Politiek
-
@bartje-bergkamp_nl jouw status zegt genoeg ;ik Google niet ik vraag mijn vriendin
-
Cold day in hell als EU-kritiek onder de noemer fascisme wordt geschaard. Het leuke aan Baudet is trouwens dat hij altijd zal roepen dat hij verkeerd is geïnterpreteerd door de linkse media en dat zijn kiezers hem daarin volgen. Daardoor kunnen kiezers al hun persoonlijke opvattingen op Baudet projecteren - wat hij écht vindt, komt (heel toevallig) precies overeen met wat ik vind. Een briljante eigenschap om te hebben als politicus. Volg verder de Nederlandse politiek niet goed genoeg om te beoordelen in hoeverre FVD zich 'schuldig' maakt aan de rest van Barts lijstje. Kan me vaak wel ergeren aan de tegenreactie. Kritiek op de media kan heel legitiem zijn (is het vaak niet). Kritiek op de elite kan heel legitiem zijn (is het vaak). Ik ga niet krampachtig de elite of de mainstream media verdedigen omdat ze door Baudet worden aangevallen, want ze doen genoeg verkeerd.
-
Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel.
Baudet: Wij zullen niet rusten totdat onze democratie is hersteld en het partijkartel is gebroken. We gaan bindende referenda introduceren. Volksinitiatieven. Open sollicitaties voor publieke functies. Gekozen burgemeesters.
lol
-
Hier lees ik met enige verbazing reacties die er gepost zijn en het meeste kan ik weglachen, echter de implicatie dat iemand die FvD aanhangt het slecht voor heeft met de anders gekleurde manager is de grootste nonsens die erin staat.
Wat ieder van een partij vind, terecht of onterecht dat mag en zijn we hier allen vrij in om onze mening te geven. Echter impliceren dat iemand racistisch is aan de hand van de keus voor een politieke partij is zeer verwerpelijk.
Sterker nog, mocht je een sterke mening kunnen geven waarom je het niet met een partij kan vinden, dien je natuurlijk nooit de 'makkelijke' racisme kaart te trekken om in het vervolg hiervan nog serieus genomen te worden.Dus hierbij vraag ik je om excuses van deze grove belediging die je plaats aan mijn adres.
Vlaams Belang is eerder te vergelijken met de PVV, al is Vlaams Belang het enige antwoord wat zij in Belgie op politiek vlak hebben.
Voor een goed werken Europa, waarbij wij wel met alle landen kunnen samen werken maar NIET alle regels opgelegd krijgen uit Brussel is een mooi front tussen: Front National, Vlaams Belang, FvD & Nigel Farrage een goede basis hiervan in mijn ogen.
Zelf ben ik overgestapt vanaf de VVD, daar waar VVD ondernemend NL letterlijk links liet liggen is FvD het rechtse geluid voor de entrepreneurs onder ons.
-
@bartje-bergkamp_nl said in Politiek:
@lucasveld_nl said in Politiek:
@bartje-bergkamp_nl Misschien moet je eerst eens beter geinformeerd zijn voordat je zomaar een label 'fascisme' of, zoals wel vaker wordt gedaan, 'racisme', 'extremisme' op mensen of partijen plakt. Als je beter op de hoogte was geweest, had je gemerkt dat FvD helemaal geen ''partij met fascistische trekjes'' is.
Oh, vertel?
Zomaar wat punten die traditioneel steeds terugkeren bij fascisten:
- Beweren dat de natie wordt bedreigd door "gevaarlijke anderen" die "niet bij ons passen" en door een "slechte elite" die de belangen van het "gewone volk" verkwanselt, hetgeen alleen opgelost kan worden door één man/partij.
- Bestempelen van universiteiten en journalisten als vijand van het volk.
- Ophemelen van (neo)klassieke architectuur en muziek als hoogtepunt van onze beschaving.
- Bekritiseren van de Europese Unie en stellen dat ons land zijn macht terug moet krijgen.
- Benoemen van samenzweringstheorieën zoals de replacement-theorie en cultureel-marxisme.
- Willen terugkeren naar traditionele 'family values' en daarbij stellen dat vrouwen minderwaardig zijn tov mannen.
Daarnaast had Baudet het in zijn speech o.a. over de "Boreale wereld", ook al een populair begrip bij types als Mussolini en Le Pen.
Maar goed, het kan zijn dat het toeval is dat Baudet het hier over heeft en dat er geen enkel raakvlak is met het fascisme.
Guilt by Association. Inhoudelijk sterk
-
@l-r-van-kessel_nl said in Politiek:
Zelf ben ik overgestapt vanaf de VVD, daar waar VVD ondernemend NL letterlijk links liet liggen is FvD het rechtse geluid voor de entrepreneurs onder ons
Het viel me ook op dat FVD relatief veel kiezers met een lage en gemiddelde opleiding heeft, maar ook veel kiezers met een bovengemiddeld inkomen. Mensen die het bestehalen uit de mogelijkheden die ze hebben.
Ik zie de media niet als ''de vijand van het volk''. Ik denk wel dat het onmogelijk is om helemaal objectief te zijn, en dat er meer media met een linkse dan een rechtse media is. Vaak erger ik me eraan maar van deze golf van verontwaardiging kan ik dan ook wel weer genieten.
-
media zijn
-
@dikketuur_nl In ieder geval tegen massa-immigratie. Ook geld in eigen land investeren. Ik steun dus Baudet.
-
@timeenennaam_nl Was sowieso geen grammaticaal hoogstandje, die hele post. Zonde
-
@l-r-van-kessel_nl said in Politiek:
Hier lees ik met enige verbazing reacties die er gepost zijn en het meeste kan ik weglachen, echter de implicatie dat iemand die FvD aanhangt het slecht voor heeft met de anders gekleurde manager is de grootste nonsens die erin staat.
Wat ieder van een partij vind, terecht of onterecht dat mag en zijn we hier allen vrij in om onze mening te geven. Echter impliceren dat iemand racistisch is aan de hand van de keus voor een politieke partij is zeer verwerpelijk.
Sterker nog, mocht je een sterke mening kunnen geven waarom je het niet met een partij kan vinden, dien je natuurlijk nooit de 'makkelijke' racisme kaart te trekken om in het vervolg hiervan nog serieus genomen te worden.Dus hierbij vraag ik je om excuses van deze grove belediging die je plaats aan mijn adres.
Vlaams Belang is eerder te vergelijken met de PVV, al is Vlaams Belang het enige antwoord wat zij in Belgie op politiek vlak hebben.
Voor een goed werken Europa, waarbij wij wel met alle landen kunnen samen werken maar NIET alle regels opgelegd krijgen uit Brussel is een mooi front tussen: Front National, Vlaams Belang, FvD & Nigel Farrage een goede basis hiervan in mijn ogen.
Zelf ben ik overgestapt vanaf de VVD, daar waar VVD ondernemend NL letterlijk links liet liggen is FvD het rechtse geluid voor de entrepreneurs onder ons.
Impliceren dat iemand racistisch is aan de hand van de keus van een politieke partij snap ik nog wel als het om PVV gaat. Laten we eerlijk zijn, er is maar een reden waarom mensen op de PVV stemmen. Net zoals Partij van de Dieren stemmers maar een reden hebben dat ze op die partij stemmen.
FvD heeft wel wat discriminerende trekjes maar stellen dat de stemmers allemaal racistisch zijn gaat hierbij 10 stappen te ver. Als niet witte manager ken ik ook genoeg mensen die FvD stemmen. Zelf vind ik het te ver gaan maar ergens begrijp ik het wel. Als je rechts economisch bent dan is er bizar weinig te kiezen gewoon. Dan is het FvD of VVD. Laatstgenoemde zou ik ook niet echt een partij willen noemen die een verbindende factor heeft tussen verschillende culturen. Al vind ik het tegenwoordig wel wat beter.
Ik was altijd wel een fan van de style van Bill Clinton. Populair onder de minderheden maar kon zonder problemen en haat impopulaire beslissingen maken zoals minder uitkeringen.
-
Waarom heb ik nog geen dreigappjes en hijgvoicemails? Tim, ik wacht op je berichtje
-
@dominicm_nl said in Politiek:
Waarom heb ik nog geen dreigappjes en hijgvoicemails? Tim, ik wacht op je berichtje
Tim heeft geen smartphone maar een nokia uit het jaar 2002
-
@bringdaruckus_nl Hij is ondertussen al 2 jaar oveegestapt naar de nieuwere 3310.
-
@furrax_nl said in Politiek:
@dikketuur_nl In ieder geval tegen massa-immigratie. Ook geld in eigen land investeren. Ik steun dus Baudet.
Ik ook. Ook los van politiek vind ik hem gewoon een geweldig figuur
-
@furrax_nl
Ik heb inmiddels een Samsung Galaxy nogwat -
je kan wel 100 jaartallen uit je geschiedenisboeken onthouden maar van je tellie is te moeilijk?
-
Nou ja vind ik niet zo raar
-
Gisteren weer een mooi stuk bij Jensen.
Voor degene die het niet voorbij hebben zien komen, de demonisering van Thierry lijkt verdacht veel op die van Pim toen der tijd.
Het fatsoen waar links het altijd over heeft dat bij rechts zou ontbreken, terwijl er enkel fatsoen bij rechts te vinden is en bij links nergens te bespeuren valt..Iedereen die Jensen heeft gemist gisteren, kijk even de eerste 20minuten terug.
-
Boehoe een vrouw heeft wat geroepen tijdens een demonstratie, tijd voor rechts om meteen weer in de slachtofferrol te kruipen.