Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@Glennevire_NL Een uitkering die je terug moet betalen? Kreeg je hem onterecht dan?
-
Van bijstand kom je prima rond. Ik ken zat bijstandmoeders met 3 kinderen of meer.
-
@bringdaruckus_NL snap ik maar misschien woonde die tijdelijk met zn gezin bij zijn ouders in.
-
@bringdaruckus_NL alleen bijstand natuurlijk niet, alle andere toeslagen erbij dan weer wel.
-
@bringdaruckus_NL Ja je krijgt ook nog huurtoeslag, zorgtoeslag, kinderbijslag, vakantietoeslag, kan zomaar oplopen tot 2500 bruto per maand, het is heerlijk toeven in Nederland als je dat doet, en Jesse en Emile willen het nog leuker maken
-
@Suiz-Luárez_NL
Ja dat bedoel ik. Huurtoeslag moet je sws wel blijven in mijn ogen met deze verziekte huizenmarkt, men wil van de bijlmer zelfs dikke huur vragen tegenwoordig. 2500 is dan weer een beetje te hoog gerekend maar 2000 bruto lukt wel idd. -
@Suiz-Luárez_NL nee kreeg hem terecht. Zo gaat dat met de Overheid gozer. Ik kreeg 7000 euro Wajong ofzo met terugwerkende kracht en er is mijn complete 3500 euro bijstand vanaf gehaald. Ben benieuwd hoe dat voor arme mensen gaan doen... >.<
-
@hap-slik-weg_NL
nja hij kwam er al niet van rond zei die. en daarna: laat staan iemand met 3 kids. Dan ga ik ervan uit dat hij niet zelf die 3 kids heeft -
@bringdaruckus_NL het is gewoon weinig, klaar. Zijn genoeg kenners/ervarings deskundigen bv van Correspondent of andere platforms die zeggen dat we naar Basis Inkomen toemoeten
-
@Glennevire_NL Het is niet weinig, het is juist te veel, en daarom moeten we inderdaad naar basisinkomen
-
@Suiz-Luárez_NL Ga er zelf dan lekker inzitten als het zoveel is.
-
@Glennevire_NL Nee dan kan ik er niet meer over huilen zonder hypocriet te zijn
-
@Suiz-Luárez_NL ik moest verdomme op gesprek komen bij Gemeente Rijswijk en zelfs toelichting geven over een inkomst van iemand van 5 euro vroeg ze ''Wie is ***?''
-
@Suiz-Luárez_NL hypocriet ben je toch al, dat is elk mens. Hoort erbij.
-
@Suiz-Luárez_NL
maar hoeveel zou het basisinkomen dan moeten zijn en kan je uberhaupt de huur dan nog betalen om nog een klein beetje over te houden? -
@Glennevire_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@Suiz-Luárez_NL hypocriet ben je toch al, dat is elk mens. Hoort erbij.
Volgens mij zou de discussie moeten zijn waarom je erin zit!
Zit je erin om dat je afgekeurd ben en niet kan werken, dan verdien je het inderdaad om een loon te krijgen.
Zit je er om een andere reden in, dan vind ik het juist goed dat je loon laag is, dat motiveert alleen maar om opzoek te gaan naar een baan.Daarnaast vind ik het uitgave patroon van mensen die daar in zitten meestal nog best wel ruim, ik ken een paar voorbeelden, die net zo royaal leven als dat ik doe terwijl ik gewoon een baan met inkomen heb. Ik zou in die situatie mijn uitgave patroon erop aanpassen!
-
@De-Boterbloemen_NL elke gemeente is anders. Ik ken ook vrienden/kennisen die er inzaten in andere gemeenten en die hoefden nooit hun bankafschriften op te sturen. Ik moest dat elke maand iig 1x doen, sowieso.
-
@Glennevire_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@De-Boterbloemen_NL elke gemeente is anders. Ik ken ook vrienden/kennisen die er inzaten in andere gemeenten en die hoefden nooit hun bankafschriften op te sturen. Ik moest dat elke maand iig 1x doen, sowieso.
Als jij dat moet omdat je te "lui"bent om een andere baan te zoeken, dan vind ik dat alleen maar goed.
Als je niet kan werken, vindt ik het wel een kwalijke zaak! -
@De-Boterbloemen_NL Gewoon 'vind ik' en 'vindt ik' in opeenvolgende regels. Gok je maar gewoon iets per keer?
-
@DominicM_NL
lol en d/t foutje en domi is binnen 2 minuten aanwezig. 6th sense