CrewCup: Algemene Discussietopic
-
Die blijft maar doorgaan.
-
Aanpassing CC-regel m.b.t. samenspel binnen crews:
Voor de Crew Cup werd er voorheen gebruik gemaakt van een aanvullende regel met betrekking tot samenspel binnen crews, maar vanaf heden zal deze regel komen te vervallen. In de Crew Cup zal vanaf de aankomende editie (Crew Cup 74) regel 8 van de OSM terms van toepassing zijn m.b.t. samenspanning.Zie het topic CrewCup: Regels & Opzet (nieuw) voor de volledige Crew Cup-regelgeving.
-
@Silvester-J_NL Dat is compleet tegenstrijdig met deze opzet van de CC hahaha. Het hele idee is juist dat je samenwerkt om als groep een optimaal resultaat te bereiken. En hoe wil je dit handhaven?
Just curious
-
@meneer-Speksnijder_NL Het ging nu om de discussie dat crewgenoten hun slechtste spelers gebruikten waardoor degene de het beste voor staat zal winnen.
Logische zet dat dat ook verboden wordt, de hoogste manager zorgt voor de meeste punten van de crew, hij moet dat ook eerlijk worden.
-
@Yassin-Mansousri_NL Die mogelijkheden zijn voor iedereen hetzelfde, wat is daar precies oneerlijk aan dan lol
-
Los daarvan kan altijd nog met de schuifbalkjes geschoven worden waardoor matches alsnog gefixt kunnen worden en ongetwijfeld gaan worden. Ik zie er dus het nut niet van in, om nog maar te zwijgen over in welke mate dit te handhaven valt.
-
@meneer-Speksnijder_NL inderdaad ja.
Niet eens over nagedacht.
Maar we kunnen de gekste scenario's gaan verzinnen waarom het toch logisch is.Laten we maar eerst kijken hoe de aanstaande editie zal verlopen.
-
Daar zit een hele historie achter.
Enkele maanden geleden waren sommige Poolse moderators op OFM het moe om telkens de discussies aan te gaan met spelers of men al dan niet een fout gemaakt heeft. (ging voornamelijk over transfers, opstellingen, ...)
Enkele Poolse mods (de meeste OFM events worden georganiseerd op het Poolse forum) gingen klagen bij de hoofdstaff.
Hun topics stonden vol met screenshots, discussies, verwensingen, ...
De hoofdstaff heeft dit van naderbij bekeken en wist zelf niet dat we in sommige events met een lose spelen.
Een lose = een match fixen en is tegenstrijdig met de regel 8 van OSM en OFM.Na wekenlange discussies met de hoofdstaff, hebben ze beslist om alle events die volgens de regels van battlepedia spelen te schrappen. Men ging de topics sluiten en verwijderen, competities verwijderen, ...
Nu, daar kwam heel veel commentaar op. Daar is nog meer discussie over geweest. Daarom heeft de hoofdstaff beslist om ons de kans te geven om de regels in events aan te passen. Als we dit doen, dan mochten sommige events gewoon doorgaan.
Op OFM hebben we (Dave en ik) een nieuw format moeten maken voor de CC-world zodat deze goedgekeurd kon worden door Game Basics. Anderen, zoals het Balkanevent , hebben, na de aanpassing van de regels , de goedkeuring gekregen van Game Basics om het event door te laten gaan. Andere events zoals de starcup hebben de toestemming niet gekregen. Hun topic is niet meer toegestaan op het forum.
Eigenlijk hadden we de keuze: regels aanpassen en doorgaan, of regels niet aanpassen en stoppen. Dan is de keuze heel snel gemaakt.
Wat zal er veranderen:
- slechte opstellingen tegen medespelers (rating 50-60) spelers zullen niet meer toegestaan worden
- lose tacktieken zullen niet meer toegestaan worden
- spelers op verkeerde posities zullen niet meer toegestaan worden
EEN GROTE "MAAR"
- Wij zullen geen heksenjacht houden om te zien wie met een lose speelt en wie niet.
- Spelers kunnen enkel gestraft worden ALS IEMAND EEN CHEAT RAPPORT INDIENT TEGEN DIE SPELER. Voor een lose gaan wij geen strafpunten uitdelen in de Crew Cup. Het heeft dus geen zin om een screenshot op het forum te posten van een lose.
- De keuze ligt nog altijd bij jullie. Spelen jullie een lose, komt er dan toch een melding op het forum, dan kunnen Silvester en ikzelf daar niks mee doen. We straffen enkel via cheat rapporten.
- We volgen enkel de instructies van de hoofdstaff met die regelaanpassing. Liever een Crew Cup dan geen Crew Cup.
DUS
Kort samengevat.
Wij gaan zelf geen controles uitvoeren. We zullen geen opstellingen bekijken, geen balken gaan bekijken, ... We zullen geen spelers bestraffen als er een melding komt op het forum, als er een cheat rapport binnen komt bij ons over de crew cup gaan we deze behandelen, maar dit is nog nooit gebeurt.Alles hangt af van de crew cup spelers zelf of men al dan niet een cheat rapport aanmaakt.
-
@Yassin-Mansousri_NL Je snapt het niet. Iedere crew speelt evenveel losings tijdens de CC. Alleen de keuzes zijn verschillend per crew. De één doet het om kampioenschap te garanderen, de ander om een ds veilig te stellen etc...
-
Tja, als deze regel van hogere hand gekomen is, kan onze staff er weinig anders aan doen dan volgen. ♀️
Het is weliswaar in strijd met de regels (matchfixing) maar tijdens toernooien zou GB toch uitzonderingen kunnen maken, omdat je voor de crew speelt en niet voor individueel resultaat. En crews worden juist zo gepromoot door GB.
Vraag me af, welk effect het heeft op het bestaan van andere crewevents. Wellicht dat crews er de brui aan geven, omdat er weer een extra regel is
-
@meneer-Speksnijder_NL said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@Silvester-J_NL Dat is compleet tegenstrijdig met deze opzet van de CC hahaha. Het hele idee is juist dat je samenwerkt om als groep een optimaal resultaat te bereiken. En hoe wil je dit handhaven?
Just curious
Het heeft simpelweg te maken met het feit dat we geen events op het forum aan kunnen bieden die in strijd zijn met de OSM terms. Aangezien de CC nog altijd erg populair is, is er de keuze gemaakt om het reglement aan te passen in plaats van de stekker eruit te trekken. Wat betreft de handhaving geldt dat er door ons geen controle zal worden uitgevoerd op de naleving van de regel. Enkel wanneer men vanuit de CC d.m.v. een Cheat Report anderen voor de overtreding van deze regel aan zal geven, zal het (net zoals in alle andere competities) geobserveerd gaan worden.
-
@wooper_NL helder! Dank voor de duidelijkheid...
-
Dank voor de uitleg en tijdige aankondiging heren van de Staff. Snap dat jullie hierover geen invloed meer kunnen uitoefenen.
Ervan uitgaande dat iedereen OSM hier eigenlijk alleen nog speelt voor deze evenementen en deze evenementen geen nut hebben als er niet mag worden samengespeeld, zal dit in de praktijk weinig veranderen.
Ikzelf zal iig gewoon losings blijven zetten. Ik speel dit spelletje puur voor de crewevenementen dus als dat niet meer kan is mijn account toch waardeloos en mag GB hem 'hebben'.
Ik hoop oprecht dat de rest van de crews/managers hierover hetzelfde denken en we dus geen gebruik gaan maken van dit bizarre besluit door reports in te sturen. -
Ik sluit mij volledig bij Rens aan.
-
Waar gaan dit in godsnaam heen.
In de crewcup speel je toch samen om je met de crew te handhaven of te promoveren.
Dat er op gestaan wordt in competities waar je voor een individueel resultaat speelt, dat begrijp ik ten zeerste.
Kan je evengoed de crewcup terug brengen naar hoe hij vroeger was. Individueel in comps en gezamenlijk resultaat bepaalt wie crewcup wint.
Het feit dat wordt aangehaald dat de hoofdstaff, ik vermoed dat dit werknemers van GB zijn, zelf niet weten hoe er gespeeld wordt maakt me erg veel zorgen. Dit toont aan dat GB, eens te meer, geen voeling heeft met hun spelers maar enkel met hun bankrekening.
De landelijke staff dient dus de belangen van de crew wereld aan te kaarten. -
@Silvester-J_NL Op die fiets, beetje jammer dat men op world zo kinderachtig moet zijn en jullie mee moeten om de cc in stand te houden. Zal wel met een sisser aflopen, nog genoeg andere mogelijkheden om te fixen
-
Als je denkt dat het niet gekker kan dan komt GB wel met iets nieuws...
Ik blijf gewoon lekker 442 losing zetten en mijn basis rust geven als iemand dan zo triest is een cheatmelding te doen, so be it. -
Ik begrijp jullie reacties voor 300%.
Hoe graag ik ook mijn mening kwijt wil, ik hou die beter voor mezelf om geen problemen te krijgen bij GB.
Wij (de NL staff) hebben er echt alles aan gedaan om dit niet te laten gebeuren. Wekenlang hebben we lopen discussiëren op whatsapp, het forum, mails, ...
Resultaat: De crew cup blijft bestaan , enkel als we de regels aanpassen.
Ik veronderstel/hoop dat we geen cheat rapporten zullen binnen krijgen.
-
Betekent dit dat als iemand een overtreding maakt als 'een speler op de verkeerde linie zetten', dat hier geen straf op volgt? Of je moet hem aangeven als cheater, wat mij ook niet de oplossing lijkt.
-
@Braamsie-_NL said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Als je denkt dat het niet gekker kan dan komt GB wel met iets nieuws...
Ik blijf gewoon lekker 442 losing zetten en mijn basis rust geven als iemand dan zo triest is een cheatmelding te doen, so be it.Joh als je verder geen gekke dingen doet ziet niemand het, bewijs het maar.... je beste spelers moeten ook eens rust hebben toch?