Voetbal: Champions League & Europa League
-
@patje-miltie_nl ja precies dat, nooit meer tegengoals!
-
@daankaars_nl Het is allemaal zo makkelijk he
-
Zonde dat Feyenoord het in de laatste seconde heeft vergooit, ik geef ze nu nog maar een kleine kans. Mede doordat Feyenoord in uitwedstrijden regelmatig dramatisch presteert.
PSV heeft mij nog verrast een gelijkspel en de 0 gehouden bij Leicester. Ik hoop dat zij het wel redden om een ronde door te komen waar vermoedelijk Bodo Glimt wacht.
Finale PSV-Feyenoord is nog altijd mogelijk, al is de kans groter dat dit Leicester-Marseille wordt.Barca is in de EL op een gelijkspel blijven steken bij Frankfurt, al verwacht ik hier in de thuiswedstrijd weinig problemen voor Barca.
Atalanta-Leipzig wordt nog wel zeer spannend volgende week, beide teams willen ook wel voetballen wat een mooi gevecht belooft.
Gio heeft niet kunnen winnen met de Rangers, iets wat wel van belang is als hij Nederland wilt helpen aan een hogere coëfficiënt t.o.v. de Portugezen.En dan hebben we afgelopen week nog de Benzema show gehad, REAL is zeer goed bezig!
-
Liverpool-Villareal
Man City-Real MadridFinale hopelijk Liverpool-Real Madrid.
Atletico heeft zich gisteren wederom extreem misdragen, hier volgen vermoedelijk nog de nodige sancties op.
Benieuwd wat Feyenoord en PSV vanavond laten zien!
-
Frankfurt heeft na pingels gewonnen van de Rangers.
Jammer, ik had het Gio zeker gegund en de club zelf ook.
Al laat deze finale ook weer zien dat de EL door 'kleine' clubs gewonnen kan worden en daarmee de Conf league helemaal in de schaduw komt te staan van wat een 'serieus' toernooi zou moeten voorstellen, al zou het nog zeker mooi zijn als Feyenoord wint van Roma. -
Kwalificatie van alle drie de toernooien is in volle gang, enkele 'gevestigde' namen zijn al uitgeschakeld in de conference league : Sparta Praag met een talentvolle ploeg, Astana, PAOK Saloniki, BATE Borisov.
In de CL mag PSV het opnemen tegen Monaco, waar een volgende ronde wacht met mogelijk Benfica. Het liefst zie ik PSV richting de EL vliegen zodat zij daar weer eens punten gaan pakken.
AZ mag na een eenvoudige overwinning het opnemen tegen Dundee United (vergelijkbaar met NEC) dat moet te doen zijn.
Twente heeft een ploeg uit Servie en die zijn altijd taai al zie ik Twente het kunstje wel flikken met de huidige selectie. -
PSV met onwijs veel geluk onverdiend door tegen Monaco, meestal is het andersom bij de Nederlandse clubs. In de volgende ronde tegen de Rangers van Gio, al hoop ik eerlijk dat Rangers doorgaat en Ajax hen vervolgens loot in de poule.
AZ heeft de wonden gelikt na het verlies en Dundee afgestraft, supporters van de Schotten verlieten het stadion aan het begin van de 2e helft om Amsterdam in te gaan. Hierna mogen de Alkmaarders een Portugese concurrent om de coëfficiënten verslaan voor plaatsing van de groepsfase.
Twente is eenvoudig doorgegaan maar in de volgende ronde wacht Fiorentina..Ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Ik denk dat AZ het red, PSV maakt goede kans en voor Twente zie ik het wat somberder in, wat zijn jullie verwachting tot nu toe?
-
Vanavond de laatste 3 clubs die zich gaan kwalificeren voor de CL, gaat het PSV zich lukken te plaatsen ten koste van de Rangers?
Morgen is ook direct de loting, ik ben zeer benieuwd naar de poule waar Ajax in komt, ondanks dat zij nu in pot 1 zitten, had je qua sterkte nog beter in pot 2 kunnen zitten.
Daar waar pot 1 clubs als Frankfurt, AC Milan en Porto herbergt.
Terwijl in pot 2 : Liverpool, Chelsea, Barca, Juve en Spurs zitten.Mogelijk zwaarste en makkelijkste loting voor Ajax is :
Makkelijk :
Ajax
Sevilla
Leverkussen
Macabi Haifa of Viktoria PilzenZwaarst :
Ajax
Liverpool
Inter/Dortmund/Benfica
MarseilleMocht PSV zich plaatsen is het volende het makkelijkst en zwaarst :
Makkelijk :
- Frankfurt
- Sevilla
- Sporting Portugal
- PSV
Moeilijk :
Bayern
Liverpool
Inter/Benfica
PSVVoor de punten van Nederland hoop ik dat PSV eerder de EL in gaat dan de CL zodat zij daar de punten kunnen sprokkelen.
-
Fijn dat psv het niet gered heeft!
Erg zielig hoe de bus van de Rangers ontvangen werd. Zo'n trieste club als psv hoort ook gewoon niet in de Champions League thuis.
-
@sirclitjeslikker_nl Ja PSV heeft zich op meerdere vlakken van een trieste (al dan niet bekende) Calimero kanten laten zien.
- De spelersbus is sowieso triest
- Het interview met Veerman achteraf, die het onverdiend vond obv 2 wedstrijden dat Rangers door is. Is hij PSV-Monaco vergeten?
- Geld gespendeerd o.b.v. CL in de begroting, benieuwd wat voor constructie er nu weer wordt verzonnen om dat 'wit te wassen'.
PSV in de EL is al met al het beste voor het NL voetbal, lekker 3e laten worden in de poule en dan ver komen in de Conference League is het beste wat hen kan overkomen.
-
De loting is bekend,.
Ajax zit in poule A met Liverpool, Napoli & de Rangers. Qua tegenstanders mooie clubs met prachtige stadions en superfans.
Ik zie zeker mogelijkheden om 2e te worden in deze poule.Poules B,D,F & G (Zonder REAL en City gezien) eerder Europa League poules en zijn het kijken niet waar.
Aan de andere kant worden wij met zn alleen weer beloond met poules C & H (en uiteraard poule A).
Bayern , Barca , Inter in één poule is om je vingers bij af te likken , poule H met PSG, Juve en Benfica wordt er ook één om in de gaten te houden. Benfica kan hier makkelijk Juve uitschakelen.De EL en Conf.L loting ga ik hier verder niet uitlichten omdat dat toch allemaal mindere potjes zijn, al ben ik uiteraard wel benieuwd naar jullie mening daarover
-
Kunnen komende week weer volop voetbal kijken op niveau (hoop ik).
Meeste kanalen zijn om te huilen, dus ben blij dat er weer wat interessante wedstrijden aankomen
-
-
Iemand nog wat toto tips op deze potjes?
-
@l-r-van-kessel_nl Feyenoord wint
-
@l-r-van-kessel_nl Barca wint
-
@niekpro2005_60_nl fout
-
Knappe prestatie van Brugge!
Ajax daar in tegen was weer een drama en dan vooral Blind.Schreuder exit!
-
@l-r-van-kessel_nl Oeh dat lijkt niet echt een gelukkig huwelijk te zijn he.
-
Zeker. Wel een portie geluk en een goeie keeper, maar de volgende ronde is een feit.