Discussie / Tussenstanden topic CK 2018
-
@robbiebb_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
Overzicht overtredingen:
Battle 3
Silver glory
-100 voor een foute transferBattle 4
Golden Eagles
-50 voor de te late line up
-100 voor het spelen van een oefenduel tegen LFSBattle 6
Same Vision
-300 voor het spelen van 3 oefenduels tegen OSPBattle 7
Old Glory
-100 voor het spelen van een oefenduel tegen AOSBattle 8
Golden Glory
0 score ds7, Platense, vanwege een overtreding van de spelregels van OSM.Weldegelijk een beslissing.
-
@MartijnFC_NL Die nadien werd bijgedraaid. wel effe beide feiten naast elkaar zetten.
@robbiebb_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:@robbiebb_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
Overzicht overtredingen:
Battle 3
Silver glory
-100 voor een foute transferBattle 4
Golden Eagles
-50 voor de te late line up
-100 voor het spelen van een oefenduel tegen LFSBattle 6
Same Vision
-300 voor het spelen van 3 oefenduels tegen OSPBattle 7
Old Glory
-100 voor het spelen van een oefenduel tegen AOSBattle 8
Golden Glory
0 score ds7, Platense, vanwege een overtreding van de spelregels van OSM.Nog even over de straf van Golden Glory. Normaal gesproken zou een manager die een lock ontvangt automatisch de crew uit gaan. Vandaar de 0 score. Echter, op dit moment zit hij nog steeds in de crew, is dit aan het eind van de battle nog steeds het geval dan zal de cpu score gewoon tellen. Dit puur omdat er een regel ontbreekt over een lock door GB. Dit zal ik voor de volgende ronde wel nog in de regels opnemen.
-
@killing-spread_nl lees de hele discussie voor je wat post...
-
@martijnfc_nl OK. Laten we er dan even de regels van het CK bijnemen:
Melden:
Een overtreding moet binnen 48 uur, nadat de overtreding heeft plaatsgevonden, worden gemeld op het forum met een screenshot en de Captain van de tegenstander. De organisatie zal de straf beoordelen aan de hand van de regels en de straf communiceren met de deelnemers.
Zonder screenshot is het nooit een straf!Wil het nu net lukken dat de 'overtreding' niet werd gemeld door de captain van OFF, maar door iemand van Goodfellas. Daarnaast dan ook nog eens zonder screenshot.
Op basis van de regels, kan er dus geen straf gegeven worden.
@Robbiebb_NL -
Al met al, wat de uitslag ook is. Battle is toch al verziekt.
Zowel voor off als voor ons.Onbegrijpelijk dat je een manager een maand laat glippen en dan op zo een belangrijk moment een bann geeft. Hierdoor pak je meteen de hele crew door de laksheid van gb of de moderators
-
Door beide crews duizenden boscoins er doorheen gejast. Lang leve game basics.
-
@alex7ander7_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
Door beide crews duizenden boscoins er doorheen gejast. Lang leve game basics.
Amen to that!
-
@alex7ander7_nl Jij kan beter je vingers van het toetsenbord halen als er 1 wat verziekt ben jij het wel dus maar ff indimmen en wegwezen met je praatjes
-
@silvester-j_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
Goedenavond allen,
Allereerst wil ik Golden Glory bedanken voor de mooie en spannende battle. Tot het incident in de battle was het een mooi en sportief gevecht en hebben jullie aangetoond veerkracht te hebben door sterk terug te komen in deze battle. Het is jammer dat het de battle heeft moeten beïnvloeden.
Dan wil ik het graag even hebben over de beslissing die in het toernooi is genomen om Golden Glory uiteindelijk geen straf op te leggen voor een cheat-incident. Bij OFF begrijpen wij hier niets van. Er is een manager wegens het overtreden van de OSM terms uit de competitie gezet en uiteindelijk blijkt dat de manager in kwestie niet uit de crew is verwijderd en Golden Glory hierdoor zijn straf ontloopt. De regels sluiten in dit geval dus onvoldoende aan bij een fout in het systeem, waardoor deze manager nog onderdeel uitmaakt van de crew: in de afgelopen 15 jaar is het niet meer normaal dan geweest dat een manager die wegens cheaten de toegang tot het spel wordt ontzegd ook automatisch uit de crew wordt gezet. Er is dus sprake van mazen in de wet.
Bij de CC en overige battle toernooien op OSM World staan er expliciet regels vermeld over het toekennen van straffen indien een manager is gelockt of geschorst, variërend tot het hanteren van een "0-score" voor deze manager tot het uitsluiten van de hele crew. In dit geval bieden de huidige regels helaas geen vangnet voor dit cheatgeval, omdat door een bug deze manager de crew niet heeft verlaten en daardoor dus ook niet gestraft kan worden. Wij bij OFF kunnen onmogelijk accepteren dat een manager die wegens het overtreden van de OSM terms of use vervolgens op geen enkele manier bestraft wordt in onze battle, terwijl hij wel bestraft zou zijn als hij enkel de crew had verlaten.
Aangezien dit tegen de principes van onze crew en fair play indruist, beroepen wij ons op het onderstaande citaat in de regels van het toernooi. We tekenen we bezwaar aan tegen deze beslissing en willen graag dat de situatie nader onderzocht wordt.
De ontwikkelingen binnen OSM hebben in dit geval betrekking op het niet automatisch kicken van de manager, terwijl dit normaal gesproken wel direct gebeurd zou moeten zijn. Fouten in het spel kunnen nou eenmaal voorkomen. Nogmaals willen wij hiermee voorkomen dat iemand die wegens cheaten bestraft is een straf in de battle ontloopt. Bij sportiviteit bij battles hoort nou ook eenmaal dat crewleden zich buiten de battle aan de regels houden en het is raar dat in elk geval een manager daarvoor bestraft kan worden, maar niet in dit toernooi.
Wij zullen ons uiteraard neerleggen bij het uiteindelijke oordeel in deze zaak, maar we hopen hier in ieder geval mee te bereiken dat de situatie nog grondig geanalyseerd wordt en de zaak vanuit meerdere invalshoeken bekeken wordt.
Met vriendelijke groet,
Silvester
Team Captain OnlineFootballFederationIk zal jullie protest doorsturen naar een onafhankelijk persoon die niet deelneemt aan het CK aangezien ik zelf de straf en het protest van GG heb behandeld.
Uitkomst hiervan zal bindend zijn en er is dan ook geen bezwaar mogelijkheid meerIk heb alles doorgestuurd naar de judge en beide captains.
Het protest van OFF is toegewezen. De speler maakt op dit moment geen deel meer uit van het spel, dus ook niet van een crew. In de ledenlijst zitten een aantal weergave bugs. Weergave op het spelersprofiel is leidend.
Met deze uitspraak behandel ik het wel als verlaten van de crew blijft de oorspronkelijke straf van een 0 score staan voor Platenese -
@silvester-j_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
Goedenavond allen,
Allereerst wil ik Golden Glory bedanken voor de mooie en spannende battle. Tot het incident in de battle was het een mooi en sportief gevecht en hebben jullie aangetoond veerkracht te hebben door sterk terug te komen in deze battle. Het is jammer dat het de battle heeft moeten beïnvloeden.
Dan wil ik het graag even hebben over de beslissing die in het toernooi is genomen om Golden Glory uiteindelijk geen straf op te leggen voor een cheat-incident. Bij OFF begrijpen wij hier niets van. Er is een manager wegens het overtreden van de OSM terms uit de competitie gezet en uiteindelijk blijkt dat de manager in kwestie niet uit de crew is verwijderd en Golden Glory hierdoor zijn straf ontloopt. De regels sluiten in dit geval dus onvoldoende aan bij een fout in het systeem, waardoor deze manager nog onderdeel uitmaakt van de crew: in de afgelopen 15 jaar is het niet meer normaal dan geweest dat een manager die wegens cheaten de toegang tot het spel wordt ontzegd ook automatisch uit de crew wordt gezet. Er is dus sprake van mazen in de wet.
Bij de CC en overige battle toernooien op OSM World staan er expliciet regels vermeld over het toekennen van straffen indien een manager is gelockt of geschorst, variërend tot het hanteren van een "0-score" voor deze manager tot het uitsluiten van de hele crew. In dit geval bieden de huidige regels helaas geen vangnet voor dit cheatgeval, omdat door een bug deze manager de crew niet heeft verlaten en daardoor dus ook niet gestraft kan worden. Wij bij OFF kunnen onmogelijk accepteren dat een manager die wegens het overtreden van de OSM terms of use vervolgens op geen enkele manier bestraft wordt in onze battle, terwijl hij wel bestraft zou zijn als hij enkel de crew had verlaten.
Aangezien dit tegen de principes van onze crew en fair play indruist, beroepen wij ons op het onderstaande citaat in de regels van het toernooi. We tekenen we bezwaar aan tegen deze beslissing en willen graag dat de situatie nader onderzocht wordt.
De ontwikkelingen binnen OSM hebben in dit geval betrekking op het niet automatisch kicken van de manager, terwijl dit normaal gesproken wel direct gebeurd zou moeten zijn. Fouten in het spel kunnen nou eenmaal voorkomen. Nogmaals willen wij hiermee voorkomen dat iemand die wegens cheaten bestraft is een straf in de battle ontloopt. Bij sportiviteit bij battles hoort nou ook eenmaal dat crewleden zich buiten de battle aan de regels houden en het is raar dat in elk geval een manager daarvoor bestraft kan worden, maar niet in dit toernooi.
Wij zullen ons uiteraard neerleggen bij het uiteindelijke oordeel in deze zaak, maar we hopen hier in ieder geval mee te bereiken dat de situatie nog grondig geanalyseerd wordt en de zaak vanuit meerdere invalshoeken bekeken wordt.
Met vriendelijke groet,
Silvester
Team Captain OnlineFootballFederationIk zal jullie protest doorsturen naar een onafhankelijk persoon die niet deelneemt aan het CK aangezien ik zelf de straf en het protest van GG heb behandeld.
Uitkomst hiervan zal bindend zijn en er is dan ook geen bezwaar mogelijkheid meerIk heb alles doorgestuurd naar de judge en beide captains.
Het protest van OFF is toegewezen. De speler maakt op dit moment geen deel meer uit van het spel, dus ook niet van een crew. In de ledenlijst zitten een aantal weergave bugs. Weergave op het spelersprofiel is leidend.
Met deze uitspraak behandel ik het wel als verlaten van de crew blijft de oorspronkelijke straf van een 0 score staan voor PlateneseWaardeloos!
Als organisatie je eigen regels niet volgen!
-
@peter-osm-master_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
@alex7ander7_nl Jij kan beter je vingers van het toetsenbord halen als er 1 wat verziekt ben jij het wel dus maar ff indimmen en wegwezen met je praatjes
Spuit 11 in de bocht. Kan je het nog steeds.niet verkroppen dat je uitgekost werd door de.meeste in de crew.
-
Gefeliciteerd off. S6 verders.
-
@alex7ander7_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
@peter-osm-master_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
Spuit 11 in de bocht. Kan je het nog steeds.niet verkroppen dat je uitgekost werd door de.meeste in de crew.
Je spreekt alleen voor jezelf sukkeltje als er 1 word uitgekotst ben jij het wel met je grote muil. En dat zullen de meesten beamen.
EN trouwens ben zelf weggegaan en niet weggestuurd daarna nog meerdere berichten ontvangen van veel managers die me liever terug zouden willen zien komen dus wat.KOM DAN!
-
Uiteraard ben ik blij dat naar mijn idee de juiste beslissing is genomen.
Maar al met al wel jammer dat zo'n mooie battle als een nachtkaars is uitgegaan. Want er is echt gestreden tot het eind.
-
Dit is echt te amateuristisch voor woorden door laksheid en gepruts bij gb/de moderators wordt de "cheat", zoals ze het noemen pas naar een maand behandeld. Op zo'n belangrijk moment!!!
Als ze hun taak/werk goed hadden uitgevoerd dan was deze speler al voor het ck gebanned en was het ck prima verlopen. Nu wordt OFF gematst en komen ze een ronde verder terwijl ze als de speler nu niet was gebanned verloren hadden, oftewel het ck wordt op deze manier lekker verziekt door gb/de moderators!!!Daarnaast is het geeft @killing-spread_NL ook duidelijk aan dat de overtreding niet tijdig en goed gemeld is, wat wel had moeten gebeuren zie onderstaand citaat:
@killing-spread_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
@martijnfc_nl OK. Laten we er dan even de regels van het CK bijnemen:
Melden:
Een overtreding moet binnen 48 uur, nadat de overtreding heeft plaatsgevonden, worden gemeld op het forum met een screenshot en de Captain van de tegenstander. De organisatie zal de straf beoordelen aan de hand van de regels en de straf communiceren met de deelnemers.
Zonder screenshot is het nooit een straf!Wil het nu net lukken dat de 'overtreding' niet werd gemeld door de captain van OFF, maar door iemand van Goodfellas. Daarnaast dan ook nog eens zonder screenshot.
Op basis van de regels, kan er dus geen straf gegeven worden.
@Robbiebb_NLIk vraag me af of dit wel mee is genomen door de jury en hier hoor ik ook helemaal niks over, dus ben benieuwd....... @Robbiebb_NL
Als laatste hoorde ik een paar geluiden over dat de verbannen speler door cheaten extra bc heeft kunnen verkrijgen. Ik kan jullie geruststellen. De reden waarom die verbannen is, heeft hem geen enkele bc opgeleverd........
-
Goed verhaal, lekker kort ook.
Ik pak ff bak popcorn om alles door te lezen....
-
Eindstand battle 4: LFS 2094 - GE 166
-
@peter-osm-master_NL waar is dit voor nodig?
Gefeliciteerd @Silvester-J_NL en de rest van OFF!
-
@peter-osm-master_nl volgend mij zitten ze allemaal nog in de crew ondanks je geprobeerd hebt ze weg te trekken. Ga jij maar lekker door met leugens verspreiden. Ben je goed in.