Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@timeenennaam_NL
tl;dr -
@timeenennaam_NL Ik zeg niet dat die religieuze scholen de kindjes rekenen en taal niet goed aanleren, dat doen ze ongetwijfeld. Maar waarom zouden we ze uit de lucht gegrepen informatie, dingen die ooit door iemand zijn bedacht en in een boek geschreven zijn, maar totaal niet gestaafd kunnen worden (met enig verstand zou je zelfs kunnen bedenken dat het slechts verkapte sprookjes zijn), als feiten moeten aanleren aan kwetsbare kinderen.
Over dat MOETEN: ik vind dat je zou moeten proberen om een kind zo vrij mogelijk op te voeden. Dat kan natuurlijk nooit voor 100% zoals je zelf aangeeft, maar het kan toch nooit om kinderen meerdere perspectieven te laten zien, en niet alleen een eenzijdig onbewijsbaar verhaal op te dringen? Ik ben er niet van overtuigd dat ze er op religieuze scholen bij vertellen dat het ook allemaal weleens niet waar kon zijn.
Je geeft een leuk voorbeeld van je eigen ervaring over de indoctrinatie die volgens jou allemaal wel meevalt, dan zal ik je een ander voorbeeld geven:
Deze leraar verkondigt doodleuk aan zijn leerlingen dat de evolutietheorie niet waar is en dat als je ongelovige mensen aan de macht laat, je mensen als Hitler (nota bene een christen, lolz) krijgt. En dat zijn nog maar de hoogtepunten uit zijn 43 minuten lang durend onzinrelaas. Dit wordt gewoon door de staat gefinancierd, is toch belachelijk? -
@Suiz-Luárez_NL het kan toch nooit kwaad*
-
Autoritaire opvoeding? Hoe zie je dat voor je Tim?
-
@Suiz-Luárez_NL
Dat multiperspectiviteit belangrijk is en dat dit op religieuze scholen weleens minder kan zijn kan ik ook volgen.Echter, leuk dat je ook Arjen Lubach kijkt en zijn anekdotisch bewijs kopieert op alle bijzondere scholen plakt. Hetgeen Lubach zelf dus ook doet en hierin zelf ook niet bepaald een multiperspectieve houding toont. Ik heb me dan ook erg gestoord aan zijn uitzending omdat ik weet dat dit enkel incidenteel de realiteit is op gereformeerde bijzondere scholen en niet op 'normale', gematigde bijzondere scholen. Dit lijkt een summier verschil, maar het maakt in de praktijk wel degelijk uit. Zo zijn gereformeerde scholen strikter in de leer en gebruiken vaak ook aparte christelijke schoolboeken voor bijvoorbeeld geschiedenis en biologie.
Echter, ook dat gaat niet in alle gevallen op: als leerling op een gereformeerde school ben ik niet geconfronteerd met verhalen over de evolutietheorie. Op 4 andere bijzondere scholen in Veenendaal, Apeldoorn, Nijkerk en Amersfoort waar ik heb rondgelopen heb ik dit soort praktijken ook niet gezien en merkte ik, op de punten die reeds genoemd heb, weinig verschillen met de 2 openbare scholen waar ik gelopen heb.
-
@Suiz-Luárez_NL Even goed kijken Jeroen, rond 27:00. "Hitler was geen Christen!"
-
@DominicM_NL
Een opvoeding waarin het kind zich conformeert aan de ouders tot de late adolescentiefase is bereikt. Tegenwoordig zien we dat ouders en omgeving zich gaan conformeren aan het kind vanaf zijn geboorte. Die moeten er dan op latere leeftijd (op school/werk) nog eens achter komen dat de wereld niet om hen draait. -
DENK gaat wel behoorlijk wat stemmen halen. PVDA heeft voor veel allochtonen wel afgedaan. Grappige is dat vooral de 2 mocro's Marcouch en Aboutaleb de allochtoonse stemmers hebben weggejaagd.
@hap-slik-weg_NL Ik ken trouwens geeneen allochtoonse Groenlinks stemmer. Dan nog eerder d66. Je hebt wel gelijk met die peilingen, die zijn overwegend blank en als er ergens een allochtoon te vinden is, is het wss een geassimileerde indo
sws gaan er bij de komende verkiezingen allochtonen stemmen die voorheen helemaal niet zouden stemmen
-
@bringdaruckus_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
DENK gaat wel behoorlijk wat stemmen halen. PVDA heeft voor veel allochtonen wel afgedaan. Grappige is dat vooral de 2 mocro's Marcouch en Aboutaleb de allochtoonse stemmers hebben weggejaagd.
@hap-slik-weg_NL Ik ken trouwens geeneen allochtoonse Groenlinks stemmer. Dan nog eerder d66. Je hebt wel gelijk met die peilingen, die zijn overwegend blank en als er ergens een allochtoon te vinden is, is het wss een geassimileerde indo
sws gaan er bij de komende verkiezingen allochtonen stemmen die voorheen helemaal niet zouden stemmen
Mee eens, ik verwacht ook een paar zetels voor Denk. Niet-westerse allochtonen zijn stelselmatig ondervertegenwoordigd in de opiniepanels en de allochtonen die erin zitten, zijn vaak, ehm, hoe zal ik het netjes zeggen, meer geëngageerd. Maar wat je zegt inderdaad, ik verwacht ook dat relatief veel mensen die voorheen thuisbleven op Denk gaan stemmen en die worden door de peilingbureaus dan niet als 'likely voter' gezien. Denk dat er onder niet-westerse allochtonen ook wel een drang is om een tegengeluid te laten horen na oa Trump. In mijn eigen omgeving zie ik ook weinig allochtonen die duidelijk tegen Denk zijn. Van degenen die hun mening uitspreken is een deel pro en begint een ander deel met 'ik ben niet voor Denk, maar...' Volgens mij hebben ze veel sympathie gekweekt
-
@DominicM_NL
En ook, partijen zoals pvda, d66, sp en dergelijke begeven zich steeds op meer punten aan waar de gemiddelde allochtoon zich niet erg in kan vinden. Voor een verbod stemmen op ritueel slachten maakt je niet echt populair om maar iets te noemen.Zag laatst een lijstje met islam onvriendelijke punten van iedere partij op een rijtje, was bij iedere linkse partij nog redelijk wat. Leukste was nog dat ik dit tegenkwam op de fb van naar de Islam bekeerd oud-pvv lid, Arnoud van Doorn
-
@timeenennaam_NL Jij doet in principe hetzelfde door je voorbeelden te kopiëren en op alle scholen te plakken. Maar ik heb er geen onderzoek naar gedaan, wellicht valt het wel mee. Ik wilde eigenlijk gewoon geloofsgekkies bashen, maar omdat jij zo graag een discussie wilde moest ik er wat argumenten bij typen
Overigens bedoelde ik met een vrije opvoeding niet dat je het kind gewoon moet laten doen wat ie wil, maar inderdaad wel die multiperspectiviteit moet geven
-
@Suiz-Luárez_NL als ik je een tip mag geven. Als je geen zin in lange discussies hebt moet je van de heilige stokpaardjes van timmie afblijven.
Overigens ben ik het wel met hem eens dus scheelt mij typwerk
-
@DominicM_NL
Hoe denk je over GeenPeil Domi, gaat die 1 of 2 zetel(s) pakken? -
@timeenennaam_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@DominicM_NL
Hoe denk je over GeenPeil Domi, gaat die 1 of 2 zetel(s) pakken?Jep, ik denk het wel. GeenStijl/GeenPeil heeft allereerst een groot publiek en is altijd heel goed in het mobiliseren van mensen. Thierry Baudet lijkt me geen serieuze concurrent (welke 'boze' kiezer gaat nou naar een arrogante semi-intellectueel?), dus ik denk dat er met VNL een paar zetels te verdelen zullen zijn. Ik denk dat de campagnemachine van GeenPeil dan effectiever is. Helemaal nadat het onvermijdelijke nieuwsbericht 'Rutte stemt in met Oekraïneverdrag' komt.
-
@DominicM_NL
Ik vind GeenPeil wel een ernstig gevaar voor ons democratisch systeem (niet dat die zo geweldig is, maar oké) eigenlijk. Het feit dat ze hun achterban 'directe inspraak' willen geven gaat lijnrecht tegen de grondwet in, die stelt dat volksvertegenwoordigers juist 'zonder last en ruggespraak' besluiten moeten kunnen nemen in de kamer. -
@hap-slik-weg_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@Sjinne_4_ever_NL PVV is niet rechts... Man man man wanneer leert dat domme klootjesvolk van die partij dat eens? Daarnaast merk ik echt zeer weinig van al die problematiek waar iedereen (vooral mensen in kleine dorpen) het over heeft. Het heeft vooral te maken met jezelf een beetje kunnen open stellen voor de ander.
@Jip-Huijs_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@hap-slik-weg_NL als ze daardoor kunnen regeren moet jij eens kijken wat er mogelijk is.
En dan Catshuys 2.0? Nah, ze gaan echt niet in zee met hem hoor. Er zijn te grote verschillen en dan heb ik het niet over de extreme voorbeelden als Europa/Islam.
Wat ze ook mogen zijn, ze worden als rechts betiteld. Het punt is, Geert legt de vinger op de zere plek. Tenminste, daar zijn veel mensen het mee eens. Dat is nou precies hoe de democratie werkt en hij begrijpt dat. Kun je het dom klootjesvolk vinden wat je wilt. Het feit is dat iedereen stemt voor wat hij of zij denkt dat het beste is voor Nederland, zichzelf en de toekomstige generatie.
Wat ik dom klootjesvolk vind is het feit dat de focus van Wilders, als hij genoemd wordt, in een adem met het Islam beleid wordt genoemd. Dat is voor veel mensen niet DE reden om te stemmen op hem hè?
-
@DominicM_NL
Ik vind GeenPeil wel een ernstig gevaar voor ons democratisch systeem (niet dat die zo geweldig is, maar oké) eigenlijk. Het feit dat ze hun achterban 'directe inspraak' willen geven gaat lijnrecht tegen de grondwet in, die stelt dat volksvertegenwoordigers juist 'zonder last en ruggespraak' besluiten moeten kunnen nemen in de kamer.Ben ik wel met je eens. Het is alleen zoals het nu gebeurd, dat gaat ook niet. Men beloofd iets.. daarvoor stem je op ze.. en ze voeren iets anders uit! Dat kan niet, hier hoort een middenweg in te zijn.
Ik vind dat wij Nederlands wel vaker zou mogen gaan stemmen zoals met Oekraïne. Ik ben benieuwd hoe zoiets gaat uitpakken. Lijkt me wel erg interessant Maar goed, met de meeste dingen zal er wel een middenweg worden gekozen. Zo ook met dit.
-
@Sjinne_4_ever_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Ik vind dat wij Nederlands wel vaker zou mogen gaan stemmen zoals met Oekraïne. Ik ben benieuwd hoe zoiets gaat uitpakken. Lijkt me wel erg interessant Maar goed, met de meeste dingen zal er wel een middenweg worden gekozen. Zo ook met dit.
Niet mee eens, men leest zich niet in dit soort kwesties en gaat dan alleen stemmen op gevoel. Je kiest volksvertegenwoordigers, omdat zij de tijd kunnen nemen om zich hierin te verdiepen en beslissingen over te nemen.
-
In Nederland is 12% van de totale bevolking een niet-Westerse allochtoon. Van alle gevangenen in Nederland is 44% niet-Westers allochtoon. Wat is die integratie toch fantastisch gelukt
-
@DominicM_NL
Ik vind GeenPeil wel een ernstig gevaar voor ons democratisch systeem (niet dat die zo geweldig is, maar oké) eigenlijk. Het feit dat ze hun achterban 'directe inspraak' willen geven gaat lijnrecht tegen de grondwet in, die stelt dat volksvertegenwoordigers juist 'zonder last en ruggespraak' besluiten moeten kunnen nemen in de kamer.Gaat fractiediscipline dan niet ook tegen de grondwet in? In >99,99 procent van de gevallen stemmen Kamerleden in lijn met hun fractie, omdat er druk op ze wordt uitgeoefend. Wat mij betreft stem je op een individueel Kamerlid vanwege diens standpunten/verdiensten en zou je moeten kunnen verwachten dat dat Kamerlid daar ook in de Kamer voor zal opkomen. Ik heb er dan ook geen probleem mee als iemand op Jan Dijkgraaf stemt omdat hij het idee van directe democratie steunt