Vind wel dat die weekendacties niet zouden moeten gelden voor battles, crewcup en andere waar dit een enorme invloed kan hebben maar ik geloof echt niet dat men daar rekening mee zal houden dus ik probeer er het best mogelijke mee om te gaan.
Via geavanceerde opties vind ik ook gewoon geen oplossing omdat zoals je zelf zegt deze nauwelijks bestaan en je afhankelijk bent van de moderator zelf. Voor mij zou dit automatisch moeten gebeuren in zo'n competities maar dit zal technisch te moeilijk zijn veronderstel ik dan.
Ik stel mij eerder de vraag of het nodig is om dit over 4 dagen te spreiden. 1 dag per week lijkt mij meer dan genoeg.
En uiteraard ruime en duidelijke aankondiging op voorhand zodat iedereen met gelijke wapens kan strijden. -
Heb zelf niet zo een moeite met die weekendacties. Zolang GB het maar een beetje gevarieerd houd. Dus niet elke keer acties die veel coins kosten. En ook niet perse elke week. Gewoon af en toe. Het spelplezier kan er zeker door toenemen voor mij, in een lange 20 mans comp is het best cool dat je naar nog een hoger eindtotaal kan doorstomen als je ff wat extra progressie boekt bij trainingen. De versnelde scout ben ik ook niet zo een fan van, maargoed, zo treurig dat ik dan zelf elke 2 uur ga scouten ben ik niet. En ik ga er vanuit dat de rest dit ook wel een beetje relaxed aanpakt.
Oneerlijk is het iig zeker niet. Slecht uitgekozen woord ook. Het kan een keertje nadelig of positief uitpakken maar in princiepe heeft iedereen dezelfde kansen want niemand word er van uitgesloten.
-
@mikevanderhilst_nl Een deel van de oneerlijkheid zit ‘m nogmaals in het feit dat de acties niet goed van tevoren aangekondigd worden. Stel weekendactie gaat om 16.00 in. Speler A upgrade zijn stadion om 15.59 en moet 18 uur wachten, speler B upgrade zijn stadion om 16.01 en moet 6 uur wachten. Dat is gewoon krom. En neem het huidige event, waarbij de thuisspelende ploeg een extra veldvoordeel wordt gegund in vergelijking met normaal. Dan is het ook maar geluk hebben dat je net dit weekend veel (belangrijke) thuiswedstrijden hebt. Maar jij vindt oneerlijk een slecht gekozen woord, want?
-
@memphis-united_nl said in Uitzetten weekendacties:
En neem het huidige event, waarbij de thuisspelende ploeg een extra veldvoordeel wordt gegund in vergelijking met normaal. Dan is het ook maar net geluk hebben dat je net dit weekend veel (belangrijke) thuiswedstrijden hebt.
Volgens mij maakte dat helemaal geen onderdeel uit van het huidige event. Ja, je timers lopen korter en het is inderdaad kut-met-peren als je net ervoor die 18 uur instapt (gold overigens ook voor de Turbo-scout), maar je hebt geen extra thuisvoordeel vanuit het event voor zover ik dat heb kunnen teruglezen..
-
De weekend acties worden op het Engelse updates forum aangekondigd. Dit gebeurd een paar dagen voordat het event live gaat.
https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/17595/promotions-campaigns/84
Je zal dus dit topic in de gaten moeten houden voor de weekendacties.
-
@keejos_nl Hier de beschrijving van het huidige event:
'More advantage during a match of home', lijkt me vrij duidelijk
Ik zie dat het thuisvoordeel bij maximaal geupgrade velden nu 8% bedraagt, normaal is dat 6% geloof ik.@fc-eddie_nl I know, staat ook in mijn openingspost vermeld. Probleem is dat een groot deel van de managers niet op de fora kijkt (niet bereikbaar via de app en losgekoppeld van het spel). Maar in ieder geval al een verbetering dat GB het überhaupt aankondigt, dat zeker.
-
'More advantage during a match of home', lijkt me vrij duidelijk
Ik zie het! Ik trek bij deze m'n opmerking in! #fingerscrossed voor thuiswedstrijden!
-
Die 3 dingen zijn toch gewoon de standaard voordelen van stadion upgraden?
Training upgrade - meer boost bij trainingen, stadion upgrade - meer inkomensten, veld upgrade - meer thuisvoordeel.Lijkt mij gewoon dat ze dat bedoelen.
‘Extra’ voordeel buiten de upgrades om zou ook nergens op slaan. Het enige voordeel is volgens mij gewoon dat die stapjes gewoon nu iets sneller gaan. -
@mikevanderhilst_nl Nogmaals, dat is dus niet zo. Normaal geven de velden 2% (level 1), 4% (level 2) of 6% (level 3) thuisvoordeel. Dit weekend zijn deze percentages tijdelijk verhoogd naar 4%, 6% en 8%
-
gewoon een corrupte zooi, het geheel is belangrijker , dan waar we vandaan komen.
dus dat hele gelul, van op zijn zolderkamertje uitgevonden, kan zo de prullenbak in.
leuk dat globale spel aanbod...krijgen zie hier ook internatioanale subsidie voor of wat?
-
volgende bedrijfsuitje is zeker met Putin in de Skybox?
beetje shotjes nemen en zaken bespreken.
-
@mikevanderhilst_nl Nogmaals, dat is dus niet zo. Normaal geven de velden 2% (level 1), 4% (level 2) of 6% (level 3) thuisvoordeel. Dit weekend zijn deze percentages tijdelijk verhoogd naar 4%, 6% en 8%
Oke man, dat had ik gemist.
Tja... beetje nutteloze actie dan van GB... en idd een kleine geluksfactor mocht je nu toevallig 2x thuisspelen. -
@oioihillegom_nl said in Uitzetten weekendacties:
gewoon een corrupte zooi, het geheel is belangrijker , dan waar we vandaan komen.
dus dat hele gelul, van op zijn zolderkamertje uitgevonden, kan zo de prullenbak in.
leuk dat globale spel aanbod...krijgen zie hier ook internatioanale subsidie voor of wat?
Hou het eens wat kalm.
Alle grote bedrijven zijn begonnen met een idee op een zolderkamertje.
Zoals ik al ergens zei is GB nog altijd een commercieel bedrijf en geen liefdadigheidsinstelling of hobbyclubje.
-
Thanks voor de feedback allemaal!
Wat betreft je suggestie @Memphis-United_NL, is inderdaad een bruikbare optie. Helaas is dat gewoon best wel veel werk om te maken (komt door hoe die acties werken en hoe die andere settings zoals Trainingskampen werken). Terecht punt wat betreft de thuiswedstrijden, foutje aan mijn kant. Ik zal kijken of we deze volgende keer 2 of 4 dagen kunnen doen. Wel zo eerlijk!