Darten
-
Luke Humphries 3-7Gerwyn Price
Daryl Gurney 7-5 Rob Cross
Mensur Suljovic 6-6 Peter Wright
Michael van Gerwen 7-4 James Wade
Michael Smith 5-7 Raymond van Barneveld -
Dit keer zal ik eens tijdiger mijn voorspellingen online zetten.
Luke Humphries v. Gerwyn Price 4-7
Daryl Gurney v. Rob Cross 7-5
Mensur Suljovic v. Peter Wright 5-7
Michael van Gerwen v. James Wade 7-3
Michael Smith v. Raymond van Barneveld 4-7 -
Luke Humphries v. Gerwyn Price 3-7
Daryl Gurney v. Rob Cross 7-4
Mensur Suljovic v. Peter Wright 6-6
Michael van Gerwen v. James Wade 7-5
Michael Smith v. Raymond van Barneveld 4-7 -
Luke Humphries v. Gerwyn Price 4-7
Daryl Gurney v. Rob Cross 4-7
Mensur Suljovic v. Peter Wright 7-4
Michael van Gerwen v. James Wade 6-6
Michael Smith v. Raymond van Barneveld 5-7 -
Unibet Premier League - speelronde 4
Er valt zoveel te schrijven over deze speelronde dat ik niet weet waar te beginnen. Laat ik gewoon bij de eerste wedstrijd van de avond starten. Luke Humphries en Gerwyn Price gaven de dartsfans alles wat zij gewoonlijk wensen: breaks, hoge gemiddeldes, hoge finishes, gemiste wedstrijddarts en uiteraard een bijna 9-darter. Naar aanleiding van deze hoogstaande wedstrijd durf ik wel te stellen dat Luke Humphries geen eendagsvlieg is en er rekening met hem gehouden moet worden voor de (nabije) toekomst.
Tot slot wil ik aandacht besteden aan de Nederlandse inbreng en dan begin ik met de afzwaaiende Barney. Vooraf had ik goede hoop voor hem gezien het feit dat Michael Smith eerder deze week met spoed geopereerd moest worden vanwege een abces in zijn lies. Toch kon Barney hiervan niet profiteren en is hij nu de hekkensluiter in de Unibet Premier League.
De grootste 'shock' van de avond komt echter op naam van Mighty Mike. Door het missen van de nodige dubbels in de eerste 6 legs van de wedstrijd zette hij de deur op een kier voor James Wade en dat is nooit verstandig. James Wade benutte zijn kansen en trakteerde Mighty Mike zo op zijn eerste nederlaag van deze Unibet Premier League.
Uiteindelijk zijn de volgende uitslagen tot stand gekomen:
Scores:
Er zaten verrassende uitslagen tussen en dat is overduidelijk terug te zien aan de scores van speelronde 4. Er werd slechts één uitslag correct voorspeld. Sterker nog, er is slechts één deelnemer die punten wist te vergaren. De scores zijn als volgt uitgevallen:
- Jelle (4 punten)
- Erwin (0 punten)
- Lesley (0 punten)
- Yassin (0 punten)
Het mag duidelijk zijn dat alleen @EstorilAzi_NL complimenten verdiend voor zijn voorspellingen. Hij wist immers punten op het scorebord te krijgen. Voor de andere deelnemers geldt dat er toch meerdere redenen zijn om positief naar deze scores te kijken. Je bent namelijk niet de enige die deze speelronde net zo goed had kunnen overslaan en slechter dan dit wordt het niet.
Tussenstand:
Het is een open deur te stellen dat Jelle goede zaken doet in het klassement. Gelukkig vergaart hij slechts 4 punten, waardoor Yassin hem in het vizier houdt. Ook Erwin mag blijven hopen op meer. Het klassement ziet er momenteel als volgt uit:
- Jelle (20 punten)
- Yassin (17 punten)
- Erwin (14 punten)
- Lesley (9 punten)
Andermaal moeten de deelnemers de achtervolging op Jelle inzetten. Beter gezegd, Erwin en Yassin mogen de jacht weer openen. Voor mijzelf geldt zonder enige twijfel dat deelnemen belangrijker is dan winnen.
-
Haha mooi verslag weer
-
Wat een uitslagen deze speelronde. Van Gerwen die op een pijnlijke nederlaag wordt getrakteerd en Cross die even met 7-1 van Gurney wint.
-
Blijft wel lekker spannend zo, al zal MvG uiteindelijk toch weglopen van de rest.
Het is dit jaar wel leuker om de top2-4 strijd te zien. Heel open.
-
Mighty Mike kennende is hij nu getergd en wenst hij de komende weken weer iedereen te slopen. Wellicht slaagt hij daar al in op de UK Open van dit weekend.
-
Mooi niet dus. King pakt m terug van dat akkefietje laatst ...
Maakt het toernooi wel weer lekker open.
Barney ook uitgeschakeld. Gaat niet goed.
-
Dit is een dramatische UK Open voor de Nederlanders, al zijn er meer topspelers gesneuveld.
Dat neemt niet weg dat Nederland liefst 20 ijzers in het vuur had bij aanvang van het toernooi en momenteel is slechts Jermaine Wattimena over. Goede nieuws is dat hij gunstig geloot heeft voor de vijfde ronde. Luke Woodhouse moet hij kunnen verslaan. Momenteel tip ik Rob Cross en Gerwyn Price voor de eindwinst.
-
Jammer genoeg is het sprookje van Steve Beaton voorbij.
Tot dusver kunnen Rob Cross en Gerwyn Price nog steeds de UK Open winnen. Momenteel sta ik voornamelijk te kijken van het feit dat Michael Smith met zijn fysieke ongemak zover weet te komen.
-
Wow, Nathan Aspinall wint de UK Open!
Daarmee bewijst The Asp in navolging van Luke Humphries dat ook hij geen eendagsvlieg is en we waarschijnlijk vaker van hem gaan horen. Voor zijn Order of Merit doet hij meer dan uitstekende zaken overigens. De halve finale op het WK leverde Nathan Aspinall al £100,000 op en hetzelfde bedrag kan hij nu bijschrijven door het winnen van de UK Open. Daarmee is hij opeens de nummer 16 van de wereld.
-
De finish was ook wel vrij aardig zeg maar
-
Dat was volledig in stijl. Weinig last van zenuwen leek het, @Joost-Sœter_NL.
-
Unibet Premier League - speelronde 5
Andermaal gaan de darters het Schotse publiek vermaken met hun kunsten. In The BHGE Arena in Aberdeen trappen Michael Smith en Rob Cross de vijfde speelronde van de Unibet Premier League af. Afgelopen weekend reikten beiden heren ver in de UK Open en daarmee kan dit wel eens een spannende clash worden.
Zelf vraag ik mij vooral af hoe de Nederlanders voor de dag zullen komen. Zowel Barney als Mighty Mike slikte de voorbije week enkele nederlagen. Zaak om hiervan zo spoedig mogelijk te herstellen. De volgende wedstrijden staan op het programma:
Michael Smith v. Rob Cross
Daryl Gurney v. James Wade
Mensur Suljovic v. Gerwyn Price
Raymond van Barneveld v. Peter Wright
Michael van Gerwen v. John HendersonVoorspellingen kunnen in dit topic geplaatst worden tot donderdag 7 maart 2019 20.00 uur!
-
Michael Smith v. Rob Cross 4-7
Daryl Gurney v. James Wade 6-6
Mensur Suljovic v. Gerwyn Price 5-7
Raymond van Barneveld v. Peter Wright 6-6
Michael van Gerwen v. John Henderson 7-3 -
Michael Smith 7-4 Rob Cross
Daryl Gurney 7-4 James Wade
Mensur Suljovic 7-4 Gerwyn Price
Raymond van Barneveld 7-5 Peter Wright
Michael van Gerwen 7-5 John Henderson -
Wie gaat Jelle Voorbij deze keer?
-
@yassin-mansousri_nl said in Darten:
Wie gaat Jelle Voorbij deze keer?
Uiteraard kan ik ambitieus voor mijzelf kiezen, maar dat is alles behalve geloofwaardig en realistisch.
Volgens mij maak jij de meeste kans, al heb je enkele verrassende uitslagen voorspeld. Daarbij moet ik overigens ook opmerken dat ik weinig recht van spreken heb gezien mijn eigen resultaten.