Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
@Suiz-Luárez_NL als ik je een tip mag geven. Als je geen zin in lange discussies hebt moet je van de heilige stokpaardjes van timmie afblijven.
Overigens ben ik het wel met hem eens dus scheelt mij typwerk
-
@DominicM_NL
Hoe denk je over GeenPeil Domi, gaat die 1 of 2 zetel(s) pakken? -
@timeenennaam_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@DominicM_NL
Hoe denk je over GeenPeil Domi, gaat die 1 of 2 zetel(s) pakken?Jep, ik denk het wel. GeenStijl/GeenPeil heeft allereerst een groot publiek en is altijd heel goed in het mobiliseren van mensen. Thierry Baudet lijkt me geen serieuze concurrent (welke 'boze' kiezer gaat nou naar een arrogante semi-intellectueel?), dus ik denk dat er met VNL een paar zetels te verdelen zullen zijn. Ik denk dat de campagnemachine van GeenPeil dan effectiever is. Helemaal nadat het onvermijdelijke nieuwsbericht 'Rutte stemt in met Oekraïneverdrag' komt.
-
@DominicM_NL
Ik vind GeenPeil wel een ernstig gevaar voor ons democratisch systeem (niet dat die zo geweldig is, maar oké) eigenlijk. Het feit dat ze hun achterban 'directe inspraak' willen geven gaat lijnrecht tegen de grondwet in, die stelt dat volksvertegenwoordigers juist 'zonder last en ruggespraak' besluiten moeten kunnen nemen in de kamer. -
@hap-slik-weg_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@Sjinne_4_ever_NL PVV is niet rechts... Man man man wanneer leert dat domme klootjesvolk van die partij dat eens? Daarnaast merk ik echt zeer weinig van al die problematiek waar iedereen (vooral mensen in kleine dorpen) het over heeft. Het heeft vooral te maken met jezelf een beetje kunnen open stellen voor de ander.
@Jip-Huijs_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@hap-slik-weg_NL als ze daardoor kunnen regeren moet jij eens kijken wat er mogelijk is.
En dan Catshuys 2.0? Nah, ze gaan echt niet in zee met hem hoor. Er zijn te grote verschillen en dan heb ik het niet over de extreme voorbeelden als Europa/Islam.
Wat ze ook mogen zijn, ze worden als rechts betiteld. Het punt is, Geert legt de vinger op de zere plek. Tenminste, daar zijn veel mensen het mee eens. Dat is nou precies hoe de democratie werkt en hij begrijpt dat. Kun je het dom klootjesvolk vinden wat je wilt. Het feit is dat iedereen stemt voor wat hij of zij denkt dat het beste is voor Nederland, zichzelf en de toekomstige generatie.
Wat ik dom klootjesvolk vind is het feit dat de focus van Wilders, als hij genoemd wordt, in een adem met het Islam beleid wordt genoemd. Dat is voor veel mensen niet DE reden om te stemmen op hem hè?
-
@DominicM_NL
Ik vind GeenPeil wel een ernstig gevaar voor ons democratisch systeem (niet dat die zo geweldig is, maar oké) eigenlijk. Het feit dat ze hun achterban 'directe inspraak' willen geven gaat lijnrecht tegen de grondwet in, die stelt dat volksvertegenwoordigers juist 'zonder last en ruggespraak' besluiten moeten kunnen nemen in de kamer.Ben ik wel met je eens. Het is alleen zoals het nu gebeurd, dat gaat ook niet. Men beloofd iets.. daarvoor stem je op ze.. en ze voeren iets anders uit! Dat kan niet, hier hoort een middenweg in te zijn.
Ik vind dat wij Nederlands wel vaker zou mogen gaan stemmen zoals met Oekraïne. Ik ben benieuwd hoe zoiets gaat uitpakken. Lijkt me wel erg interessant Maar goed, met de meeste dingen zal er wel een middenweg worden gekozen. Zo ook met dit.
-
@Sjinne_4_ever_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Ik vind dat wij Nederlands wel vaker zou mogen gaan stemmen zoals met Oekraïne. Ik ben benieuwd hoe zoiets gaat uitpakken. Lijkt me wel erg interessant Maar goed, met de meeste dingen zal er wel een middenweg worden gekozen. Zo ook met dit.
Niet mee eens, men leest zich niet in dit soort kwesties en gaat dan alleen stemmen op gevoel. Je kiest volksvertegenwoordigers, omdat zij de tijd kunnen nemen om zich hierin te verdiepen en beslissingen over te nemen.
-
In Nederland is 12% van de totale bevolking een niet-Westerse allochtoon. Van alle gevangenen in Nederland is 44% niet-Westers allochtoon. Wat is die integratie toch fantastisch gelukt
-
@DominicM_NL
Ik vind GeenPeil wel een ernstig gevaar voor ons democratisch systeem (niet dat die zo geweldig is, maar oké) eigenlijk. Het feit dat ze hun achterban 'directe inspraak' willen geven gaat lijnrecht tegen de grondwet in, die stelt dat volksvertegenwoordigers juist 'zonder last en ruggespraak' besluiten moeten kunnen nemen in de kamer.Gaat fractiediscipline dan niet ook tegen de grondwet in? In >99,99 procent van de gevallen stemmen Kamerleden in lijn met hun fractie, omdat er druk op ze wordt uitgeoefend. Wat mij betreft stem je op een individueel Kamerlid vanwege diens standpunten/verdiensten en zou je moeten kunnen verwachten dat dat Kamerlid daar ook in de Kamer voor zal opkomen. Ik heb er dan ook geen probleem mee als iemand op Jan Dijkgraaf stemt omdat hij het idee van directe democratie steunt
-
@DominicM_NL
Ja, dat gaat ook tegen de grondwet in. Het hele idee van partijvorming eigenlijk. Maar dat is wel praktisch nu eenmaal noodzakelijk voor bestuurbaarheid. -
@Sjinne_4_ever_NL
Dat beloftes niet worden uitgevoerd heeft meer te maken met het feit dat politici in Nederland altijd moeten samenwerken om iets te bereiken, dan met onwil of kwade opzet van politici denk ik.Maar je meent serieus dat mensen die in 99% van de gevallen geen experts zijn op het gebied van (historische) internationale verhoudingen, handel en economie wél iets te zeggen krijgen over dit soort complexe onderwerpen? En dat politici die wel toegang hebben tot deze expertise hier nog serieus naar moeten gaan luisteren?
-
Als je de uitzending van nieuwsuur gisteren bekijkt over de wijkzorg kun je ook weer mooi wat redenen aanhalen waarom ik niet op de huidige regeringspartijen ga stemmen. Lekker wat macht gegeven aan die zorgverzekeraars allemaal, daar moeten we ook weer wat meer afstand van gaan nemen. Mona Keizer verwoorde het in 3 zinnen erg sterk, CDA krijgt weer een plusje.
-
@Sjinne_4_ever_NL
Dat beloftes niet worden uitgevoerd heeft meer te maken met het feit dat politici in Nederland altijd moeten samenwerken om iets te bereiken, dan met onwil of kwade opzet van politici denk ik.Maar je meent serieus dat mensen die in 99% van de gevallen geen experts zijn op het gebied van (historische) internationale verhoudingen, handel en economie wél iets te zeggen krijgen over dit soort complexe onderwerpen? En dat politici die wel toegang hebben tot deze expertise hier nog serieus naar moeten gaan luisteren?
Ho ho, dat zeg ik niet hè! Ik ben sowieso voorstander van het feit iedereen een soort van kiestoets ofzo te laten maken. Je kunt niemand uitsluiten puur en alleen omdat de ALLEEN politici zogenaamd kennis hebben van de materie en de rest niet. Wij wonen in dit land en hebben te maken met de gevolgen van de politiek. Daarmee hoor je als burger ook gewoon op de hoogte te zijn van bepaalde ontwikkelingen & ook op de hoogte te worden gehouden. Stemmen zou weggelegd moeten zijn voor diegene die zich daar wel in willen verdiepen, en die mensen hebben recht om hun mening te geven d.m.v. een stem.
Bijv. de kwestie v/h geld naar Griekenland van een tijd geleden. Dan kun je elke burger duidelijk maken wat de gevolgen zijn van een voor en tegen stem. Op basis hiervan mag een burger een oordeel geven mits hij een soort van kennistest aflegt waarin hij laat zien de materie te begrijpen. Het is ook immers het belastinggeld van de gewone burger, het is ook pensioenpotje wat aangedikt had kunnen worden bijv (of welke mening iemand ook mag hebben)... of iets dergelijks.
Wilt ook niet zeggen dat ze voor elk onderwerp een zegje hoeven te hebben hè. Moet ook niet zijn dat we 50x gaan stemmen per jaar
Zo zou ik het graag zien. Maar goed, jullie hebben blijkbaar meer vertrouwen in de politici, alhoewel ik geen idee heb maar dit op gebaseerd is!
-
@Sjinne_4_ever_NL Nee, jullie doen alsof het rechts is. Misschien moet je die stemtoets van je toch maar niet invoeren, weet niet of je hem wel haalt namelijk.
-
''Dan kun je elke burger duidelijk maken wat de gevolgen zijn van een voor en tegen stem.''
beredeneren wat de voor een nadelen van zo'n beslissing zijn is vaak ook al pure speculatie.
De oliebollenboer bakt oliebollen en de politici besturen het land. Laten we dat nu alsjeblieft niet om gaan draaien.
-
@Jip-Huijs_NL Problemen aankaarten is makkelijk en dat doen ze bij de CDA maar al te graag tegenwoordig. Daar zijn ze echt de haantje de voorste in, ik vind het maar irritant en makkelijk.
-
@Sjinne_4_ever_NL
lol @ die laatste zin. -
@l0rdShishio_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@Jip-Huijs_NL Problemen aankaarten is makkelijk en dat doen ze bij de CDA maar al te graag tegenwoordig. Daar zijn ze echt de haantje de voorste in, ik vind het maar irritant en makkelijk.
-
PVV.. All the Way....
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
''Dan kun je elke burger duidelijk maken wat de gevolgen zijn van een voor en tegen stem.''
beredeneren wat de voor een nadelen van zo'n beslissing zijn is vaak ook al pure speculatie.
De oliebollenboer bakt oliebollen en de politici besturen het land. Laten we dat nu alsjeblieft niet om gaan draaien.
Pure speculatie.., de keuze ja of nee.. maar voor beiden heeft het wel gevolgen. Het gaat erom of je het risico neemt of niet. Die afweging kan ieder mens maken als deze voor en tegen argumenten weet. Want zo ga je wel naar een echte democratie.
Vergelijk het met GB en OSM 3.0, kinderachtige vergelijking maar oké. Denk er gewoon eens over na. Jij zou toch ook hebben gezegd dat je een openbaar crewforum wilt? Dus als jij ergens je standpunt kunt duidelijk maken zal je het toch ook zeker doen?
Ieder z'n mening. En tja of ik die kennistest haal, ik denk het wel. Moet ik me wel verdiepen in alle onderwerpen maar het zegt meer over het feit dat iemand dat aanhaalt i.p.v. andermans mening aan te horen. Puur en alleen omdat iemand het niet eens is over de classificatie van de partij. Zal me een zorg zijn welke richting het is, gaat om de standpunten. Ik lees rechts, noujah dan zal het wel rechts zijn
Waarom gaan we dan naar de stembus? Niet voor de lol, toch? Nou moet er niet gedaan worden alsof er veel invloed is. De agendapunten worden bepaald door de politiek, de burger zou zijn stem kunnen ventileren. Nu plaatsen jullie dit wel erg zwart-wit.
Wat doet Hugo Borst dan? Hoe is dat zo verschillend van wat er zou gebeuren als de burger zijn mening mag ventileren d.m.v. de plannen van VNL? De burger kan een raadgevende functie hebben, alsof de politiek precies weet wat er speelt.