Discussietopic CK 2019
-
@timeenennaam_nl enkel the new saints
-
@the-best-manager-in-the-world_nl Waarop wordt gebaseerd? Op een bericht met melding van competitie met verkeerde naam? Geen screens toegevoegd aan de post met bewijs van foutieve naam of foutieve instellingen.
@wooper_NL geeft eerder aan dat er correct werd gehandeld door de captain, de fout werd onmiddelijk gemeld aan de organisatie, competitie werd in onderling overleg met Cosa Nostra iets later correct aangemaakt.
Het lijkt me dat de gegeven straf geen poot heeft om op te staan. Als de straf niet zou worden weggescholden, lijkt me dat we maar eens aan de deuren van Gamebasics moeten gaan kloppen. De knop voor het regelen van de instellingen van de competities staat op een zeer ongelukkige plaats en wordt snel overkeken. Dit werd in het verleden al meermaals aangegeven, maar zoals met alles wordt er door Gamebasics amper naar hun Nederlandse managers geluisterd. -
@killing-spread_nl Alles is inderdaad correct verlopen. Dit neemt natuurlijk niet weg dat de eerste competitie fout is aangemaakt.
Gelukkig kwam niemand van Cosa Nostra in de competitie, of er kwam een restart.
De organisatie komt enkel tussenbeide als de crews geen oplossing vinden.
Mocht Cosa Nostra nu zeggen dat men toch tevreden is hoe Estoril het afgehandeld heeft, dat de competitie toch gewoon kan doorgaan en daarom men geen strafpunten wil geven, dan komt de organisatie daar niet in tussen en krijgen jullie geen strafpunten.
-
Zyn tevreden hoe het werd opgelost maar is nog steeds een spel waarbij iemand moeten winnen. De 100 punten kunnen ons hierbij helpen dus aanvaardén we deze.
-
@The-best-manager-in-the-world_NL
We hebben maandag met Cosa Nostra besloten om 21:30 de competitie aan te maken. Toen competitie aangemaakt met foute instellingen, dit METEEN naar Cosa Nostra gestuurd om de competitie NIET te joinen.
Ze hebben dat gedaan en wij hebben binnen de tijd (tot 22:30) een nieuwe competitie aangemaakt, afgesproken met Cosa Nostra om deze competitie om 22:15 te starten. Iedereen gejoint binnen een kwartier, alles ging verder goed. Cosa Nostra kon het over het hoofd zien, we hadden alles netjes opgelost via de PM. vervolgens gaan ze hier klagen over strafpunten.
Ik heb een gesprekje gehad met wooper maandagavond en dinsdagmorgen op de app, daar heb ik dit hele verhaal verteld. Ik vertelde letterlijk op dinsdag 8:12: '' Hebben de nieuwe competiite nog aangemaakt tussen half 10 en half 11. Niemand van tegenstander joint de foutieve comp en gewoon netjes afgesproken dat we om kwart over 10 herstart doen. Cosa Nostra was het hier mee eens. Vervolgens gaan ze verwarring zaaien op 't forum en ons 100 punten aan onze broek proberen te smeren. Niet echt netjes. Want er is in principe niets gebeurd.''
Ik citeer zijn antwoord daarop om dinsdag 8:13: ''Nee, daarom gaan we jullie ook geen strafpunten geven''.
Niet netjes om dan alsnog strafpunten te geven.
Daarbij is het ook niet netjes van Cosa Nostra om hier te gaan klagen over strafpunten als we alles netjes hebben afgerond. Eerst in pm zeggen ''100 strafpunten bespaard haha''. En een half uur later een PM sturen met ''Ga het wel melden op forum''. Beetje jammer.
-
@estorilazi_nl Ik ken het verhaal en ik weet wat er gebeurt is. Zolang Cosa Nostra geen melding deed gingen jullie geen strafpunten krijgen.
Daarom zei ik ook dat de organisatie geen strafpunten zal geven omdat de 2 crews dit moeten bespreken met elkaar.
Van Cosa Nostra hun kant heb ik geen klachten gehad waardoor ik dacht dat alles geregeld was tussen jullie.
Nu, de situatie is veranderd nadat Cosa Nostra officieel de 100 strafpunten eist. Omdat beide crews geen oplossing vinden beslist de hoofdorganisator (the best manager in the world) om GG toch de strafpunten toe te kennen.
-
Laat ik boven alles voorop stellen dat het me persoonlijk niet zo heel veel uitmaakt of die straf gegeven zou worden of niet maar we hebben het nu al wel als team besloten aan te geven.
Ik vind het bijzonder dat er een twee dagen lang gediscussieerd wordt over 100 strafpunten. Feit is dat je een fout hebt gemaakt, zonder dat er sprake is van onmacht ofzo. Hoewel je die fout zo snel mogelijk geprobeerd hebt te herstellen, heb je hem wel gemaakt. Je had dit zelf kunnen voorkomen en geen risico hoeven nemen op strafpunten, dat is niet gebeurd. Neem die 100 strafpunten dan ook gewoon aan.
Hoop dat we desondanks alles nog een leuke battle kunnen hebben. Veel succes in ieder geval!
-
Wooper, dat jij begint met posts van GG te upvoten, is iets wat ik ferm betreur. Je geloofwaardigheid als organisator en moderator verdwijnen dan ook als een magnum ijsje in een voorverwarmde oven van 220 graden.
Toen wij vorige keer tegen Crew9 (jou crew geloof ik) een foutieve competitie hadden aangemaakt, stonden jullie allemaal met een volledige fanfare & vuurwerk die 100 strafpunten op te wachten. Maar nu dat wij tegen GG moeten spelen, lijkt het wel alsof je er alles aan wilt doen om ons die 100 strafpunten (wat eigenlijk niets is, zie de score van ons duel) voorsprong te ontnemen.
Lucas heeft het helemaal mooi kunnen verwoorden. Jullie hebben effectief wel een fout gemaakt. Ik kon ook je PM genegeerd hebben en gewoon in die foutieve competitie geweest zijn, maar dat leek me toch ook niet echt volwassen. Ja het is mss niet 100% sportief om dit aan te geven, maar het is nog steeds een spel met als doel te winnen.
Ik hoop er toch een aangename & leuke battle van te maken. Die 100 strafpunten zullen wel zo belangrijk niet zijn. Jullie staan toch op de nummer 1 van de duel ranglijst voor een reden?
-
@gilles-brunelos_nl Excuseer? Maar de upvote op Lucas zijn post negeer je dan maar?
Ik was nog alles aan het doornemen!
Ik probeer enkel een oplossing te vinden voor beide crews.
Voor Dieuw Nee hebben wij ook een oplossing gezocht. Doordat hij geen slots meer over had was er gewoonweg geen andere oplossing. Anders hadden we er nog kunnen over praten moest dit dezelfde situatie geweest zijn zoals jullie deze nu hebben!
Mijn geloofwaardigheid als organisatie of moderator? Leg mij eens uit wat ik fout doe.
Ik stuur elke crew een reminder voor inschrijving en line ups, iets wat niemand anders zou doen. Ik probeer de crews meer te betrekken in de community, crews die normaal geen CC of CK spelen. Vorig jaar hadden we 14 CK crews, nu door de rondschrijving 32.Ik ben moderator maar ook een mens. Ik heb een eigen mening zoals iedereen. GG krijgt de 100 strafpunten. Ben ik partijdig omdat ik zei dat GG alles correct heeft afgehandeld?
-
Die upvote van Lucas kwam er pas na mijn reactie..
Persoonlijk vind ik het niet echt geloofwaardig overkomen als je duidelijk een kant kiest. Dient een organisator/mod niet onpartijdig te zijn? De beslissing is uitgesproken en daar dient iedereen zich bij neer te leggen. De discussie lijkt me afgesloten. Indien iemand van GG nog verder wenst te spreken hierover, kan die mij of iemand anders van de crew altijd persoonlijk contacteren.
-
Waar is de VAR als je m nodig hebt AM I right
-
@gilles-brunelos_nl zoals ik al zei, ik was nog alles aan het doornemen. Je reactie vind ik heel ongepast en misplaatst.
Partijdig? Dan moet ik partijdig zijn voor mijn eigen crew en ik zie nergens dat crew9 een voordeel heeft.
-
Wat een drama? GG heeft het toch nadien opgelost? Joinen & spelen!
-
@gilles-brunelos_nl Ik begrijp echt jou probleem niet en qua partijdigheid, Mathieu is nooit partijdig zelfs niet voor zijn eigen crew laat staan voor GG of wie dan ook, dan ken jij hem niet goed genoeg. Als beide moderators zeggen dat het is opgelost dan is dat het ook niets partijdigs aan lijkt mij!
Als het wel zo was dan was crew 9 al kampioen geweest. Einde discussie speel je spel en stop met klagen! -
@Gilles-Brunelos_NL
Dit is gewoon een nog grotere onzin dan dat ik heel Nederland heb getagd in een topic waar maar 3 mensen taggen al voldoende kon zijn.
GG heeft netjes afgehandeld en dat tussen de bevoegde tijd, jullie zijn tevreden, en dan nog klagen om strafpunten, ja die 100 minpunten is misschien wel belangrijk om te winnen. Onsportief zeg! Heel erg onsportief!En wat je over Wooper zegt, Dat kan echt niet. Ik sluit mij dus aan bij Peter.
-
Mijn reactie was inderdaad wat overdreven, heb dat ook persoonlijk aan wooper gemeld.
Snap wel niet als ik zeg discussie afgesloten, alle vriendjes van wooper nog eens hun mening moeten komen zeggen.
Btw, is het toeval dat ik bij alledrie mijn slots geen enkele speler meer heb verkocht na mijn reactie?
-
Nee natuurlijk is dat niet toevallig, het regime van Noord-Korea tolereert meer.
-
Jeetje, OSM community verandert niks
-
@gilles-brunelos_nl Nee. OSM heeft je verkoop aan banden gelegd.
-
Laten we de discussie hierover afsluiten. Vanaf het eerste moment is het al gewoon duidelijk geweest dat dit hoe dan ook een straf van -100 is. Als we in dit geval gaan afwijken van de regels, komt er in de toekomst mogelijk een ander moment waar in een vergelijkbare situatie wel een straf gegeven moet worden, maar er dan terug kan worden gerefereerd naar dit moment. Kortom: deze straf wordt nu gegeven om een duidelijke lijn te trekken, en latere problematiek daardoor rond dit soort momenten makkelijker te maken. Nogmaals wil ik wel herhalen dat Golden Glory wel een goede standaard heeft laten zien hoe je dit zo snel mogelijk in goede banen kan leiden, waarvoor dank. Bovendien is een straf van -100 is by all means zeker geen slopende straf, dit kan in de beker al gewoon helemaal ongedaan gemaakt worden.
Hopelijk kunnen we dit nu afsluiten, en doorgaan met dit mooie toernooi