Cryptocurrency
-
Precies, cryptocoins zijn zo volatiel als de pest, er gaat bijna geen dag voorbij dat ze níét in het rood hebben gestaan,
-
Wat ik al in een PM aan Hillegom heb gestuurd.
Meest betrouwbare sites om een account aan te maken zijn Bittrex en Kraken.com
Coinbase is de grootste in de USA, al speelt er daar nu al een gerucht dat ze alle gegevens moeten doorgeven aan de belastingdienst, dus de EU zal ook wel volgen..Daarbij is Coinbase nogal gevoelig (Kraken de laatste tijd overigens ook.)Daarbij als je serieuze bedragen erop heb staan , raad ik je een offline wallet (Nano Ledger e.d.) aan. Dit is tegen een bedrag van c.a. €100 een hele veilige manier om alles op te slaan, zonder dat de overheid kan zien wat je daadwerkelijk bezit.
Daarbij zolang je het nauwelijks tot niet verbind met het internet is het dus ook zo veilig als maar kan.
(wil je het nog veiliger aanpakken, gebruik er dan nog een device naast die nog NOOIT verbinding met internet heeft gehad.)Koop je crypto--> Zet deze vanuit je online wallet op je Offline wallet, transfer ze vervolgens vanuit je offline wallet in je offline device.
- let wel dit is pas interessant als je er serieus veel in heb zitten.
Ja beurzen fluctueren , niks mis mee..die waanzige sprong afgelopen week van ETH was mooi, correctie vind plaats..maar long term gaat het over BTC heen.
Al groeit die nog steeds gestaag door vanwege alle info van de MSM, waarbij ik in heel de MSM nog nauwelijks een goed verhaal omtrent crypto heb gehoord...Eigenlijk niet...IoTA heeft overigens volgens de geruchten nu ook een deal gesloten met MickeySoft...Dat is op gebied van IoT natuurlijk wel een mooie stap naar voren.
Stellar Lumen lijkt de aanval op Ripple ook te hebben geopend en is nu nog maar 1/3 van ripple waard t.o.v. 1/20e een paar maanden geleden.
Ripple is daarbij voor jullie info ook helemaal niet gedecentraliseerd, ik ben eigenlijk ook nog steeds opzoek naar iemand die mij kan overtuigen van de filosofie van Ripple..
Meest gehoorde antwoord nu is: het is zo goedkoop...(ja een kuub zand ook...)ETH
XLM
IoTA gaan wel steeds harder rocken..... -
dat is ook zo, als je er kort op kan blijven zitten kan je idd geld verdienen om laag bij te kopen en overschotten( winst vanaf je begin) af te romen.
daarom zeg ik ook op tijd van mijn kijken ging het naar beneden.
Op langere termijn zal je rendement positief uit pakken als je maar niet in paniek raakt om te verkopen.
-
Die IOTA ja, bizar
-
Update op gisteren, Stellar Lumen (XLM) is nu vandaag weer 10/15% gestegen en is $0,105 waard ...
Met andere worden was het gisteren nog 1/3 ripple, is het nu 1/2...en de kans dat hij hier na 7december overheen stuit is waanzinnig groot..
XLM op de $20,00 en ik heb met €50,00, €1.000.000,00 gemaakt haha, in dat geval zal ik kijken of ik aandelen OSM kan overkopen..;-)
-
XLM $0,14
IoTA $5,50+
EoS $ 5,00
BTC $ 12.500Gaat weer hard vandaag...als je nog niet met een odol wakker word, gebeurd het wel van die cijfers *mits je er wat van bezit *
-
Leuk om dat enthousiasme te lezen. Ik hou wat meer een slag om de arm. Ben er zeker mee bezig, en de ontwikkelingen zijn enorm positief, maar voor mij voorlopig geen odol van wat waarde-verhogingen.
De centen die ik erin heb gestoken zijn nog steeds bedragen die niet pijn doen als het in elkaar klapt, omdat het simpelweg afwachten is in hoeverre dit zich allemaal ontwikkelt. Gezien de market caps kun je bijna niet meer denken dat het allemaal in één dag zal verdwijnen maar in essentie is het nog altijd vooral concepten, theorieën en ideeën die wellicht wel of wellicht niet enorm gaan worden.
Het lijkt er op dat als je niet te 'greedy' bent, je prima kunt verdienen. Ook als het allemaal een piramidespel is. Mits je maar op tijd uitstapt. Voor mij is het de lange termijn waar ik wellicht een hele leuke extra uit haal, of wellicht pech heb en niets over houd. Jezelf rijk rekenen (zeker met "wat als") heeft imo weinig zin.
-
Eens, maar die gedachten bij mensen maken wel dat de marktwaardes juist zo hoog zijn geworden. Profiteren van de dromers.
-
@your_worst_nightmare_nl Naja men zegt niks voor niks dat je van de beurs etc moet gaan als Jan Modaal gaat instappen, zal hier ook wel een beetje vergelijkbaar zijn.
-
@hap-slik-weg_nl said in Cryptocurrency:
@your_worst_nightmare_nl Naja men zegt niks voor niks dat je van de beurs etc moet gaan als Jan Modaal gaat instappen, zal hier ook wel een beetje vergelijkbaar zijn.
niet voor niks
-
@hap-slik-weg_nl said in Cryptocurrency:
Interessante comment.
Ik kan namelijk totaal niet inschatten wat die media-aandacht (zowel in binnen- als buitenland) nou werkelijk doet met het aantal mensen die dit doen. Je kunt inderdaad aannemen dat Jan Modaal nu ook mee wil doen, maar doet hij dat ook? Schrikt het proces van accounts aanmaken, online wallets en het totale onbekende hem niet af? Ben echt benieuwd.In mijn directe vriendenkring ben ik de enige die hier ook maar iets mee doet. Een vriend wil (mede door mijn verhalen en media) wel beginnen, heeft ook de centen, maar weet zonder mijn aanwijzingen geen idee waar hij moet beginnen. Het is wel online te vinden maar wie blijven er aan die strijkstok hangen...toch veel volk denk ik. Dan heb je nog van die 'brokers' die je voor een fee al die shit kan laten doen, om vervolgens daarvan te profiteren natuurlijk. geen idee voor hoeveel mensen dát een serieuze optie is.
Mijn gok zegt nu dat 25% van de wereldbevolking van cryptomunten gehoord heeft en tussen de 3 en 5% er ook echt bezit. gekke schatting?
-
@scheeftand_nl Sorry, ik was net wakker
-
@kagchelland_nl De aandacht maakt het bekender, betekent nog niet dat Jan Modaal aan de bitcoin gaat. Maar denk dat er een binnenkort wel een omslagpunt komt voor die mensen. 3-5% van de wereldbevolking is 210 miljoen mensen ik denk dat het een stuk minder is hoor. Als je bijvoorbeeld ziet dat er maar max 21 miljoen bitcoins op de wereld zijn (waarvan ongeveer 15 miljoen nu gemined).
Jan Modaal gaat overigens binnenkort in andere cryptomunten, die bitcoin is ze misschien wat te duur nu.
Laatst wel leuk stukje uit een podcast wat betreft het nut van die coins. Gozer moest geld overmaken naar China, betaalde 60 eu aan de Rabo en toen bleek er wat mis te zijn gegaan (fonetische vs chinese tekens ofzo), nog een keer 60 eu, weer mis. Nog een keer 60eu, 180 eu lichter (op 3k). Blijkt achteraf dat hij ook gewoon bitcoins had kunnen overmaken, was er 0 transactiekosten geweest.
-
@hap-slik-weg_NL Betalen met Bitcoin heb je wel transactie kosten, vrij hoge zelfs (want voor een fee onder de €20 worden je transacties niet eens uitgevoerd..) Is het namelijk niet interessant voor de miners om te doen..
@Kagchelland_NL je bedoelt ipv wereldbevolking de ontwikkelde samenleving? Je kan het zien aan het handelen in valuta, in China zijn er maar een X aantal coins toegestaan om in te handelen.
Nee Jan Modaal en consorten horen het, willen het misschien maar durven waarschijnlijk niet.
Grootste bezitters van de gerenommeerde muntenzijn in handen van de multinationals die er ook gebruik van wensen te maken.
Voorbeeld hiervan is de EEA . Of Microsoft nu bij IoTA.Dat de gewone man niet snel een hele bitcoin koopt vanwege de prijs is te begrijpen, maar je kan ook delen van een munt kopen ( 0,02 bitcoin bijvoorbeeld)..
Dat het klopt dat als de taxichauffeur erover praat, het moment is dat je moet gaan cashen klopt dus wel gedeeltelijk, echter is het in cryptoland belangrijker om de techniek te volgen, wie er achter zit, wat de reeele doelstellingen zijn e.d.
En goed na te kunnen gaan welke bedrijven, waarin geinteresseerd zijn..dat zorgt namelijk voor de stijgingen (XLM, IoTa, ETH, XMR e.d.)Bitcoin zelf kan beter 'vergeten' worden..is niet interessant en achterhaald..iets wat zelfs met eth kan gaan gebeuren aangezien Vitalik heeft aangegeven dat hij pas binnen 1,5 - 5 jaar helemaal up en running kan zijn zoals hij dat wenst..iets wat een IT land een tijdsbestek van 25 jaar is....
Handig voor iedereen die geïnteresseerd is in crypto en evt handelen zou eens moeten kijken naar : www.cryptocurrency-cursus.nl
Handelen via die brokers zou ik persoonlijk niet doen, die zitten er niet voor jou maar voor zichzelf en maken zich vaak schuldig aan pump en dump..Daar ben jij slechts aas voor...
Niet gaan daytraden als je geen verstand van de markt heb en waar de stijgingen en dalingen op gebaseerd zijn...
Iemand die echt geinteresseerd is hierin en meer wil weten, raad ik bovenstaande cursus aan. Heb inmiddels al aardig wat goede verhalen hierover gehoord en één van de initiatiefnemers ook meermaals gesproken.
Interessante sparringspartner.. -
De vervolgvraag van mijn 'schatting' is natuurlijk: in hoeverre worden deze munten common currency?
Noem je jezelf nu een early adapter (jaja, marketingles!) en volgt de grote groep nog, of is het een gestaag groeiend maar nog altijd klein groepje?En wat áls de helft van de westerse ontwikkelde wereld eraan begint? Worden muntjes meer waard of juist meer gemeen goed? leuk om te volgen, geen pijl op te trekken als je het mij vraagt.
-
Litecoin
-
Wat een heerlijke dag voor de cryptocurrency, eerst litecoin die naar onverklaarbare hoogtes stijgt, nu begint Ripple te stijgen en niet de ETH e.d. vergeten welke ook gewoon blijven stijgen. Ik heb vandaag meer verdiend dan normaal in 2 weken werken, en ik heb er niet eens duizenden euro's in gepompt...
-
begint al lekker in te storten,,,, nu tijd om in te stappen?
-
Dat bleek wel
-
ja 3000 verschil weer met de dip van gisteren