Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@timeenennaam_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@jeffreyelzinga_NL
Jij stemde toch PVV als een ware schreeuwtokkie betaamt?Nee heb groen links gestemd. Maar blijft leuk roepen om op pvv te gaan
-
@De-Boterbloemen_NL dus jij denkt dat de enige armen de uitkeringtrekkers zijn? Wat dacht je van al die mensen die hun banen zijn verloren en werken onder het minimum norm zonder pensioen rechten? Of die mensen die jouw huis op en top maken maar op hun 50e afgekeurd worden en nog amper rond komen?
-
@bringdaruckus_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@jeffreyelzinga_NL
@Kagchelland_NL leroy doet me denken aan mijn favoriete vetzak van de nba; charles barkley“I was asked for years about being a Republican, probably because most black people are Democrats. My mother heard it once and called me and said “Charles, Republicans are for the rich people.” And I said, “Mom, I’m rich.”
Heheh ik kan wel keihard ontkennen maar ik vind het heel belangrijk dat je niet gestraft wordt voor succes. Ondanks een succesvolle regeerperiode moest VVD compromissen maken waardoor er meer genivelleerd is.
Dat moet nu stoppen, werken moet lonen. Minder uitkeringen en onzintoeslagen, minder belasting als je werkt.Je moet het dírect merken als je aan de slag gaat , in welke sector dan ook. Ik word heel verdrietig als ik een collega hoor zeggen dat ze al 4 jaar geen loonsverhoging vraagt (en zelfs afwees) omdat ze netto minder overhoudt als ze meer verdient. Dat systeem moet op de schop.
-
Oh en Domi na een reeks Jomanda-momenten nu toch flink mis
-
@Kagchelland_NL
Hij moest ook gewoon stoppen op zijn hoogtepunt -
CDA groter dan hypepartij GL en vooralsnog groter dan achterkamerpartij D66, zeer fraai moet ik zeggen.
Ik vind het wel sneu voor de PvdA, had ze best die zetels van DENK gegund. Had ook liever gezien dat de zetels van die andere kleine afbraakpartijen (PvdD, 50+ en eigenlijk ook FVD, al vind ik die twee gasten wel leuk) over grotere partijen waren verspreid.
-
@Kagchelland_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Oh en Domi na een reeks Jomanda-momenten nu toch flink mis
rigged
-
@DominicM_NL #fakenews #putin #leftwingterrorists
-
Daar ben ik het ook wel mee eens, maar de armen worden totaal verkeerd geïnterpreteerd. Arm is niet alleen de mensen die niks doen (die mag je aanpakken). Arm is ook mensen die tegen een minimum loon geen pensioensregeling hebben. Is het eerlijk dat de bankier straks nog meer verdient, maar deze groepering niet? Waar de bankier tijdens zijn pensioen een wereldreis maakt, zit een ander net zo'n hard werkend iemand op de 75 nog bij te spijkeren. Vvd zal nooit naar deze groepering kijken. Vvd heeft ook alleen maar eigen belang. Zag de discussie met groningers. Het is een feit dat hier doden gaan vallen als de regering niks doet, maar het is belangrijker dat jij een lekker warm huis hebt. Beetje vreemd in een land waarin onze normen en waarden gelijkheid is. Terwijl er duurzame alternatieve oplossingen zijn
minder belasting als je werkt.
Je moet het dírect merken als je aan -
Zo, nog even de laatste gemeente uit Friesland en dan hebben we het gehad toch?
-
Het zal geen verassing zijn dat die partij geen voorvechter is voor de zwaksten in de samenleving inderdaad. Gelukkig hebben we dat 38 andere partijen voor...
Ik probeer je niet te overtuigen, ik probeer duidelijk te maken dat arm relatief is. Dat verschil in inkomen niet erg of een schade is. Dat we het ooit normaal (of nog een erger woord: "eerlijk") zijn geen vinden om procentueel meer belasting te gaan heffen op de hoogste inkomens. En een typisch linkse gedacht is dan: 'het is nooit genoeg. Nu moeten die topinkomens niet 52% maar 60% belasting betalen. Dan kunnen uitkeringen omhoog!'.
Je moet het meteen in je portemonnee voelen als je aan de bak gaat, al is het schoonmaken. Als een uitkering nu €XXXX/maand is maken die 20% lager en de inkomstenbelasting omlaag zodat je netto honderden euro's extra hebt na een maand werken. Dan wordt het de moeite waard om te werken en kunnen we eens kappen met sikkeneurig in een hoekje zitten.
Dan heb je altijd nog mensen die inderdaad niet kúnnen werken, waar we heel veel steun voor hebben. maar die armoede in Nederland geloof ik niet zo in. Je hoeft het niet met me eens te zijn
-
@Kagchelland_NL *verrassing
-
@Kagchelland_NL *daar
-
@Kagchelland_NL Lol ik heb me ook doodgeërgerd deze campagne aan Roemer die de inkomens 'eerlijker' gaat verdelen, waarmee hij bedoelt nog hogere percentages te heffen op hoge inkomens en lagere percentages op lagere. Terwijl dat juist ontzettend onrechtvaardig is en een boete op een succesvolle carrière.
Juist een systeem waarin je beloont wordt voor prestaties is eerlijk. In ons systeem bestaat er netto amper een verschil tussen bruto-inkomens van 20k per jaar en 30k per jaar...
Maar gelukkig heeft de SP maar 14 zetels en de VVD er 33. Ze moeten trouwens justitie maar aan het CDA overlaten ofzo.
-
@Suiz-Luárez_NL *beloond
-
@jeffreyelzinga_NL Er zijn momenteel geen alternatieven, miljoenen huishoudens zijn aangesloten op gas en dat kun je niet in 2 dagen veranderen. We moeten er wel naartoe dat we onafhankelijk van jullie gas worden, maar dat gaat niet per direct. Ben het er wel mee eens dat de staat gedupeerden gewoon de schade moet vergoeden en dit niet door fucking Shell moet laten beslissen.
-
dat die partij geen voorvechter is voor de zwaksten in de samenleving inderdaad. Gelukkig hebben we dat 38 andere partijen voor...
Ik probeer je niet te overtuigen, ik probeer duidelijk te maken dat arm relatieMet die stelling ben ik het absoluut wel eens, mensen die niet willen werken moet je alles ontnemen, maar wat wil je dan? dat ze gaan zwerven en tot overlast zijn? volgens mij is het 60% mensen met dubbele paspoort. Dat is de grootste gedeelte waar wij voor betalen en die worden juist binnen gelaten door de VVD, zowat de enige partij die gemakzuchtig is over deze kwestie. Ik vind een linke opositie meer dan normaal in Nederland. Maar dan liever PVDA, GroenLinks en CDA oid.
-
@Suiz-Luárez_NL Klopt, maar 2 dagen is wat anders dan jaren.
Jij vergeet dat dit al in de jaren 60 al bekend was. Je hebt dus al bijna 60 jaar de kans gehad om een oplossing te zoeken. De oplossing van Rutten was nog meer gas producren en dan terug brengen naar normale staat en vervolgens te roepen we hebben het gehalveerd. (wat gewoon keihard de feiten voor liegen is). Volgens mij waren alleen CU en Groenlinks hier mee bezig. En Rutten is zowat de enige die blind dat ding omhoog zou knallen bij een strenge winter. -
@jeffreyelzinga_NL Dat is dan slecht gedaan van de overheid in de gehele geschiedenis, maar dat kun je niet op 5 jaar Rutte afschuiven.
-
Er hebben iig 77 zetels (VVD, PVV CDA SGP FVD) campagne gevoerd om de immigratie heel sterk te beperken. Het mag dus niet zo zijn dat ze dat in coalitieonderhandelingen met bijvoorbeeld D66 zomaar overboord gooien.