Taal en Spelfouten
-
Hoe meld ik een spel- of taalfout?
-
Kijk eerst naar de fouten die al in dit topic zijn gemeld. Dit voorkomt dubbele meldingen, wat alleen maar extra werk oplevert voor zowel jou als manager als ons moderatorteam.
-
Kijk daarna waar de fout staat. Staat die bijvoorbeeld in de krant dan zet je bovenaan het bericht Spelfout/Taalfout Krant! Als je niet meldt waar het staat kunnen we er alsnog niets mee.
-
Als dit allemaal in orde is ga je verder met de fout zelf. Het liefst heb ik dat je er een screenshot van maakt. Hoe dit moet staat hier. Lukt dit niet of is dit niet nodig omdat het zonder screen ook wel duidelijk genoeg, dan kopieer je de fout ( het hele stukje! ) en plakt hem in het bericht.
-
-
http://www.onlinesoccermanager.nl/LeagueTypes/Team/33/4
De (s)tadionnaam van Arka Gydnia (Polen)
-
Wanneer je naar het profiel van een bevriende manager gaat, staat daar tussen 'chat' en 'nodig uit' de optie 'ontvriendt'.
Aangezien zowel 'chat' als 'nodig uit' in de bevelende wijze staan, zou het logisch zijn dat dit ook geldt voor de optie 'ontvriend', zonder 't' achteraan dus. Bij een bevel ga je niet de derde persoon enkelvoud gebruiken. Je zou bijvoorbeeld ook niet zeggen 'valt aan' maar wel 'val aan'.
-
@sir-bavo_nl said in Taal en Spelfouten:
Wanneer je naar het profiel van een bevriende manager gaat, staat daar tussen 'chat' en 'nodig uit' de optie 'ontvriendt'.
Aangezien zowel 'chat' als 'nodig uit' in de bevelende wijze staan, zou het logisch zijn dat dit ook geldt voor de optie 'ontvriend', zonder 't' achteraan dus. Bij een bevel ga je niet de derde persoon enkelvoud gebruiken. Je zou bijvoorbeeld ook niet zeggen 'valt aan' maar wel 'val aan'.
Doorgegeven!
-
Hey, de Franse club OGC Nice wordt sinds kort op zowel mobiel als pc weergegeven als 'Mooi'. Dit heb ik pas vandaag gemerkt dus kan nog niet zo lang zijn, en ik kan enkel meepraten over de club in mijn actieve competitie, uiteraard. Wou dit toch even melden!
Hierbij de link naar het team:
-
Haha Dank je wel voor het opmerken. Het ziet er naar uit dat het systeem dit letterlijk heeft vertaald naar het Nederlands. Ik zal het doorgeven.